Spring naar bijdragen

Huiskamer 24-5-2019


EefjeJ

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal...

Hoe gaat het met jullie?

Ik ben echt aan het wegkruipen, maar ik wil het toch van me af schrijven...ik ben echt wanhopig aan het worden of eigenlijk ben ik het al. Ik ben doodop, depressief, huil heel veel. Het ging echt de goede kant op, maar ik ben weer onrustig, wat nerveus, misselijk, paniekerig, zere benen, kuitkrampen en naja mijn hoofd dat wordt nooit wat lijkt wel. Vanmorgen naar de huisarts voor mijn oor en toen ze vroeg hoe het gaat, toen brak ik. Ik heb gezegd dat artsen het niet geloven van benzo ontwenning, maar dat ik zoveel klachten erbij heb gekregen tijdens en na het gebruik van oxa. Ze zou het wel erg vreemd vinden als ik daar nu nog last van zou hebben... Zelf twijfel ik ook nog steeds, na 6 wkn gebruik, nu al 10 wkn verder en weer zo bleehhhh... Ben er zo klaar mee met deze ellende, ik wil weer mezelf zijn, word ik dat ooit weer? Wie zal het zeggen.... Ik mag wel bloed prikken, kijken hoe de gehaltes zijn van vitamines en magnesium... Maar goed jullie lezen het ik ben echt de wanhoop nabij pffff....
Lieve mensen ik hoop dat jullie beter gestemd zijn xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve @EefjeJ, je ging zo goed..... Wat naar om te lezen dat het nu weer zo prut gaat. Wel goed dat je het hier van je af schrijft. Zou je in een wave kunnen zitten? En de klachten die je hebt, had je die ook al voordat je aan de oxa begon? Als ze allemaal gekomen zijn tijdens en na gebruik, denk ik dat je je antwoord al hebt. Ik heb ook jaren gedacht dat mijn klachten nog steeds kwamen vanuit mijn burn out van 3 jaar geleden. Nu weet ik wel beter, maar het heeft heel lang geduurd, 3 jaar dus, om tot dat besef te komen. Weet dat deze wave weer voorbij gaat. Hij hoort er nu even bij, hoe ellendig ook. Ik weet zeker dat jij heel snel hier weer laat weten dat je weer de goede kant op gaat. Dikke knuffel voor jou

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei doorbijter:

Lieve @EefjeJ, je ging zo goed..... Wat naar om te lezen dat het nu weer zo prut gaat. Wel goed dat je het hier van je af schrijft. Zou je in een wave kunnen zitten? En de klachten die je hebt, had je die ook al voordat je aan de oxa begon? Als ze allemaal gekomen zijn tijdens en na gebruik, denk ik dat je je antwoord al hebt. Ik heb ook jaren gedacht dat mijn klachten nog steeds kwamen vanuit mijn burn out van 3 jaar geleden. Nu weet ik wel beter, maar het heeft heel lang geduurd, 3 jaar dus, om tot dat besef te komen. Weet dat deze wave weer voorbij gaat. Hij hoort er nu even bij, hoe ellendig ook. Ik weet zeker dat jij heel snel hier weer laat weten dat je weer de goede kant op gaat. Dikke knuffel voor jou

Thanks voor je berichtje :) de meeste klachten zijn gekomen tijdens en na het gebruik van de oxa... Ik had daarvoor wel last van nervositeit, hartkloppingen en angst om niet meer beter te worden... Maar ik was niet depri, uiteraard in het verleden weleens, maar niet zoals nu. Ik had geen kuit kramp of paniek, dat is gekomen na de eerste keer stoppen en dat is gebleven toen ik weer begon. Maar ik ben toen minder gaan slikken dan ervoor, dus het kan zijn dat ik toen al tussentijdse ontwenning had... Maar goed het is ook gewoon k*t als een huisarts er een beetje lacherig over doet... Kan daar zo boos om worden... Maar daar schiet ik niks mee op... Ik ben nu steeds op zoek naar bevestiging dat het goedkomt met me, wat een vreselijke tijd is dit.... 

