Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 18-5-2019


Aanbevolen berichten

Hoorde ik nou vannacht een paar mensen Bolletje roepen. Ik schrok ervan. Hoewahahaha.

Hoe gaat het lieve vrienden van me? Nog steeds een zware strijd hé? Nou hier gaat het wat beter. Doe het vaak rustig aan maar lukt niet altijd. Wacht ff, even m'n hond een rotschop verkopen, die staat de buren wakker te keffen...………………………………..Zooooooooooooooooo gebeurd, ff kijken waar was ik mee bezig??? O ja rustig aan doen is toch het beste medicijn voor mij. Probeer daar ook echt van te genieten. Dat lukt niet altijd maar wel vaak. Ik merk dat als ik daar aan toe geef ik al wat rustiger word. Het is goed voor me.

Ook minder voor de pc. zitten. Ik merk dat dat ook goed is. Nou dat was het weer vanuit huize Bol. Ik ben er weer maar ook wel eens een paar dagen niet. Lees dan wel hoor. Maar nu ga ik boodschappen doen.Plaatjes Kusjes knuffels

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgeu allen,

Bolletje, fijn dat het iets beter gaat en welkom terug. 

Hier gaatbt zwaar ellendig. Nog steeds ontzettend veel onrust. Lees wel af en toe, maar geen puf om te reageren. Zie uit naar 28 mei dan heb ik een afspraak met de verslavingsarts en ga ik hopelijk overstappen op diazepam en stabiel worden. @Kannietmeer is dat wel mogelijk nu ik me zo slecht voel, zal ik dan bij normale omzetting überhaupt wel stabiel worden. Ben nl bang dat dit nooit meer gebeurt

Goed weekend allen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogguh @bolletje, fijn om weer wat van je te horen. Goed van je dat je voor jezelf bepaalde maatregelen neemt waardoor je rustiger wordt. Helemaal fijn dat het ook helpt!

@doorbijter, wat is onrust toch ontzettend vervelend hè? Hopelijk heb je na 28 mei meer rust als je overstap kan maken naar Diazepam. 
Hoe de overstap van Lorazepam naar Diazepam zal gaan is nooit helemaal te voorspellen, maar in het algemeen geldt, dat je eerst even moet wennen aan de Diazepam. Als dat eenmaal zo is stabiliseer je uiteindelijk op Diazepam, waarna je kunt afbouwen. DE kans dat het goed gaat is erg groot, wees daar niet bang voor! 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei doorbijter:

Morgeu allen,

Bolletje, fijn dat het iets beter gaat en welkom terug. 

Hier gaatbt zwaar ellendig. Nog steeds ontzettend veel onrust. Lees wel af en toe, maar geen puf om te reageren. Zie uit naar 28 mei dan heb ik een afspraak met de verslavingsarts en ga ik hopelijk overstappen op diazepam en stabiel worden. @Kannietmeer is dat wel mogelijk nu ik me zo slecht voel, zal ik dan bij normale omzetting überhaupt wel stabiel worden. Ben nl bang dat dit nooit meer gebeurt

Goed weekend allen.

Het is juist DE KANS dat je je beter gaat voelen. Ik heb de overstap als een flinke stomp ervaren, omdat ik echt een te lage hoeveelheid Diazepam had gekregen van de doker. Echter zou ik het nog steeds mensen adviseren, zelfs als het zo zou gaan, want ook bij mij werd ik daarna wel stabiel, ging de onrust liggen en de paniek/terror/wakker schrikken/niet meer kunnen lopen verdwenen  en zijn nooit meer teruggekomen. Ik kon slapen en ik kon rusten. Ik had nog steeds hartkloppingen en overgevoeligheid voor welke prikkel dan ook en mijn energie was zero, maar ik kon de ontwenning van de diazepam in mijn lichaam aan.  Even voor de duidelijkheid, ik kon nog steeds niet 0.5 mg in één keer afbouwen, die stap was te groot. Maar met de microafbouw im combinatie met de diazepam werd alles een stuk gelijkmatiger en dragelijker. Echt een mega verschil.
Ik heb er alle vertrouwen in dat het jou ook gaat lukken lieve doorbijter. De Lorazepam is echt een bitch

