Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
Clare

Weet niet hoe

Aanbevolen berichten

Jeetje heb mijn dag omgegooid. In de morgen boodschappen doen. In eens viel mij op hoeveel mensen drank aan het kopen zijn om 9.00 uur..ik heb het nooit gedaan ..ik kocht alleen rond 4 uur ....was echt niet oké...een eye opener.  Maakt me echt niet beter..moet je begrijpen ..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Al die andere mensen hebben smiddags geen tijd ofzo.

Maar....niet op andere letten, maak er je eigen feestje van.

Jij moet het leuk hebben. Jij werkt aan jouw probleem, zij hebben hun eigen "rugzak", dat is niet jouw probleem.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Soms heel soms denk ik..

De wereld is beter af zonder mij. Wie gaat me missen ⁹.soms denk ik mij kinderen zijn beter af  zonder mijk als moeder zoals ik

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, heb ik ook wel eens gedacht. Maar even later dan weer niet. Maar als je denkt dat je kinderen beter af zijn met zo'n moeder, dan kun je toch veel beter eraan gaan werken dat je een nog leukere moeder wordt? Dan is iedereen beter af :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi clare , meisje toch . Ik herken je zelfafwijzing als geen ander.  Geloof me , dat gaat veranderen als je stopt met gebruiken.  Je bent het zo waard om voor te vechten .  Begin bij jezelf mild en met liefde te benaderen.  Wees lief voor jezelf . Je mag bijna alles,  behalve alcohol want dat is een vieze vuile gluiperd.  Die helemaal niet doet wat hij je brein heeft wijsgemaakt . Laat m maar schreeuwen , hij houd op den duur wel zijn snater als hij merkt dat ie geen poot bij je aan de grond krijgt en jij met de dag sterker word en in je kracht gaat staan . 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Och Clare, vind het zo erg voor jou dat je zo denkt.

Kop op, je moet echt door zetten vooral ook voor jouw kinderen en dan wordt je een nog veel leukere moeder!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Clare:

@knakkerDank Je wel

@Clean66  Wat lief. Drink niet meer. Maar weet niet hoe ik  lief moet zijn voor  mezelf . Tips???

Vind mezelf waardeloos niet de moeite waard

Denk dat je de vraag aan mij stelt.  Iedere dag dat je de drank laat staan mag je jezelf een schouderklopje geven.  Je bent je al bewust dat het zo niet verder kan , dat is de eerste stap. Je verslaving overwinnen of stoppen met gebruiken is heel hard werken . Beloon jezelf met een saunabezoek , massage of heerlijk ijsje . Binnen in jou zit kleine meid clare en die heeft het verdiend om lief te worden behandeld,  wees zo lief als je kan voor haar . Probeer het maar eens .  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar hoe ik vind het kleine meid niet eens lief/leuk ik vind mezelf niet goed

bewerkt door Clare

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb je misschien een foto van jezelf als baby of klein kind waar je jezelf wel lief vind ?! Probeer niet te schoppen , maar probeer er in mee te gaan 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Bob je hebt gelijk. Hoort daar niet. Heb het weggehaald. Dank je voor je begrip. Nogmaals sorry. Geniet lekker van jullie dag. 

@Clean66. Je hebt ook gelijk. Ik moet niet schoppen naar de wereld. En zeker niet naar mensen die je willen helpen. Doe het al privé.  Moet ook niet nu beginnen naar mensen die hun eigen ding hebben en vechten.

@Smaragd. Ik hoop dat je je vandaag iets beter voelt. Leef met je mee. Sterkte!! Super partner heb je. Die je hier door heen helpt en je bij staat. Uit eindelijk moet je het  zelf doen maar wat fijn dat er steun is.Wat een rijkdom niet om zo iemand te hebben die naarst je staan.

Schrijf niet meer. Want de dingen die terug  lees die heb getikt..is niet goed. Wel achter gekomen door het forum. Dat als je k@# voelt dat het niet handig  is om naar forum leden te schoppen. Want uiteindelijk voel je de dag erna nog Ku@@#$%er. Begin weer de dag met sorry en schaamte en schuld gevoel. Waardoor ik  nog slechter voelde

Lees veel en leef met elk verhaal mee. Zet hm  op iedereen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Bob je hebt gelijk. Hoort daar niet. Heb het weggehaald. Dank je voor je begrip. Nogmaals sorry. Geniet lekker van jullie dag. 

@Clean66. Je hebt ook gelijk. Ik moet niet schoppen naar de wereld. En zeker niet naar mensen die je willen helpen. Doe het al privé.  Moet ook niet nu beginnen naar mensen die hun eigen ding hebben en vechten.