Hoe gaat het met jou? Ik las dat je afspraak wel doorgaat :)

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is om moedeloos van te worden als je niet gelooft wordt. Mijn psychiater vond ook dat in 5 weken afbouwen makkelijk te doen is. Ze hebben werkelijk geen idee. 

Uit wat je nu schrijft blijkt toch dat de klachten komen door die benzooi. Twijfel daar niet meer aan hoor. En ze gaan over, dat weet jij ook. Wanneer kan ik je helaas niet zeggen, maar je bent al een heel eind op weg. Houd vol, ook met ons gaat t goed komen.

Met mij is t al een hele tijd drama. Wil er niet te veel bij stil staan, maar t is echt een hel. Kan dus niet wachten op de afspraak van dinsdag. En hoewel ik weet dat deze ene afspraak niet de wonderpil is, zie ik het toch als het startpunt van mijn afbouw en naar weer een leven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve @doorbijter en @EefjeJ,
Hoe moeilijk als je niet wordt geloofd en als je niet de juiste hulp krijgt en als je niet weet hoe je weer op de been moet komen. Het is echt heel zwaar. Vooral ook omdat we niet weten wanneer het ophoud. Maar het zal echt ophouden! Het zal gaan verbeteren.


@EefjeJis het misschien een idee om je op een lage dosis Diazepam opnieuw in te stellen en een rustige afbouw te doen? Het is iets wat ook geen garantie biedt, moet ik eerlijk zeggen, maar het ik ken toch wel heel wat mensen voor wie het gewerkt heeft. Het is niet ideaal, en soms zijn er ook tijdens de afbouw nog hele zware momenten, maar over het algemeen is het rustiger en dragelijker voor ze. Je zou het met de arts kunnen bespreken.

@doorbijter fijn dat de psychiater dat denkt ja... brrrr... Die onwetendheid is toch vreselijk. Wat is zijn mening dan nu over waarom het bij jou niet lukt? Heeft hij dat wel eens uitgesproken of onuitgesproken gecommuniceerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

Het gaat elke dag ietsje beter, vannacht goed geslapen maar word niet uitgerust wakker. 

@EefjeJ wat rot dat je je zo voelt en wat een rare reactie van de arts. Je voelt toch wat je voelt en dat was er voor het benzo gebruik nog niet. Goed dat je het van je afschrijft.

@doorbijter fijn dat de afspraak toch doorgaat, het is toch een datum waar je naartoe leeft.

@Kannietmeer hoe voel jij je? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer volgens hem komt dat door mijn angst voor de afbouw en het stoppen. Grote onzin. De 1e x had ik totaal geen angst, ik had überhaupt geen idee dat het niet zou lukken. Dacht ook dat t toen een dikke terugval van de burn out was, maar weet inmiddels wel beter. Ik kreeg altijd klachten als ik bij t laatste beetje kwam. 

Het rare is dat ik tot die tijd eigenlijk niet zo veel minder van afbouw/ontwenning ondervond en ook werkte de lora bij mij in het begin ook echt ontzettend goed. T laatste stukje lukte gewoon niet. Op basis hiervan heb ik er vertrouwen in dat de afbouw nu wel zal lukken, of ben ik dan weer te positief

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Bianca78:

Goedemiddag,

Het gaat elke dag ietsje beter, vannacht goed geslapen maar word niet uitgerust wakker. 

@EefjeJ wat rot dat je je zo voelt en wat een rare reactie van de arts. Je voelt toch wat je voelt en dat was er voor het benzo gebruik nog niet. Goed dat je het van je afschrijft.

@doorbijter fijn dat de afspraak toch doorgaat, het is toch een datum waar je naartoe leeft.

@Kannietmeer hoe voel jij je?  

