Spring naar bijdragen

1-5-2019 Onze huiskamer


Aanbevolen berichten

Goeie morgen,

Goed geslapen iedereen? Heel langzaam gaat het rusten hier energie en rust in het bolletje opleveren. Heerlijk. Word 's nachts niet meer wakker met hyperventilatie, 's ochtends is het ook rustig in die bovenkamer bij het wakker worden. Voor het eerst van m'n leven zie ik resultaat van, het rustiger aan doen en iedere dag een uur plat. En wat gaan we vandaag doen? In ieder geval boodschappen en de was. En verder een beetje opruimen. En jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

@bolletje, wat een fijn bericht! ik gun het je zo, je bent altijd zo'n positief ingesteld mens!

Ik heb zelf behoorlijk goed geslapen, ergens tussen de 6 en 7 uur. Meer zit er bij mij niet in en dat hoeft ook niet. 
Heb een vrije dag, geen plannen. Straks maar even mijn rondje hardlopen en wat kleine klusjes doen. Er ligt ook nog wat administratie te wachten. Niet meteen mijn hobby, maar het moet maar even gebeuren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bolletje Wat fijn om te horen, houden zo! 

@EefjeJ Als het alleen de spokende kinderen zijn, mag je niet klagen ofwel? :)

@Cyclad58 Klinkt ook niet verkeerd!

 

Ik heb ook goed geslapen, zo'n 7,5 uur. Ben ook redelijk uitgerust en niet zo heel onrustig. Hartoverslagen zijn ook weer wat minder dan gisteren denk ik.

Heb op Koningsavond een paar biertjes gedronken, ik heb een sterk vermoeden dat mijn hartoverslagen daarmee te maken hebben...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@MIKE261 Nee het ging best aardig, ik zweet wel nog veel en wat onrust 's ochtends, heb ook weer meer spierpijn in mijn benen ineens...maar dat hoort erbij en dat vind ik ook niet heel erg. Als ik steeds weer gelijk in slaap val nadat één van de twee weer getroost is, dan ben ik allang blij, mijn vriend heeft langer wakker gelegen ;)

Fijn dat de hartoverslagen minder zijn, ik heb het heel erg gehad ook al voor de oxazepam. Ik heb toen een holterkastje voor 24 uur gehad en ik had bijna 1000 overslagen in 24 uur. Maar toen ik eenmaal de uitslag van de cardioloog had gekregen, dat het niet hart gerelateerd was, stelde dat me wel erg gerust. Het is soms wel irritant, maar ik ben allang blij dat het nu nog een paar keer per dag is ipv 1000 keer ;)
oh oh oh toch weer een paar biertjes, ik snap je wel hoor, maar het werkt niet echt mee op dit moment...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei EefjeJ:

@MIKE261 Nee het ging best aardig, ik zweet wel nog veel en wat onrust 's ochtends, heb ook weer meer spierpijn in mijn benen ineens...maar dat hoort erbij en dat vind ik ook niet heel erg. Als ik steeds weer gelijk in slaap val nadat één van de twee weer getroost is, dan ben ik allang blij, mijn vriend heeft langer wakker gelegen ;)

Fijn dat de hartoverslagen minder zijn, ik heb het heel erg gehad ook al voor de oxazepam. Ik heb toen een holterkastje voor 24 uur gehad en ik had bijna 1000 overslagen in 24 uur. Maar toen ik eenmaal de uitslag van de cardioloog had gekregen, dat het niet hart gerelateerd was, stelde dat me wel erg gerust. Het is soms wel irritant, maar ik ben allang blij dat het nu nog een paar keer per dag is ipv 1000 keer ;)
oh oh oh toch weer een paar biertjes, ik snap je wel hoor, maar het werkt niet echt mee op dit moment...

Het klinkt op zich best aardig inderdaad. Houden zo... ;-)
Ik heb trouwens s'ochtends ook wat meer onrust..

Wauw, dat zijn er ook heel veel.
Maar het was niet hart gerelateerd dus gewoon puur stress?
Ben blij dat jij gerust gesteld kon worden. Ik ga maandag weer naar de huisarts en ga het er dan wel over hebben. 
Misschien kan ik ook eens goed onderzocht worden. Heb 2 maanden geleden wel een ECG filmpje laten maken maar toen had ik nog geen last van hartoverslagen.
Dus gelukkig was er daar niets op te zien.


Ik weet het, heb uiteraard ook weer onwijs spijt van dat bier. Want ik weet bijna zeker dat het mede door de alcohol komt.
Moet over 1,5 week op vakantie, ik denk dat het verstandig is als ik daar niets drink..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei MIKE261:

Want ik weet bijna zeker dat het mede door de alcohol komt.
Moet over 1,5 week op vakantie, ik denk dat het verstandig is als ik daar niets drink..