@Smaragd. Ik hoop dat je je vandaag iets beter voelt. Leef met je mee. Sterkte!! Super partner heb je. Die je hier door heen helpt en je bij staat. Uit eindelijk moet je het  zelf doen maar wat fijn dat er steun is.Wat een rijkdom niet om zo iemand te hebben die naarst je staan.

Schrijf niet meer. Want de dingen die terug  lees die heb getikt..is niet goed. Wel achter gekomen door het forum. Dat als je k@# voelt dat het niet handig  is om naar forum leden te schoppen. Want uiteindelijk voel je de dag erna nog Ku@@#$%er. Begin weer de dag met sorry en schaamte en schuld gevoel. Waardoor ik  nog slechter voelde

Lees veel en leef met elk verhaal mee. Zet hm  op iedereen.

FB_IMG_1562502819812.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Clare:

Schrijf niet meer

Dat hoeft toch ook weer niet. Het kan best fijn zijn om van je af te schrijven of om hulp te vragen als je je rot voelt. Ik vond de reactie van Cleo heel lief. En soms schiet je een beetje uit, nou dan ben je niet de enige hier op het forum, zoals je wel gelezen hebt. Volgens mij is iedereen hier wel wat gewend, dus schaamte is niet nodig hoor. 

Hoe gaat het nu, je zegt dat je niet drinkt, hoe lang is dat al?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Lonster .je hebt gelijk  en cleo was SUPER lief. Ben haar dankbaar voor haar reactie. Ze is lief. Ja je kan uit schieten..maar ik vond dat niet oké van mezelf. Schelden en daar na kruipen en sorry en weer een bevestiging zoeken dat je niet oké bent. 

Ja heb even niet gedronken ..gisteren van de boot gevallen..te veel te snel..man lief heeft me geconfronteerd ..Heb het op gebiecht gedronken te hebben. Dit is geen excuus..maar ik drink als alles te veel wordt(hooggevoelig) . Te verveel prikkels te veel geluid ..te veel emotie van andere. Ik sta erom bekent dat ik de gevoelens emoties van andere overneem...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zag net dat je bij ditjes en datjes ook wat geschreven had. Dus ik hoefde je niet meer over te halen om te schrijven. :)

Je hoeft hier niet te schrijven dat je niets gedronken hebt als dat wel zo is hoor. Je kunt op een forum gewoon eerlijk zijn.

Heb precies hetzelfde als jij, en ik heb dat vaker hier op het forum gelezen. Hooggevoeligheid, ADHD, ADD, ...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Lonster. Voelde me vandaag goed..voelde als mezelf.ondanks de afkickverschijnselen..pff best pittig.. Heb ik gedronken dan zal ik het zeggen en toegeven als ik heb gedronken.

Zo ook afgesproken met manlief en hulpverleners.  Maar omdat ik deprie ben en het heel druk wordt in mijn hoofd lijkt het alsof ik gedronken heb ..dezelfde symptomen.

Dank je voor je bericht..lief

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Djw lieve Clare, niet zo hard tegen jezelf zijn. Hoor wie het tikt. Tegen/voor een ander weet ik het altijd beter. Voor jezelf is het soms lastiger. Herken dat zo goed.

Juist wel blijven schrijven hier!! Dat drukke in het hoofd herken ik van partner. Echt heel chaotisch soms dan. 

Fijn steunend draadje dit. Pak het mee. En ook Lonster haar opmerkingen. Denk dat er een kern van waarheid in is. Herken het iig.

Morgen voel ik mij nog wat meer beter. Ga weer slapen, lijk wel een oud mens. Moet even. Kom op en blijven hier, sterk dat je juist uit!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En de zelf afwijzing en zelfs wel zelfhaat herken het zo. Zo stoer dat je het durft te tikken. Maar ik weet zeker dat jij erg behulpzaam voor anderen bent, en zij jou ook juist als een fijn helpend mens zien. Kom op. Samen kunnen we het hier zolang we die rot drank maar laten staan. Die vergroot alles uit en veroorzaakt nog meer drama. Kunnen we juist niet gebruiken! Zet hem op lieverd en blijf je wel uiten. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Clean66 wat ben jij attend..het gaat niet goed... sorry dat ik een bericht heb geplaatst en weer weg heb gehaald.....(zo rot dat je het niet gewoon kan verwijderen ..,)jij bent in deze... wie wat ...van verhalen de enige die heeft gevraagd hoe het gaat met mij.  LIEF..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...