Ik herken dat niet uitgerust wakker worden maar al te goed helaas. Vraag me af of ik ooit weer die volle energie zal voelen en mezelf niet denkbeeldig op de knieen zie voortkruipen.
Ik kon gisteren niet slapen door te veel prikkels in de avond.
Voel me rot door hoe Robbin hier op me reageert. Merk dat ik onrustig ben ervan.

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei doorbijter:

@Kannietmeer volgens hem komt dat door mijn angst voor de afbouw en het stoppen. Grote onzin. De 1e x had ik totaal geen angst, ik had überhaupt geen idee dat het niet zou lukken. Dacht ook dat t toen een dikke terugval van de burn out was, maar weet inmiddels wel beter. Ik kreeg altijd klachten als ik bij t laatste beetje kwam. 

Het rare is dat ik tot die tijd eigenlijk niet zo veel minder van afbouw/ontwenning ondervond en ook werkte de lora bij mij in het begin ook echt ontzettend goed. T laatste stukje lukte gewoon niet. Op basis hiervan heb ik er vertrouwen in dat de afbouw nu wel zal lukken, of ben ik dan weer te positief

hi lieverd, 

hoe is het toch mogelijk dat artsen liever hun eigen verhaal geloven, dan de feedback van een patient? Het is een onprettige waarheid blijkbaar en die willen we als mens graag wegduwen. Jammer dat het hier ook constant gebeurd.
Ik denk dat positief en met vertrouwen af bouwen het beste is wat je kan doen. Dus hou dat gewoon vast. Maar zie het ook als iets wat je stap voor stap moet doen. Iedere dag op zichzelf laten staan en kijken hoe het gaat en wat je kan doen en wat je misschien die dag beter kan laten. Dan komt het helemaal goed.
Dappere doorbijter: nog even volhouden en dan ben jij ook gewoon de diazepam aan het afbouwen. X

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer thanks voor je berichtje... Ik zou dat denk ik toch zonde vinden om daar mee te beginnen, zeker omdat ik me een stuk beter heb gevoeld de afgelopen weken...geen idee of mijn wanhoop nu weer samenhangt met mijn ongesteldheid. Ik zie het wel deels elke maand weer terugkomen dat er klachten verergeren rondom die tijd... Denk jij dat het bij mij wel ontwenningsverschijnselen zijn? Ook die depressieve gevoelens en het huilen?

Doe je rustig aan kanjer? Ik snap dat je steeds wilt antwoorden Robbin, maar denk goed om jezelf x

@Bianca78 ja ik was ook echt wel pissig daarna, maar ik merk dat iemand me snel aan het twijfelen maakt... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei EefjeJ:

k zou dat denk ik toch zonde vinden om daar mee te beginnen, zeker omdat ik me een stuk beter heb gevoeld de afgelopen weken...geen idee of mijn wanhoop nu weer samenhangt met mijn ongesteldheid. Ik zie het wel deels elke maand weer terugkomen dat er klachten verergeren rondom die tijd... Denk jij dat het bij mij wel ontwenningsverschijnselen zijn? Ook die depressieve gevoelens en het huilen? 

goed dat je zelf benoemd dat het stukken beter ging afgelopen weken. Als je al herstel ziet gebeuren is geduld en doorzettingsvermogen je beste vriendensetje.


In mijn ervaring kunnen de hormonen flink veel negatief effect hebben op ons humeur. Ik kan echt door het putje gaan als ik ongesteld moet worden. Wat bij mij helpt is echt een dagelijkse hoeveelheid omega 3 te nemen. Als ik dat goed doe, is mijn PMS significant minder.

Ik help een man die een maandelijks wavepatroon heeft. Dus ook los van onze vrouwelijke hormonen kunnen de waves zich zo gedragen.

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Bianca78:

Rot dat je niet kan slapen en de spanning toe neemt @Kannietmeer dat lijkt me niet de bedoeling. Doe rustig aan. 