@MIKE261 Dat weet ik ook haast wel zeker. Ik kon voordat ik in de problemen kwam door de benzo’s ook gewoon een biertje gaan drinken zonder enige gevolgen. Het afgelopen jaar dronk ik alleen als ik b.v op een verjaardag was, maar kwam ik er al snel achter dat 2 biertjes genoeg was om de ontwenningsklachten nog eens dubbel zo erg te maken. Ik ben er dan ook snel mee gestopt. Op andere forums word hier vaak over gesproken en ervaart bijna iedereen die weleens alcohol probeerd te drinken in benzo ontwenning dat het niet goed uitpakt, zelfs heel vaak nog nadat ze al maaanden van de benzo af zijn. Pas er dus mee op, eerst moeten je hersenen weer helemaal herstellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Robbin:

@MIKE261 Dat weet ik ook haast wel zeker. Ik kon voordat ik in de problemen kwam door de benzo’s ook gewoon een biertje gaan drinken zonder enige gevolgen. Het afgelopen jaar dronk ik alleen als ik b.v op een verjaardag was, maar kwam ik er al snel achter dat 2 biertjes genoeg was om de ontwenningsklachten nog eens dubbel zo erg te maken. Ik ben er dan ook snel mee gestopt. Op andere forums word hier vaak over gesproken en ervaart bijna iedereen die weleens alcohol probeerd te drinken in benzo ontwenning dat het niet goed uitpakt, zelfs heel vaak nog nadat ze al maaanden van de benzo af zijn. Pas er dus mee op, eerst moeten je hersenen weer helemaal herstellen.

Hi Robbin, ik heb dit nu voor de 2e keer en ik word er zo onrustig en paniekerig van. Ik moet er dus ook echt van afblijven. Helemaal omdat ik nu weet dat het de ontwenningsverschijnselen erger kan maken. Heb vaker last gehad van een kater, maar nog nooit dagen lang hartoverslagen.

Bedankt voor je advies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@MIKE261 Ja in het begin was het echt alleen stress gerelateerd... De cardioloog ontdekte wel een ritmestoornis, maar een onschuldige variant waarvan ik geen klachten kan hebben. Maar hij heeft me wel door de molen gehaald (echo, fietstest en holterkastje) daardoor weet ik nu zeker dat het destijds alleen stress gerelateerd was. Later kwam het ook door de oxazepam ontwenning, nu zijn ze gelukkig dus een stuk minder...

Iemand ervaring met een zwaar hoofd, nekpijn, duizeligheid? Ik word er zo langzamerhand gestoord van... Als ik mijn hoofd draai dan is het net of alles in slow motion gaat en ik heb het gevoel alsof mijn hoofd vol zit. Fysio helpt niet of nauwelijks, paracetamol wil ik niet teveel gebruiken geeft soms enigszins verlichting. Ik zit nu maar weer met een warmtepakking in mijn nek, dat is wel fijn... Het belemmert me gewoon in mijn bezigheden blehhh...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Dis:

Hoi Ad, het gaat met vallen en opstaan! Eind januari gestopt. 16 februari een hevige reactie welke heeft geresulteerd  in een opname op intensive care, na vier dagen en medicatie bleek er niets naan de hand! Nu gaat het weer goed, maar ik ben zo bang geworden dat ik een noodpil bij me heb. Verder gaat het weer goed, maar de angst zit er nu wel in. Ik heb de pil nog niet gebruikt, maar het geeft een veilig gevoel. Ik durf weer onder de mensen te komen, mijn fobie is verdwenen.

 

Ha Gerard, wat fijn dat het weer goed gaat! De angst na zo'n terugval kan ik me levendig voorstellen. Als zo'n noodpil jou de rust en veiligheid geeft die je nodig hebt is dat prima. Mooi dat je ook weer onder de mensen kunt komen, dat is echt fantastisch. :)

Zelf mag ik ook niet mopperen, ik weet dat bij mij het herstel langer duurt dan bij veel anderen, dat heb ik maar te accepteren. Als ik het platsla ervaar ik nog wat milde klachten soms zoals wat onrust in de ochtend en af en toe een mindere nacht. Ook ben ik sneller "uit het lood geslagen" dan ik van mezelf gewend ben. De oorzaak is wel helder, ik geef het maar de tijd. Er zijn ook weken dat ik echt helemaal geen klachten heb.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei MIKE261:

Hi Robbin, ik heb dit nu voor de 2e keer en ik word er zo onrustig en paniekerig van. Ik moet er dus ook echt van afblijven. Helemaal omdat ik nu weet dat het de ontwenningsverschijnselen erger kan maken. Heb vaker last gehad van een kater, maar nog nooit dagen lang hartoverslagen.

