Spring naar bijdragen

Drank is zeg maar teveel mijn ding...


Ties

Aanbevolen berichten

Hallo allen, 

Ik lees al een tijdje mee en heb besloten ook maar mee te gaan schrijven. Mijn naam is Ties ik ben 33 en een vrouw. Ik heb een alcohol probleem dat flink de spuigaten uitgelopen is en na meerdere stoppogingen die ook weer zijn uitgemond in opnieuw beginnen zonder hulp pak ik het nu anders aan, verslavingszorg en ook mee praten hier. Ik hoop dat ik het voor elkaar krijg om nu abstinent te blijven. Over een uur begint nuchtere dag 4. En hoewel ik dit jankend typ voelt het wel goed... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom, Ties. Goed dat je het vanuit jezelf wilt aanpakken maar ook goed dat je er hulp bij inschakelt. Je leest hier nogal eens dat je het zelf moet doen, maar niet alleen hoeft te doen, en zo is het precies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik wil het goed aanpakken deze keer. Maar ben wel bang dat mijn schrijfsels een beetje een herhaling van zetten zijn. Ook ik heb een lastige jeugd gehad, ook ik wil verdoven, alhoewel verveling bij mij ook een grote trigger is. En vaak vind ik dat ik het ook verdien om wat te drinken. Ik wil ook wel eens ontspannen en me normaal voelen en/of zijn. Zelfzorg door alcohol. 

Maar het heeft me zoveel ellende gebracht en de weinige mensen waar ik veel van hou. Het moet anders. 

Ik voel nu 100 dingen tegelijk en ben zo bang voor mijn gevoelens. Wordt elke ochtend nu wakker met een vlaag van angst. Gelukkig ben ik vrij tot dinsdag. Hoop dat de angsten wat afzakken... 

@GewoonDoen ja ik lees teveel boeken denk ik ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niks erg toch, een herhaling van zetten. Mijn schrijfsels voelen ook aan als gezeur, maar toch is het fijn om hier wat kwijt te kunnen. Om het terug te lezen, om reacties te krijgen, vragen, complimenten, bemoedigingen... 

Welkom Ties, en zet hem op. Op naar de week. Alles komt nu even harder binnen. Maar als je je wat beter voelt, voelt dat ook extra fijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ties, wat je beschrijft is herkenbaar.

Het kan anders...en dat start bij de eerste niet nemen. Dag voor dag. 

Vervolgens onderliggende zaken aanpakken, niet meer verdoven. Geen alcohol onder het mom van zelfzorg.  Je hebt hulp gezocht bij verslavingszorg. Je hoeft het allemaal niet alleen te doen.  Hier van je af schrijven als je het lastig hebt, de ervaringen van anderen lezen..delen is helen. En hopelijk vind je de moed om door te gaan, ondanks emoties en angsten die je nu wellicht meer gaat voelen.  

Succes

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat weet ik eigenlijk niet zo goed, dat alles waar ik de afgelopen jaren zo hard voor gewerkt heb mislukt. Dat ik mijn baan verlies, mijn huis niet meer kan betalen, mijn man bij me weggaat, iedereen erachter komt dat ik een alcoholist ben en ik in een kartonnen doos voor de aldi eindig met een halve liter in mijn hand. 

Maar het is toch gek, ik voel me bang en verdrietig maar ook soms dan weer blij en opgelucht en dan heb ik ineens weer een stemmetje dat zegt ah joh het valt allemaal wel mee dat drankmisbruik

Weet niet zo goed of ik nu al mijn gevoelens moet laten komen of dat ik mezelf moet gaan troosten... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

On a brighter note... Het is dag 4 en de zon schijnt. Ik ga zo maar eens het paard opzoeken. Vanavond komt de eerste soort van risico situatie eraan. Ik ga mijn band maar gewoon vertellen dat ik niet lekker in mijn vel zit en daarom niet wil drinken. Band weet wel van mijn labiliteit af dus dat moet niet zo moeilijk zijn... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Succes! Maak er geen hele story van. Je bent niet verplicht je te verantwoorden. Vanavond ff geen alcohol. Volgende keer weer niet. En voor je het weet is het normaal geworden, oh ja zij drinkt niet. Hoef je niks aan uit te leggen.

