Spring naar bijdragen

Vrijdag 10 mei 2019


EefjeJ

Aanbevolen berichten

Mogguh,

moet vandaag wat meubels sjouwen, dus lig waarschijnlijk morgen voor pampus, maar het is voor een goed doel.

Hoop dat jullie de dag weer doorkomen lieve mensen. :rose:

@Annie87fijn dat je even hebt laten horen wat er is gebeurd. Hoop dat je tot rust kan komen bij je moeder en dat de klachten snel weer gaan liggen. Jij verdient beter dan dit.  Again, je hebt mijn nummer dus voel je vrij:heart:. Dikke knuffel.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Succes vandaag met sjouwen @Kannietmeer

Mag ik je nog wel even een vraagje stellen over het vermijden van prikkels. Denk jij dat je echt zo veel mogelijk prikkels moet vermijden? De hele dag niks doen kan toch ook niet goed zijn? Ik merk dat ik zoekende ben naar wat ik nou wel en niet moet doen qua prikkels. Met 2 drukken jongens krijg ik vaak al prikkels genoeg trouwens, maar om de rest van de dag op de bank te gaan liggen niksen, weet ik ook niet of dat nou de oplossing is. Hoe sta jij hierin? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bianca78 Veel plezier op de manege :) Ik ga vanmiddag weer even naar mijn paard toe...twee dagen niet geweest (bijrijder). Nu wel weer even zin om erheen te gaan. Verder een beetje in huis rommelen... Morgen een verjaardag, dat vind ik toch wel een tikkie spannend, want hoe gaat mijn lijf daarop reageren...ben sinds Januari niet meer naar verjaardagen of feestjes geweest...maar ik wil het even een uurtje proberen en zondag moederdag inderdaad...

@Kannietmeer Succes vandaag!

@doorbijter Moeilijk is dat he, om nou te weten wat je wel en niet kan hebben qua prikkels... Ik heb in het begin behoorlijk wat dompers gehad en toen zei de huisarts dat ik teveel gedaan had en dat dat hoort bij overspannen zijn...nu weet ik niet meer waar het door kwam en vind ik het maar wat spannend om aan te voelen wat ik kan hebben... Ik merk wel dat stress de klachten verergeren en dat zal bij jou ook deels meespelen denk ik? Sterkte! Ik hoop dat voor jou ook de zon weer gauw gaat schijnen :)

@MIKE261 Hoe gaat het met jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heey @Bianca78 thanks for asking! Nee helaas nog verreweg van beter... Maar het zonnetje schijnt hier wel volop ( zal ook eens tijd gaan worden ook B)), dus heb m’n bed zojuist even ingeruild voor de loungebank in de tuin en dat gaat prima zo. Het lijkt wel of jullie allemaal een paard hebben :). Wel fijn dat dat voor zoveel afleiding zorgt. Hier geen paard, maar wel het strand op steenworp afstand, ik hoop dat daar vandeweek weer een plekje voor mij vrij is. Geniet allemaal nog even van het lekkere weer vandaag zou ik zeggen ☀️

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei doorbijter:

Succes vandaag met sjouwen @Kannietmeer

Mag ik je nog wel even een vraagje stellen over het vermijden van prikkels. Denk jij dat je echt zo veel mogelijk prikkels moet vermijden? De hele dag niks doen kan toch ook niet goed zijn? Ik merk dat ik zoekende ben naar wat ik nou wel en niet moet doen qua prikkels. Met 2 drukken jongens krijg ik vaak al prikkels genoeg trouwens, maar om de rest van de dag op de bank te gaan liggen niksen, weet ik ook niet of dat nou de oplossing is. Hoe sta jij hierin? 

HI Doorbijter,

 

het was wat voor mij goed werkte om mijn lijden te verminderen. Ik leefde prikkelvrij en ik herinner me dat toen ik een keer met mijn ouders en neefje en nichtje een paar uur naar een museum ben geweest, ik daar 2 dagen van moest bijkomen en dus moest bekopen met hoe ik me voelde. Het maakte gewoon nogal een verschil. Dat is mijn ervaring. Ik zeg niet dat je 'niets' moet doen, maar doe wat echt weinig prikkeling geeft. Weinig druk legt.  Ik keek veel naar hoe kunst wordt gemaakt op Youtube, schilderen, kaarten maken, verf gieten, tekenen etc. Ook heb ik gekeken hoe ze bonzai boompjes maakten van struikjes. Kies iets waar je rustig van blijft maar wat je wel vermaakt.
Doe wat goed voelt, maar let ook goed op hoe veel het je kost de dagen erna.

