Spring naar bijdragen

Huiskamer 13 mei


Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

Hoop dat jullie nacht beter was dan die van mij. Veel wakker, zweten en nachtmerries, zo af en toe zit er weleens zo’n nacht tussen. 

De kids weer lekker naar school dus ik kan het rustig aan doen vandaag.

Geniet van de zon en een fijne dag vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

@Bianca78 Herkenbaar zulke nachten...gelukkig worden ze wat minder frequent bij mij, maar ik ben evengoed heel vaak wakker...sterkte vandaag! Hopelijk kan je even lekker in het zonnetje bijkomen.... Hoe was het afgelopen vrijdag op de manege?

@Cyclad58 Hoe was de reünie? Gezellige dag gehad hoop ik :)

@doorbijter en @Annie87 Hoe gaat het vandaag met jullie?

Straks ga ik weer naar ontspannings en ademhalingstherapie....heb even een pauze van drie weken gehad, ben benieuwd wat ze zegt :)
Gisteravond sinds tijden weer eens bij mijn ouders gegeten, ging goed, ik heb onwijs zitten bunkeren haha... wel weer behoorlijk moe daarna en languit op de bank...

Fijne zonnige dag iedereen! en voor iedereen die het nodig heeft...hou vol! You can do this :D x

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Robbin Gefeliciteerd, fijne dag!

@Bianca78 Balen zo'n nacht. Hier ook, al was ie al beter dan de nacht er voor. Gewoon niet in slaap kunnen vallen en maar draaien en zweten. Het helpt ook  niet mee dat ik op 1 kant niet lekker lig vanwege een operatie 2 maanden geleden. Vanmorgen was ik compleet opgefokt, moest naar de fysio en lag daar letterlijk te trillen op de tafel.

Dus toch maar even een afspraak gemaakt met mijn huisarts - moet ik het nu toch maar cold turkey uit gaan zitten of is het verstandiger om langzamer af te bouwen? Ik wil zo graag van die troep af ... nu gaat het weer beter (niets geslikt overigens) maar pfff ik weet toch even niet of ik dit nu volhoud. Het helpt ook niet mee dat ik een drukke week heb met medische afspraken (laatste week van mijn bestralingen) en ik dat heel spannend vind ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Schrikervan:

@Robbin Gefeliciteerd, fijne dag!

@Bianca78 Balen zo'n nacht. Hier ook, al was ie al beter dan de nacht er voor. Gewoon niet in slaap kunnen vallen en maar draaien en zweten. Het helpt ook  niet mee dat ik op 1 kant niet lekker lig vanwege een operatie 2 maanden geleden. Vanmorgen was ik compleet opgefokt, moest naar de fysio en lag daar letterlijk te trillen op de tafel.

Dus toch maar even een afspraak gemaakt met mijn huisarts - moet ik het nu toch maar cold turkey uit gaan zitten of is het verstandiger om langzamer af te bouwen? Ik wil zo graag van die troep af ... nu gaat het weer beter (niets geslikt overigens) maar pfff ik weet toch even niet of ik dit nu volhoud. Het helpt ook niet mee dat ik een drukke week heb met medische afspraken (laatste week van mijn bestralingen) en ik dat heel spannend vind ...

als je  weer rustig wordt zonder Lorazepam, dan is het mogelijk beter nu gewoon te stoppen. Je zal ontwenning merken, maar beter dan nog maanden afbouwen me zo'n middel of overstappen of Diazepam en dagelijks gaan nemen en afbouwen ( denk ik...) Het is echt een lastige situatie hoor!

@RobbinVan harte gefeliciteerd hoor!:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Robbin gefeliciteerd, gezellige verjaardag!!

@Schrikervan sterkte, je hebt een zware week voor de boeg. Ontwennen, bestralen en afspraken, goed dat je niks genomen hebt ondanks dat je onrustig was. Snap ook zeker als je wel wat genomen had, moeilijk.

@EefjeJ die gedachten zijn niet leuk, hoop dat een wandelingetje je goed doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks voor de felicitaties. @Schrikervan , de kans bestaat ook dat als je terug gaat naar het middel, je niet meer voldoende hebt aan de dosis die je gebruikte om hetzelfde effect te bereiken dat je hiervoor ervaarde. Wat zou betekenen dat je meer moet gaan slikken en dus nog verder van huis bent. Als de klachten te handelen zijn zou ik ervoor kiezen om het uit te zitten. Welke symptomen heb je op dit moment? Misschien wel interessant om het in de huiskamer van vandaag eens te hebben over: Van welke benzo gerelateerde ontwenningssymptomen hebben we nu eigenlijk het meeste last elke dag?

