Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 29-4-2019


bolletje

Aanbevolen berichten

Moghu Mensen,

Lieve Mike

Als je nu medicatie slikt, al is het maar één keer, gaat je lichaam weer om meer vragen kerel omdat je er aan toegegeven hebt. Je kan je dan wel even rustiger voelen, maar de kans zit er in dat je je naderhand een loser voelt, je schuldig voelt, een soort kater krijgt. Dat geeft extra spanningen dus krijg je het nog moeilijker.

Welkom nieuwe medestrijders:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei MIKE261:

Goede morgen bolletje, ik heb het niet gedaan... En volgens mij gaat het vandaag iets beter.. 

Top Mike! Elke keer dat je in zo’n golf terrecht komt, ga je twijfelen. Schrijf het desnoods ergens op, plak briefjes op de muur waarop je jezelf eraan herinnert dat het over gaat. Probeer elke keer te denken; het is vervelend maar er gebeurt niks. De vorige keer heb ik het ook overleefd en nu ook. Ik had destijds deze tekst naast mijn bed liggen; 

http://neurowiki.nl/index.php/nl/oxazepam-geleidelijk-afgebouwt-en-dan/

gaat even over oxazepam maar geldt natuurlijk voor elke benzo! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei Annie87:

Top Mike! Elke keer dat je in zo’n golf terrecht komt, ga je twijfelen. Schrijf het desnoods ergens op, plak briefjes op de muur waarop je jezelf eraan herinnert dat het over gaat. Probeer elke keer te denken; het is vervelend maar er gebeurt niks. De vorige keer heb ik het ook overleefd en nu ook. Ik had destijds deze tekst naast mijn bed liggen; 

http://neurowiki.nl/index.php/nl/oxazepam-geleidelijk-afgebouwt-en-dan/

gaat even over oxazepam maar geldt natuurlijk voor elke benzo! 

Hoi Annie, bedankt voor de tip. Ik zal dat proberen :)
Gisteren had ik trouwens heel de dag last van mijn hart (en nu ook nog een beetje), niet dat hij veel sneller klopte. Maar hij sloeg elke keer over. Extrasystolen  zijn dat volgens mij.

Heb jij of jullie dat ook weleens gehad?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei MIKE261:

Hoi Annie, bedankt voor de tip. Ik zal dat proberen :)
Gisteren had ik trouwens heel de dag last van mijn hart (en nu ook nog een beetje), niet dat hij veel sneller klopte. Maar hij sloeg elke keer over. Extrasystolen  zijn dat volgens mij.

Heb jij of jullie dat ook weleens gehad?

Ja heb ik ook heel erg gehad, is niet erg en niet schadelijk. Alleen vervelend. Vaak slaat er dan een slag over en de slag daarna voel je meestal veel harder. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Annie87:

Ja heb ik ook heel erg gehad, is niet erg en niet schadelijk. Alleen vervelend. Vaak slaat er dan een slag over en de slag daarna voel je meestal veel harder. 

Dat is (een klein beetje) geruststellend. Maar dat is precies waar ik last van had (en nog een beetje heb). Had het gisteren elke 10 minuten ofzo. Echt super vervelend. Vandaag heb ik het ongeveer 3 keer gehad.

Heb daardoor ook heel slecht geslapen, vannacht rond 4 uur werd het minder. Dus hoop vannacht weer goed te slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen,

Heb besloten om i.p.v. een kwartje van de 5 Mg eraf te halen er elke dag een klein beetje af te halen. Als er dan in totaal een kwartje af is weer een week te wachten en dan weer verder. Hoop dat de ontwenningsverschijnselen dan minder heftig zijn.                                                                Mijn kinderen hebben nu 2 weken vakantie dan is het ook wel fijn om wat kleine dingetjes met ze te kunnen doen.

@MIKE261 ik heb soms ook last van hartoverslagen, ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn maar dat werkt ook niet altijd.