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer en @Cyclad58 wederom dank voor jullie berichtjes. Kannietmeer, daar word ik wel vrolijk van. Dat is zeker een hele geruststelling voor mij. Kan ooi niet wachten tot t de 28e is. Ik wist trouwens niet dat jij die vreselijke onrust had. Wat een hel hé. Ik verwacht met de dia ooi niet klachtenvrij te zijn, maar wel dat t draaglijker wordt. Die lora is zeker een enorme bitch

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @doorbijter wat vervelend dat het zo slecht met je gaat, nog even volhouden. Heb je al gecheckt bij de verzekering of je misschien in aanmerking voor vergoeding komt? De arts stuurt een getekende brief met allerlei redenen waarom je wel recht zou moeten hebben op vergoeding, bij sommige maatschappijen kan dit verschil maken. Je zou een keer kunnen bellen, niet geschoten is altijd mis. 20 stuks zou inderdaad een dure grap worden. Ik hoop er aan 8 genoeg te hebben voor 16mg. Bij mij worden ze niet vergoed helaas, maar ik vind het het geld wel waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Robbin, dank voor je reactie. Ik zal het eens met Erik Paling overleggen. Ik ga er niet vanuit dat t vergoed wordt, kan t altijd nog meevallen. Jij bouwt dus net 2 mg per maand af. En dat is goed te doen? Als ik t over 20 maanden heb, ga ik uit van 1 mg per maand. Ik weet niet of 2 mg per maand haalbaar voor me is, maar ook dat ga ik overleggen. Hoe ver ben jij al in de afbouw en welke klachten ervaar je nog?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer, dat wil ik ook zeker proberen. Alleen is mn vriend het er niet zo mee eens. Die denkt dat de werkzame stof in een tablet niet exact over de tablet is verdeeld en dat het dus zo kan zijn dat je een dag helemaal niet mindert of juist te veel mindert en het dus niet geleidelijk zal gaan. Tja, dat weet ik eerlijk gezegd ook niet zo goed. Wat is jouw ervaring daarmee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @doorbijter Ik ben nu bezig om van 10 naar 8mg te gaan. De klachten van de afbouw zijn minimaal. Ik heb wel vervelende klachten (onrustig gevoel, raar hoofd, weinig energie etc), maar bijna alles waar ik last van heb had ik al voordat ik aan deze afbouw begon. Twee weken geleden had ik het idee dat het allemaal nog wat erger leek te worden, maar dat werd na een paar dagen weer beter en drie dagen geleden had ik opeens voor het eerst in een heeeele lange tijd een dag lang een heel helder gevoel. Ik zag de wereld eigenlijk voor het eerst weer zoals je hem normaal zou moeten zien zeg maar. Echt heel vreemd was dat, maar wel fijn. Het duurde helaas niet langer als een dag, maar het gaf me wel een stukje vertrouwen. Ik had nooit kunnen komen waar ik nu al ben met een normale afbouw, ik ben daar te gevoelig voor. Tot nu toe is het voor mij goed te doen om 2mg per maand af te bouwen op deze manier. Als ik toch verder in de problemen ga komen pas ik het uiteraard aan. Ik vind het belachelijk dat deze methode van afbouwen nog steeds niet door alle verzekeringsmaatschappijen honderd procent wordt vergoed. Maar voor wat ik gehoord heb gaat dit waarschijnlijk niet heel erg lang meer duren en dat hoop ik ook echt, want het is in mijn ogen echt een van de veiligste manieren om af te bouwen. Het is overzichtelijk, je kan zelf je eigen tempo bepalen, even blijven hangen op een bepaalde dosis is geen probleem en je weet voor honderd procent zeker dat wat in je dagelijkse zakje zit ook echt klopt. Zonder er enige moeite voor te hoeven doen. Ik weet zo goed als zeker dat als je straks helemaal op de Diazepam over bent het een stuk rustiger voor je gaat worden. En of je nu met de vijl en weegschaal aan de gang gaat of met de taperingstrips maakt denk ik niet heel erg veel uit, het gaat erom dat je er zo goed mogelijk vanaf komt en dat gaat echt wel lukken! Ik dacht trouwens dat jij ook zo rond de 10mg Diazepam zat, maar het is dus 20mg? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei doorbijter:

@Kannietmeer, dat wil ik ook zeker proberen. Alleen is mn vriend het er niet zo mee eens. Die denkt dat de werkzame stof in een tablet niet exact over de tablet is verdeeld en dat het dus zo kan zijn dat je een dag helemaal niet mindert of juist te veel mindert en het dus niet geleidelijk zal gaan. Tja, dat weet ik eerlijk gezegd ook niet zo goed. Wat is jouw ervaring daarmee?

