Spring naar bijdragen

Woensdag 22 mei 2019


Aanbevolen berichten

Goeiemorgen!

Miereninvasie hier. Ik heb ze ook in de auto, das extra irritant. Pak je de stofzuiger erbij, dan kan je er net 2 of 3 opzuigen en dan heeft de rest zich al verstopt. Daarvoor zit er net genoeg intelligentie in een mierenkop. Uit de serie what's new.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij een mierenplaag in mijn huis heb ik in het verleden met groot succes waspoeder gebruikt om ze weg te houden. Ik heb daar toen wat van in de hoeken en kieren gestrooid waar ze binnen leken te komen en sindsdien is het probleem totaal verdwenen. Het is geen wrede methode zoals sommige andere want het houdt ze alleen maar uit de buurt zonder ze te verdelgen. Mieren houden gewoon niet van die geur en dus gaan ze ergens anders heen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bob:

Bij een mierenplaag in mijn huis heb ik in het verleden met groot succes waspoeder gebruikt om ze weg te houden. Ik heb daar toen wat van in de hoeken en kieren gestrooid waar ze binnen leken te komen en sindsdien is het probleem totaal verdwenen. Het is geen wrede methode zoals sommige andere want het houdt ze alleen maar uit de buurt zonder ze te verdelgen. Mieren houden gewoon niet van die geur en dus gaan ze ergens anders heen.

Helpt dit ook bij mannen, want dan is dat misschien een idee voor Spirit.

Goeie morgen allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bor:

Ik gebruik ook geen waspoeder meer, ik was met pods. Maar om nou waspoeder door de auto te strooien....?

Schoolkrijt schijnt hetzelfde effect te hebben en zo zijn er nog een paar middelen die je onder meer kunt vinden als je op het internet zoekt naar "oma weet raad" en "mieren". De wrede middeltjes vind je dan ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei bolletje:

Helpt dit ook bij mannen, want dan is dat misschien een idee voor Spirit.

Weet ik niet, maar de meeste mannen houden niet zo van poeplucht. Misschien is dat iets, of zie ik het nu verkeerd? Spruitjeslucht dan misschien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of Overdag een paar keer ff rusten Sonnetje zodat de prikkels dan al verwerkt worden. Minder prikkels 's avonds mee naar bed dan slaap je eerder. En moe zijn is iets heeeeel anders dan slaap hebben. Dat zijn echt twee heel verschillende dingen heb ik in het slaapcentrum geleerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bor:

Waarom schrijf je dit erachter Bob? Vind je die manier beter bij me passen?:)

O nee, sorry Bor. Die opmerking was meer in het algemeen bedoeld omdat ik eerder schreef dat waspoeder voor mieren niet wreed is. Ik wil de lezers er op attent maken dat je ook op dat aspect kunt letten bij je keuze uit al die middeltjes. Zo vind ik als eerste tip bij Oma weet raad: "Gewoon een bakje aanmaak limonade neerzetten, de mieren zijn er gek op en verdrinken erin. "

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen allemaal

Na een lange nacht slapen ( van half tien- acht uur,)  kon ik nog mijn bed bijna niet uitkomen vanochtend
Goh, wat ben ik moe geweest gisteren zeg
Nu de was opgevouwen en gestreken
Straks stofzuigen en dan naar de tuin
Wilde dat gisteren ook doen, maar totaal geen energie en de hele dag met de verwarming aan en een dik vest op de bank gezeten
Brrr, hopelijk vandaag een betere dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan is die waspoeder een stuk vriendelijker idd. Mijn kat brengt wel eens levende muizen mee naar huis. Dat werd altijd een heel gedoe,  meubels aan de kant, kinderen en ik met een bakje erachteraan... altijd s' avonds laat natuurlijk :P. Nu heb ik een muizenval waar ze niet meer uit kunnen, eenmaal erin. En dan zet ik ze weer uit in het weiland. Dan huppelen ze met grote sprongen weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag :D

Gister had ik al even gedag gezegd, ik kom me elke dag weer even (droog) melden. 
Hoe fijn het is om zonder kater wakker te worden. Tralala.

Geen mieren, wel een enorme plaag bladluis. Spuiten met zeepsop inderdaad. 
Ze zaten zelfs op mijn huis. Oeps. Jakkes. 
Ze zitten op één boom. De andere boom niet. Misschien moet de boom wel weg want vorig jaar had ik ze ook. Maar de boom houdt zo fijn de zon weg. 

Ik slik ook melatonine. Ben al een late slaper en zonder melatonine zie ik het elke ochtend licht worden. 
Geen tv meer in de slaapkamer, ik lees weer heerlijk een boek. Dat was wel even wennen maar nu is dat echt fijn.   

Vanavond dansles. Yey! 


Toevoeging: 
Ze zitten inmiddels ook op mijn andere boom. Sjips. Dat is echt een hoge boom. Begonnen met snoeien en spuiten zover ik kom. Hopelijk helpt het.....
Voel nu de hele dag kriebels van beestjes op mijn lijf. Brrrrrr het idee al....

bewerkt door CoconutWoman
Toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...