Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
Lars

Donderdag 26 april 2019

Aanbevolen berichten

@Bor Hebben ze nooit een 24-uurs meting gedaan dan?
Dan krijg je een mooi beeld over een hele dag en kun je witte jassen stress vermijden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Asterix:

@Bor Hebben ze nooit een 24-uurs meting gedaan dan?
Dan krijg je een mooi beeld over een hele dag en kun je witte jassen stress vermijden.

Jawel, dat was in het begin al. Ik was te ziek om naar een dokter te gaan en toen is huisarts bij mij thuis geweest en bleek m"n bloeddruk zo hoog dat ik nog dezelfde dag met Betablokkers moest beginnen. Daarna heb ik eens zo"n kastje gehad maar het leek ondanks de medicatie niets veranderd. Scheelde niets of ik was in het ziekenhuis geweest hiervoor. Toen volgde strakke controle bij huisarts en tegenwoordig loop ik bij de praktijkondersteuner hiervoor en heb ik er alweer een pil bij, eentje die mijn hartslag onder controle houdt want die slaat af en toe op hol of slaat over.

Ik heb al veel geprobeerd op praktijkondersteuner haar advies, zoals diëten, sporten, stoppen met roken, stoppen met alcohol; maar het maakt niets uit het blijft hoog.
Dat ik overal geprikt wordt is omdat ze de oorzaak niet kunnen achterhalen, volgens mij weten of snappen ze het zelf ook niet hoe dit precies kan.

Het kan familiair zijn, wat kan kloppen want hart- en vaatziekten is van mijn heit z"n kant. Alcoholisme ook. Roken ook. Diabetes (type 2) is daardoor ook veel. 

Eigenlijk ben ik een herhaling van zetten vrees ik.
Op zich zal ik het ermee moeten dan,  maar het ontmoedigd me heel erg om te blijven stoppen met roken en drinken alsof het niks uit maakt, alsof ik toch niet beloond wordt, het "Waar laat ik het dan allemaal voor" en "Ik leef maar 1 x".

Tsja...Dat is wel een dingetje he. Ik heb dat ook eerlijk gezegd tegen mijn praktijkondersteuner dat ik daarmee worstel. Want ik vind het lastig want het is anderzijds een geweldig excuus om gewoon door te gaan zoals je/ ik altijd deed.

bewerkt door Bor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goededag. 

Jeetje Bor, toch maar doen dat prikken enzo hoor. Toch goed als ze je in de gaten houden. Anders misschien een vertrouwd iemand meenemen? Sterkte Bor.

Hier erg wattig van de pijnstilling maar dat moet effe omdat ik teveel pijn kreeg en daardoor niet goed genoeg meer doorademde. Risico longontsteking komt dan om de hoek kijken. De thoraxchirurg belde mij eergisteren zelf terug. Wel heel netjes vond ik dat. Hij lichtte ook de ha in. Die belde me gister eind v d middag. Best bijzonder. Morgen komt mn huisarts even kijken en een hele riedel hechtingen verwijderen. Weer stapje verder. Hapje eten en dan een siestaatje maar. 

Lars. beterschap

Dagpact

Erizo

Sober

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zit ik me toch rot te peinzen wat een siestaatje is, hahaha! Soms duurt het ff voordat het kwartje valt, een siësta! 

Maar goed te lezen dat het bergopwaarts gaat,  Sober, en dat ze naar je omkijken. Fijn, zo'n huisarts. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ach ja, Nancy, ik vergat de interpunctie weer es:P

En inderdaad kijken ze naar me om. Ik had voor advies van de week de verpleegafdeling van het zkh gebeld, zoals ook in de ontslagbrief stond. maar nooit verwacht dat de chirurg zelf zou terugbellen en ook mn HA zou inlichten. Echt top hoor. Ook mijn HA is een fijne arts. bof ik echt mee!!!Zo blij dat ik in het najaar gewisseld ben. 