Dat is echt onmogelijk en wel een veelgenoemde zorg op Benzobuddies maar..... Als je weet hoe ze de tabletten mixen, kan dat absoluut niet en ik heb het zelf gedaan en heb er al heel wat mensen zo  door geholpen. 
Het is hetzelfde als zeggen: dat niet overal in je brood zout zit, of waar zit het hout in papier.....

Bij Diazepam  2mg pilletjes is van den 170 mg die de pil weegt, maar 2 mg medicijn. Die hangt echt niet precies  aan  de rand. of in een klontje in het midden

Kijk dit maar eens:


 

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Robbin, fijn dat jij zo goed gaat op deze wijze van afbouw. Ik hoop ik straks ook. Nog een weekje volhouden en dan een afspraak met Erik. Zie er naar uit. 

@Kannietmeer, mijn voorkeur gaat in eerste instantie uit om te vijlen, maar ik wil ook bespreken om te proberen 0,5 mg per week te minderen. Misschien trek ik dat wel. Mijn eerste 2 pogingen ging afbouw zonder veel problemen tot 0,5 mg lora.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie die veelgenoemde zorg niet alleen op benzobuddies, maar ook in andere zelfhulp groepen waar veel mensen actief zijn. Ik durf niet te zeggen of die zorgen daarover terecht zijn. Ik zie ook dat iedereen de methode met de weegschaal wel kent, maar of het voor iemand weggelegd is is denk ik heel persoonlijk. Ik geloof wel dat het voor mensen goed kan werken. Misschien een kleine tip voor mensen die dit met Diazepam willen proberen. Controleer even bij de apotheek van welk merk ze de Diazepam hebben, als  dit van Aurobindo is zou ik vragen of ze een ander merk voor je willen bestellen (centrafarm) bijvoorbeeld. De tabletjes van Aurobindo zijn namelijk zo klein dat je ze net aan tussen je duim en wijsvinger kunt houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Robbin:

Ik zie die veelgenoemde zorg niet alleen op benzobuddies, maar ook in andere zelfhulp groepen waar veel mensen actief zijn. Ik durf niet te zeggen of die zorgen daarover terecht zijn. Ik zie ook dat iedereen de methode met de weegschaal wel kent, maar of het voor iemand weggelegd is is denk ik heel persoonlijk. Ik geloof wel dat het voor mensen goed kan werken. Misschien een kleine tip voor mensen die dit met Diazepam willen proberen. Controleer even bij de apotheek van welk merk ze de Diazepam hebben, als  dit van Aurobindo is zou ik vragen of ze een ander merk voor je willen bestellen (centrafarm) bijvoorbeeld. De tabletjes van Aurobindo zijn namelijk zo klein dat je ze net aan tussen je duim en wijsvinger kunt houden.

ah, dat wist ik niet van die merken. blijkbaar nog nooit iemand gehad die daar tegenaan liep!
Van de andere hulpgroepen wist ik het ook niet, al weet ik wel dat mensen die op Benzobuddies zitten, overal zitten, ook op fb en andere pagina's. Dus die angst verspreid zich  daar gemakkelijk.  Ik ben pas even wezen kijken op die pagina's en schrok me rot over hoe mensen elkaar daar de stuipen op het lijf jagen. Dat is hier gelukkig veel genuanceerder en rustiger en we zijn ons meer bewust van de impact op andere. Ben er snel weggegaan want werd er naar van, en ik heb de benzo ontwenning al achter de rug. Kan me niet voorstellen wat het voor iemand doet die er nog doorheen moet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Kannietmeer:

ah, dat wist ik niet van die merken. blijkbaar nog nooit iemand gehad die daar tegenaan liep!
Van de andere hulpgroepen wist ik het ook niet, al weet ik wel dat mensen die op Benzobuddies zitten, overal zitten, ook op fb en andere pagina's. Dus die angst verspreid zich  daar gemakkelijk.  Ik ben pas even wezen kijken op die pagina's en schrok me rot over hoe mensen elkaar daar de stuipen op het lijf jagen. Dat is hier gelukkig veel genuanceerder en rustiger en we zijn ons meer bewust van de impact op andere. Ben er snel weggegaan want werd er naar van, en ik heb de benzo ontwenning al achter de rug. Kan me niet voorstellen wat het voor iemand doet die er nog doorheen moet.

