Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
Moosje

Ben weer terug bij af.

Aanbevolen berichten

De titel zegt het al ik zit weer in mijn oude gewoonte van dagelijks drinken. 

Vandaag besloten om er een dikke punt achter te zetten. Voel me niet fit krijg weer klachten maagpijn moe zijn. Ben er klaar mee. Ik weet ook hoe het voelt om zonder die troep door het leven te gaan, fit, helder in je hoofd en respect voor mijn lijf. Dat wil ik weer terug en nu voorgoed. 

Het begin zal wel een beetje moeilijk zijn maar dat is niet anders dan. Ik krijg er wat moois voor terug. Ik weet wat mijn valkuilen zijn dus daar ga ik meer mijn best voor doen. Dat zijn in het begin de weekends en bij zorgen en problemen het wegdrinken. 

Dus werk aan de winkel!!!!! 

Hier gaan we dan     .Dag 1.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heel goed van je moosje, de eerste dagen zijn het rotst. Al heel fijn dat je weet wat je valkuilen zijn. Dat heb ik dan weer niet. Hoe ga je het aanpakken als je trek krijgt? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Succes. Je weet al hoe het moet. Nu doorzetten. Alles komt weer langs, maar nu weet je wat er langs komt en hoe je moet handelen. De eerste niet nemen.

Op vandaag!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe ik het aan ga pakken als ik trek krijg @Ties. Klinkt heel simpel gewoon wachten tot de trek weg is proberen er niet een te groot ding van te maken. En afleiding zoeken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dag 2

Gisteren goed gegaan, ik had het druk tot in de late avond. 

Ook geen behoefte om wat te nemen, had nog een flinke kater van het weekend. Ik kon wel moeilijk in slaap komen maar ook dat komt wel weer goed.

De kop is eraf en weer dooooorrrrrr. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Succes Moos,  dit is voor mij ook niet de eerste periode dat ik niet drink.   Het scheelt dat je je valkuilen al kent.  Of misschien: dat je weet dat er valkuilen zijn en we in staat zijn om weer steeds nieuwe te bedenken. 

Als je denkt dat het een goed idee is om te drinken (en je dus in één van de valkuilen bent gestapt) kun je ook op het forum komen.  Heeft mij wel geholpen in het begin. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

DAG 3 

Gisteren veel last gehad van maag en alles wat eromheen zit. 

Nu vroeg wakker en ik zit aan de kamille thee, het zit nog niet lekker in mijn lijf. Ik kijk deze klachten even een weekje aan anders huisarts. 

En weer dooorrrrrrrrr. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je stopt met alcohol gaat je maag en de bacteriën erin zijn normale functie weer doen. Ik heb me laten vertellen dat dat in het begin ook klachten kan geven

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Rosee:

Vroeg me laatst nog af hoe het met je gaat. Goed dat je het weer oppakt!

Heee @Rosee

Hoe gaat het met jouw, ik heb nog niet teruggelezen hier.

Ik hoop dat je het beter doe dan ik. 

Dat terugvallen is waardeloos iedere keer weer opnieuw beginnen ben er zo klaar mee. 

Lief dat je aan me dacht. :rose:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoppa dag 4 

Ik doe blij maar dat ben ik niet. Kwa niet drinken gaat het goed.!!!!! Maar mijn maag pfffff. Dus vandaag thee met honing. 

En weer dooorrrrrrrrr. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo'n last van mijn maag alles geïrriteerd. Werd er chagrijnig en beroerd van. 

Durf het niet te zeggen maar heb een paar biertjes op 3 stuks. 

Maag doet minder pijn nu waarschijnlijk verdooft door alcohol, maar morgen is dat weer terug natuurlijk. De pijn komt doordat de boel geïrriteerd is door de alcohol. 

spijt natúúrlijk  maar ook even opluchting .

Wie heeft hier ervaring mee en hoelang duurt zoiets. 

Wat helpt om het te verzachten ( zelf eten krijg ik het zuur van )

Ik weet dat het natuurlijk niets oplost maar voelde me echt beroerd 

Smoes om te drinken zo voel ik het niet, meer zo van ik doe mijn best en nu krijg ik dit .

Ik wil me fit voelen en geen pijn in mijn lijf krijgen juist door te stoppen.  

maar ik ga doorrrrrrrr. 

Nu warme melk met honing en naar bed. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik wat eet is het net of het erin valt en branderig. Verder dikke maag en ook mijn darmen alles staat strak. Kan ook moeilijk naar het toilet. Linker kant steken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...