Morgen vragen of ik overdag die extra pijnstilling mag overslaan. dat wattige vind ik niet zo jofel. Ik doe niks. Maar goed , als het mot dan mot het. En minder pijn is ook prettig. Dus we maken er maar wat leuks (lees: lui  .........) van. Met boek in bed voor siëstaatje............:rolleyes:.

trouwens wel erg prettig dat ik vrijwel geen last meer heb van die krijsende "wijnheks"( term uit  boek chardonnee). Heel prettig. En als die in mijn oren toetert kan ik dat steeds beter negeren. ook daarmee een stap vooruit!!!

bewerkt door Sober
aanvulling

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dagpact

Erizo

Sober

Spirit

Over dokters gesproken: ik wil graag een andere huisarts. Die ik nu heeft zijn praktijk helemaal aan de andere kant van de stad en bovendien is de communicatie naar de apotheek toe heel erg slecht.

Erger me daar steeds mateloos aan. Ik kan geen herhaalmedicatie krijgen en moet iedere keer de assistente bellen of ze alsjeblieft het recept door wil faxen, omdat het anders niet werkt.

Moet toch veel handiger kunnen? De apotheek zegt daarentegen dat deze huisarts een heel ander systeem heeft.

Tijd om een huisarts in de buurt te vinden. Nu heb ik gisteren maar 15 pillen AD meegekregen omdat ze niet meer hadden.

Moet ik dus weer bellen over 14 dagen en dan gaat die assistente weer zeuren: je moet er nog minstens 14 hebben. Moet ik me weer verantwoorden dat ik er maar 14 heb meekregen i.p.v. 30.

Zo moe van. Helaas neemt de huisartsenpraktijk waar de apotheek ook bij zit, geen patienten meer aan.

Lars: beterschap.

Hier langzaam maar zeker weer aan de beterende hand en zit alweer op dag 4. Het ergste gehad.

Werkzaamheden weer hervatten. Morgen dus weer werken. Bingo!!!!

Zaterdag is het gewoon koningsdag. Ik ga me tegoed doen aan oranjetompoucen en lekker naar een vrijmarkt.

Zondag lekker een dagje zonder prikkels en tijd voor de hond. Lekker naar het bos.

Kijk, zo doen we dat. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou Bor, ik denk dat het toch wel scheelt als je stopt mer roken en drinken voor je bloeddruk.

Het :""wat kan mij het nou schelen gevoel"" vind ik maar link. Het helpt altijd als je stopt.

Ik rook gelukkig niet, maar de maanden dat ik gestopt ben met drinken, leveren mij wel veel op. Voel me er echt veel beter onder.

Jammer van mijn terugval, maar die maanden droog zijn zeker niet weggegooid.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou ja @spirit als jij het beter weet dan kom ik voortaan mijn bloeddruk en controle"s wel bij jou doen als het bij jou resultaat oplevert.

Je doet nu net of ik wat zit te bazelen hier. En ik heb ook niet gezegd dat "het mij niks kan schelen". Integendeel juist; ik zeg Daar worstel ik mee.

Mijn roken en drinken slaan al bijna nergens meer op als je ziet waar ik vandaan kom. Niet dat ik mezelf een veer in de * steek daarvoor maar er is een ontzettend groot verschil.
Ik denk alleen dat het "kwaad" al is geschiedt en ik dat niet meer kan herstellen ook niet als ik niets meer gebruik.

Misschien dat ik daarom ook zo fel op je projecteerde afgelopen dagen. Nogmaals dat was goed bedoeld, misschien begrijp je mijn reactie op jou nu ook beter.

bewerkt door Bor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik herinner me een programma op tv waar een man een zeer hoge bloeddruk had, zeker boven de 200.
Hij deed er ook alles aan om het laag te krijgen, maar niks hielp.

Geen diëten, geen medicatie, niks.
Kan me voorstellen dat je dan moedeloos wordt.

Hij is toen geopereerd, ik weet niet meer precies hoe, maar er werd iets in zijn hals gedaan, daar zit het centrum wat de druk regelt.

En was ineens klaar, druk in orde, medicijnen er af...:face-icon-small-shocked:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zit gemiddelde tegen de 200 aan, bovendruk. En zodra er witte jas in beeld komt zit ik er ook boven idd. Mijn boven- en onderdruk zijn allebei veel te hoog. 

Thnx ik ga eens Google misschien vind ik wat je bedoelt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou met mijn kleinkind gaat het niet zo goed. Hij is maar 1 kg gegroeid in 10 maanden. 

Op lengte van 79 cm is hij nu 9200 gram. In september wordt hij 2.