Is er uberhaupt een andere groep of pagina die wel goede informatie biedt, maar de angst niet onnodig aanwakkert? Ik heb geen andere directe pagina daarvoor gevonden, de britse pagina bijvoorbeeld wordt niet meer onderhouden. Benzobuddies heeft het voordeel van een groot aantal deelnemers en goede algemene informatie, maar van sommige delen van het forum word ik echt heel bang; om die reden ben ik ook geen lid geworden van een facebookgroep hierover, maar als iemand een goede weet, hoor ik het graag. Hier is het inderdaad gelukkig rustig qua aanpak en goede raad, jammer is alleen dat er zo weinig forummers van zich laten horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei Briba:

Is er uberhaupt een andere groep of pagina die wel goede informatie biedt, maar de angst niet onnodig aanwakkert? Ik heb geen andere directe pagina daarvoor gevonden, de britse pagina bijvoorbeeld wordt niet meer onderhouden. Benzobuddies heeft het voordeel van een groot aantal deelnemers en goede algemene informatie, maar van sommige delen van het forum word ik echt heel bang; om die reden ben ik ook geen lid geworden van een facebookgroep hierover, maar als iemand een goede weet, hoor ik het graag. Hier is het inderdaad gelukkig rustig qua aanpak en goede raad, jammer is alleen dat er zo weinig forummers van zich laten horen.

ik ben van mening dat dit forum over het algemeen goed werkt, maar het is soms wel wat stiller dan je wilt als je je heel slecht voelt. Maar  naar mijn mening zijn de andere groepen die ik gezien hebt, vaak door angst gestuurd en dat is heel destructief en kan je beter wegblijven. 
Dat is 1 van de redenen waarom ik denk dat het goed is om een benzo coach in te kunnen schakelen om je vragen te stellen. Dan krijg je rustige duidelijke informatie overdracht, zonder de vreselijke dingen die mensen schrijven vanuit hun eigen angst.
De personen die ik heb geholpen zijn allemaal gestopt met naar het forum te gaan, omdat ze liever mijn rustige uitleg horen over dingen, dan bloot te staan aan het forum waar dan ook. Soms zelfs ook in Nederland, maar ik weet uit ervaring dat het hier echt tig keer beter is dan waar dan ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

747471C7-7D57-45EA-944B-E04FA5FFB9E5.thumb.jpeg.c9be96c5c4e388b37f5d9d5c1b481c30.jpeg

@Kannietmeer , Aurobindo is een merk dat in veel apotheken verstrekt wordt. Dit zijn ze. De tabletjes zijn nog kleiner als een zoetje, dus dat lijkt mij niet echt lekker werken met de vijl methode als je deze mee krijgt naar huis. Dacht zeg het even -_-. die raddraaiers worden wel per direct verwijderd. En terecht ook! Voorderest vind ik wel dat er vaak respectvol met elkaar om word gegaan hoor. @Briba die horrorverhalen zijn er hier in Nederland ook heel veel, elke dag weer, maar ze melden zich hier maar zelden aan. Jammer genoeg melden mensen zich hier überhaupt maar heel weinig aan. Je zegt dat je het jammer vind dat forummers zo weinig van zich laten horen. Mee eens, maar jij hebt ook de moed gehad om je hier aan te melden en ben je nu dus officieel forummer :). Het zou dan ook goed zijn af en toe wat van je te laten horen, je weet maar nooit wie er wat aan zou kunnen hebben ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Robbin:

die raddraaiers worden wel per direct verwijderd.