Hebben hier meer mensen last van hun benen, spierpijn en het gevoel dat elk moment in de kramp kunnen schieten? Ik heb in november een trombosebeen gehad dus ben dan gelijk bang dat ik dat weer krijg. 

bewerkt door Bianca78
Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Bianca78:

Goedemorgen iedereen,

Heb besloten om i.p.v. een kwartje van de 5 Mg eraf te halen er elke dag een klein beetje af te halen. Als er dan in totaal een kwartje af is weer een week te wachten en dan weer verder. Hoop dat de ontwenningsverschijnselen dan minder heftig zijn.                                                                Mijn kinderen hebben nu 2 weken vakantie dan is het ook wel fijn om wat kleine dingetjes met ze te kunnen doen.

@MIKE261 ik heb soms ook last van hartoverslagen, ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn maar dat werkt ook niet altijd.

Goede morgen Bianca,

Je moet afbouwen zoals je dat zelf wilt inderdaad. Dus succes ermee.

ik probeer er ook niet aan te denken maar dat lukt me helaas niet. Heb er op het moment weer erg last van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei Bianca78:

Goedemorgen iedereen,

Heb besloten om i.p.v. een kwartje van de 5 Mg eraf te halen er elke dag een klein beetje af te halen. Als er dan in totaal een kwartje af is weer een week te wachten en dan weer verder. Hoop dat de ontwenningsverschijnselen dan minder heftig zijn.                                                                Mijn kinderen hebben nu 2 weken vakantie dan is het ook wel fijn om wat kleine dingetjes met ze te kunnen doen.

@MIKE261 ik heb soms ook last van hartoverslagen, ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn maar dat werkt ook niet altijd.

Hebben hier meer mensen last van hun benen, spierpijn en het gevoel dat elk moment in de kramp kunnen schieten? Ik heb in november een trombosebeen gehad dus ben dan gelijk bang dat ik dat weer krijg. 

Welkom op het forum Bianca

je moet afbouwen op de tempo dat jouw het beste bevalt. Ik ben 6 mg diazepam al 7 maanden aan het afbouwen omdat de trage afbouw beter te verdragen is. 

@MIKE261

super van je ! Succes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bolletje:

Kijk dat zijn de enige echte superkanjers. Sla jezelf maar eens flink op de borst Apen Plaatjes

 

46 minuten geleden zei Hypertjeee:

Welkom op het forum Bianca

je moet afbouwen op de tempo dat jouw het beste bevalt. Ik ben 6 mg diazepam al 7 maanden aan het afbouwen omdat de trage afbouw beter te verdragen is. 

@MIKE261

super van je ! Succes 

Haha bedankt beide.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bianca78 Mocht je een  nodig hebben, dan heb ik een voorraadje hier in huis. Het bestellen in Nederland is duur en het bestellen in het buitenland duurt soms vreselijk lang. Vandaar dat ik als kleine hulp voor anderen die strijden met medicatie , een paar van die dingen gekocht heb. Hoef ik ze alleen maar door te verkopen en stuur ik het dezelfde dag nog met de post. Duurt meestal maar 1 à 2 dagen, en dat is dan veel sneller ;-). Mocht  jij of iemand anders interesse hebben dan hoor ik het wel. Kosten allemaal zo'n €20,00 en hebben allemaal 0,001 op de teller.

@MIKE261misschien kan je het harde klopppen  en overslaan van je hart juist gaan interpreteren als iets goeds: je hart reageert precies zoals het moet van de signalen. Daarom weet je dus dat het benzo ontwenning is en niets om bang van te zijn. Hij doet het juist heel goed. Het ligt niet aan je hart dat ie zo doet, maar aan de signaaloverdacht in je lichaam en hersenen. Zodra de receptoren helemaal hersteld zijn, en de signalen veranderen, zijn ook de kloppingen over. Vaak zelfs al eerder  ;-)

TIP VOOR IEDEREEN: ik kon zelf gisteren niet in slaap komen en ben een podcast gaan luisteren. Bleek wel een goede zet. Ik werd afgeleid waardoor er minder druk op slapen kwam te liggen, en kon daardoor uiteindelijk in slaap vallen. Misschien een tip voor de mensen die af en toe niet kunnen inslapen. Abonnement op de bieb en een luisterboek aanzetten bijvoorbeeld kan ook. Dan heb je meer ontspannende kost. Ik luister vaak naar nieuwsgerelateerde podcasts. Maar probeer gewoon wat je fijn vind en op dit moment aan kan. Ik ben niet meer in zware ontwenning dus ik weet niet hoe ik het tijdens de afbouw had ervaren. Hoop dat het iemand helpt. Misschien ook iets voor jou @Cyclad58?

