Spring naar bijdragen

Na 3jaar alprazolam over op diazepam


Patje

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds ongeveer 3 jaar alprazolam gebruik een zware depressie angstaanvallen en ernstige pijnen erbij gekregen.

Nu heeft de psychiater me overgezet van alprazolam naar diazepam. Maar ik wisselende veel pd van hoeveelheid alprazolam dus was moeilijk te berekenen hoeveel ik dan moet.

Ik gebruik ongeveer gemiddeld 4x 0.5 mg kortwerkende en 1 a 2x pd langwerkende  alprazolam.

Nu heb ik voor de ochtend 10mg diazepam en avond 5 mg gekregen en een paar losse van 2 mg  voor  nood. Ik ben gisterochtend begonnen met de 10mg en gestopt alprazolam. Was draaiduizelig in ochtend maar rest van de dag ging best goed.beter dan andere dagen.maar vandaag 1ste paasdag.dacht word misch ii en wel gezellig maar heb erge angst aanvallen.me tinnitus is 20x erger .me hart klopt erg snel en zwaar depri en voel me overprikkeld.ook me gezicht priKkelt en ik k krijg migraine wat helemaal gekmakende is.

Ik houd dit niet vol zo.en ik wil zo graag van die rommel af want voel dat ik door de alprazolam juist zo wisselende stemmingen heb en angstaanvallen heb ontwikkeld 

Iemand d i e weet of de overstap ontwenningsverschijnselen naar diazepam erg lang duurt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Patje als je ontkent vanuit de ashton maniak dan zou 2 mg clonazepam al 40 mg diazepam zijn. Hoe hoog je dosis langwerkende is weet ik niet, maar dit komt er dus nog bij. Lijkt me dat je te weinig diazepam hebt gekregen en vandaar zoveel last hebt van de ontwenning. Hoe lang dit duurt kan ik je echt niet zeggen, dat verschilt per persoon. Ik zou je wel adviseren met je psychiater te bespreken of de diazepam niet kan worden opgehoogd. En evt de ashton maniak laten lezen. Hoop dat hij het wil aanpassen. Succes en sterkte met de afbouw/ontwenning

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Patje , 1mg Alprazolam (Xanax) staat gelijk aan 10mg Diazepam, dus voor de hoeveelheid die jij per dag gebruikt zou je dus ongeveer 25/30mg Diazepam moeten krijgen. Van het omzetten naar Diazepam kan je wel even last hebben. Maar na 1 a 2 weken zou dit over moeten zijn en kan je beginnen met het afbouwen. Heb je ook een afbouwschema mee gekregen, of mag je het zelf bepalen? Ik zou uiteindelijk wel om 2mg tabletjes vragen, omdat dit een stuk beter werkt met afbouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel voor de reaktie. Ik was gister rest vd dag afschuwelijk angstig en paniek,hoofd pijn etc.ik gebruik de retard alprazolam van 1 mg.pst.die nam ik 1 a 2 x pd. ik heb gister eind middag een retard alprazolam toch genomen d hoe ik nog heb liggen want ik trok het niet meer en de 5 mg diazepam en 1 van 2 mg. Was vannacht erg raar in me hoofd. Net wakker en begon weer erg angstig gevoel op te komen, heb de 10mg diazepm genomen en voel me weer stuk rustiger. Maar wel erg draaierig en hoofdpijn, nu moet ik tot van avond het hier op zien te doen tot ik de 5mg kan nemen en ik heb wel nog paar van 2 mg.morgen snel de psychiater bellen hoop dat ze snel terug contact opneemt maar denk niet dat ze meer d iazepam wil geven.ik vroeg daar al om met toen ze uitschreef en zei ze al dit is al ruim

bewerkt door Patje
Toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 21-4-2019 om 16:55 zei Robbin:

Heb je ook een afbouwschema mee gekregen, of mag je het zelf bepalen?

Ik heb nog geen afbouwschema.heb eerst alleen voor het paasweekend gekregen.

