Spring naar bijdragen

weet het niet meer


Jacob

Aanbevolen berichten

Hallo,

Al 15 jaar verslaafd aan alcohol. 8 alvleesklier ontstekingen, en nog niet kunnen stoppen. Bijna mijn 3e huwelijk kapot. 13 mei voor intake naar Emergis. Maar dat duurt te lang. Ik acuut hulp nodig. Straks naar HA, kijken wat hij zegt. Als het spoedopname wordt ben ik ook waarschijnlijk mijn baan kwijt. Maar het is een kwestie van leven of dood geworden. Ik kan zo niet verder leven, de alcohol heeft mij in mijn macht. Ik moet geholpen worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Succes Jacob! En goed dat jij je hebt aangemeld. Heb zelf 1 keer een alvleesklier ontsteking gehad. Wat een pijn en een week opgenomen geweest toen. Maak een plan voor jezelf. Dat heeft mij het meeste geholpen en er bewust mee bezig zijn. Alleen maar winst. Zet hem op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel voor de hartverwarmende reacties. Ik heb veel pogingen ondernomen om te stoppen. Maar als mijn alvleesklier ontsteking weer over was ging ik weer vrolijk verder. Ik heb ook pillen gehad, maar ik was zo gehaaid dat ik net deed of ik ze in nam. Ambulante hulp gehad, dat hielp ook niet. De alcohol is op den duur je enige maatje. Het geeft me tijdelijke rust, maar de kater is des te erger. Ik loop al weken te huilen, maar ik heb gisteren tabletten gekregen en dat helpt. De scherpe kantjes van het verdriet zijn er nu wel een beetje af. De HA heeft een verwijsbrief gestuurd naar een kliniek, ik hoop op een snelle reactie. Een zus van me zij tegen me: ik ben mijn broer kwijt, en dat deed zeer. Ik zie er erg tegen op, en ik ben ook bang. Op den duur leef je alleen nog maar voor alcohol. Hoe zal het zijn zonder? Zonder dat verdovende gevoel? Maar het zal MOETEN! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo herkenbaar Jacob. Alleen ik heb het anders geformuleerd. Dat MOETEN moest eruit bij mij. Het is willen geworden en dat heeft mij eindelijk na meer dan 15 jaar geholpen. Nu heb ik mijn pad hierin gevonden denk ik. Ik beslis hoeveel en wat. Ik heb de controle. Ik ben alcohol op mijn manier de baas. Dat geeft mij rust. Wat een strijd he. Nogmals knap dat je het hier bespreekbaar maakt. Hoop dat je snel wat krijgt te horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jacob,  welkom. Soms moet je heel diep zitten, wil er echt veranderingen gaan optreden. Mij hielp het om niet te denken: ik MAG het niet meer, of ik KAN het niet meer ( i.v.m.gezondheid) , maar in plaats van daarvan ben ik gaan denken: ik HOEF niet meer. Ik dronk al jaren lang, wist wat het me bracht en wat het me opleverde. En het leidde tot NIKS. Ik was er klaar mee. Het niet hoeven drinken is in het begin inderdaad beangstigend, maar gaat je uiteindelijk zoveel méér opleveren: je krijgt je leven weer terug! Bedenk dat je als kind ook niet dronk en toch je leven leefde en hoogstwaarschijnlijk veel meer genoot dan nu. Je hebt het dus écht niet nodig. 

Dat wil niet zeggen dat het makkelijk is. Maar.....velen zijn je voorgegaan, dus het kán wel! Blijf vooral hier komen voor steun of even van je afblazen en probeer in real life zoveel mogelijk steun en hulp te vragen en te aanvaarden, je hoeft het niet alleen te doen! Maar gá ervoor, kies voor je leven, écht leven . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...