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Kannietmeer:

@Bianca78 Mocht je een  nodig hebben, dan heb ik een voorraadje hier in huis. Het bestellen in Nederland is duur en het bestellen in het buitenland duurt soms vreselijk lang. Vandaar dat ik als kleine hulp voor anderen die strijden met medicatie , een paar van die dingen gekocht hebt. Hoef ik ze alleen maar door te verkopen en stuur ik het dezelfde dag nog met de post. Duurt meestal maar 1 a 2 dagen, en dat is dan veel sneller ;-). Mocht  jij of iemand anders interesse hebben dan hoor ik het wel. Kosten allemaal zo'n €20,00 en hebben allemaal 0,001 op de teller.

Wat ben je toch ook een topper Liz! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Annie87:

Wat ben je toch ook een topper Liz! :heart:

thanks dear.
Ik kwam het gewoon al zo vaak tegen dat mensen heel lang moesten wachten en hun tapermethode hun in de problemen bracht. Dit is gewoon een hele makkelijke oplossing zonder echt veel gedoe voor mij, dus waarom niet. Als mijn website klaar is ( nog een paar maanden:rolleyes::D) dan zet ik ze er ook gewoon op als optie. Beetje toegankelijker voor de Nederlanders die willen afbouwen. Als mensen in Amerika wonen, kunnen ze beter ergens anders bestellen ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Kannietmeer:


@MIKE261misschien kan je het harde klopppen  en overslaan van je hart juist gaan interpreteren als iets goeds: je hart reageert precies zoals het moet van de signalen. Daarom weet je dus dat het benzo ontwenning is en niets om bang van te zijn. Hij doet het juist heel goed. Het ligt niet aan je hart dat ie zo doet, maar aan de signaaloverdacht in je lichaam en hersenen. Zodra de receptoren helemaal hersteld zijn, en de signalen veranderen, zijn ook de kloppingen over. Vaak zelfs al eerder  ;-)

TIP VOOR IEDEREEN: ik kon zelf gisteren niet in slaap komen en ben een podcast gaan luisteren. Bleek wel een goede zet. Ik werd afgeleid waardoor er minder druk op slapen kwam te liggen, en kon daardoor uiteindelijk in slaap vallen. Misschien een tip voor de mensen die af en toe niet kunnen inslapen. Abonnement op de bieb en een luisterboek aanzetten bijvoorbeeld kan ook. Dan heb je meer ontspannende kost. Ik luister vaak naar nieuwsgerelateerde podcasts. Maar probeer gewoon wat je fijn vind en op dit moment aan kan. Ik ben niet meer in zware ontwenning dus ik weet niet hoe ik het tijdens de afbouw had ervaren. Hoop dat het iemand helpt. Misschien ook iets voor jou @Cyclad58?

Kon ik dat maar... Maar doe mijn best. Het is nu gelukkig minder dan vanochtend.. 

Ik luister ook vaak naar iets, en dat helpt vaak wel inderdaad. Goeie tip!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kannietmeer:

@Bianca78 Mocht je een  nodig hebben, dan heb ik een voorraadje hier in huis. Het bestellen in Nederland is duur en het bestellen in het buitenland duurt soms vreselijk lang. Vandaar dat ik als kleine hulp voor anderen die strijden met medicatie , een paar van die dingen gekocht hebt. Hoef ik ze alleen maar door te verkopen en stuur ik het dezelfde dag nog met de post. Duurt meestal maar 1 a 2 dagen, en dat is dan veel sneller ;-). Mocht  jij of iemand anders interesse hebben dan hoor ik het wel. Kosten allemaal zo'n €20,00 en hebben allemaal 0,001 op de teller.