Daarna dacht de psych om het in een baxterrol te doen.de 10mg.5 mg en 3 van 2mg en dat is voor 1dag. Maar lijkt me niet handig als ik begin af te bouwen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ha die @Patje , En? Heb je de psychiater al gesproken? Bedoel je dat je 4 x 0.5mg, plus ook nog 1 a 2x per dag een tablet van 1mg Alprazolam gebruikte en daarvoor 21mg Diazepam voor terug heb gekregen? Als dat zo is zou ik zeker even een omrekentabel naar Diazepam aan je psychiater laten zien, deze kun je gemakkelijk vinden op het internet en anders ook hier bij tips en adviezen. Je hebt dan namelijk behoorlijk wat tekort gekregen. Je hebt nog geen afbouwschema, maar is dat wel de bedoeling? Ik kan namelijk niet helemaal uit je schrijven halen of het nu je bedoeling is om uiteindelijk af te gaan bouwen met de Diazepam of dat je hier op over wil gaan om het vervolgens te blijven gebruiken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai. Ja ik heb inmiddels contact gehad.klopt wat je schrijft dat ik naast de 4x0.5mg ook 1 soms 2x P d nog de langwerkende gebruikte.is een rommeltje kwa gebruik want soms nam ik er alleen 2 van 0.5 mg p d en een andere dag met veel paniek nam ik er 4 tegelijk. Ik had de psych gezegd dat ik 2 weken al geen retard meer had maar dat was niet zo .dus ze gaf de dia naar aanleiding van de 4x 0.5mg kortwerkende.  Ze heeft de dia weer gestopt en krijg weer 4 x pd. 1 van 0 5mg kort en 1x pd 1 mg langwerkende. Die wil ze nu eerst wat afbouwen en dan later naar diazepam omzetten want ze wil niet meer dan 20mg diazepam per dag geven. Het is dan de bedoeling de dia ook af te gaan bouwen en te stoppen.

Ik lees zelf verschillende verhoudingen alprazolam-diazepam op verschillende sites. De 1 zegt 0. 25mg alpra is 5mg diazepam en een ander las ik dat 0 .5  mg Alpra 5mg dia is. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke... Nou ben benieuwd hoe het afbouwen van de Alprazolam gaat @Patje. Ik vind het een beetje vreemd dat je wel zoveel Alprazolam meekrijgt, maar niet de hoeveelheid Diazepam die daar gelijk aan is. Zeker omdat jezelf al aangeeft dat je allerlei vervelende klachten ervaart tijdens het gebruik van Alprazolam. Het is heel goed mogelijk (omdat je dit al 3 jaar gebruikt) dat je tussentijdse ontwenning hebt door deze benzo. Dit komt omdat het een kortwerkend middel is. Het is daarom belangrijk dat je de innames goed verdeeld over de dag en avond en dat je het elke dag zoveel mogelijk op de zelfde tijdstippen inneemt (geen rommeltje van maken dus :)). Als je daar een beetje je weg in hebt gevonden, is het misschien een idee om aan je psychiater te vragen of je bijvoorbeeld eerst je ochtend inname mag vervangen met Diazepam. Daar je lichaam dan een weekje (of meer) aan laten wennen en dan vervolgens hetzelfde doen met je middag en avond inname. Op deze manier kan je lichaam dan langzaam wennen aan de Diazepam en zullen je klachten ook gaan afnemen, dit komt omdat Diazepam een veel langere werking heeft dan Alprazolam. Daarna zou je de Diazepam dan per innamemoment rustig aan af kunnen gaan bouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hey,sorry dat ik nu pas reageer.gaat zo slecht met me.zenuwstelsel is zo overprikkeld ,steeds paniekaanvallen,keiharde geratel tonen in me hoofd van de tinnitus en erg hoofd pijn en nekpijn.alles eigenlijk.

Morgen ga ik bij ggz 2 weken in opname om de alprazolam te halveren.zie er erg tegenop want naast de ontwenningsklachten ben ik ook erg bang voor daar migraine aanvallen en Paniek aanvallen te krijgen en dan niet extra te kunnen nemen zoals ik nu altijd doe

Me hoofd loopt over van alle problemen en beren die ik op de weg zie. naar diazepam overzetten wil de psych niet meer.

Ze zegt dat het prima te doen is alleen halveren van wat ik nu gebruik .geloof er zelf niks van maar als het erg tegenvalt ben ik er zo weer weg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje wat een verhaal weer man. En dan? @Patje , eerst twee weken op de gang van een ggz instelling lopen ijsberen en vervolgens naar huis met nog meer klachten als die je nu al hebt :wacko:. Ik heb het idee dat jij niet helemaal de goede zorg krijgt. Ben je er zelf wel tevreden over? 

5 uur geleden zei Patje:

Ze zegt dat het prima te doen is alleen halveren van wat ik nu gebruik

Ik denk dat ze zich even na moet laten kijken! Maar ze kent jouw natuurlijk beter als ik, ben erg benieuwd hoe je er op gaat reageren. Stuur als het je lukt even een berichtje uit de instelling hoe het met je gaat. 

5 uur geleden zei Patje:

naar diazepam overzetten wil de psych niet meer.

Ja ik kan er met mijn pet niet helemaal bij! Heb je het gevoel dat het beter zou zijn om over te stappen naar Diazepam? 

