Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
Moosje

Ben weer terug bij af.

Aanbevolen berichten

17 minuten geleden zei Smaragd:

Hoi Moosje,

Wat jammer! Las je erg graag. Maar waarom je account opheffen? Dat begrijp ik niet zo goed.

Veel wijsheid en blijf iig wel wat in contact. Juist in contact blijven....Al gaat het niet, zoals je wil dat het gaat. Snap heus wel dat prof hulp soms een stap te ver is. Maar ze zijn niet anders gewend daar. 

Hoop dat je account blijft en dan kun jezelf ermee doen, wat jij ermee wil doen.

Lieve groet.

Account opheffen is sporen wissen van een mislukking. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey Moosje, Winston Churchill heeft ooit gezegd “succes is not final, failure is not fatal, it is the courage to continue that counts.

Hoewel die Churchill er zelf ook niet in spuugde had hij hiermee wel een goeie vind ik. Ok, je bent uitgegleden maar meer ook niet, opstaan, broek afkloppen en opnieuw, kom op!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Moosje:

Het zou wissen zijn van de sporen van pogingen om van je probleem af te komen. En onze aanmoedigingen daarbij. 

Het zou nog een extra stap achteruit zijn. 

Geef gewoon toe dat je je schaamt. Maar schaam je niet voor ons. Wij zijn allemaal (ex) drinkers. Je hoort hier "thuis" of je je ervoor schaamt of niet. 

Laat gewoon staan die account en begin weer bij dag 1. En als dag 1 klaar is, dan dag 2. Er is geen shortcut, sorry ;) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei bumperjim:
  43 minuten geleden zei Moosje:

Eigenlijk bedoelde ik dat IK me een mislukkeling voel en de sporen wil wissen . Dat het mislukt is... oké... Idd @bumperjim opstaan en aan dag 1 beginnen.

Maar alle adviezen van jullie waarvan ik weet dat ik die eigenlijk moet opvolgen, die lap ik aan mijn laars. 

Sta ik er niet achter? 

Moet ik soms eerst hoe zeg je dat? 

Rock bottom. Meegemaakt hebben. 

Heb @knakker gelezen lijkt me een rock bottom. 

Zoals ik al een keer eerder hier heb geschreven. Ik ben geen zware alcoholist lig niet in de goot. Mischien is het daarom zo moeilijk.. Weet ik veel... Pfffff. 

Maar 6 bier iedere avond is te veel daar voel je je eigen niet fit bij ( de volgende dag dan he). 

Maar er zijn geen gradaties lijkt me, 1 kan ook te veel zijn, in mijn geval zowiezo ;)

Dus ja Ik weet het ook niet meer zo goed. Hoe nu verder?

Even de boel maar laten gaan weet ik veel. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Moosje:

Heb @knakker gelezen lijkt me een rock bottom

Bedoel ik niet mee dat je in de goot ligt hoor @knakker. Of lag. 

Je gaat super goed. 

bewerkt door Moosje
Niet volledig

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Moosje je hoeft niet persé eerst in de goot te komen om de motivatie te vinden. 

Iemand in je omgeving die overlijdt aan alcohol bv kan je ook het licht laten zien. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is refusal misschien een optie moos , dat slikt knakker ook . Mocht je niet naar de huisarts willen en durven dan is er altijd nog wel online een ingang ergens denk ik 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Cleo66:

Is refusal misschien een optie moos , dat slikt knakker ook . Mocht je niet naar de huisarts willen en durven dan is er altijd nog wel online een ingang ergens denk ik 

Zat ik vandaag wel aan te denken. Als ik het online kan bestellen zou ik dat super vinden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bestel dan wel op een betrouwbare site, anders weet je niet wat je slikt. 

Als je een site vindt, de naam van de site googelen en dan vind je vanzelf of er her en der over gepraat wordt als een oplichters club of iets wat wel betrouwbaar is. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kom op @Moosje niet weggaan! Wil je wel echt echt echt stoppen? Of wil je dit alleen met je verstand, omdat je van jezelf vindt dat je het moet, maar sta je er onbewust niet achter? Maak een plan van aanpak. Je was supergoed bezig een tijdje geleden. Je kan het!!!!!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Rosee:

Kom op @Moosje niet weggaan! Wil je wel echt echt echt stoppen? Of wil je dit alleen met je verstand, omdat je van jezelf vindt dat je het moet, maar sta je er onbewust niet achter? Maak een plan van aanpak. Je was supergoed bezig een tijdje geleden. Je kan het!!!!!!

Jij verwoord het mischien het beste @Rosee. Met mijn verstand ja. Omdat ik weet dat het niet gezond voor me is. Maar dat is het dan ook. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geen idee waar je Refusal kan bestellen, weet dat je je schaamt maar kan je echt de huisarts niet in vertrouwen nemen? Hij heeft beroepsgeheim. Het zal je opluchten. En zolang je alleen met je verstand wilt stoppen, op wilskracht, vraag ik me af of dat genoeg is. Waarom drink je? Misschien kun je jezelf dat afvragen. Mij heeft dat geholpen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Rosee:

Waarom drink je? Misschien kun je jezelf dat afvragen. Mij heeft dat geholpen.

Is er gewoon ingeslopen al jarenlang. De 5 in de klok biertje, wijntje. Wel steeds meer geworden. Even in een roes komen ontspannen. Ontspannen is iets waar ik slecht in ben. Altijd piekeren, altijd bezig in mijn hoofd. Ja en dan een drankje en ik ontspan. 

bewerkt door Moosje
Typ vout

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Moosje:

Bedoel ik niet mee dat je in de goot ligt hoor @knakker. Of lag. 

Je gaat super goed. 

Haha, is goed hoor, Moos. De goot is mij bespaard gebleven, maar dit was mijn persoonlijke rock bottom. Zoals elke alcoholiker wellicht zijn eigen dieptepunt heeft van waaruit hij denkt: tot hier en niet verder. Mijn lijn gaat vanaf daar gestaag opwaarts. Wens jou hetzelfde toe.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Moosje:

Iemand tips voor een site waar ik refusal kan bestellen. 

Ik vraag me af of dat online kan. Vaak is een receptje van de huisarts verplicht. Ik snap dat je je schaamt om daar naartoe te stappen, maar dat is net nodig hoor. Zo'n huisarts maakt in zijn werk zoveel troep en ellende mee dat hij echt niet raar meer opkijkt van een alcoholiker die om een pilletje vraagt. Ik vind dat wel de veiligste route, de arts checkt eerst of er geen schadelijke invloed is van eventuele andere medicijnen of kwalen. Gewoon doen. Even slikken en over dat drempeltje hoppen. Ik kan het je van harte aanraden. Heb er persoonlijk veel baat bij gehad.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als het vooral onbewust gaat, het drinken, is het goed om er bewust mee bezig te gaan. 'Het is er gewoon ingeslopen' zeg je. Dat is grotendeels een gewoonte, dus dat moet helemaal niet zo moeilijk zijn om dat af te leren. toch?

De kunst is om iets anders te gaan doen op de momenten dat je wilt drinken. Of om het uit te zitten. In elk geval om er aandacht aan te geven. Je gebruikt alcohol om te ontspannen. Misschien is een cursus mediteren iets voor je? Of iets met mindfulness. Wandelen. Net zo lang tot de gewoonte eruit slijt. Dat duurt wel even, maar het kan wel. 

Ik ben daar nog steeds mee aan het oefenen. Weken lang gaat het goed en dan val je weer terug in je oude gewoonte. Dan is het moeilijk om weer terug op het goede spoor te raken. En goed om hier op het forum te komen, te lezen en schrijven. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...