Ik denk dat het voor veel mensen niet gaat om raddraaiers, maar om de manier waarop ze hun verhaal vertellen of anderen advies geven. Met veel angst, paniek en zonder enige nuance. Logisch, ze zijn in benzo ontwenning. Maar een beetje reflectie af en toe op wat je doet, is wel fijn. Ik zag op een gegeven moment iemand die elk uur schreef: ik ga echt dood, ik weet het zeker. Weinig informatie, alleen maar dat soort kreten. Daar wordt ik zelfs beroerd van. Maar ik vind dat geen raddraaier, toch?  Maar wel super zinloos en ik snap heel goed dat mensen dan liever niet op een forum komen. Dan is het echt lastig je eigen hoofd een beetje omhoog te houden en het niet op te geven. 
Ik krijg er zelf heel veel nare gevoelens van in ieder geval en daar zit niemand op te wachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer met raddraaiers bedoelde ik degene die anderen niet in hun waarde laten etc. Ja er zitten op die plekken genoeg mensen die regelmatig dat soort dingen achterelkaar roepen. Ben het helemaal met je eens dat je daar beroerd van kan worden. Voor degene die er niet tegen kunnen is het inderdaad beter om daar weg te blijven. Maar het zijn in sommige groepen wel meer dan duizend mensen die actief zijn, dus ja dan komen naast steun, tips en adviezen ook dat soort dingen wat vaker voor als hier bijvoorbeeld denk ik. Maargoed je word van dat soort dingen inderdaad vaak niet vrolijk, helemaal met je eens. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Robbin:

747471C7-7D57-45EA-944B-E04FA5FFB9E5.thumb.jpeg.c9be96c5c4e388b37f5d9d5c1b481c30.jpeg

@Kannietmeer , Aurobindo is een merk dat in veel apotheken verstrekt wordt. Dit zijn ze. De tabletjes zijn nog kleiner als een zoetje, dus dat lijkt mij niet echt lekker werken met de vijl methode als je deze mee krijgt naar huis. Dacht zeg het even -_-. die raddraaiers worden wel per direct verwijderd. En terecht ook! Voorderest vind ik wel dat er vaak respectvol met elkaar om word gegaan hoor. @Briba die horrorverhalen zijn er hier in Nederland ook heel veel, elke dag weer, maar ze melden zich hier maar zelden aan. Jammer genoeg melden mensen zich hier überhaupt maar heel weinig aan. Je zegt dat je het jammer vind dat forummers zo weinig van zich laten horen. Mee eens, maar jij hebt ook de moed gehad om je hier aan te melden en ben je nu dus officieel forummer :). Het zou dan ook goed zijn af en toe wat van je te laten horen, je weet maar nooit wie er wat aan zou kunnen hebben ;)

Terecht punt aan mij @Robbin. En misschien heb ik het ook niet duidelijk verwoord. Van de bijna 3000 mensen die zich ooit hebben aangemeld, is nog maar een fractie actief, met een stuk of 20 heb je het wel gehad en er komt weinig vers bloed bij waardoor het kringetje zo klein blijft en dat is jammer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Briba ja ik hoop dat van die 3000 mensen er dan 2980 inmiddels zo goed als of helemaal genezen zijn en hun leven weer op hebben kunnen pakken. Van de 10 mensen die zich aanmelden blijven er ook maar 1,2,3? hangen volgens mij. Maakt ook helemaal niet uit, ze hebben in ieder geval de moed gehad om van zichzelf te laten horen. Van mij mag het hier ook wel wat drukker worden, maar het is nu zoals het nu is en zal je het voor nu dus even met ons moeten doen :)  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Robbin:

@Briba ja ik hoop dat van die 3000 mensen er dan 2980 inmiddels zo goed als of helemaal genezen zijn en hun leven weer op hebben kunnen pakken. Van de 10 mensen die zich aanmelden blijven er ook maar 1,2,3? hangen volgens mij. Maakt ook helemaal niet uit, ze hebben in ieder geval de moed gehad om van zichzelf te laten horen. Van mij mag het hier ook wel wat drukker worden, maar het is nu zoals het nu is en zal je het voor nu dus even met ons moeten doen :)  

@RobbinInderdaad, het is wat het is en ik volg jou en anderen met belangstelling (plezier vind ik niet passend in deze context). Ook al laat ik me niet zo vaak in de huiskamer horen, ik blijf hier wel en zet stapjes in de microtaper, net zolang als nodig is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Briba:

@RobbinInderdaad, het is wat het is en ik volg jou en anderen met belangstelling (plezier vind ik niet passend in deze context). Ook al laat ik me niet zo vaak in de huiskamer horen, ik blijf hier wel en zet stapjes in de microtaper, net zolang als nodig is.

Goed bezig Bibra. Rustig doorgaan en laat je niet afleiden ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...