Spring naar bijdragen

Zondag 5 mei.


Aanbevolen berichten

goeiemorgen frummers.

gisteren zo raar tijdens dodenherdening in ons filmhuis
een man ging door met koffiedrinken en lezen, sloeg bladeren
van tijdschrift nogal hard om. rare sfeer en 2 vrouwen kregen
toen een harde giechelbui. ik kon ze wel killen.  Na 2 min. deed iedereen
alsof er niets gebeurd was en ging terug de zaal in. bah, niet fijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja @Reacher, naar nieuws over Lars. Ik merk dat ik heel gemengde gevoelens heb, opluchting omdat het beter met hem gaat, tegelijkertijd een soort schaamte omdat die opluchting voortkomt uit hem (nog) niet willen missen, dus mijn behoefte. Maar voor @Lars is het mogelijk helemaal geen goed nieuws. :(

@huttula, kun je nog een knuffel meenemen naar hem, die van mij? Dank je

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Lika:

Tjee @Bobben je alleen? Hoe is het daar? Wat valt je op? Etc,etc. Ben heeeeel benieuwd.

Wat een boel vragen, Lika.

Ja, ik ben alleen, maar nou niet meteen roepen dat dat zielig is, hoor. Thuis woon ik ook alleen en ik geniet met volle teugen op zo'n reis als dit. Ik ben op 1 mei met de auto vertrokken voor een reis van pakweg 3 weken en via Oostenrijk en Hongarije naar Roemenië gereden. Waarschijnlijk ga ik ook nog naar Bulgarije en misschien ook Griekenland. Ik laat het een beetje van het weer afhangen. Ik geniet al rijdend van de dingen om me heen. In het begin moest ik mezelf nog wel eens toespreken met de woorden "ik ben al op mijn bestemming" om te voorkomen dat ik van plaats naar plaats ging jakkeren.

Wat me hier opvalt? Veel groen. Veel ruimte tussen straat en woonerf in de dorpen en kleine steden op het platteland (in berggebied is daar meestal geen ruimte voor). Hier en daar nog paard en wagen, maar ook veel auto's natuurlijk. Veel loslopende honden. Enorme akkers, grote kudden schapen bij elkaar, mogelijk nog vanuit de communistische tijd toen het boerenbedrijf gemeenschappelijk werd gerund. Ik zag dat ook in Oost-Duitsland. Nogal wat verkrotte leegstaande huizen (waarom? weet ik niet. zijn de bewoners misschien naar de stad vertrokken of is er gewoon ruimte zat? hier zijn toch geen bevolkingsgroepen weggejaagd zoals in de landen van ex-Joegoslavië?).

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Jannigje:

Ja @Reacher, naar nieuws over Lars. Ik merk dat ik heel gemengde gevoelens heb, opluchting omdat het beter met hem gaat, tegelijkertijd een soort schaamte omdat die opluchting voortkomt uit hem (nog) niet willen missen, dus mijn behoefte. Maar voor @Lars is het mogelijk helemaal geen goed nieuws. :(

@huttula, kun je nog een knuffel meenemen naar hem, die van mij? Dank je

Ik voel hetzelfde @Jannigje 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei bumperjim:

Die zijn allemaal geëmigreerd naar het westen

http://business-review.eu/news/3-4-million-romanians-left-the-country-in-the-last-10-years-second-highest-emigration-rate-after-syria-159038

Ik verzin het niet. Heb er ook helemaal geen oordeel over, ik ben zelf ook migrant. Maar dit is dus waarom al die leegstand. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de link, @bumperjim. Ik was zelf ook aan het zoeken geweest, maar heel veel kon ik niet vinden. Wel iets over een gemiddeld netto maandinkomen van ca. 350 Euro tegen ca. 2000 in Nederland. Dat hoeft overigens geen rechtstreeks verband te hebben met welbevinden als de dingen er ook minder kosten. Ik herinner me bijvoorbeeld van vorig jaar dat in Slovenië de huizen en boerderijen vergelijkbaar zijn met die in het aangrenzende Oostenrijk, ook qua onderhoud en het aantal auto's voor de deur, terwijl het gemiddelde inkomen er beduidend lager is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...