Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 25-4-2019


bolletje

Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei MIKE261:

Fijn om te horen dat magnesium bij jou goed heeft geholpen.  Ik heb op het moment ook erg last van hartkloppingen, heel vervelend, hoop dat dit snel minder wordt.

Geen alcohol is vooral in het weekend erg lastig maar hoop dat dit mijn eerste alcoholvrije weekend (in tijden) wordt :)  Ik heb magnesium bisglycinaat, geen idee of dat aan een organische verbinding zit ?! Maar ik zal de komende dagen wat minder supplementen slikken om te kijken of ik verschil merk..

Bloed prikken een keer is misschien wel een goed idee!

Bedankt weer en liefs terug

 

Magnesium bisglycinaat is zeker organisch gebonden magnesium  omdat glycine een organische stof is en wel een eiwit dat ook door de mens zelf kan worden aangemaakt.

Er zijn deskundigen die menen dat metalen gebonden aan eiwitten het beste worden opgenomen dus ik denk dat je hiermee wel goed zit.

Magnesium oxide wordt inderdaad over het algemeen afgeraden. Magnesium citraat wordt dus over het algemeen als beter beschouwd dan magnesium oxide.

Toch is mijn eigen ervaring met magnesium anders. Ik vind een magnesium supplement niet erg prettig, het lijkt alsof ik er suffer door wordt en ik ervaar er verder weinig steun van.

In combinatie met calcium vind ik het wel prettig en ervaar ik het als licht kalmerend. De combinatie calcium -magnesium staat er ook om bekend dat het kalmerend werkt.

Ik gebruik calcium-magnesium-zink van Orthica, dat magnesium oxide bevat, maar zoals gezegd bevalt dit me beter dan magnesium citraat. 

Ik weet ook bijna zeker dat vitamine D een positieve werking op me heeft. Op dagen dat ik weinig zon krijg gebruik ik  15 µg.

Wat betreft B vitamines, het B complex bestaat uit een aantal verschillende B vitamines, en de samenstelling van het ene  tablet is niet die van het andere, en de dosis is ook heel belangrijk.

Er zijn B combinaties die disharmonisch op me uitwerken en andere die in de juiste dosis ondersteunend zijn, in te lage dosis geen effect hebben en in te hoge dosis weer disharmonisch werken.

Ik gebruik een Stress B complex en dat middel is essentieel voor mij, mits in de voor mij juiste dosis.

 

CORRECTIE: eiwit is niet het juiste woord, het moet zijn aminozuur, een bouwsteen van eiwitten.

 

bewerkt door karel12
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei karel12:

Magnesium bisglycinaat is zeker organisch gebonden magnesium  omdat glycine een organische stof is en wel een eiwit dat ook door de mens zelf kan worden aangemaakt.

Er zijn deskundigen die menen dat metalen gebonden aan eiwitten het beste worden opgenomen dus ik denk dat je hiermee wel goed zit.

Magnesium oxide wordt inderdaad over het algemeen afgeraden. Magnesium citraat wordt dus over het algemeen als beter beschouwd dan magnesium oxide.

Toch is mijn eigen ervaring met magnesium anders. Ik vind een magnesium supplement niet erg prettig, het lijkt alsof ik er suffer door wordt en ik ervaar er verder weinig steun van.

In combinatie met calcium vind ik het wel prettig en ervaar ik het als licht kalmerend. De combinatie calcium -magnesium staat er ook om bekend dat het kalmerend werkt.

Ik gebruik calcium-magnesium-zink van Orthica, dat magnesium oxide bevat, maar zoals gezegd bevalt dit me beter dan magnesium citraat. 

Ik weet ook bijna zeker dat vitamine D een positieve werking op me heeft. Op dagen dat ik weinig zon krijg gebruik ik  15 µg.

Wat betreft B vitamines, het B complex bestaat uit een aantal verschillende B vitamines, en de samenstelling van het ene  tablet is niet die van het andere, en de dosis is ook heel belangrijk.

