Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 24-4-2019


bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie morgen Toppers,

We hebben een prima forum kanjers. Er wordt eerlijk geschreven, goed gedeeld en respectvol om gegaan met elkaar. Zo hoort een forum te zijn. Geweldig.

Vannacht na het eten van een levensgrote gehaktbal die ik voor vandaag had klaar gemaakt, gruwelijk in slaap gedonderd. O ja ik heb mezelf gisteren een groot cadeau gegeven. iets wat ik al jaaaaaren wil. Even kijken of ik een foto kan plaatsen momentje...…………...Afbeeldingsresultaat voor butterfly koiJaaaa gelukt. Dit is de butterfly koi. Ze zijn wel heel duur maar zo mooi, en kunnen zo'n 80 cm. groot worden. Ik heb er 3 gekocht en was e75,-- kwijt. Heb buiten toen ik nog gezond was, een vijver gegraven van 13-5-1mtr. Een jaar over gedaan. was toen 62. Maar  ik heb ook een grote binnen vijver in m'n kamer. Daar zitten ze nu in omdat er buiten eerst draden gespannen moeten worden voor de reigers.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat gaaf @bolletje Leuk! Hoop dat je er met het mooie weer lekker naar kan kijken en van kan genieten. 

Heb je die foto hierboven zelf geschilderd? 

@MIKE261 hoe was je nacht en hoe voel je je nu? Hoop dat je iets rustiger bent en ik elk geval wat uurtjes slaap hebt gehad. Ik heb ook wat nachten gehad dat ik echt 0 uren slaap heb gehad. Dan maar 3 uurtjes slaap en dan weer 5 etc etc. Het word beter, dus als je daar last van krijgt wees niet bang. Je lichaam stort vanzelf weer in omdat je wel moet slapen. Ik hield mezelf altijd voor dat ik dan de dag erna wel weer wat uurtjes zou pakken en anders wel de dag daarna en dat gebeurde ook altijd. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Annie87:

 @bolletje Super leuk inderdaad! Ik heb een aquarium gehad, zout water. Maar heb deze weg gedaan omdat het zooo veel werk was. Maar vind het nog steeds erg leuk / mooi! 

@Annie87 

Ik heb op zich wel goed geslapen, zo'n 7 uur. Maar ik voel me niet veel beter. Ben wel aan het werk maar het was een hele opgave om te gaan. Nog steeds super onrustig..

Hoe gaat het vandaag met jou? Gaat het thuis al wat beter, want las dat dat ook niet helemaal lekker ging...

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen :D

Gaaf Bolletje! Vind ze prachtig, mooi cadeau voor jezelf!

Hoe gaat het met je @Annie87?

Die onrust is erg vervelend idd @MIKE261 je kan er weinig aan doen, behalve afleiding....het komt goed :) probeer toch een beetje rustig aan te doen...sterkte!

Nou ik heb een nieuw record, nog geen 3 uur geslapen pffff...de derde nacht op rij met zweten, bonzend hart, trillen en snelle hartslag. Toch werd ik er niet echt angstig van, maar ik kon gewoonweg niet in slaap komen, als ik ga liggen dan blijft mijn hoofd aan staan en is het net of mijn ogen nog bewegen terwijl ik ze dicht heb....  Ik hoop misschien deels hormonaal, dat het dit weekend weer wat afzakt. We gaan een weekendje naar de Veluwe, eigenlijk weinig zin, maar mijn moeder en vriend zeggen of je nou thuis op de bank ligt of daar :P het is daar heeeeel rustig en midden in het bos, dus misschien wel even lekker. Alleen dat amper slapen dat nekt me echt, ben behoorlijk depri en verdrietig erover... Straks ook nog naar de psycholoog, zal straks wel doodop zijn.

Ik wens iedereen weer een fijne dag! Hou vol :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@EefjeJ hoop dat de bos lucht je goed gaat doen. Misschien kan je er wel heel lekker van slapen Haha. Het is echt rot om zo slecht te slapen idd. Maar komt wel weer. Dat “aan staan” hoort echt bij een tekort aan GABA. Ze noemen het ook wel twired; tired but wired, heel vervelend. 

Ik heb gister een rare hoofdpijn gehad. Besef me opeens dat het lijkt op migraine, ik voelde het eergister al aankomen. Heb geen aura als in dingen zien zoals vlekken etc, maar voelde me eergister avond vreemd, concentratie verlies en kan dan dingen niet goed herinneren en sta op een soort automatische piloot. Een heel gek unheimlich gevoel in mijn hoofd gaat eraan vooraf. En de ochtend erna werd ik wakker met hoofdpijn wat begon achter in mijn hoofd en later een heel strak gevoel om mijn hoofd maar ook een rare druk van binnenuit. Kon alleen maar liggen. Tegen de avond was het bijna weg en nu is het weer weg. Vind het niet zo heel gek heb gelezen dat de oorzaak van migraine waarschijnlijk een serotonine tekort is. Bizar hoeveel aandoeningen/ziektes eigenlijk met je neurotransmitters te maken hebben. Thuis tja... ik zit er nog wel mee. We hebben het er wel over gehad. Ik weet niet hoe we hier uit gaan komen. Er heerst absoluut geen ruzie ofzo hoor. Het is lastig. 

@MIKE261 gelukkig dat je wel je slaapuren maakt. Knap dat je aan het werk bent. Als je het op gegeven moment toch niet meer trekt, voel je dan vooral niet schuldig en ga zeker geen benzo nemen omdat je niet meer kan werken. Dat zou echt verkeerd zijn.  Hopelijk geeft het juist een beetje afleiding. 

