Spring naar bijdragen

Nieuw lid !


Frogspiggy

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal.

ik ben vanavond op dit forum gestruind en heb mij direct aangemeld.

de afgelopen jaren heb ik flink gegokt op alle mogelijke manieren. Afgelopen week ging de knop om toen ik niet meer wist hoe ik naar het werk moest komen omdat ik de benzine niet meer kon betalen. 

Inniddels staat er een afspraak gepland voor een doorverwijzing naar officiële verslavingshulp en een aanvraag bij de gkb om inzicht te krijgen in mijn schulden en dit zo snel mogelijk aan te pakken. 

Hebben jullie nog tips wat betreft de schulden? Ik hoopte dat ik ergens een lening kon afsluiten en dit overzichtelijk in 1 vast maandelijks bedrag kon krijgen. Dit overhevelen naar de gkb zodat ik het zelf niet voor andere (lees: gokken) dingen kan gebruiken. Maar lening tot op heden overal afgewezen ivm gokgedrag (logisch ook). Las wel iemand die een lening geeft afgesloten, tips? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Frogspiggy. Goed dat je de stap hebt genomen om iets aan je verslaving te doen.  Ik had een creditcard schuld van bijna 6000 EUR. Dit werd afgeschreven van mijn lopende rekening, waardoor ik ook letterlijk niks meer kon betalen en ver onder mijn bestedingsruimte kwam. Ik heb dit via mijn bank kunnen omzetten in een geblokkeerd doorlopend krediet. Maandelijks gaat er dan een x aantal bedrag van je lopende rekening af en kan je tussentijds aflossen.

Sta je momenteel in het rood? Dan zou ik echt contact met je bank opnemen om tot een oplossing te komen. Neem contact op met je schuldeisers en probeer goede afspraken te maken. Vrijwel alle bedrijven staan open voor een coulante betalingsregeling. Door extra te lenen kom je alleen maar verder in te problemen als je gevoelig voor gokken bent..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 21-4-2019 om 16:22 zei FoxxerBoy02:

Hoi Frogspiggy. Goed dat je de stap hebt genomen om iets aan je verslaving te doen.  Ik had een creditcard schuld van bijna 6000 EUR. Dit werd afgeschreven van mijn lopende rekening, waardoor ik ook letterlijk niks meer kon betalen en ver onder mijn bestedingsruimte kwam. Ik heb dit via mijn bank kunnen omzetten in een geblokkeerd doorlopend krediet. Maandelijks gaat er dan een x aantal bedrag van je lopende rekening af en kan je tussentijds aflossen.

Sta je momenteel in het rood? Dan zou ik echt contact met je bank opnemen om tot een oplossing te komen. Neem contact op met je schuldeisers en probeer goede afspraken te maken. Vrijwel alle bedrijven staan open voor een coulante betalingsregeling. Door extra te lenen kom je alleen maar verder in te problemen als je gevoelig voor gokken bent..

wat is een geblokkeerd krediet? Ja ik sta in het rood en heb nog een lening lopen bij Ferratum (domste zet ooit) die nog afbetaald moet worden. Maar de schulden zijn vooral bij familie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Frogspiggy:

wat is een geblokkeerd krediet? Ja ik sta in het rood en heb nog een lening lopen bij Ferratum (domste zet ooit) die nog afbetaald moet worden. Maar de schulden zijn vooral bij familie. 

Ik stond door een gokschuld,via mijn creditcard ineens 6000 EUR in het rood, terwijl ik maar maximaal 1500 EUR in het rood mocht staan. Er was dus een tekort van ruim 4500 EUR op mijn betaalrekening.

Omdat de bank mij geen lening kon aanbieden, vanwege gokgedrag en onvoldoende inkomsten hebben ze besloten op mijn rekening op 0 EUR te zetten en de 6000 EUR te veranderen in een geblokkeerd doorlopend krediet.  Je hebt dus een schuld van 6000 EUR maar je betaalrekening staat wel weer op 0, zodat je niet in hele grote problemen komt. Hierdoor heb ik de kans gekregen om opnieuw te beginnen en maandelijks mijn schuld af te lossen. Dit wel zeggen dat ik geen direct opeisbare schuld meer heb, maar ik dat ik  elke maand minimaal 120 EUR moet aflossen en ik er max 5 jaar over mag doen om de 6000 EUR uiteindelijk af te lossen