F6994526-2E3F-405E-9DEE-E6D162A72AA9.thumb.jpeg.985db34a620336c7712053deeb4f1405.jpeg

Waar ik het meeste last van heb is o.a hersenmist (brainfog) en een onrustig, tintelend gevoel in de maagstreek. Wat zijn jullie meest vervelende symptomen? @Briba , al een tijdje niets meer van je gehoord, hoe gaat het?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei EefjeJ:

Goedemorgen


@Cyclad58 Hoe was de reünie? Gezellige dag gehad hoop ik :)

Ha @EefjeJ, het was heel erg gezellig. Super locatie en lekker eten en drinken en vooral heel gezellig om de grote familie van mijn partners kant weer eens te zien en te spreken!

Net thuis van de 1e dag werken na de korte vakantie, valt best weer even tegen! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei Cyclad58:

Ha @EefjeJ, het was heel erg gezellig. Super locatie en lekker eten en drinken en vooral heel gezellig om de grote familie van mijn partners kant weer eens te zien en te spreken!

Net thuis van de 1e dag werken na de korte vakantie, valt best weer even tegen! 

Leuk! Fijn dat het een geslaagde dag was :)

@Robbin Het ergste vind ik de duizeligheid, hoofdpijn (druk), hartbonzen, angst en depressiviteit... De rest is niet leuk, maar kan ik beter mee omgaan ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Schrikervan:

 

Balen zo'n nacht. Hier ook, al was ie al beter dan de nacht er voor. Gewoon niet in slaap kunnen vallen en maar draaien en zweten. Het helpt ook  niet mee dat ik op 1 kant niet lekker lig vanwege een operatie 2 maanden geleden. Vanmorgen was ik compleet opgefokt, moest naar de fysio en lag daar letterlijk te trillen op de tafel.

Dus toch maar even een afspraak gemaakt met mijn huisarts - moet ik het nu toch maar cold turkey uit gaan zitten of is het verstandiger om langzamer af te bouwen? Ik wil zo graag van die troep af ... nu gaat het weer beter (niets geslikt overigens) maar pfff ik weet toch even niet of ik dit nu volhoud. Het helpt ook niet mee dat ik een drukke week heb met medische afspraken (laatste week van mijn bestralingen) en ik dat heel spannend vind ...

hallo Schrikervan,

Ik slik zelf al meer dan 30 jaar onregelmatig lorazepam. Over het algemeen 4 dagen per week op welke dagen ik 1 mg slik.

Ik heb dus al die tijd de dosis niet verhoogd en ik denk dat huisartsen dat een verantwoord gebruik zouden noemen en relatief onschuldig.

Daar denk ik zelf wel anders over want ik ben volledig afhankelijk van dit middel voor mijn sociaal functioneren. Ik heb het al die tijd niet afgebouwd omdat ik de kennis om dat op een verantwoorde manier te doen niet had. Die heb ik pas sinds ongeveer een jaar toen ik kennismaakte met deze site en benzobuddies.

Zoals Robbin al zei ben ik nu in een bijzonder langzaam tempo aan het afbouwen, namelijk 0,01 mg per week. Hierbij moet je wel in aanmerking nemen dat ik het al zo lang slik en de ernst van de redenen waarom ik ermee begonnen ben en  waarvan het me niet erg duidelijk is in hoeverre ze momenteel nog een rol van betekenis spelen, is ook van belang.

Als je het mij zou vragen zou ik zeggen dat het altijd beter is om langzaam af te bouwen. Omdat het kleine tabletjes zijn ben je geneigd te denken dat een kwart tabletje wel niet meer zoveel zal voorstellen maar ik zou zeggen: dat is gezichtsbedrog want lorazepam is een krachtig werkende benzo, en in de VS zijn er bijvoorbeeld ook tabletten van 0.5 mg te krijgen.

Wat betreft de duur van ontwenningsverschijnselen heb ik de indruk dat er 2 soorten ontwenning zijn, een korte termijn en een lange termijn ontwenning.

Ik heb regelmatig een periode ingelast waarbij ik een week geen lorazepam slikte en de tweede dag leek wat dat betreft het moeilijkste te zijn. Daarna werd alles rustiger maar de spanning nam wel weer in een langzaam tempo toe. Waar dat uiteindelijk toe zou hebben geleid weet ik niet omdat ik het nooit langer dan een week heb geprobeerd.