Er is nu spoed op hulpverlening gestart. 

Het is me wat.. Ik meld het nu even maar ik ben niet van plan dit te blijven doen want ik weet dat dit een begin is van langlopend iets waar niemand wat aan kan doen. Maar dit begin maakt me verdrietig dat het toch 'echt waar is'.

Zeg maar... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het gevonden Bor, denk dat dit het is: https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/137329-operatie-bij-hoge-bloeddruk-mogelijk-succesvol.html

Je kleinkind groeit te weinig en onze hond te veel, 1 kg per week de afgelopen maand, maar eens naar ander voer uitzien.
Misschien moet je kleinkind aan het puppyvoer? ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bor: ik bedoel alleen: dat drinken en roken gewoon niet goed is voor je bloeddruk en trouwens voor heel veel dingen niet.

Ik heb begrepen dat je het roken en drinken beperkt kan houden de laatste tijd. Daar ben ik blij om :heart:

Ik weet niets beter, ik kom vanuit een mega terugval en doe er alles aan om dit nooit meer te laten gebeuren.

Wie weet heb ik ook al gezondheidsschade. Weet ik veel, maar ik doe er alles aan om weer gezond te leven.

Zo, nu ga ik eten. Lekker macaroni met salade. Heb megahonger :P

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou ik ben niet tactvol en niet echt respectvol. Waar het over gaat weet ik niet dus ik hou m'n snavel wel weer. De mod zal het wel weten dan. 

bewerkt door Bor
Ik moet op mijn woorden letten denk ik, of zo

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Kohtje:

Elke keer als ik bij de dokter kom (niet zo vaak, hoor, hoewel de laatste jaren te vaak naar m'n zin..) heb ik de neiging te vragen of alles wel goed met hem gaat.

Hij ziet er altijd een beetje pips en vlekkerig uit. Maar hij is me altijd voor door dezelfde vraag aan mij te stellen. En dan laat ik het maar zo.

Doet me denken aan een grapje van een conferencier van vroeger, Fons Jansen. Die kwam met een kwaaltje bij de dokter, zegt de dokter: Nou, ik kan niks vinden, ik denk dat het door de drank komt. Zegt Fons: O, dat geeft niks, dokter. Dan kom ik wel terug als u nuchter bent.

bewerkt door hub1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Onze huisarts komt hier elke 2 weken langs niet bij mij hoor of er moet wat zijn als er tussentijd wat is kunnen we gewoon een afspraak maken. Vandaag was die er en heeft naar mijn longen geluisterd zit weer eens vol dus mag vaker een pufje hebben. Nog nooit gerookt en toch last van mijn longen het zegt niet alles dus 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Fijn dat je een pufje bij mag.Lars.  Niet leuk. Wel prettig dat je die ondersteuning hebt, Lars. En nee dat zegt geen bal. Helemaal mee eens. Ik hoop dat het extra pufje helpt. 

Goede avond allen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja zeg het maar eens @rapilos het is ook weer niet zo erg hoor alleen als ik ziek ben dan spelen de longen vaak op. Ik heb pufjes niet meer in eigen beheer verslaving gevoelig zelfs voor pufjes :P

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag bij CGT vroeg mijn behandelaar, nadat ik vertelde 2 maanden niet gedronken te hebben, of ik mezelf daar voor beloond had. Ik zei; ik heb daar niet echt behoefte aan, vind wat ik ervoor terug krijg beloning genoeg. 

Vanmiddag liep ik in de stad en zag ik een tas. 50 euro, zou ik normaal nooit kopen voor mezelf. Maar ach, ik had een beloning verdient. Nu ben ik blij met mijn 2 maanden en mijn tas:lol::P

Weltrusten voor straks.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo doen we dat Sonnetje :rose:

Meld me weer af voor het dagpact. Dag 4 weer in the pocket.

De bibbers zitten er nog wel in hoor. Duurt even voor ik dit kwijt ben, maar komt vast wel weer goed!

We gaan weer gewoon op dezelfde voet verder. Dat beviel me best!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei spirit:

Goed dat het weggehaald is. Wat niet weet, wat niet deert.

Er is niets weg gehaald en het is me al uitgelegd dus ik weet het inmiddels al wel.

Niets aan de hand verders..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...