Normaal gesproken mag je bij een doorlopend krediet oneindig lang rood staan en geld opnemen tot een bepaald afgesproken bedrag ( je betaalt dan natuurlijk wel heel veel rente...). Vanwege het gokken mag ik nu helemaal niet meer in het rood staan en los ik tot op heden maandelijks een bedrag af om van deze schuld af te komen. De schuld kan dus ook niet groter worden:)

Ferratum is een maffia organisatie en zijn inderdaad oplichters die woekerleningen aanbieden. Hier ben ik in het verleden ook ingetrapt. Gelukkig doen ze niet moeilijk over  een regeling en kan je makkelijk er 10 maanden over doen als je het niet breed hebt, dus daar zou ik me het minste zorgen om maken. Aangezien ze niet fysiek in Nederland actief zijn en zich niet aan de Nederlandse wetgeving houden kunnen ze jou heel weinig maken. Geloof dat ze voornamelijk uit landen als Malta opereren.  Ze hebben mij anderhalf jaar lang gedreigd met mails/brieven van incassobureaus, maar zijn nooit concreet geworden omdat ze al veel zaken verloren hebben en geen poot hebben om op te staan. Je vind hier veel informatie op een andere forum terug. Google op Ferratum en je vind heel veel tips en informatie..

 

bewerkt door FoxxerBoy02
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de info foxxerboy02. Ik ben aan het googlen geweest over de Ferratum lening. Helaas is alles van ouder en hebben ze inmiddels een nieuwe garantsteller. Ik heb contact gehad met Ferratum. Je kan pas contact opnemen met de garantsteller als je betaaldatum voorbij is. Ik hoop dat ik een gunstige afbetalingsregeling kan treffen, maar weet niet hoeveel je ongeveer in procenten per maand terug moet betalen van een lening. Ik hoop er een beetje uit te komen.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oja, inmiddels is mijn doorverwijzing bij vnn geregeld. Wachten dus op bericht vanuit hun. Ook ben ik bij de gkb geweest maar zij kunnen niks voor me doen. Contact gehad met de bank voor aanmelden hulp bij geldproblemen en die zouden vandaag of morgen reageren volgens het automatische bericht. Afwachten dus maar de eerste stappen zijn genomen iig 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Frogspiggy:

Bedankt voor de info foxxerboy02. Ik ben aan het googlen geweest over de Ferratum lening. Helaas is alles van ouder en hebben ze inmiddels een nieuwe garantsteller. Ik heb contact gehad met Ferratum. Je kan pas contact opnemen met de garantsteller als je betaaldatum voorbij is. Ik hoop dat ik een gunstige afbetalingsregeling kan treffen, maar weet niet hoeveel je ongeveer in procenten per maand terug moet betalen van een lening. Ik hoop er een beetje uit te komen.. 

Goed dat je nu stappen onderneemt om de verslaving te tackelen! Om hoeveel schuld gaat het als ik vragen mag? Ik zou namelijk geen lening gaan aanvragen als je alleen geleend hebt via Ferratum en familie.

Goede en duidelijke afspraken met je familie en open kaart spelen, dan zullen ze bereid zijn om jou de tijd te gunnen en helpen om je problemen op te lossen, zodat je alles uiteindelijk kan terugbetalen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Op 24-4-2019 om 12:03 zei Frogspiggy:

Oja, inmiddels is mijn doorverwijzing bij vnn geregeld. Wachten dus op bericht vanuit hun. Ook ben ik bij de gkb geweest maar zij kunnen niks voor me doen. Contact gehad met de bank voor aanmelden hulp bij geldproblemen en die zouden vandaag of morgen reageren volgens het automatische bericht. Afwachten dus maar de eerste stappen zijn genomen iig 

Hoe gaat het inmiddels met je? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi! Nou, ii heb het absolute rock bottom punt bereikt. Mijn vriend en moeder weten nu van alles. Mij pasjes zijn ingenomen en mijn vriend heeft inzicht in mijn bankieren. Ik moet nu erkennen dat ik niet alleen gokverslaafd, maar ook depressief ben. Dat is voor het gokken al begonnen en door hrt gokken alleen maar verergerd. 17 mei heb ik intake bij de vnn en krijg ik ook psychologische ondersteuning. Vanaf hier kan het alleen maar beter worden denk ik maar.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...