Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
Sonnetje

Donderdag 18 april

Aanbevolen berichten

Ben ik een keer de eerste! Ik moest even zoeken hoe ik een draadje ook al weer start maar ik geloof dat het nu lukt ;)

Goedemorgen, fijne donderdag! 

Dagpact

Sonnetje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mogge. Hier vroeg wakker. Maar wel wat geslapen. Maar veel tijd om te mijmeren. Ja ook over mensen hier ( positief hoor).had de nachtdienst paar keer hier. Daarnet ook nog naast de medische zorg een fijn gesprek. Mooi is dat. En bijzonder. 

Sonnetje ik kom erbij op t dagpact.

Dagpact

Sonnetje

Sober.

Een fijne dag gewenst. Schijnt heel mooi weer te worden. :excl:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jouw bakje Bor :) post-1140-0-62145700-1386047491_thumb.jpg
Hoe ist nu met jou? Weer wat gewend aan het feit dat manlief weer aan de slag is? 
En hoe gaat het met de kinderen en het kleinzoontje? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, ik zei vanmorgen tegen hem ben ik net gewend dat je weer bent werken ,ben je morgen en maandag gelijk alweer vrij, :)

Het hele traject rondom kleinzoon is net opgestart Yvonne, en dit zal voortaan ook zo blijven om z"n ontwikkeling in de gaten te houden en zo.
Zorgenkindje. Mijn dochter is gestopt met werken, dat betekend voor mij minder vaak oppassen maar ik spring in waarnodig, ik denk dat ze dat straks nog hard nodig gaat krijgen.Al was het alleen maar om haar/ hun even te "ontlasten" van zorg.

Mijn dochter en schoonzoon krijgen overigens ook professionele begeleiding/ ondersteuning hierin.

Het is zo"n lief kereltje, heel zacht en gevoelig mannetje, en hij heeft nogal wat ontwikkelingsachterstanden en zo maar wil je wel geloven dat ik er niets van zie? Mijn dochter noemt dan weleens wat dingen tegen mij en dat klopt ook wel maar ik vind hem prima zoals hij is.

Misschien is dit een rare reactie van mij,  ik weet ook niet hoor...

bewerkt door Bor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee hoor Bor, vind ik echt niet raar. 
Jij houdt van dat manneke zoals hij is en dat is gewoon goed.
Fijn dat jij er voor ze kunt zijn als ze je nodig hebben. 
Geniet maar lekker van hem. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

na, wat raar, had een hele reactie op Bor geschreven, ik enter hem en foetsie... 
Maar goed, opnieuw dan maar even. 

Bor ik vind het niet raar dat jij de achterstand eigenlijk 'niet ziet' . 
Jij houdt gewoon van hem en vindt hem prima zoals hij is, dat is gewoon mooi. En goed. 
Fijn dat jouw dochter er voor hem kan zijn. 
En heel fijn dat jij er mag zijn om hen af en toe te ontlasten... 
Ik hoop dat je heel erg van hem mag  en kunt genieten... 
En zo fijn dat het ritme er thuis weer is, manlief weer 'gewoon' aan het werk... mooi man. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, het moet niet gekker worden Bor. 
Bakje heb ik op. 
Ik ga aan de slag, genoeg te doen... 
Fijne dag meis. 
En alle andere frummers ook uiteraard... 
Maak er een mooie dag van lui. blij.jpg.e7f93845cbc8f92966681db63b96bb3b.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemorgen , moeilijk te lezen over kleinzoon van @Bor.  Net of ik terug in de tijd word geworpen . Wat had ik toen graag een blikje in de toekomst willen werpen , om te kunnen zien dat hij goed terecht komt . Dat er een plek is ook voor hem,  al moet je die bevechten.  Als een leeuwin waak ik over hem en zorg ik dat hij niks tekort komt van zijn portie geluk . Al heeft hij voor zichzelf niet veel nodig.  Alleen de zorg die blijft en die gaat nóóit meer weg .  Maar ik vind het zelf ontzettend jammer dat ik zoveel heb getreurd om wat NIET is , in plaats van kijken naar wat WEL is . 

Ik heb een heel mooi gedicht bor , hoe het "voelt " om een gehandicapt kind te krijgen ,  ook voor de buitenwereld . Als je interesse hebt hoor ik het wel . Moet ik even kijken hoe ik dat geplaatst krijg 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het lijkt me moeilijk dat iedereen er wat van vindt en dat je haast zelf als ouder geen afwijkende mening "mag" hebben of zo lijkt het. Dat je een bepaalde mening of houding "hoort" te hebben of je bent geen goede moeder. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal. 

Vanuit t gras in de zon. Met koffie. 

Bus ingepakt: de paasdagen met de hele familie (én  de oude beppe) naar centerparcs, en....  ik heb er zin in. Al die kleintjes, en ik nu als oma en als mijzelf, niet meer als moeder of dochter..... heel anders.

Ach @Bor, van jóu had ik niets anders verwacht. Lief mens. Oermoeder.:heart:

Nog één  koffie, en dan douchen, omkleden, werken en dan vannacht: gáán!