Je kan zelf kiezen hoeveel  'pijn' je ervan kan verdragen en wat het effect is. Op de lange termijn staat niets je genezing in de weg, ook werken niet. Maar duw jezelf gewoon niet teveel richting een plek waar je alleen maar meer ontwenningsklachten zal hebben, want het komt vaak doordat je lichaam  teveel  te verwerken heeft  gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Robbin Wat heerlijk het strand zo dichtbij...het is voor mij toch wel drie kwartier rijden...ik heb wel het IJsselmeer erg dichtbij :) Ik hoop dat het zonnetje je goed doet! 

@Deligaf1 Zou fijn zijn als dan je vermoeidheid minder wordt...

Vanmiddag bij mijn paard geweest, het was hier best lekker weer, dus het was zeker geen straf ;) Nu languit op de bank, ben best moe... Ik slaap naar mijn idee wel wat beter met regelmaat, maar ik blijf behoorlijk moe af en toe... 

Fijne avond! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@EefjeJ Was weer leuk op de manege, ze had een lekker eigenwijze pony. 1e keer naar een feestje of verjaardag is zeker spannend en dan is een uurtje meer dan zat. Succes morgen en rustig aan.

@Robbin fijn dat het wat beter gaat, in de tuin is het zeker beter krijg je ook gelijk wat extra vit d binnen. Nee hoor we hebben geen paard dat zou ze wel willen, 1x pw rijden op een manege. Wij wonen ook aan het strand, 5 min fietsen en we liggen in zee.

@Deligaf1 wat fijn dat je mag halveren, hoop dat de vermoeidheid daardoor snel minder wordt.

@doorbijter hoop dat je een manier vindt waardoor je minder last hebt van de ontwenningsverschijnselen en ook kan genieten van je kids. Hier ook 2 kids soms moeilijk in te schatten wat ik wel en niet kan doen. 1 dag iets teveel doen is de volgende dag meer last van de ontwenningsverschijnselen. Zoon zit in groep 8 heeft straks kamp, de eindmusical en de laatste dag basisschool ik wil daar wel bij zijn voor hem maar ook voor mezelf. 

@Kannietmeer is het gelukt met sjouwen? 

Fijne avond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei EefjeJ:

 

@MIKE261 Hoe gaat het met jou?

Hoi :)

Gaat redelijk. Heb het druk gehad met voorbereidingen voor de vakantie. Ga morgen ochtend vroeg weg. Ben wel zenuwachtig, hoop dat ik daar een beetje kan ontspannen... Maar we zien het wel, laat het wel weten.

Dus ik begrijp dat je ook benieuwd bent naar de verjaardag ;) hopelijk wordt het gezellig, succes!

Hoop dat jij en iedereen een goed weekend hebben.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei MIKE261:

Hoi :)

Gaat redelijk. Heb het druk gehad met voorbereidingen voor de vakantie. Ga morgen ochtend vroeg weg. Ben wel zenuwachtig, hoop dat ik daar een beetje kan ontspannen... Maar we zien het wel, laat het wel weten.

Dus ik begrijp dat je ook benieuwd bent naar de verjaardag ;) hopelijk wordt het gezellig, succes!

Hoop dat jij en iedereen een goed weekend hebben.

 

Veel plezier! Ik wens je een leuke en ontspannende vakantie toe :D

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Bianca78:

@MIKE261 geniet van je vakantie!!

Dankjewel :)

3 minuten geleden zei EefjeJ:

Veel plezier! Ik wens je een leuke en ontspannende vakantie toe :D

 

Dankjewel :)

1 minuut geleden zei Robbin:

En ik hoop dat jij een fijne vakantie gaat krijgen @MIKE261 (zonder alcohol!B)

Haha bedankt! Voorlopig gaat het me goed af zonder alcohol en ga dat zeker proberen vol houden ;)

Fijne avond verder allemaal!

Ik ga een filmpje opzetten en daarna proberen te slapen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bianca78:

 is het gelukt met sjouwen? 

Alles is gelukt, zal morgen wel pijn in mijn lijf hebben denk ik. Maar is niet erg. Mijn spieren zijn door de ontwenning niet meer wat ze ooit waren. Moet ik een keer wat aan gaan doen met een sportschool of zo...
Maar vooralsnog heel tevreden over hoe de dag is verlopen.
Eenmaal thuis om kwart voor zes heb ik de keuken even gedaan, mijn vriend daarna gekookt en ik op de bank gelegen totdat het eten klaar was. Nu vanavond ook gewoon relaxen. Misschien dat ik zo nog even wat ga kleuren.

Slaap lekker allemaal straks!:lips:

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...