Er zijn B combinaties die disharmonisch op me uitwerken en andere die in de juiste dosis ondersteunend zijn, in te lage dosis geen effect hebben en in te hoge dosis weer disharmonisch werken.

Ik gebruik een Stress B complex en dat middel is essentieel voor mij, mits in de voor mij juiste dosis.

 

Interessant thx voor je toevoeging. Goed om te lezen dat die van orthica jou wel bevalt. Ik weet dat de magnesium van orthica een oxide vorm is. Mijn moeder gebruikte het en had zo’n last van misselijkheid en diarree. Toen keek ik welke vorm het was. Sinds ze over is op de citraat gaat het beter en heeft ze geen bijwerkingen meer. Niet dat ze in benzo ontwenning zit hoor. 

Ik denk dat ieder voor zich heel erg moet kijken, hoe reageer ik op een middel? Het blijft zo persoonlijk. Elk lichaam is anders. Zouden artsen ook wat meer in hun achterhoofd moeten hebben.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei MIKE261:

Bedankt voor de links, ga ze nog een keer goed lezen maar wat er nu erg opvalt is;

Alcohol, vitamin D, B, magnesium and fish oil have all been known to increase benzo withdrawal symptoms. Also, chamomile, kavinace, kava kava, valerian, and phenibut, work on GABA and should be avoided during benzo withdrawal.

Dat betekent dat de vitamines, magnesium en visolie die ik elke dag slik het alleen maar erger maken ?! Is dat echt zo.....

In principe is het zo dat iedereen verschillend reageert op supplementen, net als op de afbouw zelf. De één is heel  ziek, de ander is vooral angstig, de ander merkt niet veel. Ik vermoed dat mensen soms overgevoelig reageren omdat het lichaam het zo vreselijk zwaar heeft dat het gewooin echt niet goed functioneert. Gelukkig herstelt dat altijd weer. Magnesium is een essentiele stof voor ons zenuwstelsel, maar moet met mate worden toegevoegd in supl omdat het lichaam ook wel mogeijk kan wennen aan hele hoge dosissen en dan kan je daar weer van moeten ontwennen.  De B's zijn inderdaad stimulerend, maar niet direct allemaal en hier reageren mensen ook heel verschillend op. Ik gebruik B12 en heb daar geen last van. Ook neem ik D3, want ik zak anders elk jaar gewoon onder de norm waarde van 50. Ook daar merk ik niets van.

Wel moet ik eerlijk zeggen dat ik tijdens de afbouw bang was voor alles en alleen omega 3 en d3 nam, ( en bacopa monieri en slippery elm). Eet zo gezond mogelijk , met veel gevarieerde groenten) en je lichaam neemt echt wat het nodig heeft.  Ondanks dat mijn bloedlevels geweldig waren, had ik ernstige ontwenning, viel ik af en kon ik niets doen met mijn dag.

Probeer  heel voorzichtig te kijken of je lichaam op dat moment echt iets aan toevoeging nodig heeft,  en alleen per supplement te kijken of het echt goed gaat. Maar blijf ook in de gaten houden dat het wavepatroon gewoon door zal gaan. ( ik denk eerlijk gezegd dat dat veel meer het geval is, dan dat mensen echt heel ziek worden van de supplementen)>

En inderdaad zeggen ze  weg te blijven van de kruiden die werken op de gabareceptoren. Hier zijn mensen heel ziek van geworden. Maar .... ik durf te wedden dat er ook mensen zijn die er baat bij hebben gehad..... ja... zucht..... was het maar wat simpeler en duidelijker allemaal he....

