Spring naar bijdragen

Wil niks meer


niks

Aanbevolen berichten

Hier zit ik dan met een kater. Na lang aarzelen en meelezen mij aanmelden. Ik ben niks 34 jaar oud, verslaafd aan alcohol en het is genoeg geweest ik wil naar niks. Ik hoop hier advies te krijgen hoe ik kan stoppen en wat hulp misschien. Werken doe ik niet meer en zo begin ik in de ochtend vaak al te drinken. Ik heb een vriend maar ik denk niet lang meer. Ik weet het niet meer kan iemand mij helpen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, welkom.

Ik ben wel eens naar maatschappelijk werk gestapt met de vraag om begeleiding. Ik dronk toen dagelijks een fles wijn en was depressief. Dat leek me best goed. Die kunnen je helpen om een plan te maken. Ik ben er uiteindelijk niet geweest, omdat ik ook een afspraak bij de huisarts had en hij me goed geholpen heeft. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ken mijn huisarts amper kom er nooit. Maar zo kom ik er ook niet. Elke dag neem ik mij voor om minder te drinken. Tot ik de eerste weer neem. Ik drink ook 1 fles wijn op een dag vaak wel meer en als ik niets meer heb dan drink ik bier erbij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom @niks. Goed dat je dit forum hebt gevonden. Zoals ik op de dagdraad al schreef kan ik je aanraden dat minderen kort te laten duren en zo snel mogelijk voor minstens een paar maanden en beter nog een vol jaar helemaal te stoppen. Het probleem zit hem niet zo zeer de lichamelijke ontwenning als wel in de mentale strijd en die blijft aanwezig zolang je nog af en toe iets gebruikt. Ook heb je waarschijnlijk al gemerkt dat besluiten en goede voornemens al gauw sneuvelen zodra je iets gedronken hebt. Dan is de rem los en verlies je tijdelijk het vermogen de zaak goed in de hand houden. 

Met jouw drinkpatroon en de hoeveelheden die je noemt schat ik in dat je zonder medicijnen moet kunnen minderen en stoppen, en ook ineens kunt stoppen als je daar de kracht voor kunt vinden. Het beste werkt het als je zelf een een plan opstelt en dat opvolgt, maar je mag daarbij best hulp van anderen gebruiken. Behalve dit forum zijn er nog boeken, cursussen en tips alom te vinden. Houdt er rekening mee dat er een stemmetje in je hoofd gaat zitten dat je probeert om te praten: het spreekwoordelijke duiveltje op je schouder. Die moet je de deur uitzetten. Hij is sluw, hij kent je door en door en komt met allerlei argumenten om je over te halen, maar jij blijft zelf de baas en laat je niet door hem verleiden. Dan druipt hij uiteindelijk wel af. Zie het ook als een positieve draai in je leven en kijk naar de nieuwe toekomst die voor je ligt. Dat is beter dan je tijd te verdoen aan allerlei overwegingen over hoe graag je misschien toch nog eens een keertje zou willen mogen toegeven. 

Ik wil je aanraden de lezing van Els Noorlander over verslaving op YouTube eens te volgen. Hij duurt 33 minuten. Neem er de tijd voor en probeer er je volle aandacht bij te houden. Er zit heel veel waardevolle informatie in over de processen waar we hier mee te maken hebben.

 

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet het niet Bob. Ik drink alleen de ochtend niet meestal begin ik aan eind van de ochtend en ga door tot ik ga slapen. Om in 1 keer te stoppen lijkt mij niet verstandig. Bedankt voor het filmpje zal het eens gaan kijken 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan kun je dat misschien toch maar beter met de huisarts overleggen. Die kan ook iets zeggen over eventuele lichamelijke schade die je al opgelopen hebt en of dat wel of niet goed herstelbaar is. Zie je huisarts niet als boeman maar als een deskundige hulp die je kunt inschakelen. Zelf zat ik op ca. anderhalve liter (dus 2 flessen) wijn per dag en mijn huisarts zei dat dat ongeveer de grens is waarbij stoppen zonder medicatie nog verantwoord wordt geacht. Vandaar dat ik dacht dat het bij jou ook wel moet kunnen.