Nu ik aan het afbouwen ben heb ik echter wel de indruk dat er een lange termijn ontwenning bestaat van de orde van enkele maanden. Omdat jij het nog niet zolang gebruikt kan het voor jou wel meevallen, maar ik zou dus net als Cyclad adviseren een weegschaaltje te kopen en in kleine stapjes, in een niet te hoog tempo, te gaan afbouwen.

Sterkte gewenst met je ziekteherstel en de afbouw van de benzo!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, mijn huisarts vindt dat ik niet verslaafd kan zijn omdat ik er zo verantwoord mee omga en dat de verschijnselen die ik heb te maken hebben met onrust door de diagnose en het behandeltraject (ik heb/had kanker). Dat zal heus meespelen, maar ik heb toch echt het gevoel dat er meer meespeelt. Hij adviseert om ct te stoppen en als ik het echt niet meer trek af en toe een pilletje te pakken. Lijkt me niet het beste advies... 

Ik blijf het aankijken, of ik het te handelen vind. Vandaag niets meer genomen en ben nu redelijk rustig. 

@Robbin vervelendste symptomen : nerveus /opgejaagd om de kleinste dingen, maag voelt licht misselijk en dus totaal geen eetlust, slecht slapen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei doorbijter:

@karel12, kun je nader uitleggen wat je precies bedoeld met lange termijn ontwenning? Ik heb nl t idee dat ik daar ook last van heb. Alvast dank voor je reactie

Nou, om een voorbeeld te noemen.

Ik ben begonnen met afbouwen door 0,1 mg van het 1 mg lorazepam tabletje weg te laten. Dat leverde geen problemen op en in feite heb ik me herhaaldelijk beter gevoeld dan anders. 

Na een maand was ik van plan er weer 0,1 mg vanaf te halen, wat me dus geen probleem leek. Uitgerekend de dag er voor had ik echter de indruk wat betreft hersenenergie niet helemaal hersteld te zijn. Dat kan er ook mee te maken hebben gehad dat ik in het weekend meestal 2 dagen lorazepam na elkaar neem, en wat dus extra belastend voor me is. 

De volgende dag heb ik er toch 0,1 mg vanaf gehaald maar ik had wel de indruk dat er in mijn hersenen iets gebeurde waarvan ik tijd nodig had om ervan te herstellen.

Verder ging het wel redelijk. Na een maand wilde ik er nog een klein beetje vanaf halen, namelijk 0,025 mg. Ook toen voelde ik me de dag er voor niet helemaal hersteld maar heb dit toch gedaan. Op de dag van de reductie ging het echter allerminst goed. Ik had het gevoel alsof ik helemaal geen lorazepam geslikt had. Wat wel geen juiste beschrijving van de situatie was, want zonder lorazepam zou het nog veel erger geweest zijn, maar het was het gevoel dat ik daaraan verbond. Ter ondersteuning heb ik nog een extra dosis van de Bach remedie die ik ter ondersteuning gebruik genomen, die wel wat hielp. Het was me echter wel duidelijk dat deze dosisverlaging geen goed idee geweest was, en omdat deze zo klein was had ik ook de indruk dat ik nog langer moest herstellen van mijn vorige reductie en dat het ook zonder deze laatste reductie niet veel beter gegaan zou zijn.

Dus voorlopig geen verdere reducties meer gepland. Wat wel opviel was dat zich lichte spiertrekkingen in mijn lichaam aan het ontwikkelen waren. Vooralsnog heel licht maar ik verdacht ze ervan dat ze wel eens erger zouden kunnen worden en daar stond ik niet op te wachten. Ik besloot dat eens aan te zien en inderdaad werden ze in de loop van enkele maanden erger, waarna ze ongeveer stabiel bleven en ik de indruk had dat de grootste energie eruit was. 

Ik had nu onderhand de conclusie getrokken dat dit niet de weg voor mij was en ongeveer een half jaar nadat ik begonnen was ben ik verder gegaan met een microtaper van 0,75 mg lorazepam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn vervelendste symptomen na 16 maanden: energieverlies en darmproblemen.

@Schrikervan

18 minuten geleden zei karel12:

Nou, om een voorbeeld te noemen.

Ik ben begonnen met afbouwen door 0,1 mg van het 1 mg lorazepam tabletje weg te laten. Dat leverde geen problemen op en in feite heb ik me herhaaldelijk beter gevoeld dan anders. 