 Bedankt voor je advies.

Ja @MIKE261  het is beter om voorlopig even geen alcohol te drinken i.v.m je klachten, vind je dit moeilijk? 

@EefjeJ Dat zware hoofd etc is iid echt om gek van te worden, ik zou er een moord voor plegen om er vanaf te komen. Ik loop er nu ook al zo lang mee en kan er ook geen oplossing voor vinden. Tijd is denk het enige medicijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Robbin:

Ja @MIKE261  het is beter om voorlopig even geen alcohol te drinken i.v.m je klachten, vind je dit moeilijk? 

@EefjeJ Dat zware hoofd etc is iid echt om gek van te worden, ik zou er een moord voor plegen om er vanaf te komen. Ik loop er nu ook al zo lang mee en kan er ook geen oplossing voor vinden. Tijd is denk het enige medicijn.

Nou het is mega irritant! Ervaar jij ook duizeligheid en stijve nek? Het is gelukkig niet de hele dag even erg... Mijn nek staat ook echt strak, maar volgens de fysio valt het wel mee, nou zo voelt het niet ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei EefjeJ:

Nou het is mega irritant! Ervaar jij ook duizeligheid en stijve nek? Het is gelukkig niet de hele dag even erg... Mijn nek staat ook echt strak, maar volgens de fysio valt het wel mee, nou zo voelt het niet ;)

Zeker irritant. Ja! Zwaar hoofd, duizelig, wazig af en toe, suf, vervelende tintelingen door het lichaam, gedesoriënteerd, stijve nek en schouders, spierpijn in de benen. Kan niet wachten tot het voorbij is :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei MIKE261:

Ik ga daar weer mijn best voor doen, maar ja dat vind ik erg lastig.... 

Als je het een poosje volhoudt weet je vanzelf niet beter, ja in sommige situaties kan het wel eens lastig zijn ben ik met je eens. Maar dan moet je jezelf er gewoon even aan herinneren hoe slecht je je voelde toen je het wel deed en hoeveel beter je je voelt als je het niet zou doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Robbin:

Als je het een poosje volhoudt weet je vanzelf niet beter, ja in sommige situaties kan het wel eens lastig zijn ben ik met je eens. Maar dan moet je jezelf er gewoon even aan herinneren hoe slecht je je voelde toen je het wel deed en hoeveel beter je je voelt als je het niet zou doen.

Dat laatste is denk ik hetgeen wat ik goed moet onthouden... Volgende week zaterdag ga ik een week allinclusive op vakantie. Ga mijn best doen om het bij water en fris te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Robbin:

Haha:D Nou ben benieuwd. Wel lekker hoor! Ga je naar toe? Gaat jouw wel lukken joh, zijn genoeg andere dingen die ook lekker zijn.. Succes Mike!

Haha ik ga een weekje naar Egypte, vooral om te duiken. Twijfel wel of ik er op het moment echt zin in heb maar ik ga wel gewoon en hoop er het beste van :)

Bedankt, jullie horen wel of het gelukt is..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Robbin:

Zeker irritant. Ja! Zwaar hoofd, duizelig, wazig af en toe, suf, vervelende tintelingen door het lichaam, gedesoriënteerd, stijve nek en schouders, spierpijn in de benen. Kan niet wachten tot het voorbij is :) 

Vind het soms wel wat beangstigend vooral de duizeligheid, ik probeer er niet teveel aandacht aan te schenken en afleiding te zoeken... Ik kan ook niet wachten tot het voorbij is, het is al beter, maar vandaag is mijn hoofd niet te harden... Morgen hopelijk een betere dag! 

@MIKE261 wel heerlijk even ertussenuit... Ik denk dat je zonder alcohol, deze keer, meer plezier zal beleven aan je vakantie :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei EefjeJ:

Vind het soms wel wat beangstigend vooral de duizeligheid, ik probeer er niet teveel aandacht aan te schenken en afleiding te zoeken... Ik kan ook niet wachten tot het voorbij is, het is al beter, maar vandaag is mijn hoofd niet te harden... Morgen hopelijk een betere dag! 

@MIKE261 wel heerlijk even ertussenuit... Ik denk dat je zonder alcohol, deze keer, meer plezier zal beleven aan je vakantie :)

Ik denk dat je gelijk hebt. :) Hoop dat ik daar dan lekker kan genieten..

Jammer van klachten van vandaag, hopelijk morgen weer wat beter inderdaad. 