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom! Inderdaad het moment van de eerste uitstellen is denk ik ook de beste taktiek. Want de eerste die beheers je het beste. Als je al een fles op hebt dan is dat voornemen om te minderen al een stuk troebeler geworden. Drink veel van iets anders. En maak een plan om naar nul te gaan, toch relatief snel. Precies wat Bob zegt een aantal maanden of liever nog een jaar droog en dan verder zien. 

Het is net als een slechte relatie (stel we noemen hem Hein, van Heineken) waar je vanaf wilt maar die helaas nogal traag van begrip is. Minderen, dwz Hein ik stel voor we gaan wat minder vaak naar bed, dat is voor Hein niet erg duidelijk. Maar als je Hein vertelt het is echt afgelopen en Hein komt niet eens meer het huis in, dan is het voor Hein een stuk helderder.... en voor jezelf ook. 

Het is wel een drug hè. Je moet je er echt van losscheuren. 

Misschien kan je ooit weer vrienden worden met Hein. Maar vaak met een slechte ex lukt dat niet. Hoe dan ook daar is tijd voor nodig. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi verwoord bumperjim.  Vriend is alweer de hort op. Op pad met vrienden ook hij lust ze graag. Met wel het verschil dat hij in de week amper drinkt en fris naar zijn werk gaat. Weet niet of het ooit nog wat word met ons. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog niet geweldig. Voel me zielig natuurlijk en ben alleen. Slachtofferrol denk ik. Misschien toch eens nadenken over hulp van 1 of ander. Ik moet uit deze situatie anders gaat he niet lukken. Maar ook geld is verslavend en heb verder geen inkomsten 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei niks:

Mooi verwoord bumperjim.  Vriend is alweer de hort op. Op pad met vrienden ook hij lust ze graag. Met wel het verschil dat hij in de week amper drinkt en fris naar zijn werk gaat. Weet niet of het ooit nog wat word met ons. 

Nee ik had het over je vriend Hein alias de alcohol :)

Je echte vriend daar ga ik niet zomaar commentaar op geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom. Hulp vragen is een grote stap wellicht, maar wel goed om te maken denk ik. Goed dat je hier al bent! Zet ‘m op. 

Als je stopt komen er zeker vruchten om te plukken. Het duurt even, maar het gebeurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind naar de huisarts gaan ook een grote stap; schaamte. Wat raar is, want ik kan beter wat schaamte krijgen dan een lever cirrose. plus zo'n huisarts ziet echt alles voorbij komen joh. Dus mijn advies is; hoe moeilijk het ook is, ga naar de huisarts. Het lijkt mij bijna ondoenlijk om alleen te stoppen als je hele dag thuis zit en al net na de ochtend begint. Plus wat heb je te verliezen; de huisarts zal begripvol zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei niks:

en wat moet ik met mijn leven 

ook van mij welkom :heart:

wat moet ik met mijn leven............... dat dacht  ik een jaar geleden ook, nu niet meer

net wat Lika zegt als je stopt komen er zeker vruchten om te plukken, je gaat weer leven

ga eens wat boeken lezen over alcohol dit boek "de moed om te veranderen" was bij mij de doorbraak,

één zin zal ik nooit vergeten die was "ik was het zat om zat te zijn"

succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga er voor ik ga redden wat er te redden valt. Ik hou van mijn vriend en ik wil met hem verder. Ik heb een kinderwens maar dan zal ik echt moeten stoppen voor ik daar aan ga denken. Ik heb net een afspraak gemaakt voor dinsdag bij de huisarts vindt het super spannend, maar alleen ga ik het niet redden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...