Na een maand was ik van plan er weer 0,1 mg vanaf te halen, wat me dus geen probleem leek. Uitgerekend de dag er voor had ik echter de indruk wat betreft hersenenergie niet helemaal hersteld te zijn. Dat kan er ook mee te maken hebben gehad dat ik in het weekend meestal 2 dagen lorazepam na elkaar neem, en wat dus extra belastend voor me is. 

De volgende dag heb ik er toch 0,1 mg vanaf gehaald maar ik had wel de indruk dat er in mijn hersenen iets gebeurde waarvan ik tijd nodig had om ervan te herstellen.

Verder ging het wel redelijk. Na een maand wilde ik er nog een klein beetje vanaf halen, namelijk 0,025 mg. Ook toen voelde ik me de dag er voor niet helemaal hersteld maar heb dit toch gedaan. Op de dag van de reductie ging het echter allerminst goed. Ik had het gevoel alsof ik helemaal geen lorazepam geslikt had. Wat wel geen juiste beschrijving van de situatie was, want zonder lorazepam zou het nog veel erger geweest zijn, maar het was het gevoel dat ik daaraan verbond. Ter ondersteuning heb ik nog een extra dosis van de Bach remedie die ik ter ondersteuning gebruik genomen, die wel wat hielp. Het was me echter wel duidelijk dat deze dosisverlaging geen goed idee geweest was, en omdat deze zo klein was had ik ook de indruk dat ik nog langer moest herstellen van mijn vorige reductie en dat het ook zonder deze laatste reductie niet veel beter gegaan zou zijn.

Dus voorlopig geen verdere reducties meer gepland. Wat wel opviel was dat zich lichte spiertrekkingen in mijn lichaam aan het ontwikkelen waren. Vooralsnog heel licht maar ik verdacht ze ervan dat ze wel eens erger zouden kunnen worden en daar stond ik niet op te wachten. Ik besloot dat eens aan te zien en inderdaad werden ze in de loop van enkele maanden erger, waarna ze ongeveer stabiel bleven en ik de indruk had dat de grootste energie eruit was. 

Ik had nu onderhand de conclusie getrokken dat dit niet de weg voor mij was en ongeveer een half jaar nadat ik begonnen was ben ik verder gegaan met een microtaper van 0,75 mg lorazepam.

Ondanks dat ik grotendeels je verhaal begrijp en je gedachten (bijna) kan volgen, kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat er iets niet klopt in je redenering en dat je methode deel van je probleem is. Ontwenningsverschijnselen kan je niet altijd voorkomen, de tijdsduur van deze ellende kan je wel in balans brengen met de hoeveelheid klachten. Maar wat jij doet is in mijn ogen gewoon niet logisch uiteindelijk. Doordat je geen stabiele hoeveelheid gebruikt en geen gelijkmatige spiegel van lorazepam in je lichaam hebt, kan er eigenlijk van alles aan de hand zijn op vervelende momenten. Je afbouw gaat in theorie redelijk rustig, je hebt met een pil van 1 mg, 100 stappen te maken als je 0,01 doet ( en je ben weer begonnen vanaf 0,75). Omdat het lorazepam is begrijp ik dat. Maar door de korte halfwaardetijd, is het geheel  niet logisch en heel verwarrend. (En ik denk  toch te weten waar ik het over heb en ontwenning te begrijpen..B))

Ik hoop dat je je niet aangevallen voelt, want dat is helemaal mijn bedoeling niet, maar ik zou je zo graag begrijpen en dat lukt me op het moment gewoon niet. Het klopt niet met alles wat ik van benzo's weet en zie en hoor. Ik zou er zo graag mijn vinger op leggen, maar ....kan er niet bij....

Ontwenning komt voor veel mensen die afbouwen in waves, die voor sommige (zoals bij mij) zo weinig voorkomen, dat het gewoon allemaal 1 wave lijkt, met wel verschil in klachten elke dag, met meer en minder symptomen tegelijk. Door een microafbouw te doen, met een gelijkmatig middel, ( lees: halfwaardetijd die lang genoeg is) krijg je een stabiele waarde en stabiel patroon in je lichaam waardoor je lichaam vaak de afbouw beter kan hanteren. Als je een afbouw doet met een middel dat een korte halfwaardetijd heeft, dan zou het het beste zijn de dosis over de dag te verdelen binnen de waarde van de halfwaardetijd.  Wat jij doet is extreem het tegenovergestelde van wat goed is voor je lichaam en de ontwenning. Korte halfwaardetijd met compleet ongelijkmatig verdeelde inname, en abrupte verlagingen die een afbouwschok veroorzaken.  En door deze methode wacht je ook nog eens extra lang, duurt dus de ontwenning des te langer en zit je maanden langer in de ellende dan nodig.  Waar kies je toch hiervoor?

