Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 7-5-2019


Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal :D

Goede nacht gehad???

Ik helaas weer een wat mindere nacht, enge droom en dan wakker schrikken met hartkloppingen en zweten, maar goed ik weet waar het vandaan komt...het is alleen zo jammer dat ik gelijk zo stijf sta van de adrenaline dat ik amper meer een oog dicht doe... hoort erbij denk ik dan maar ;)
Wat ik me nog wel afvroeg, ik heb nu echt al maanden (ook al tijdens het gebruik van oxa) elke ochtend verkrampte kuiten...ik slik al magnesium en zet er elke ochtend een warme douche op en masseer ze, maar het is er elke ochtend opnieuw. Ik vind het niet spannend ofzo, maar vroeg me af of dat ook van de benzo's af kan komen? Dan weet ik dat het ooit over gaat...

Ik wens iedereen een mooie dag! Nog plannen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Vannacht redelijk geslapen, ben verkouden en de spieren in mijn nek zijn pijnlijk dus niet zo lekker wakker geworden.

@EefjeJ ik heb ook veel last van mijn kuiten, gebruik magnesiumolie op die plek en dat verlicht het wel.

Zit nu te wachten bij de psycholoog en daarna beetje rommelen in huis. Ga jij nog wat doen?

fijne dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bianca78 Ging het bij de psycholoog? Ik mag donderdag weer....
Vanmiddag bij mijn paard geweest, even lekker buiten bezig zijn, dat deed me wel even goed :)
Ik heb vanmorgen zitten enorm zitten huilen, ik was echt ineens behoorlijk depri...het komt niet meer goed, ik blijf zo etc etc... Naja nu gaat het wel weer gelukkig :)

Verder erg rustig hier....

@Annie87 Heb je een beetje kunnen slapen? Nogmaals een dikke knuffel voor je x

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede avond.

Opzich kan ik wel redelijk slapen alleen veelste kort, rond 12 slaap ik en om 6 uur moet ik op voor het werk. Dat is me nog geen keer gelukt meestal ben ik pas half 10 op het werk. 2 weken geleden heb ik aangegeven om te stoppen met werken, het kost me meer energie dan dat het me opleverd en ik kan zo ook niet aan het herstel werken.

Nu nog 2 weken werken en mijn examens afronden en dan stop ik voor een half jaar met werken. Daarna mocht ik wel terug komen en of hun zochten ander werk voor me.

 Morgen staat er groepstherapie gepland, ik wil het verschuiven naar begin volgende maand als ik niet meer werk omdat ik heletijd zo uitgeput ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@EefjeJ ja was fijn bij de psycholoog, ze heeft me leren omgaan met mijn angst. Het is zeker nog niet weg maar ik denk niet gelijk meer het ergste als ik pijn heb. Vandaag was alweer de 9e keer en als ik zie waar ik nu sta en hoe ik er in januari aan toe was dat is een wereld van verschil. Hoe vindt jij het bij de psycholoog?

Bij mij zijn die depri buien er ook regelmatig, zeker nu bij het afbouwen. Gaat het me lukken, hoe gaat het als ik er straks vanaf ben. 

Goed van je dat je nog even buiten bent geweest. Even je hoofd leeg waaien. Wat gaaf een eigen paard, mijn dochter rijdt nu een jaar dus we zitten elke vrijdag op de manege, helpen met poetsen en opzadelen. Vind het mooie dieren.

@Deligaf1 goed dat je voor jezelf kiest. Succes alvast voor je examens.

fijne avond

bewerkt door Bianca78
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Deligaf1 vervelend dat je steeds zo uitgeput bent, goed dat je dan voor jezelf kiest. Het breekt ook echt op dat korte slapen...

@Bianca78 Fijn dat het goed ging. Ik ga pas voor de derde keer, waarvan de eerste keer een intake... Ik weet nog niet zo goed wat ik ervan vind, ik heb ook wel angst, vooral om niet beter te worden... Daarnaast ben ik natuurlijk niet voor Jan joker overspannen geworden, dus daar gaan we ook mee aan de slag... Zo naar die depri buien, vanmiddag ging het prima en net op de bank is het net of iemand me bij mijn keel grijpt. Een heel naar beklemmend paniekerig gevoel bah... Dan word ik gelijk weer verdrietig... Ja heerlijk om op stal bezig te zijn, soms een opgave, maar eigenlijk altijd wel erg fijn :)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@EefjeJ de eerste paar keer heb ik huilend bij de psycholoog gezeten, ik was op, kon niet meer slapen, eten alleen nog maar huilen. Vond het helemaal niks maar door veel te praten met haar kreeg ik het vertrouwen weer terug. Ook ben ik begonnen met acupunctuur en fysiotherapie om meer rust en ontspanning in mijn lijf te krijgen. Hoop dat de psycholoog jou kan helpen en anders een andere vorm van therapie. Jij komt hier ook weer uit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He allemaal, ik heb goed genoeg geslapen denk ik, maar mijn lichaam is in rep en roer. Heb sinds een maand geen vitamine b3 genomen en gisteren ineens wel, en bijna de volle dosis. Dat was een vergissing, mijn huid stond in de fik en was vuurrood. Ze schrijven dat het 30 min tot een uur duurt en dan verdwijnt, en dat het vooral in het gezicht en op de borst plaatsvind. Natuurlijk was dat allebei niet zo, stond ik van top tot teen in de fik, alsof ik urenlang in de zond had gezeten en lelijk aan het verbranden was, en ook de kleur was zo rood alleen iets vlekkeriger.  Heb vervolgens van 16 uur tot 19 uur geslapen ( was gelukkig toevallilg even bij mijn ouders) en daarna gegeten. In de avond weer in bed en weer geslapen en om 6 uur werd ik voor het eerst wakker met last van jeuk plekken waar ik had gekrabbeld en alles was gezwollen.  Tot 12 uur in bed gebleven en toen eruit want ik moest weg naar de integratie coach.
Alles is weer gelukt, maar ik ben doodmoe.

