Spring naar bijdragen

19-5-2019 onze huiskamer


Aanbevolen berichten

Hé goeie morgen,

Hebben jullie het ook gehoord? de sterke pijnstiller Oxicodon is in opspraak, het zal toch niet waar zijn? Daar zijn ze dan lekker vroeg mee hé? Ze moeten de artsen meer aanpakken maar de meesten duwen er die medicatie in. Hierzo, lekker ophappen, en verder je mondje houden want ik heb het veel te druk dahag.

Maar ja ook hier wordt er weer veel geld aan verdiend dus ssstttt niets zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

@bolletje het is echt niet normaal hoe er met medicijnen omgegaan wordt, schrijf maar voor en de patiënten zijn het slachtoffer.

laatste paar dagen gaat het niet zo lekker, veel pijn in mijn maag en misselijk, werd er vannacht wakker van. Nu kwam ik er achter dat ze mij een ander merk maagtablet hebben meegegeven. Morgen maar weer even naar de apotheek, vorige keer hebben ze dit ook gedaan met de oxazepam en dat ging ook niet goed. Vanaf vandaag slik ik de oxazepam alleen nog maar voor het slapen dus de middag en ochtend zijn afgebouwd. :) Ik vind het wel spannend om die af te bouwen ivm het slapen. 

Fijne dag x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei bolletje:

Hé goeie morgen,

Hebben jullie het ook gehoord? de sterke pijnstiller Oxicodon is in opspraak, het zal toch niet waar zijn? Daar zijn ze dan lekker vroeg mee hé? Ze moeten de artsen meer aanpakken maar de meesten duwen er die medicatie in. Hierzo, lekker ophappen, en verder je mondje houden want ik heb het veel te druk dahag.

Maar ja ook hier wordt er weer veel geld aan verdiend dus ssstttt niets zeggen.

lieve bol, (fijn je even hier te hebben, dikke knuffel):heart:

ik  heb met een kennis, die huisarts is, hier wel eens over gesproken. Ten eerste is hij in ontkenning dat het echt de hel is om er vanaf te komen, ten tweede antwoord hij dat het óf je eigen heftige pijn verdragen is, of een paar dagen doorbijten als je ermee moet stoppen. Een paar dagen zegt hij dus doodleuk... vertel dat de mensen die aan een opiaat zijn geraakt door een receptje van de arts en zwaar de hel zien. Maakt me echt super pissig!!:angry:

@Bianca78 Wat fijn dat je afbouw goed gaat. Je kan dus gewoon afbouwen met Oxazepam? Ben heel blij voor je dat het allemaal lukt!:rose:
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Kannietmeer:

lieve bol, (fijn je even hier te hebben, dikke knuffel):heart:

ik  heb met een kennis, die huisarts is, hier wel eens over gesproken. Ten eerste is hij in ontkenning dat het echt de hel is om er vanaf te komen, ten tweede antwoord hij dat het óf je eigen heftige pijn verdragen is, of een paar dagen doorbijten als je ermee moet stoppen. Een paar dagen zegt hij dus doodleuk... vertel dat de mensen die aan een opiaat zijn geraakt door een receptje van de arts en zwaar de hel zien. Maakt me echt super pissig!!:angry:

@Bianca78 Wat fijn dat je afbouw goed gaat. Je kan dus gewoon afbouwen met Oxazepam? Ben heel blij voor je dat het allemaal lukt!:rose:
 

dank je @Kannietmeer ben ook blij dat het lukt met de oxazepam, nu alleen de avond nog. Hoe is het met jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Bianca78:

dank je @Kannietmeer ben ook blij dat het lukt met de oxazepam, nu alleen de avond nog. Hoe is het met jou?

Fijn hoor!


Gaat goed hier. Ook stabiel, wel een uitdagende dag gehad gisteren waar ik veel fysiek heb moeten doen en wat stress heb gehad dus ik ga het rustig aan doen vandaag. Ik doe alles dag voor dag ;-). En bewust aanpassen als het niet goed gaat/voelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

https://depressionanxietyseries.com

Deze serie is de komede week van 20 tot 30 mei, zonder inschrijving te zien. Alles over gezondheid, metale en fysieke gezondheid, wat medicatie doet en niet doet en hoe je je gezondheid terug kan krijgen. Het is allemaal in het Engels, zonder ondertiteling, maar ik ga ze schrijven om te zien of ik daarin met ze kan samenwerken om dit bijvoorbeeld in de toekomst toegankelijk te maken met ondertiteling.