Dat is wat ik denk, maar ik kan er totaal naast zitten....  Ik hoor graag van je wat jou gedachten hierover zijn Karel12, want ik bedoel het niet vervelend, maar kan me voorstellen dat mijn boodschap wel lastig is.

Wat denk jij van wat ik zeg? @Cyclad58Ik sta zeer open voor constructieve kritiek hierin.

 

@karel12 Ik stel het mogeijk scherp,  maar dat is omdat ik echt probeer te begrijpen of ik iets niet begrijp, of dat het toch echt de beste oplossing is voor jou en dat ik daar mogelijk iets van kan leren, of dat het iets bijzonder is, of dat ik het verkeerd zie....etc.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer, bovenstaande stukken kan ik op dit moment totaal niet tot me nemen. Ik zoek voor mezelf nog steeds een verklaring voor het feit dat ik na 0,25 afbouw, waarvan ik 2 weken last heb en na 3 weken me weer stabiel voel, vervolgens 2 weken later vreselijk last van ontwenning krijg, die alsmaar erger wordt en waar ik dus zelf geen verklaring kan vinden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei doorbijter:

@Kannietmeer, bovenstaande stukken kan ik op dit moment totaal niet tot me nemen. Ik zoek voor mezelf nog steeds een verklaring voor het feit dat ik na 0,25 afbouw, waarvan ik 2 weken last heb en na 3 weken me weer stabiel voel, vervolgens 2 weken later vreselijk last van ontwenning krijg, die alsmaar erger wordt en waar ik dus zelf geen verklaring kan vinden. 

Dat zijn in mijn ogen 'normale' benzo ontwenning waves. Ik ga ook nog steeds op en neer en ben al 16 maanden klaar met afbouwen. 
Vandaag had ik hardkloppingen, steken in mijn linkerhersenhelft,  zo moe dat ik moest slapen in de middag en afzag van het ophalen van een bestelling waar ik een afspraak voor had (1,5 uur rijden), totaal verlies van enig idee wat ik nog kon doen met mijn dag.

0,25 mg lijkt een kleine stap, maar als je lichaam dat in 1x moet verwerken zorgt dat voor veel meer inbalans dan als je dit zou verdelen over een week met micro-afbouwen. Maar tegelijkertijd is afbouwen van een benzo gewoon een shitty gebeuren en is er geen lineair proces waar je echt grip op kan krijgen.

Als je zegt: kan ik niet tot me nemen, bedoel je dan dat het te ingewikkeld was, waar je hersenen even geen ruimte voor hebben ( heb ik constant met andere dingen namelijk)  of confronterend of  iets anders?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer ik kan me momenteel slecht concentreren en weinig tot me nemen. Mijn hersenen hebben er inderdaad even geen ruimte voor. 

Mmm, dus toch een flinke wave. Maar is dat niet ook een beetje ontwenning. Is dan de lange ontwenning waar schrikervan het over heeft ook een wave, of snap ik er dan weer helemaal niets van.  Ik dacht die 0,25 lukt me wel, nou mooi niet dus. Ik hoop snel de overstap op diazepam te maken en vervolgens heel langzaam af te bouwen. Hopelijk zijn dan de ergste waves verleden tijd. Maar denk dat ik nog wel een aardige rit voor de boeg heb qua afbouwtijd. 

Wederom dank voor je reactie hoor. Zo fijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer denk je dat straks met afbouw van de diazepam 1 mg per 2 weken haalbaar is of zou ik moeten vijlen en elke dag iets minderen en dan bv 1 mg per 4 weken. Ik wil nu alleen maar zo weinig mogelijk last van ontwenning en waves hebben. Maar om heel eerlijk te zijn is het voor mij niet haalbaar elke maand een taperingstrip te betalen en dat misschien wel meer dan een jaar. Ik zou natuurlijk kunnen proberen in t begin iets sneller afvte bouwen. Maar als je het goed vind stel ik je die vraag tegen de tijd dat t  gaat spelen nog een x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei doorbijter:

@Kannietmeer ik kan me momenteel slecht concentreren en weinig tot me nemen. Mijn hersenen hebben er inderdaad even geen ruimte voor. 