Ik zou als ik jou was zeker  de visolie en vitamines blijven gebruiken, omdat het toch wel echt laat zien dat de olie het 'goed' is voor de hersenen. en de vitaminen ondersteunen bij het  lichaamsherstel Je kan daar ook een eetlepel kokosolie aan toevoegen, want oo dat heeft een helende werking op de hersenen. 
Bacopa Monieri is het enige wat ik neem dat echt zou helpen bij de aanmaak/ teruggroei van gabareceptoren. Mocht je je je lichaam daar bij willen helpen, is dat iets wat ik kan aanraden. Ik slik het nu bijna 2 jaar, sinds het moment dat ik ben gaan afbouwen. Ik heb er nooit wat van gemerkt, geen negatief of extra positief, want ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Dit is wat ik gedaan heb, op basis van de studie die dit concludeerde. En het is goed te krijgen via Pipingrock. Ik heb daar een code voor zodat je zelfs korting krijgt, maar helaas kreeg ik pas van iemand de feedback dat het niet werkte, dus ik moet dat even uitzoeken.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei karel12:

Magnesium bisglycinaat is zeker organisch gebonden magnesium  omdat glycine een organische stof is en wel een eiwit dat ook door de mens zelf kan worden aangemaakt.

Er zijn deskundigen die menen dat metalen gebonden aan eiwitten het beste worden opgenomen dus ik denk dat je hiermee wel goed zit.

Magnesium oxide wordt inderdaad over het algemeen afgeraden. Magnesium citraat wordt dus over het algemeen als beter beschouwd dan magnesium oxide.

Toch is mijn eigen ervaring met magnesium anders. Ik vind een magnesium supplement niet erg prettig, het lijkt alsof ik er suffer door wordt en ik ervaar er verder weinig steun van.

In combinatie met calcium vind ik het wel prettig en ervaar ik het als licht kalmerend. De combinatie calcium -magnesium staat er ook om bekend dat het kalmerend werkt.

Ik gebruik calcium-magnesium-zink van Orthica, dat magnesium oxide bevat, maar zoals gezegd bevalt dit me beter dan magnesium citraat. 

Ik weet ook bijna zeker dat vitamine D een positieve werking op me heeft. Op dagen dat ik weinig zon krijg gebruik ik  15 µg.

Wat betreft B vitamines, het B complex bestaat uit een aantal verschillende B vitamines, en de samenstelling van het ene  tablet is niet die van het andere, en de dosis is ook heel belangrijk.

Er zijn B combinaties die disharmonisch op me uitwerken en andere die in de juiste dosis ondersteunend zijn, in te lage dosis geen effect hebben en in te hoge dosis weer disharmonisch werken.

Ik gebruik een Stress B complex en dat middel is essentieel voor mij, mits in de voor mij juiste dosis.

 

CORRECTIE: eiwit is niet het juiste woord, het moet zijn aminozuur, een bouwsteen van eiwitten.

 

hoever ben jij met genezen/ afbouwen? Ben je helemaal afgebouwd of niet? Ik weet het even niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kannietmeer:

hoever ben jij met genezen/ afbouwen? Ben je helemaal afgebouwd of niet? Ik weet het even niet meer.

Ik ben in slakkengang aan het afbouwen sinds januari. 

Ik heb eerst iets grotere stapjes genomen, namelijk uitgaand van 1 mg lorazepam, eerst een reductie met 0,1 mg, na een maand weer 0,1 mg  en 2 maanden daarna  0,05 mg. 

Omdat het herstel na de tweede reductie moeizaam verliep heb ik de conclusie getrokken dat een microtaper voor mij waarschijnlijk de beste weg zou zijn..

Daar ben ik, uitgaand van 0,75 mg dus in januari mee begonnen en ik houd het zeer langzame tempo aan van een reductie van 0,01 mg per week.

Inmiddels ben ik aangekomen op 0,59 mg, dat ik om de andere dag neem, en zondags gebruik ik nog 0,25 mg extra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei MIKE261:

Bedankt voor alle nuttige informatie allemaal!

Ik had gisteren een hele goede avond en zo goed als nergens last van. Vandaag weer onrustig en hartkloppingen. Hopelijk morgen weer een betere dag.

Fijne avond allemaal.

Top Mike, ontwenning komt in golven. Gewoon volhouden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...