Fijne avond allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei EefjeJ:

Iemand ervaring met een zwaar hoofd, nekpijn, duizeligheid? Ik word er zo langzamerhand gestoord van... Als ik mijn hoofd draai dan is het net of alles in slow motion gaat en ik heb het gevoel alsof mijn hoofd vol zit. Fysio helpt niet of nauwelijks, paracetamol wil ik niet teveel gebruiken geeft soms enigszins verlichting. Ik zit nu maar weer met een warmtepakking in mijn nek, dat is wel fijn... Het belemmert me gewoon in mijn bezigheden blehhh...

die zijn heel 'normaal' voor benzo ontwenning ( wat je maar normaal noemt:angry:). Het heeft mij ook heel erg belemmerd en voelde me dagelijks beroerd door dat soort klachten. Maar het zal ook echt over gaan. 

 

5 uur geleden zei MIKE261:

Ik ga daar weer mijn best voor doen, maar ja dat vind ik erg lastig.... 

Zie alcohol niet meer als een feestdrankje, maar als een langzaam gif, met hetzelfde verradelijke gedrag als een benzo. Het is geen onschuldig drankje! En het is niet onschadelijk. Sterker nog, schade van benzo lijkt altijd te herstellen, schade van alcohol niet. Het is een harddrug. En als je het in kleine  hoeveelheden vroeger kon verdragen, lijkt dat misschien nog als herinnering aantrekkelijk. Maar met de uitdaging die je lichaam nu al heeft met het herstellen van een aangetast zenuwstelsel, zou ik zeker geen drugs nemen( alcohol in dit geval). Corrigeer je gedachten hierin.... het is niet gewoon een biertje, het bevat een drug die je hersenen aantast en invloed heeft op precies dat deel van je zenuwstelsel dat al schade heeft, de gabareceptoren die je nog over hebt. Niet meer aankomen de komende tijd Mike! Zorg goed voor jezelf, je kan het !

Die all inclusive reis klinkt heerlijk. Egypte , de zon in, water.... heerlijk. Maar houd er rekening mee, dat elke prikkel er 1 is die door je zenuwstelsel moet worden verwerkt. Dus zwemmen, licht en geluid...

Trouwens, houd er rekening mee dat je een medisch paspoort moet meenemen he.

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Vandaag een mindere dag, ontzettende pijn in mijn hoofd. Nek, rug en borst zitten vast, duizelig, alles wat ik lees of zie op tv neem ik niet in me op. Zo liggen in mijn bed met een warme kruik en hopen op een beetje rust en slaap. Morgen weer een nieuwe dag.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei EefjeJ:

Thanks @Kannietmeer voor je antwoord... Nou idd wat je normaal noemt ;) om gek van te worden, maar ik blijf mezelf voor houden, het gaat over... De warmte pakking is wel even fijn gelukkig :)

Wat vervelend @Bianca78 sterkte en inderdaad morgen hopen op een betere dag! Slaap lekker 

 

@EefjeJ de nacht was niet zo best. Nieuwe dag nieuwe kansen. Bedankt voor je berichtje. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Kannietmeer:

Zie alcohol niet meer als een feestdrankje, maar als een langzaam gif, met hetzelfde verradelijke gedrag als een benzo. Het is geen onschuldig drankje! En het is niet onschadelijk. Sterker nog, schade van benzo lijkt altijd te herstellen, schade van alcohol niet. Het is een harddrug. En als je het in kleine  hoeveelheden vroeger kon verdragen, lijkt dat misschien nog als herinnering aantrekkelijk. Maar met de uitdaging die je lichaam nu al heeft met het herstellen van een aangetast zenuwstelsel, zou ik zeker geen drugs nemen( alcohol in dit geval). Corrigeer je gedachten hierin.... het is niet gewoon een biertje, het bevat een drug die je hersenen aantast en invloed heeft op precies dat deel van je zenuwstelsel dat al schade heeft, de gabareceptoren die je nog over hebt. Niet meer aankomen de komende tijd Mike! Zorg goed voor jezelf, je kan het !

Die all inclusive reis klinkt heerlijk. Egypte , de zon in, water.... heerlijk. Maar houd er rekening mee, dat elke prikkel er 1 is die door je zenuwstelsel moet worden verwerkt. Dus zwemmen, licht en geluid...

Trouwens, houd er rekening mee dat je een medisch paspoort moet meenemen he.

Ik moet het inderdaad niet meer zijn als een feestdrankje. Het blijkt nog maar eens hoe schadelijk het is. Heb er nog steeds last van..

Ga er alles aan doen om niet te drinken, maar kan nu al aangeven dat dit wel eens moeilijk kan worden.. 

Maar ik laat jullie weten hoe het gaat..

Ik kijk en naar uit en er tegenop. Hoop dat ik ervan kan genieten en niet elke dag heel erg onrustig ben daar..

Bedankt voor de tip, dat komt goed !

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...