Ik weet niet of je dit nog leest maar ik wil je voor morgen heel veel succes wensen en laat even horen hoe het gaat of gegaan is. Succes @Patje !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Robbin ik zie er zo tegenop.ik heb vanochtend nog me psych gebeld.ze zegt je hoeft het niet te doen maar dan hoef je er ook niet meer op te rekenen dat je er nog eens kan komen.

Ik ben als de dood voor hoe erg ik me ga voelen.vandaag ook zo vreselijk. Nog erger dan gister.paniek angst en zo chaos en hoofd pijn duizelig en me hele lichaam zo erg pijn.

Ik heb ook geen energie om spullen in te pakken,raak in paniek bij het idee..volgens de psych zal ik er waarschijnlijk niks van merken halveren omdat ik toch al tollerant ben en het niet meer werkt. geloof er geen snars van.

Krijg zeker geen goede hulp al jaren niet.ze hebben geen idee wat ze met me aanmoeten.

 

bewerkt door Patje
Toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Patje als je er geen vertrouwen hebt, gaat het ook niet lukken. Dat is wat mijn behandelaar zegt en waar ik zelf ook in geloof. Kun je niet weg bij deze psychiater en Iemand zoeken die wel de afbouw op jouw manier wil doen. Daar ben ik nu ook mee bezig. 

Mocht je besluiten er toch voor te gaan, dan wens ik je alle succes. Geloof in jezelf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Patje , dat er iets moet gebeuren lijkt me wel overduidelijk. Jouw psychiater weet inderdaad niet wat ze ermee aan moet, dat is ook heel duidelijk. Dat je er niet meer vanaf zou komen als je je morgen niet laat opnemen is echt onzin! sterker nog, met wat je tot nu toe hebt verteld over de gedachtengang van jouw psychiater, ben ik bang dat ze je alleen nog maar meer de vernieling in gaat helpen. 

Al de klachten die je hebt, zijn die ontstaan tijdens/door het gebruik van de benzo? 

En ben je zelf al eens opzoek gegaan naar de mogelijkheden die er zijn om er vanaf te komen en waar jezelf achter zou staan? Ik begrijp dat het op dit moment heel erg moeilijk voor je is omdat je je nu zo voelt. Maar ik denk toch wel dat het belangrijk is wat je er zelf over denkt en wat je eigen gevoel hierover zegt. Er zijn andere mogelijkheden dan die je nu gaat doen. Een langzame afbouw wordt natuurlijk aanbevolen, maar zou je toch voor een detox willen kiezen zou ik het zeker niet daar en op die manier doen. Bovendien klinkt het niet echt alsof je klaar bent om aan wat voor een afbouw dan ook te beginnen. Ik denk dat het zaak is om eerst wat stabieler te worden voor je hier aan kunt gaan denken. Als jouw psychiater dat niet begrijpt of niet weet hoe ze dit moet doen, zit je niet op de juiste plek en moet er dus iets anders gebeuren.

bewerkt door Robbin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben gister ochtend op genomen.wat een rommel maken ze ervan.ik mag na 2 weken alleen nog 1 mg retard alprazolam hebben.ipv.nu 1 mg retard en 4 x0.5 en 1x1zxolpidem p d en vaak nam ik extra 0.5 mg bij angst aanvallen.maar ze vergeten steeds me pillen en de retard is nog steeds in bestelling en zou ik een 0.5 mg kortwerkende voor krijgen maar ze vergeten steeds dan vraag ik erom en dan wet e n ze niet in de computer of ik gehad heb en krijg niet. Dus ik zit net een al 1s te dag veel lager.geen retard en 2 van 0.5mg te weinig.ik tril als een gek en me gezicht prikt erg. wat een *zooi.en dinsdag is pas een gesprek met me psych en van de afdeling .als morgen weer zo gaat ga ik weg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...

@Patjehoe is het afgelopen? 
ik zit nu in precies dezelfde situatie 

en weet me geen raad . Omdat alprazolam en xanax al maanden niet verkrijgbaar zijn moest ik over op diazepam en heb dus geen alprazolam meer om een afbouwschema aan te houden nu dus op alleen diazepam groet 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ja @Bellie, en als iemand jou niet bevalt donder je die gewoon weer uit die FB groep.

Door die groep op te zetten heb jij met twee anderen dit forum om zeep geholpen.
Jarenlang heeft @bolletjehaar best gedaan.

Ik zie hier alleen maar onder onsjes op dit forum.

 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bellie ik vind je huichelachtig en niet zo'n klein beetje ook. Je hoopt dat dit forum blijft bestaan maar.......... en dan die verwijzing. Ga ff lekker je vrienden verzieken i.p.v. hier rotzooien.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...