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Kannietmeer:

Fijn hoor!


Gaat goed hier. Ook stabiel, wel een uitdagende dag gehad gisteren waar ik veel fysiek heb moeten doen en wat stress heb gehad dus ik ga het rustig aan doen vandaag. Ik doe alles dag voor dag ;-). En bewust aanpassen als het niet goed gaat/voelt.

@Kannietmeerik vind het knap dat je jezelf kan afremmen en voelen wat jou lichaam nodig heeft op dat moment. Ik vind dat moeilijk en ga te snel over mijn grenzen heen. Heb vandaag ook meer last van de ontwenningsverschijnselen, trillen van binnen en onrustig. Hoop op een betere nacht en morgen een betere dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Bianca78:

@Kannietmeerik vind het knap dat je jezelf kan afremmen en voelen wat jou lichaam nodig heeft op dat moment. Ik vind dat moeilijk en ga te snel over mijn grenzen heen. Heb vandaag ook meer last van de ontwenningsverschijnselen, trillen van binnen en onrustig. Hoop op een betere nacht en morgen een betere dag.

Ik heb een heleboel moeten verliezen en ben totaal tot stilstand gekomen doordat ik dat niet deed. Dus een dure les, maar wel een bijzondere om te leren. Ik be er heel blij mee dat ik dat nu behoorlijk goed kan... fingers crossed dat ik dat zo blij doen en in contact blijf met mijzelf en wat ik nodig heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Bianca78:

Goedemorgen,

@bolletje het is echt niet normaal hoe er met medicijnen omgegaan wordt, schrijf maar voor en de patiënten zijn het slachtoffer.

 

Slachtoffers zijn de mensen die blijven slikken en zich er bij neer leggen Bianca, wij niet meer. WIJ ZIJN GEEN SLACHTOFFERS. We doen er iets aan.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei bolletje:

Slachtoffers zijn de mensen die blijven slikken en zich er bij neer leggen Bianca, wij niet meer. WIJ ZIJN GEEN SLACHTOFFERS. We doen er iets aan.:D

helemaal waar. Ik zie uit ervaring dat de persoon die zichzelf wel tot slachtoffer maakt en het van iemand anders blijft verwachten er echt geen steek mee opschiet en zelfs achteruit gaat. Ik heb helaas vorige week iemand geblokkeerd die na 8 maanden ondersteuning van mij, nog steeds in zijn slachtofferrol zat en er bij was gaan drinken. Zelf daarin heb ik hem de kans gegeven om te stoppen met drinken. Toen zei hij vorige week ineens dat hij al 3 dagen niet gedronken had... niet al 2 maanden. Toen wilde ik niet meer. Iemand die niets doet voor zichzelf, niet afbouwt, maar wel gaat drinken, en dan vervolgens tegen mij gaat aanhuilen hoe ziek die zich voelt is echt aan het verkeerde adres. Ik kan mensen steunen als ze zelf actie willen ondernemen en het leven weer in eigen handen willen krijgen. Als je slachtoffertje wil spelen ben je bij mij helemaal verkeerd.
Heeft wel lang geduurd trouwens voordat ik het doorhad en het ook kon afbreken. Ik vond het echt heel naar en dat moest ik toch eerst ervaren om te zien dat het mijn grens overging. Nu weet ik dat die in ieder geval wel ligt bij drinken. Als je gaat drinken om jezelf te helpen met benzo ontwenning, moet je dat zelf weten, maar dan ben je bij mij aan het verkeerde adres voor hulp/ tips en ondersteuning.

Okay, graag feedback op mijn schrijven: too much? Of is het duidelijk en heb ik gelijk?
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎20‎-‎5‎-‎2019 om 20:27 zei Kannietmeer:



Okay, graag feedback op mijn schrijven: too much? Of is het duidelijk en heb ik gelijk?
 

Helemaal gelijk Toppertje. Een slachtofferrol verlamd. Je kan niets meer, en laat veel over aan een ander, maar die kan jouw leven niet leiden, alleen advies geven. Jij maakt zelf een keuze.. Je bent ten alle tijden verantwoordelijk  over je eigen gevoelsleven en de keuzes die je maakt.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...