Fijne dag allemaal vandaag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei bolletje:

Moghu An,

Nee die heb ik van internet afgehaald.:)

Ja Mike das inderdaad heel veel werk maar zo ontzettend mooi. Wat had je er allemaal inzitten? En gaat het nu een beetje?

Ik had het er een hoop verschillende vissen en koraal inzitten. Maar veel ging helaas snel dood. Vanwege het vele werk en het vele geld ben ik gestopt.

Maar het is inderdaad ontzettend mooi!

Het gaat inmiddels een beetje beter, niet zo paniekerig als gisteren en vanochtend.... 

2 uur geleden zei EefjeJ:

Goedemorgen :D

Gaaf Bolletje! Vind ze prachtig, mooi cadeau voor jezelf!

Hoe gaat het met je @Annie87?

Die onrust is erg vervelend idd @MIKE261 je kan er weinig aan doen, behalve afleiding....het komt goed :) probeer toch een beetje rustig aan te doen...sterkte!

Nou ik heb een nieuw record, nog geen 3 uur geslapen pffff...de derde nacht op rij met zweten, bonzend hart, trillen en snelle hartslag. Toch werd ik er niet echt angstig van, maar ik kon gewoonweg niet in slaap komen, als ik ga liggen dan blijft mijn hoofd aan staan en is het net of mijn ogen nog bewegen terwijl ik ze dicht heb....  Ik hoop misschien deels hormonaal, dat het dit weekend weer wat afzakt. We gaan een weekendje naar de Veluwe, eigenlijk weinig zin, maar mijn moeder en vriend zeggen of je nou thuis op de bank ligt of daar :P het is daar heeeeel rustig en midden in het bos, dus misschien wel even lekker. Alleen dat amper slapen dat nekt me echt, ben behoorlijk depri en verdrietig erover... Straks ook nog naar de psycholoog, zal straks wel doodop zijn.

Ik wens iedereen weer een fijne dag! Hou vol :)

Heel vervelend! Maar we proberen vol te houden. Bedankt :)

Voor jou ook veel sterkte, jij hebt ook minder fijne dagen achter de rug lees ik... Hopelijk heb je het naar je zin tijdens het weekendje in de Veluwe.. 

2 uur geleden zei Annie87:

@EefjeJ hoop dat de bos lucht je goed gaat doen. Misschien kan je er wel heel lekker van slapen Haha. Het is echt rot om zo slecht te slapen idd. Maar komt wel weer. Dat “aan staan” hoort echt bij een tekort aan GABA. Ze noemen het ook wel twired; tired but wired, heel vervelend. 

Ik heb gister een rare hoofdpijn gehad. Besef me opeens dat het lijkt op migraine, ik voelde het eergister al aankomen. Heb geen aura als in dingen zien zoals vlekken etc, maar voelde me eergister avond vreemd, concentratie verlies en kan dan dingen niet goed herinneren en sta op een soort automatische piloot. Een heel gek unheimlich gevoel in mijn hoofd gaat eraan vooraf. En de ochtend erna werd ik wakker met hoofdpijn wat begon achter in mijn hoofd en later een heel strak gevoel om mijn hoofd maar ook een rare druk van binnenuit. Kon alleen maar liggen. Tegen de avond was het bijna weg en nu is het weer weg. Vind het niet zo heel gek heb gelezen dat de oorzaak van migraine waarschijnlijk een serotonine tekort is. Bizar hoeveel aandoeningen/ziektes eigenlijk met je neurotransmitters te maken hebben. Thuis tja... ik zit er nog wel mee. We hebben het er wel over gehad. Ik weet niet hoe we hier uit gaan komen. Er heerst absoluut geen ruzie ofzo hoor. Het is lastig. 

@MIKE261 gelukkig dat je wel je slaapuren maakt. Knap dat je aan het werk bent. Als je het op gegeven moment toch niet meer trekt, voel je dan vooral niet schuldig en ga zeker geen benzo nemen omdat je niet meer kan werken. Dat zou echt verkeerd zijn.  Hopelijk geeft het juist een beetje afleiding. 

Fijne dag allemaal vandaag

Gelukkig is je hoofdpijn inmiddels wat minder, maar wat naar om over je thuis situatie te lezen. Hopelijk gaat het met jou en je relatie goed komen. Ik duim voor je.

Met slapen heb ik tot nu toe gelukkig niet zo heel veel problemen. Werk geeft me inderdaad afleiding, daarom gaat het misschien nu ook iets beter dan gisteren avond. Ik ga over 2 weken een week op vakantie naar Egypte, met een vriend. Ik hoop dat ik daar van kan gaan genieten maar we gaan het meemaken. Ik ga echt proberen geen enkele benzo pil meer te nemen.

Fijne dag allemaal verder :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei spirit:

Ik kom ook maar even in de huiskamer en zie al een oude bekende van het Alcoholforum.

Omdat ik ook van de Benzo's afwil, leek het me raadzaam hier ook maar even een bezoekje te brengen.

Ik slik dagelijks 20 MG oxazepam per dag, dat doe ik om in slaap te komen en ter vervanging van alcohol.

Jaren achterheen nam ik altijd standaard 3 glazen wijn per dag om in slaap te komen.

Nu ik gestopt ben met alcohol (helaas net een terugval gehad), dacht ik oxa nodig te hebben om in slaap te komen.

Wil er graag vanaf en weer een normale nachtrust krijgen.

Welkom spirit, 

las dat je ook een AD slikt. Eerst zou ik de benzo afbouwen aangezien die veel meer problemen geven. Heb je al een plan? Hoe lang slik je al 20 Mg per dag? En weet je wat je kan verwachten qua afbouwen?

Heb je het idee dat je momenteel klachten ervaart van de oxazepam? Zoals tussentijdse ontwenning of tolerantie ontwenning? 

Veel liefs 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...