Spring naar bijdragen

Gebruik verantwoord afbouwen


Theodoor

Aanbevolen berichten

Welkom. Er is van alles te vinden op internet. Via de site van Jellinek kun je een zesweeks programma volgen om af te bouwen met alcohol, er bestaat ook zoiets als begeleiding op afstand geloof ik.

Zelf zou ik denk ik liever via een hulpverlener gaan minderen, zodat je het verantwoord doet. De huisarts of ondersteuner kan je begeleiden, misschien kan ondersteuning in de vorm van medicijnen ook nuttig zijn. Hoe dan ook succes man.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dronk ook zoiets en ben min of meer ineens gestopt, met twee dagen afbouw zonder duidelijk plan. Voor die tijd had ik het er wel met mijn huisarts over gehad en die gaf aan dat bij de hoeveelheid die ik gewend was te drinken ineens stoppen nog wel verantwoord was. Het ligt dus kennelijk zo'n beetje op de grens van wat medisch verantwoord wordt geacht. Daarom lijkt het me in jouw geval ook goed het in overleg met je huisarts te doen, want die kan het beste inschatten welke andere medische factoren in jouw geval mee kunnen spelen.

En ja, dan moet je daar in elk geval met je billen bloot, maar dat is misschien juist wel goed gelet op de andere zijde van het verhaal, namelijk die van het ophouden met je voor jezelf te verstoppen.

Begrijp me goed, ik verwijt je niet dat je je verstopt, want door hier op dit forum te schrijven bewijs je het tegendeel. Ik wil alleen aangeven dat dit een minstens zo belangrijke voorwaaarde is voor een goede kans van slagen. Velen van ons zullen dat herkennen.

bewerkt door Bob
Laatste alinea toegevoegd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Theodoor,

Welkom hier.

Goed dat wilt stoppen. Ik heb geen ervaring met gedoseerd afbouwen. Ik dronk op het laatst meer 'binge'. Paar dagen of week niets en dan een dag of twee dagen een flinke hoeveelheid. Ik ben daarmee wel in één keer gestopt. 

Ook ben ik naar de huisarts gegaan. Voor mij een belangrijke stap. Opluchting om het uit te spreken, lichamelijke check en ook stappen gezet naar hulp.  En uit het patroon van 'schaamte' kunnen stappen. Na een lange periode van stiekem drinken. 

De ervaringen met afbouw  die ik hier gelezen heb zijn wisselend. De één vindt het prettig en de ander moeilijk...persoonlijk denk ik dat ik het lastig zou vinden, minderen lukte me nooit. Ik wens je succes en wijsheid! Ga ervoor, het is het waard.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...