Nu moest ik gisteren en eergisteren ook naar ons nieuwe kantoor om meubels te ontvangen die ik heb schoongemaakt, maar ik heb niets getild. De grote vermoeidheid is toch beetje jammer, na wel iets doen, maar niet direct iets wat heel zwaar is.... Ik hoop toch echt dat mijn energie wat beter gaat worden.

en misschien is het toch de b3 die erin hakt. Raar hoor.

 

22 uur geleden zei Deligaf1:

Goede avond.

Opzich kan ik wel redelijk slapen alleen veelste kort, rond 12 slaap ik en om 6 uur moet ik op voor het werk. Dat is me nog geen keer gelukt meestal ben ik pas half 10 op het werk. 2 weken geleden heb ik aangegeven om te stoppen met werken, het kost me meer energie dan dat het me opleverd en ik kan zo ook niet aan het herstel werken.

Nu nog 2 weken werken en mijn examens afronden en dan stop ik voor een half jaar met werken. Daarna mocht ik wel terug komen en of hun zochten ander werk voor me.

 Morgen staat er groepstherapie gepland, ik wil het verschuiven naar begin volgende maand als ik niet meer werk omdat ik heletijd zo uitgeput ben.

klinkt ook alsof jij inderdaad echt wat meer ruimte voor jezelf moet gaan nemen. Vermoeidheid kan nog lang spelen van de ontwenning. `Zorg goed voor jezelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer

Ik denk niet zo zeer dat het nog ontwenning is of door komt. Antipsychotica geven als bijwerking ook dat je je moe voelt, ze worden ook wel major tranquilizers genoemt en de benzo’s minor tranquilizers. 

Emotioneel detoxen dat kost ook de nodige energie. 

Ik ga nu ook starten met een groepstherapie (psychodynamische) daar zijn alle therapieen in verweven zoals schema ,CGT, en ACT. Ben er nogal skeptisch over, vanwege de verkeerde diagnoses eerder gesteld en alleen maar met de gevolgen van de klachten aan de gang is geweest. Naast dat volg ik ook mijn eigen wens om behandeld te worden..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan iemand mij vertellen waar het mooie weer blijft? Wat een *  dag vandaag :wacko:! Komt ook maar weinig uit...Vandaag ook hier wat meer klachten als ‘normaal’...Mja..... Gelukkig ook nog goed nieuws gehad, mijn leverwaarden waren 3 maanden geleden heel erg slecht (door alle medicatie waarschijnlijk) en moest vorige week weer prikken. Vandaag kreeg ik de uitslag en de waardes waren weer helemaal hersteld naar normaal gelukkig :). Fijne avond allemaal! 

E8C75453-198A-4966-81DE-25A59A6CAB85.thumb.jpeg.57096703e7728a4fcbdfa80ac92b19f4.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Deligaf1:

Ik denk niet zo zeer dat het nog ontwenning is of door komt.

Het zou gewoon heel goed kunnen in mijn ervaring. Ik ben al 16 maanden van de benzo's af en als 1 ding nog is gebleven dan is het wel schade aan mijn energie niveau. Ik denk dat je het niet kan uitsluiten. En natuurlijk is een AP ook niet bevorderlijk, maar meestal zijn de mensen die er gebruik van maken niet zo vreselijk moe dat ze niet meer kunnen werken toch? Dingen verwerken kost wel inderdaad ook een heleboel energie. Wat betreft je therapie zou ik gewoon eruit halen wat je maar kan. Met die houding kan je er altijd wat aan hebben lijkt me.

6 uur geleden zei EefjeJ:

Je zit nog in de afbouw van ad toch?

Ik bouw idd de AD nu af. Heb 1/3 afgebouwd. Ik kom van 75 mg Venlafaxine en zit nu op 48 mg (ongeveer) Elke week doe ik 1 mg eraf.
De reactie is wel bekend van de B3, maar had dit niet zo heftig verwacht omdat ik al eerder had opgebouwd.... de maand zonder was dus wel belangrijk en ik heb gewoon teveel gehad. Met alle B's moet je voorzichtig zijn, zeker in benzo ontwenning.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei bolletje:

Hé kanjertjes,

Mij is aangeraden om eens een maandje zonder p.c. te doen, omdat die vermoeidheid niet weg gaat. Duhus zien jullie me over een tijdje weer. Soms zal ik wel heel stiekem kijken hoor. :lips:

Nou lieverd, dat kan zomaar heel goed voor je zijn, dus probeer het maar! We zullen je missen, maar het komt goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...