Spring naar bijdragen

Nieuw hier


One4john

Aanbevolen berichten

Ja maar (a) ze begrijpen niet wat het is en (b) sommigen denken dat het werk een rat race is waar je tegenstanders hebt die je moet uitschakelen. En dan is een verslaving wel een geschenk uit de hemel... voor de meest perverse daaronder. Ik heb er ook nooit een lettergreep over gezegd tegen collega's. Alleen tegen 1 die mij zelf had verteld dat hij gestopt was.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 24-5-2019 om 11:15 zei Bor:

Ik heb 3 weken in Detox-kliniek gezeten en aaneensluitend een interne vervolgopname van 5 maanden in een verslavingskliniek.

Ik weet niet wat precies je vragen zijn? Maar in Detox is niet echt een behandeling dat gebeurd in verslavingskliniek. Detox is puur gericht op afkicken.

Gaat mij nu even om de detox procedure in een kliniek van 4 a 5 dagen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei Bor:

Toevallig zijn we tegelijk online.

Maar idd wat je nu doet is ook al Detoxen/ ontgiften hoor! Goed hoor.:rose:

In een kliniek gaat het ook zo, meteen stoppen met gebruiken alleen heb je dan medische controle erbij die je nu niet hebt. (en daar wordt geen alcoholvrij geschonken;))

Hahaha geloof ik direct.  Zeg niet dat het me lukt hoor. Maar zie op tegen de medicatie.  Misschien is er wel zoiets als een hulpmiddel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Bor:

@One4john Ik begrijp iets niet zo goed,

mag ik vragen hoe je dan bij de verslavingszorg terecht bent gekomen zonder dat je huisarts op de hoogte is?

Die deskundige van het roken bedoel ik, die kliniek en medicatie voorstelt of is die niet van verslavingszorg?

Via de huisarts had ik een stoppen met roken cursus,  die werd gegeven door iemand van de GGZ.  Een verslavingsdeskundige.  Hem vertelde ik van mijn gebruik. Hij gaf direct aan dat het veels te veel was en dat stoppen met roken in samenwerking met champix bij mij geen effect zou hebben als ik bleef gebruiken.  Hij stelde voor mijn alcoholverslaving eerst aan te pakken. Hij stelde opname voor, voor een detox. En stelde daarbij medicatie gebruik voor de detox voor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei One4john:

Hahaha geloof ik direct.  Zeg niet dat het me lukt hoor. Maar zie op tegen de medicatie.  Misschien is er wel zoiets als een hulpmiddel. 

Dag 2 zonder alcohol. Wel iedere ochtend knallende koppijn. Ook last van obstipatie.  Slik nu 2 maal daags extra vitamines b en multivitanimes.  Ik hoop dat dit snel verdwijnt. Iemand tips?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei lady jane:

het wordt steeds makkelijker
wat je aandacht geeft groeit
dus ik zou bijna zeggen: er zijn nog
méér dingen dan drank, zoek die op!
 

Zijn er meer die cold turkey gestopt zijn? Of is medicatie echt nodig? Als dit namelijk een kansloze poging is verneem ik het graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

eerlijk gezegd zoek je nu zekerheid, maar die kan niemand jou geven,
iedereen is anders en reageert anders. hoeveelheden drank zeggen niet alles.
weet dat je er maar één keer door hoeft als je door zet. met of zonder hulp.
blijf je twijfelen dan doe je met hulp. je doet het zelf maar niet alleen is een van onze lijfspreuken hier.
en vergelijken, we doen het allemaal denk ik, maar kan zo desastreus zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei lady jane:

eerlijk gezegd zoek je nu zekerheid, maar die kan niemand jou geven,
iedereen is anders en reageert anders. hoeveelheden drank zeggen niet alles.
weet dat je er maar één keer door hoeft als je door zet. met of zonder hulp.
blijf je twijfelen dan doe je met hulp. je doet het zelf maar niet alleen is een van onze lijfspreuken hier.
en vergelijken, we doen het allemaal denk ik, maar kan zo desastreus zijn.