Kweet niet of je een instrument speelt of zingt, ik weet wel dat ik na 2-3 bier al minder goed drum :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou gisteren eerste repetitie met band waarin ik heb gezegd dat ik geen alcohol meer ga drinken. Ik heb het op voorlopig gehouden en gezegd dat het was omdat ik niet zo lekker in mijn vel zat en alcohol dat erger maakte. 

Dat is ook echt niet gelogen, ik ben veel labieler na een periode van drinken. Want zo komt het bij mij in periodes dat ik dagen achter elkaar drink en dan ineens weer niet. Wat de triggers zijn is voor mij nog niet helemaal duidelijk. Verveling, zelfmedelijden en werkstress denk ik. Want dat werk is wel een ding. Ik zit in een soort van opleidingssituatie in een nogal hiërarchische structuur en kan heel slecht tegen het feit dat je je continu moet schikken naar de mening van anderen omdat je anders een slechte beoordeling kan verwachten. 

Ik word nog steeds angstig wakker maar het lijkt minder te worden. Maandag op de verjaardag van mijn eerste nuchtere week intake bij de verslavingszorg. Ik hoop dat ze me kunnen helpen. Van me af schrijven helpt iig wel! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi, dat je gisterenavond alcoholvrij doorgekomen bent. Op naar de eerste week, en je gesprek. Spannend?

Zelfmedelijden, dat is voor mij ook een reden geweest om te drinken. "Ze" zoeken het maar uit. Ik ga lekker drinken. Ik voelde me ondergewaardeerd op het werk en het lukte me maar niet om daar iets mee toe doen; ofwel het accepteren dat ik onder mijn niveau werkte en er zelf wat moois van maken; ofwel een andere baan zoeken. Ik heb nu gelukkig een andere functie, met een teamleider die mij wel waardeert. Die baan wil ik niet verprutsen en dat is ook een motivatie om dat dagelijks drinken te doorbreken.

bewerkt door Lonster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na 2 of 3 repetities als je droog blijft dan kan je altijd nog dat argument in zetten: ik drink niet want ik merk dat ik zo veel strakker drum. 

Slaat eigenlijk ook nergens op als band met enige zin om er iets van te maken, dat je je helemaal laat vollopen. Stel je voor een voetbalteam aan het begin van een training: yo eerst allemaal een halve liter! En dan nog 1 of 2 en dan zien of we nog kunnen rennen (burp!!!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Todd trainer ;) beetje apart maar wel lekker! 

Gisteravond even de stad in geweest 2 av bier gedronken en daarna weer naar huis. Was best gezellig en te doen. Lag om 12 uur op bed. 

Wel weer wakker met angst en beven, nare dromen en opzien tegen alles. Morgen naar de verslavingszorg en erger nog dinsdag weer aan het werk. Ik heb me afgelopen week ziek gemeld om te detoxen met een ruk smoes dat ik mijn arm bezeerd had. Kan op mijn werk namelijk echt niet eerlijk zijn over mijn alcoholprobleem. Moet ik dinsdag weer een toneelstukje gaan opvoeren. Schaam me dood voor mezelf af en toe. Nou ja nu nog maar proberen te genieten van vandaag. Het is tenslotte al dag 6. Soms heb ik het idee dat vanaf nu mijn leven echt anders gaat worden, maar ik weet dat als ik me straks weer beter ga voelen dat alcohol duiveltje weer gaat knagen, ach eentje kan wel. Maar nu nog niet aan denken, proberen dan... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Duiveltje uitlachen en erover denken als over een gepasseerd station. Dag 6, nou dan is het echt menens. Gefeliciteerd. Je hoeft je helemaal niet te schamen, je kunt zelfs trots zijn op wat je nu doet. Beetje omdenken helpt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...