Fijne paasdagen allemaal. 

bewerkt door jopie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ooh wat moeilijk, nu zit ik te huilen.

Ik begin er met opzet nooit over hier @Cleo66 omdat ik dan aan jou denk, en je draadje heb gelezen ook. Ik wil je geen pijn doen. En ik kan zomaar bot overkomen zonder dat het mijn bedoeling is maar dat is mijn onwetendheid in deze. Ik heb 4 kinderen gehad en ze zijn alle 4 gezond geboren dus ik weet niks.

Wat ik vanmorgen tegen @Yvonne zei/ schreef meen ik dan ook echt; Misschien reageer ik raar. Want ik kijk ook naar NU, en mijn dochter zegt dat ik doe alsof er niks is en gaat dan opnoemen wat er allemaal wel niet "mis" is en ik zeg dan steeds weer; Nou dan maar,  we zullen zien wat de toekomst brengt tot zover vind ik hem nog steeds prima!

Ik heb dan weleens het idee dat ze me dan wel kan slaan, eerlijk gezegd.:blush: Wat jij ook zegt; Ze kijkt erg naar wat niet is en wat nog zou kunnen komen, ik kijk meer naar naar hoe het nu is, hoe het er nu voor staat. Al vind ik haar zorgen ook weer logisch....

Nogmaals het is niet mijn bedoeling je bewust nog onbewust pijn te doen, al ben ik me er degelijk van bewust dat ik hiermee gevoelens bij je oproep.:heart:

Ik zou dat gedicht graag willen lezen.

bewerkt door Bor
heul veul vauten..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nu ik toch bezig ben maak ik ook maar gelijk even gebruik van de gelegenheid om te vertellen aan @jopie dat ik nog steeds boos ben op die 1 of andere juf die je kroeskopje- kleinkindje apart buiten de groep, op een stoel zette alleen maar omdat ze luisjes had. En jij haar op moest halen en dan zat ze daar, totaal afgezonderd. Bespottelijk zo"n "juf".:angry:

Het is denk ik wel een jaar geleden ofzo maar vergeten kan ik het niet. Hoop maar dat ze er geen trauma van overgehouden heeft zoals ik.

En nu; Boodschappen doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor @Bor en anderen die geïnteresseerd zijn :

vooropgesteld ben ik zomaar een moeder net als alle anderen , met 2 prachtige zonen, die ik voor geen goud met iemand wil ruilen .
Onderstaand gedicht gaat feitelijk niet over Holland .
 Het is een poging om te beschrijven hoe het voelt om een "gehandicapt" kind te krijgen en dat je  een toekomst zeer zeker nooit  kunt voorspellen . 

Holland,

Een baby krijgen is net als plannen maken voor een fantastische reis naar Italië .
Je koopt een stapel reisgidsen en maakt fantastische plannen .
De David van Michelangelo , de gondels in Venetië .
Misschien leer je nog wat nuttige zinnen in het Italiaans , het is allemaal erg spannend .

Na maanden reikhalzend uitzien,
Is eindelijk de grote dag aangebroken
Je pakt je koffers en daar ga je dan.
Een paar uur later landt het vliegtuig .
De stewardess komt zeggen : "Welkom in Holland " 

"Holland " zeg je dan. Hoe bedoelt u Holland ?
Ik heb voor Italië geboekt . Ik moet eigenlijk in Italië zijn . 
Mijn hele leven heb ik ervan gedroomd om naar Italië te gaan !
Maar het vliegplan is gewijzigd .
Je bent in Holland geland 
En daar moet je blijven .

Het punt is dat ze je niet naar 1 of andere verschrikkelijke , walgelijk , vieze  plek hebben gebracht. 
Vol pest , hongersnood en ziektes. 
Het is alleen een andere plek

Dus moet je er opnieuw op uit om reisgidsen te kopen.
En een nieuwe taal gaan leren .
En je ontmoet een hele nieuwe groep mensen .
Die je anders nooit ontmoet zou hebben. 
Het is een andere plek 

Het gaat er langzamer aan toe dan in Italië. 
Minder flitsend dan in Italië .
Maar als je er eenmaal een poosje bent en op adem bent gekomen .
Kijk je om je heen .......
En begin je te zien dat er in Holland molens zijn .....
En er tulpen zijn in Holland .
Dat er in Holland zelfs schilderijen van Rembrandt zijn .

Maar iedereen die je kent reist af en aan naar Italië .....
En ze hebben het er als maar over hoe geweldig het daar was .
En de rest van je leven kun je blijven zeggen :
"Ja daar zou ik ook naar toegaan ". " Dat was ook mijn plan "

En die pijn gaat nooit, nooit meer weg . . .. 
Want die droom verliezen is een heel belangrijk verlies .

Maar ......als je je verdere leven blijft rouwen .
Om het feit dat je nooit Italië hebt bereikt. 
Zal je misschien nooit kunnen genieten .
Van die hele speciale , die hele lieve dingen die Holland heeft .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...