@MIKE261misschien kan je het harde klopppen  en overslaan van je hart juist gaan interpreteren als iets goeds: je hart reageert precies zoals het moet van de signalen. Daarom weet je dus dat het benzo ontwenning is en niets om bang van te zijn. Hij doet het juist heel goed. Het ligt niet aan je hart dat ie zo doet, maar aan de signaaloverdacht in je lichaam en hersenen. Zodra de receptoren helemaal hersteld zijn, en de signalen veranderen, zijn ook de kloppingen over. Vaak zelfs al eerder  ;-)

TIP VOOR IEDEREEN: ik kon zelf gisteren niet in slaap komen en ben een podcast gaan luisteren. Bleek wel een goede zet. Ik werd afgeleid waardoor er minder druk op slapen kwam te liggen, en kon daardoor uiteindelijk in slaap vallen. Misschien een tip voor de mensen die af en toe niet kunnen inslapen. Abonnement op de bieb en een luisterboek aanzetten bijvoorbeeld kan ook. Dan heb je meer ontspannende kost. Ik luister vaak naar nieuwsgerelateerde podcasts. Maar probeer gewoon wat je fijn vind en op dit moment aan kan. Ik ben niet meer in zware ontwenning dus ik weet niet hoe ik het tijdens de afbouw had ervaren. Hoop dat het iemand helpt. Misschien ook iets voor jou @Cyclad58?

@Kannietmeer super lief dat je met me dat aanbied, ben begonnen met een vijltje en precisie weegschaal en dat gaat tot nu toe goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei spirit:

Ben ik ook weer even met een update.

Ik slik nog steeds de 20 mg oxa voor het slapen gaan. 

Ik wil eerst even wat meer rust in min hoofd hebben om daadwerkelijk af te gaan bouwen.

Ik lees dat dit ook niet zomaar kan. 

Die fout heb ik waarschijnlijk ook gemaakt met mijn AD. Te snel af willen bouwen.

Stapsgewijs dan maar, maar ik hoop zo, dat ik van beiden medicijnen een keertje af kan zijn..

Nou @spirit, met de juiste methode is het beter te doen.  Gebruik je de AD nu uiteindelijk ook nog? AD moet ook heel rustig afgebouwd ( en niet 4 weken zoals veel huisartsen roepen). Dan is het heel goed mogelijk om er op een goede manier gewoon vanaf te komen.  Heb je overwogen de Oxa nog om te zetten naar Diazepam om af te kunnen bouwen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Kannietmeer:

Misschien lukt het wel op een dag. Verandering in je gedachten is niet makkelijk te bewerken, maar wel te trainen.
Hoop dat je je er dag voor dag wel doorheen slaat. Volhouden! Heel veel sterkte Mike.

Verandering in gedachten is heel moeilijk.. Ik ga woensdag weer naar de psycholoog om ondere andere te praten om gedachten te sturen. Dus misschien lukt het ooit inderdaad wel.

Bedankt voor je lieve reactie. Het ging in de middag erg goed maar nu heb ik elke 10 minuten weer een overslaand hart waardoor ik weer wat paniekeriger ben. Maar gelukkig wel iets meer op mn gemak dan gisteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei MIKE261:

Verandering in gedachten is heel moeilijk.. Ik ga woensdag weer naar de psycholoog om ondere andere te praten om gedachten te sturen. Dus misschien lukt het ooit inderdaad wel.

Bedankt voor je lieve reactie. Het ging in de middag erg goed maar nu heb ik elke 10 minuten weer een overslaand hart waardoor ik weer wat paniekeriger ben. Maar gelukkig wel iets meer op mn gemak dan gisteren.

ach Mike, zo te zien gaat het best goed, maar zijn de 'kleine' ongemakken van de ontwenning een trigger voor angst. Zou het ook kunnen dat de paniek /angst ook een reactie is van de afbouw, of voel je echt dat het begint bij de hartkloppingen die je angstig maken?
Als het echt getriggert wordt door de hartkloppingen denk ik dat je dat wel moet kunnen overwinnen. Natuurlijk makkelijk gezegd voor mij, omdat ik er geen angst voor had, dus... neem me maar niet kwalijk. Ik denk gewoon echt dat het wel te overwinnen is, dus ik hoop dat je psycholoog goede effectieve oefeningen voor je heeft om te laten zien dat het ook anders kan. Je hebt deze afbouw al doorstaan, dit kan je ook. Geloof maar in jezelf! Ik geloof ook in jou.

x Liz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...