Spring naar bijdragen

ik vind het behoorlijk saai


binsj

Aanbevolen berichten

Ik ben 18 dagen geleden gestopt met drinken, ik heb zeker 20 jaar te veel gedronken, zeker 5/6 halve liters bier en in de weekenden

nog veel meer.Ik liep al een tijdje er mee rond om te stoppen omdat ik zeker wist dat ik de excessen ( waar ik wel dol op was maar mijn omgeving minder) niet kan

uitbannen en daarbij kwam dat mijn dronk niet vrolijker werd. Ik ben 46 jaar en rond mij 18de begonnen met wiet (dit was vrijwel direct dagelijks)

en daarna is er alcohol bijgekomen en heb gaande weg niet meer geblowed. Het kost mij weinig moeite om niet te drinken maar ik vind het wel saai ik mis een roes en de gezelligheid ook merk ik dat ik minder energie heb

en me redelijk lamlendig voel, het kost me moeite om dingen te gaan doen, dit komt denk ik omdat ik een beetje aan het malen ben , heeft iemand tips/adviezen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk is drinken heel saai, been there, done that, altijd hetzelfde. En verder nergens aan toe komen. Het leven staat gewoon weer voor je open, net als toen je kind was. Zie het als een avontuur: wat zou je kunnen gaan doen, wat interesseert je, wat vind je leuk, alles kan! 

Ja, feestjes worden anders, dat vond ik eerst wel wennen, maar intussen ook geen probleem meer. Wel zijn de gesprekken anders geworden en wil ik eerder naar huis. Gezelligheid zit niet in die fles, dat hebben we onszelf alleen ooit wijs gemaakt. Het is even zoeken naar andere invullingen, maar daar ligt dan meteen ook de uitdaging! Zie het als een kans om anders te doen dan je eerst deed, tenslotte beviel dat laatste uiteindelijk niet, toch?? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Nancy, nergens aan toe komen gaat voor mij niet echt op ik werd van drank juist actief, voel me nu juist erg lui en lamlendig, de simpelste dingen hou ik maar even vol.

feestjes daar ben ik nog niet aan toegekomen maar kijk er ook niet erg naar uit. als ik het in de weekenden zou kunnen met drinken zonder zo vreselijk lam te worden zou ik niet zijn gestopt,

het beviel mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja als je leven saai is dan kan alleen jij daar wat aan doen, niewaar? Als je je lamlendig voelt dan kan je misschien gaan sporten. Daar krijg je ook dopamine van in je hoofd, voel je je lekkerder door.

Maar die gevoelens komen vaak voor hoor, als je het forum helemaal door leest heeft iedereen hier af en toe last van. Dat je ff vergeet waarom je gestopt was. Dat het met alcohol leuker lijkt. 

Maar tis wel een drug die je doodmaakt hè. Vandaag was de crematie van forumlid Lars. Als je zijn draadje leest dan helpt dat misschien om van gedachten te veranderen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het voor jou goed is @binsj om het filmpje van Els Noorlander eens te bekijken. Die legt heel goed uit hoe je hersens reageren op alcohol en ook op het gevolg van stoppen.

Je krijgt dan meer inzicht in waarom je je nu zo lamlendig voelt, na 18 dagen alcoholvrij. Je moet er even een half uurtje voor gaan zitten en het lijkt misschien wat technisch, maar zeker de moeite waard om te begrijpen wat er in je lichaam en vooral je hersenen gebeurt op dit moment.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O ja, over dat saaie gevoel. Dat hoort gewoon bij de ontwenning volgens mij. Dat is een periode die je even door gaat. Ik had dat ook met roken. Terwijl ik me er nu niets meer bij voor kan stellen, dat ik het leven zonder roken als saai zou betitelen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Lonster, ja dat had ik ook ooit toen ik stopte met roken ( helaas weer begonnen) ik dacht dat het nooit meer goed zou komen maar na 1 jaar werd alles beter,

ik hoop op een zelfde scenario hoewel ik dit stoppen met drinken op dit moment een stuk makkelijker vind. Ik weet natuurlijk niet wat ik allemaal ga ondervinden

maar tot nu toe vind ik het best wel te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Qua verslaving is drank makkelijker om vanaf te komen dan roken. Als verslavende stof op zich. Maar het gaat ook om alle gewoontes en rituelen die je rond die verslaving hebt opgebouwd. Die moet je ook aanpakken, om het makkelijker te maken. 

Jammer, dat je weer terug bent gaan roken. Ik ben ook meerdere keren gestopt, weer begonnen, drie jaar gestopt. Weer jaren gerookt. En nu hopelijk definitief gestopt. Nu anderhalf jaar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Roken en drinken past perfect bij elkaar. Ik heb eerst het roken opgegeven en na bijna een jaar de alcohol aangepakt. Als ik eens een keer een paar glazen alcohol drink, merk ik dat de behoefte om te roken ook direct de kop op steekt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Lonster:

Roken en drinken past perfect bij elkaar. Ik heb eerst het roken opgegeven en na bijna een jaar de alcohol aangepakt. Als ik eens een keer een paar glazen alcohol drink, merk ik dat de behoefte om te roken ook direct de kop op steekt. 

ja die gaan hand in hand

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb gisteren voor het eerst sinds dat ik gestopt ben op een terras gezeten, ik had vrienden over uit het buitenland.Ik vond het redelijk spannend ik vroeg me

af of ik nog wel grappig kon zijn en uberhaupt nog wel iets te zeggen heb maar dit ging boven verwachting goed ,ik heb me de laatste maand behoorlijk terug getrokken

terwijl ik met drank op zeer sociaal ben. Eenmaal thuis ( ik ben na 2 en een half uur naar huis gegaan want mijn vrienden dronken wel en ik hoef ff niet naar aangeschoten mensen te kijken)

overviel mij een gevoel van melancholie en begon toch te denken van kan ik over een tijdje niet gematigd drinken, ik denk nu van niet helaas. In tegenstelling van velen hier heb ik wel goeie herrineringen aan het drinken en lekker een avondje op de automatische piloot staan, ik ben toch blij dat ik niet in de verleiding ben gekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei binsj:

In tegenstelling van velen hier heb ik wel goeie herrineringen aan het drinken

Ik heb daar ook goeie herinneringen aan, hoor. Maar ik zie het nu als iets dat achter me ligt en niet meer nodig is. Dat heb ik gehad en nu zijn er weer nieuwe dingen die me boeien. Van het kijken naar aangeschoten mensen kan ik wel eens een beetje beschouwend worden, maar verder doet het me niet zoveel wat ik ken dat nou wel. Een beetje dat "been there, done that" gevoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei Bob:

Ik heb daar ook goeie herinneringen aan, hoor. Maar ik zie het nu als iets dat achter me ligt en niet meer nodig is. Dat heb ik gehad en nu zijn er weer nieuwe dingen die me boeien. Van het kijken naar aangeschoten mensen kan ik wel eens een beetje beschouwend worden, maar verder doet het me niet zoveel wat ik ken dat nou wel. Een beetje dat "been there, done that" gevoel.

dat klinkt hoopvol, been there done that ja dat heb ik ook ( ik heb voor 3 mensenlevens in het cafe gezeten) alleen wat een beetje lastig is voor mij is dat mijn gehele sociale leven rond alcohol is opgebouwd maar goed het is te doen en het valt tot nu to allemaal wel mee en had dit ook wel verwacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Etty:

Fijn dat het een goede ervaring was.  Ik miste het in het begin ook, het was onwennig, maar nu helemaal niet meer. Ik merk dat ik als ik in situaties ben waarin ik vroeger alcohol zou drinken,  me ook een soort van aangeschoten ga voelen.   Losser, vrijer,  gekker.    Fijne gevoelens, alleen zonder het pathetische en de uitvergroting door drank.    Ik hoef die gevoelens ook niet meer te koppelen aan de momenten van alcohol, ze zijn er ook op meer momenten, zo spontaan, op de dag.   

We worden denk ik niet leuker van drank maar durven meer.   Ik vind het ook wel leuk om meer te leren durven zonder drank, en dat niet te bewaren totdat het moment dat het weer mag. 

 

dat geeft hoop, ik mis een beetje het eindeloos kunnen ouwehoeren maar mis het niet om mezelf 84 x te herhalen en het dan de volgende dag alsnog vergeten te zijn wat er allemaal gezegd is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herken het helemaal @binsj. Ik kan het soms ook vreselijk missen en er zijn nog steeds momenten dat ik bijna overstag ga. Het helpt als ik mezelf dat gevoel gewoon maar toesta. Ik mag het van mezelf missen, zoals je een ex kan missen. Het is lastig, net als je denkt dat het slijt overvalt het je weer. Als je dan s ochtends wakker wordt ben je blij dat je er niet aan toegegeven hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sta dus nu ruim 1 maand droog en daar ben ik blij mee alleen echt grote voordelen haal ik er niet uit, fijn dat ik me alles herinner van de dag ervoor en dat het geld scheelt

maar dat is het wel, voel me niet fitter , helderder e.d. ik heb ook geen ontwenningsverschijnsellen gehad ook heb ik na het stoppen geen euforie gevoeld, tevreden ben ik wel en dat is voor dit moment goed genoeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is een bekend verhaal, dit lees je hier vaak. "Is dit alles?" "Het is saai, ik zie de voordelen niet, enz." Dat is een gevoel dat veel mensen overvalt als ze een tijdje gestopt zijn. 

Ik heb geen gouden idee voor je, alleen dit: lees nog eens het laatste deel van je eerste post: "dit komt denk ik omdat ik een beetje aan het malen ben". :) Ik denk het ook. Je kan wel blijven malen maar het gestopt zijn wordt er niet interessanter en opwindender van. Je kan beter wat gaan doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei bumperjim:

Dit is een bekend verhaal, dit lees je hier vaak. "Is dit alles?" "Het is saai, ik zie de voordelen niet, enz." Dat is een gevoel dat veel mensen overvalt als ze een tijdje gestopt zijn. 

Ik heb geen gouden idee voor je, alleen dit: lees nog eens het laatste deel van je eerste post: "dit komt denk ik omdat ik een beetje aan het malen ben". :) Ik denk het ook. Je kan wel blijven malen maar het gestopt zijn wordt er niet interessanter en opwindender van. Je kan beter wat gaan doen. 

dat malen valt ook wel weer mee hoor en dat heb ik altijd wel gehad en de verveling is ook wel te doen ik ben redelijk tevreden zo, ik had ook niet veel verwacht ik stopte ook niet vanuit een crisis het was eigenlijk een opwelling of een helder moment en ik heb me daar aan gehouden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Binsj, al zou er totaal geen enkel voordeel voortvloeien uit het niet meer drinken, je stopt in elk geval wél met de aan zekerheid grenzende

kans op nadelen die voortvloeien uit wel blijven drinken.

De saaiheid die je nu misschien ervaart valt verre te verkiezen boven de spanning en sensatie die drankschade oplevert.

Gestopt vanuit een opwelling of helder moment. Dat heldere moment was echt glashelder.. hou 't maar lekker droog.

Je hoort vaak over spijt dat iemand gedronken heeft maar eigenlijk nooit dat iemand spijt heeft dat ie gisteren NIET gedronken heeft.

Da's niet voor niks zo. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...