Ws zoek ik dat idd. Stom misschien,  maar ben erg onzeker momenteel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei One4john:

Zonder hulp van medicatie?

ja zonder. ik heb op een lichte vermoeidheid een een beetje verveling nergens last van gehad, een aantal dingen ( schaamte, schuld etc) geef ik bewust

nauwelijks aandacht ( ik kan er toch niets meer aan doen). Op dit moment accepteer ik gewoon alles wat er in mn hoofd rond gaat zolang ik maar niet drink

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook cold turkey (meerdere malen) gestopt zonder medicatie en dronk ook zeer grote hoeveelheden.

Cold Turkey werd (en word) me overigens wel afgeraden bij de kliniek waar ik onder behandeling sta.

Na 3-4 dagen zijn bij mij de fysieke afkickverschijnselen grotendeels wel weg, mentaal is een ander verhaal ;)

Succes!

bewerkt door RonDeV
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onzekerheid...bang voor 'het onbekende, schuld, schaamte...bang voor controleverlies...liefst een instant oplossing,  die je alleen kunt uitvoeren, zodat alles 'gewoon' door kan gaan...herken ik erin van mezelf. 

Tja...hulp aanvaarden was voor mij één van de belangrijkste stappen. En de moeilijkste. Open en eerlijk zijn. Dat betekent niet in de krant zetten dat ik alcoholverslaafd ben, maar eerlijk naar mezelf, mijn partner, de huisarts. Daardoor via praktijkondersteuner bij Novadic gekomen en het proces echt aangegaan. Eerlijk zijn naar mijn maatje en AA groep.  Het 'stiekeme' hield me weg van echt het ADB proces in gaan.  Ik heb daardoor 'het besluit' kunnen nemen dit echt niet meer te willen.

Over wel of niet cold turkey stoppen, medicatie wel of niet ... ik weet niet wat wijsheid is voor jou. Een keuze maken daarin wel helpend. Hoe je het doet? Als je het maar doet ;) Met alle onzekerheid die erbij hoort...velen gingen je voor. Jij kunt het ook.

Succes!!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei kruidenthee67:

Onzekerheid...bang voor 'het onbekende, schuld, schaamte...bang voor controleverlies...liefst een instant oplossing,  die je alleen kunt uitvoeren, zodat alles 'gewoon' door kan gaan...herken ik erin van mezelf. 

Tja...hulp aanvaarden was voor mij één van de belangrijkste stappen. En de moeilijkste. Open en eerlijk zijn. Dat betekent niet in de krant zetten dat ik alcoholverslaafd ben, maar eerlijk naar mezelf, mijn partner, de huisarts. Daardoor via praktijkondersteuner bij Novadic gekomen en het proces echt aangegaan. Eerlijk zijn naar mijn maatje en AA groep.  Het 'stiekeme' hield me weg van echt het ADB proces in gaan.  Ik heb daardoor 'het besluit' kunnen nemen dit echt niet meer te willen.

Over wel of niet cold turkey stoppen, medicatie wel of niet ... ik weet niet wat wijsheid is voor jou. Een keuze maken daarin wel helpend. Hoe je het doet? Als je het maar doet ;) Met alle onzekerheid die erbij hoort...velen gingen je voor. Jij kunt het ook.

Succes!!

 

Mooi antwoord.  Idd denk dat het zo is. Heb nog wat diazepam achter de hand liggen mocht het echt, echt niet lukken,  maar ben bang voor een tweede verslaving.  Vandaar dat ik er van weg wilt blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

51 minuten geleden zei binsj:

hoe gaat het?

Het gaat tot heden verrassend goed, inmiddels 4 dagen geen alcohol gebruikt. Nog geen echte ontwennings verschijnselen gehad. Zondag voldoe ik me wat ongerust.  Slik extra vitamines.  Het eten smaakt anders en Heb meer energie. Maar besef ook dat ik pas in het  begin sta van mijn afkicken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...