Ik sliep om 3 uur ;-).  nadat ik het opschreef besefte ik dat ik me gewoon even op andere dingen moet gaan richten weer.  Het is niet zo belangrijk, en het is iets wat ik in de toekomst nog vaak zal tegenkomen.  Kan er maar beter mee leren omgaan:D......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei EefjeJ:

@Kannietmeer ik zit even te speuren naar omega 3...welke adviseer jij? Ik lees ook over omega 6 en GLA?

Ja ik zie wel dat ik betere dagen heb gehad, het komt ook des te harder aan om in zo'n depressieve dip te zitten... 

omega 6 komt genoeg in ons eten voor en omega 3 niet.  Ze zijn beiden nodig dus daarom is het alleen nodig om omega 3 toe te voegen.  Als je meer omega 6 krijgt dan je lichaam nodig heeft word het omgezet naar arachidonzuur en dat is weer ontstekingbevorderend.
Het is belangrijk dat de inname van beide in balans is met elkaar ( zeggen ze ;-)  ) Vermijd daarom de verkeerde olieen, die ook makkelijk in voorgemaakt voedsel zit. Gebruik thuis bijvoorbeeld geen zonnebloemolie, maar neem liever kokosolie of olijfolie. Die hebben niet veel omega 6.  Kokosolie lijkt bovendien echt heel gezond te zijn voor je hersenen en te zorgen voor genezing van hersenfuncties. 
Van de Omega 3 gebruik ik die van Body&Fit : https://www.bodyenfitshop.nl/vitamines/omega-3/body-fit-sportsnutrition/omega-3-vitamine-d-3/

Hier zit gelijk ook vit D in en de dosissen  EPA en DHA zijn goed en ik neem er 2 voor de juiste hoeveelheid.


Ik merk dat hoe milder ik reageer naar mijzelf over de waves en dips die er zijn, of over het niets doen, de sneller ik herstel en toch wat doe. Als ik maar niet ga schoppen naar mijzelf, maar juist heel begripvol ben en zorgzaam.

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei EefjeJ:

Goedemorgen allemaal...

Hoe gaat het met jullie?

Ik ben echt aan het wegkruipen, maar ik wil het toch van me af schrijven...ik ben echt wanhopig aan het worden of eigenlijk ben ik het al. Ik ben doodop, depressief, huil heel veel. Het ging echt de goede kant op, maar ik ben weer onrustig, wat nerveus, misselijk, paniekerig, zere benen, kuitkrampen en naja mijn hoofd dat wordt nooit wat lijkt wel. Vanmorgen naar de huisarts voor mijn oor en toen ze vroeg hoe het gaat, toen brak ik. Ik heb gezegd dat artsen het niet geloven van benzo ontwenning, maar dat ik zoveel klachten erbij heb gekregen tijdens en na het gebruik van oxa. Ze zou het wel erg vreemd vinden als ik daar nu nog last van zou hebben... Zelf twijfel ik ook nog steeds, na 6 wkn gebruik, nu al 10 wkn verder en weer zo bleehhhh... Ben er zo klaar mee met deze ellende, ik wil weer mezelf zijn, word ik dat ooit weer? Wie zal het zeggen.... Ik mag wel bloed prikken, kijken hoe de gehaltes zijn van vitamines en magnesium... Maar goed jullie lezen het ik ben echt de wanhoop nabij pffff....
Lieve mensen ik hoop dat jullie beter gestemd zijn xx

@EefjeJLieve Eefje, dit is allemaal zo herkenbaar, jezelf wanhopig voelen en Maar niet geloofd worden. Probeer niet aan jezelf te twijfelen , wij weten wel beter , het komt echt van de Oxa!  Maar het is logisch verschijnselen zijn zo onherkenbaar  ook voor ons , het is logisch dat we blijven twijfelen .Maar eens komt het komt er licht aan het eind van de tunnel ,dit hou ik mezelf ook nog steeds voor ,we blijven vertrouwen Inons lichaam  houden dat een heel herstellend vermogen heeft het komt goed lieve Eef!!!!!!

