Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 17 Mei 2019


EefjeJ

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal, 

Hoe gaat het met jullie vandaag? 

@Cyclad58 hoe is het met je buik en de onrust? Nog wel uit eten geweest?

@doorbijter hoe gaat het nu met jou?

Hier gaat het redelijk....vanaf 5 uur wakker, toen ging mijn vriend eruit en kwam mijn dochter bij me liggen...ik kwam niet meer in slaap, was wat onrustig. Straks weer even bij mijn paard kijken :) verder weinig plannen, rustig aan...

Jullie nog plannen? 

Fijne dag! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

alles goed met jullie ? Hoe gaat de strijd? Ik reed net van mijn werk naar huis en zit al 45 minuten vast voor de schipholtunnel :( over een uur moeten de kids worden opgehaald, heb wel al een vriendin kunnen regelen maar dit is niet leuk

allemaal nog een fijne dag

liefs hypertjeee 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HI Allemaal ,

ik ben gebroken. Zo moe. Vooral doordat ik een paar dagen achter elkaar mijzelf nu uit bed heb geschopt voor dingen, en dus slaap ik dan minder dan mijn lichaam zou willen geloof ik.
Hoop dat iedereen wat heeft kunnen slapen?

@Hypertjeee Hoop dat je er weer uit bent gekomen? Irritant he die files....
@EefjeJ goed dat je de warme gebruikt. Dat is het beste wat je doen kan. :heart: Gewoon lief zijn voor jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vreselijk irritant files @Hypertjeee... Ben je er goed doorgekomen?

@Kannietmeer verdorie... Denk goed om jezelf, hopelijk kan je wat bijslapen vandaag? Rustig aan ^_^

Ik merk dat ik vandaag niet zoveel energie heb, met vlagen wat terugkerende klachten. Ben wel even weg geweest, maar vanmiddag blijf ik lekker op de bank zitten -_-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei EefjeJ:

Goedemorgen allemaal, 

Hoe gaat het met jullie vandaag? 

@Cyclad58 hoe is het met je buik en de onrust? Nog wel uit eten geweest?

@doorbijter hoe gaat het nu met jou?

Hier gaat het redelijk....vanaf 5 uur wakker, toen ging mijn vriend eruit en kwam mijn dochter bij me liggen...ik kwam niet meer in slaap, was wat onrustig. Straks weer even bij mijn paard kijken :) verder weinig plannen, rustig aan...

Jullie nog plannen? 

Fijne dag! 

Nee, niet goed. Beroerd opgestaan, leek wat koortsig. Drukke dagen gehad en al 4 dagen verstopping. Arts bezocht, middel gekregen, werkt niet. Angst slaat dan weer toe, maar nu komt er iets op gang. Moe, brak. Bah. 

Ja, wel uit eten geweest (woensdag en donderdag) en het was gezellig. Morgen weer een uitje, maar eerst maar eens kijken hoe ik me voel. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

Nee, niet goed. Beroerd opgestaan, leek wat koortsig. Drukke dagen gehad en al 4 dagen verstopping. Arts bezocht, middel gekregen, werkt niet. Angst slaat dan weer toe, maar nu komt er iets op gang. Moe, brak. Bah. 

Ja, wel uit eten geweest (woensdag en donderdag) en het was gezellig. Morgen weer een uitje, maar eerst maar eens kijken hoe ik me voel. 

 

He bah wat naar voor je :( Ik hoop dat de verstopping gauw over is, want dat alles behalve prettig... En hopelijk voel je je ook snel weer beter, het gaat vast en zeker weer over... Sterkte! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Cyclad58:

Nee, niet goed. Beroerd opgestaan, leek wat koortsig. Drukke dagen gehad en al 4 dagen verstopping. Arts bezocht, middel gekregen, werkt niet. Angst slaat dan weer toe, maar nu komt er iets op gang. Moe, brak. Bah. 

Ja, wel uit eten geweest (woensdag en donderdag) en het was gezellig. Morgen weer een uitje, maar eerst maar eens kijken hoe ik me voel. 

 

Ik sprak gisteren iemand in Florida die ik al een tijdje begeleid. Kwamen we ook op de stoelgang en hij heeft precies hetzelfde. Hij is al 2 jaar bezig en is nu op 19 mg diazepam. Moet dus nog even. Ik heb hem ook verteld over de b3, maar in zijn geval is het wel echt oppasesn omdat hij nog niet klaar is en de b's wel onrust kunnen veroorzaken. 
Toen we er op kwamen merkte ik dat hij blij was dat hij er eindelijk met iemand over kon praten en dat het dus ook echt meer voorkomt en mee geworsteld wordt.  Sinds ik weer de B3 is het na 3 dagen echt een verschil van dag en nacht. Blijft bizar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei Kannietmeer:

Ik sprak gisteren iemand in Florida die ik al een tijdje begeleid. Kwamen we ook op de stoelgang en hij heeft precies hetzelfde. Hij is al 2 jaar bezig en is nu op 19 mg diazepam. Moet dus nog even. Ik heb hem ook verteld over de b3, maar in zijn geval is het wel echt oppasesn omdat hij nog niet klaar is en de b's wel onrust kunnen veroorzaken. 
Toen we er op kwamen merkte ik dat hij blij was dat hij er eindelijk met iemand over kon praten en dat het dus ook echt meer voorkomt en mee geworsteld wordt.  Sinds ik weer de B3 is het na 3 dagen echt een verschil van dag en nacht. Blijft bizar.

Uiteindelijk ben ik er nu wel vanaf. Erg moe, dat wel.  Wat was nu de oorzaak? Heb wel een vermoeden. B3 overweeg ik, maar ik moet ook de oorzaak aanpakken. Ik zie er wel een rode draad in. Dank je wel voor je bericht! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Cyclad58:

Uiteindelijk ben ik er nu wel vanaf. Erg moe, dat wel.  Wat was nu de oorzaak? Heb wel een vermoeden. B3 overweeg ik, maar ik moet ook de oorzaak aanpakken. Ik zie er wel een rode draad in. Dank je wel voor je bericht! 

 

Volgens mijn natuurarts kan dit dus gebeuren als je darmen niet genoeg serotonine hebben. Wat dus mogelijk is door een SSRI. Om je lichaam te helpen de tryptofaan dat in onze voeding zit om te zetten naar serotonine en niet naar B3 ( want dat kan ook), vul je de behoefte van je lichaam met een B3 supplement aan en zo kan de tryptofaan puur gebruikt worden voor serotonine. Die zorgt voor een betere signaaloverdracht in je darmen en samen met de magnesium zorgt het voor een betere darmwerking.

Of dit bij jou ook de oorzaak is weet ik natuurlijk niet. Ik weet het bij mij ook niet altijd en blijf er ook nog mee hannesen af en toe. Maar we doen ons best en blijven zoeken. Maar je geen zorgen Ad, het komt goed met je buik en ook als het blijft opspelen zolang er ontwenning is of zolang je de SSRI gebruikt of zelfs als je niets meer hebt.... het komt echt wel goed denk ik. Het is vervelend, maar er is nog veel te ontdekken en te proberen voor je darmen. Hoop dat we allebei op een dag kunnen zeggen dat het weer normaal is, want ik verlang daar zeker naar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...