Mmm, dus toch een flinke wave. Maar is dat niet ook een beetje ontwenning. Is dan de lange ontwenning waar schrikervan het over heeft ook een wave, of snap ik er dan weer helemaal niets van.  Ik dacht die 0,25 lukt me wel, nou mooi niet dus. Ik hoop snel de overstap op diazepam te maken en vervolgens heel langzaam af te bouwen. Hopelijk zijn dan de ergste waves verleden tijd. Maar denk dat ik nog wel een aardige rit voor de boeg heb qua afbouwtijd. 

Wederom dank voor je reactie hoor. Zo fijn. 

 

1 uur geleden zei doorbijter:

@Kannietmeer denk je dat straks met afbouw van de diazepam 1 mg per 2 weken haalbaar is of zou ik moeten vijlen en elke dag iets minderen en dan bv 1 mg per 4 weken. Ik wil nu alleen maar zo weinig mogelijk last van ontwenning en waves hebben. Maar om heel eerlijk te zijn is het voor mij niet haalbaar elke maand een taperingstrip te betalen en dat misschien wel meer dan een jaar. Ik zou natuurlijk kunnen proberen in t begin iets sneller afvte bouwen. Maar als je het goed vind stel ik je die vraag tegen de tijd dat t  gaat spelen nog een x

Lieve Doorbijter,

Ontwenning en wave is ongeveer hetzelfde. Wave komt vanuit het Engels, waar ze deze term bedacht hebben voor een periode tijdens en na de afbouw waarin je klachten hebt, tegenover het woord 'window' waarin je zomaar zonder iets te veranderen aan wat je doet ineens geen klachten hebt. Deze golfbeweging, waves en windows, wordt door niets anders veroorzaakt dan door benzo gewenning en ontwenning. Wanneer je afbouwt ben je in ontwenning en ervaar je klachten en dit noemen we dan een wave.

Er is geen lange termijn ontwenning die zich echt anders uit, of waar je je druk over hoeft te maken zolang je nog niet volledig bent afgebouwd, want je lichaam is nu sowiesow in tolerantie ontwenning en in afbouwontwenning. Dat blijft zo tot je er vanaf bent en je lichaam echt helemaal kan herstellen. Wel ervaren  mensen  soms tijdens de afbouw al herstel, maar lang niet altijd. Dit is vooral te zien bij mensen die het tempo van afbouw rustig genoeg en gelijkmatig genoeg doen.  Maar zelfs als je dat doet is het geen garantie voor hoe je lichaam reageert. Ik deed het zelf rustig en gelijkmatig en was toch lang ziek en ben nog steeds niet  volledig hersteld ( om maar een voorbeeld te noemen.)

0,25 mg Lorazepam is een grote stap. Hoe groot dat is voor je lichaam is ook afhankelijk van je totale dosis op dit moment. Maar voor mij was dit een dreun waar ik letterlijk 3 weken door gevloerd werd.  In verhouding is dit in diazepam 1,25 tot 2,5 mg. Dat is een flinke  stap naar beneden voor de benzohoeveelheid, al lijkt dit voor de Lorazepam dus maar een piepklein stukkie.

Ik heb nooit taperingstrips gebruikt en afbouwen met vijltje en weegschaal is in mijn ogen zelfs fijner omdat je echt de controle bij jezelf houd. Mocht je zo gevoelig reageren als ik dan is dat heel prettig.

1mg  diazepam afbouwe per 4 weken is veiliger en voor veel mensen te doen, maar mogelijk kan het net iets sneller of moet het iets langzamer. Dat kan alleen jou lichaam je vertellen en is met vijl en weegschaal goed te controleren. Daarna moet je je afbouw in mijn ogen niet laten leiden door waves, en stoppen met afbouwen als je iets merkt. De kans is erg klein dat het zonder klachten afgebouwd kan worden, maar je kan het wel op jou lichaam en draagkracht aanpassen.

Hoeveel lorazepam wil je omzetten naar Diazepam?
 

Ik help je graag doorbijter, en het lijkt dat je je eigenlijk toch nog een beetje verdwaald voelt in benzoland. Mocht je eens willen bellen, of een weegschaal nodig hebben, stuur me dan een persoonlijk berichtje. Ik heb namelijk wat weegschalen ingekocht zodat mensen in nood niet te lang hoeven te wachten op zo'n ding uit China. ;-)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...