Liefs Eleo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herkent iemand ook het totaal niet tegen geluid kunnen. Kan de jongens niet horen, zo erg. Van een heel zacht muziekje stuiter ik al tegen het plafond. Dit heb ik sinds een paar dagen en nog niet eerder gehad. Lijkt wel of er elke keer meer klachten bij komen. Ben even heel verdrietig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb t nog niet eerder gehad, maar t is echt een akelige klacht. Wordt er zo verdrietig van. Helemaal nu alle drukte van de kinderen me te veel is. Ik hoop echt dat dit straks met de diazepam een stuk minder zal worden of zal verdwijnen. Tis net of elke kleine prikkel al te veel is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei doorbijter:

Ik heb t nog niet eerder gehad, maar t is echt een akelige klacht. Wordt er zo verdrietig van. Helemaal nu alle drukte van de kinderen me te veel is. Ik hoop echt dat dit straks met de diazepam een stuk minder zal worden of zal verdwijnen. Tis net of elke kleine prikkel al te veel is

Ja  het is echt een hele nare klacht,Kan mijn eigen stem zelfs moeilijk verdragen,Maar Ook deze klacht zal hopelijk uiteindelijk verdwijnen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Eleo31:

Ja  het is echt een hele nare klacht,Kan mijn eigen stem zelfs moeilijk verdragen,Maar Ook deze klacht zal hopelijk uiteindelijk verdwijnen

lieve Eleo, heb daar zelf ook last van gehad. Zelfde gevoeligheid voor licht gehad. De wolken die voor de zon gaan en de zon die weer terugkomt... echt zo vermoeiend en pijnlijk dat ik de gordijnen dicht deed overdag ( als mijn ouders er niet waren of ik bleef in mijn slaapkamer).
Dit zijn allemaal stimuli die ons zenuwstelsel soms niet kan hanteren en met geweld ons brein in komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 Oh echt , duidelijk!!!!!!!ik loop de hele dag met een zonnebril op , het ergste vind ik het geluid !   Dit legt  mij echt lam vooral omdat ik zo graag zing . Hopelijk kan ik dat ooit weer doen dit is mijn grootste wens !!! Lieve Lizz ( is toch jouw naam ??)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@EefjeJ
Ik sprak gisteren met een vrouw in Amerika, een nieuwe client, die ook niet meer weet waar ze het zoeken moet. 6 maanden uit, maar niet echt afgebouwd en ook de AD zomaar gestopt. Gisteren had ze een gesprek waar ze haar vertelden dat ze last had van, ze schreef me dit: " Apparently I have borderline personality disorder, ptsd, depression, anxiety disorder, dissociate disorder, and possibly bipolar"

Mijn gedachten op zo'n bericht: Kom op!! Doe nou toch niet raar allemaal!!  Is het niet duidelijk dat dit gewoon en totaal zotte conclusie is?

Ook voor jou denk ik dat je hier van uit moet gaan: zolang je nog in ontwenning bent, en alle lichamelijk klachten nog aanwezig zijn, kan je er van uit gaan dat je geen  psychische aandoening hebt. Er is niets mis met jou. Het bewijs is, hoelang je al doorgaat met deze zware weg en hoe het je lukt om dit vol te houden en niet compleet gek te worden. Het voelt soms wel even zo, en ik herken dat, maar kijk naar de rustige momenten en je ziet dat je normaal bent en gezond kan redeneren en handelen.

Houd vol lieverd! Het komt goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Eleo31:

 Oh echt , duidelijk!!!!!!!ik loop de hele dag met een zonnebril op , het ergste vind ik het geluid !   Dit legt  mij echt lam vooral omdat ik zo graag zing . Hopelijk kan ik dat ooit weer doen dit is mijn grootste wens !!! Lieve Lizz ( is toch jouw naam ??)

Ja, ik noem mijzelf hier Liz, mijn volle naam is Elisabeth, mijn familie noemt me vaak Liesbeth of Lies, de Engelsen noemen me Liz en de Arabisch spekenden noemen me Lisa. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...