Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 14-4-2019


bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie morgen allemaal,

Goed geslapen. Wel vanochtend wakker door een snelle ademhaling, wil het niet gelijk hyperventilatie noemen. Toen lieten m'n hondjes weten dat het beter was om eruit te gaan.;) de scheetjes. Verder voel ik me s' ochtends niet optimaal, maar dat trekt in de loop van de ochtend weer weg.

Gisteren met m'n toeter in de zon gezeten. Nou das nieuw, dat vind ik normaal zonde van m'n tijd, maar heb het toch een half uur volgehouden. Alleen omdat K.N.M. dat adviseerde.

Heb ik al geschreven dat ik deze week gewoon thuis ben en niet naar de dagbesteding? Het is daar erg druk, dus even de rem er op. En dan vanmiddag maar weer de zon in. Wat is het leven toch moeilijk hé?:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

Hoe gaat het hier met iedereen?

Ik heb bijna geen last meer van de ontwenning of ik moet me gaan concentreren of dat ik nog wat voel maar dat is zo nihil. 

Wel heb ik een griepvirus op mijn evenwichtsorgaan gekregen. Veel last van draaiduizeligheid, misselijkheid, piepende oren en hoofdpijn. Ben helaas niet kunnen gaan werken deze week :(

Om 16.00u heb ik een afspraak voor de intake van de groepstherapie van het GGZ, ik heb er een beetje een hard hoofd in maar ik onder ga het toch maar.

Fijne dag allemaal! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Deligaf1:

Goedemiddag,

Hoe gaat het hier met iedereen?

Ik heb bijna geen last meer van de ontwenning of ik moet me gaan concentreren of dat ik nog wat voel maar dat is zo nihil. 

Wel heb ik een griepvirus op mijn evenwichtsorgaan gekregen. Veel last van draaiduizeligheid, misselijkheid, piepende oren en hoofdpijn. Ben helaas niet kunnen gaan werken deze week :(

Om 16.00u heb ik een afspraak voor de intake van de groepstherapie van het GGZ, ik heb er een beetje een hard hoofd in maar ik onder ga het toch maar.

Fijne dag allemaal! 

Dat is super goed nieuws! Hoe lang ben je nu benzo vrij? 

Ik wil het je toch vragen, ik bedoel het absoluut niet verkeerd hoor, maar hoe weet je zo zeker dat het een virus is? Een virus op je evenwichtsorgaan kan idd zulke klachten geven, maar deze klachten hoor ik ook vaak in benzo ontwenning en heb ook een paar keer gelezen dat mensen soms later opeens nieuwe klachten krijgen? Begrijp me niet verkeerd hoor, bedoel het niet vervelend.

wel super om te lezen dat je andere klachten zo goed als niet aanwezig zijn. Dat is top! Succes met de intake! Hoop dat het je bevalt. En je bent tot niks verplicht he. Doe waar je je goed bij voelt. 

Fijne dag en beterschap! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Annie87

Ik ben nu 5 maanden Benzo vrij. Hoe ik weet dat het geen benzo ontwenning is dat komt omdat ik de griep heb gehad en dit nooit zo heb ervaren tijdens de ontwenning. Dit is eigelijk totaal nieuw voor me. Elke stap die ik zet lijkt het net alsof ik voorover val en lijk net alsof ik gedronken heb als ik loop.

Hoe is het met jou verder?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Deligaf1:

Ik schrijf ook altijd op als ik klachten krijg van de ontwenning en ook een SUD score voor de intensietijd ervan.

Ok was echt puur even nieuwsgierigheid hoor. Ben super blij voor je dat je verder zo weinig klachten ervaart. Wel naar dat je nu zo’n virus hebt. Hopelijk klaart het snel op! Ik heb het nog steeds behoorlijk moeilijk. Maar ben nog maar 6 weken benzo vrij en weet dat dat wel erg vroeg is om iets te verwachten. Maar als ik eerlijk kijk zijn bepaalde dingen toch minder intens geworden. Ik heb bijvoorbeeld hele erge dr/dp gehad; als ik aan het praten was, was het net alsof ik een ander hoorde praten, nu heb ik vele lichtere dr/dp klachten. En zo is het met veel klachten. Van de meeste klachten zakt de intensiteit wel. Dat geeft me toch wel hoop. 

Gaat jouw herstel ook vrij geleidelijk? Langzaam elke maand iets beter? Of is het heel wisselend? 

Ben echt zo blij voor je dat je verder zo weinig klachten hebt! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Annie87:

Ok was echt puur even nieuwsgierigheid hoor. Ben super blij voor je dat je verder zo weinig klachten ervaart. Wel naar dat je nu zo’n virus hebt. Hopelijk klaart het snel op! Ik heb het nog steeds behoorlijk moeilijk. Maar ben nog maar 6 weken benzo vrij en weet dat dat wel erg vroeg is om iets te verwachten. Maar als ik eerlijk kijk zijn bepaalde dingen toch minder intens geworden. Ik heb bijvoorbeeld hele erge dr/dp gehad; als ik aan het praten was, was het net alsof ik een ander hoorde praten, nu heb ik vele lichtere dr/dp klachten. En zo is het met veel klachten. Van de meeste klachten zakt de intensiteit wel. Dat geeft me toch wel hoop. 

Gaat jouw herstel ook vrij geleidelijk? Langzaam elke maand iets beter? Of is het heel wisselend? 

Ben echt zo blij voor je dat je verder zo weinig klachten hebt! 

Het herstel verloopt inderdaad geleidelijk, toen ik nog veel last van ontwenning paste ik Ho’o ponopono toe, Sorry het spijt me, ik hou van je, bedankt, vergeef me alsjeblieft. Dat werkte bij mij echt goed om het los te laten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allen,

Hier even een wanhopig bericht van mij. Kom net van de psychiater. Hij wilde totaal niet mee in mijn voorstel om conform ashton af te bouwen. Ik mag wel overstappen op diazepam, maar van 1, 25 lora naar 8 dia en dan in 5 weken afbouwen naar 0. Elke week 25 procent er af en de laatste week 12,5 procent. Dat hebben we min of meer afgesproken. Er was echt geen land mee te bezeilen. Ik totaal overstuur daar. Heb op t laatst alleen maar ja en amen geknikt. Ik heb nu dus voor 174 mg aan diazepam mee gekregen en daar moet ik t dus mee doen. 

Als t goed is belt de verpleegkundige me zo terug. Zij zal echt niet blij zijn, maar van de psychiater mocht zij er niks over zeggen. En morgen belt de huisarts. Ik zit er sterk over te denken bij de psychiater weg te gaan en met hulp van de huisarts dit voort te zetten. Of evt taperingsstrips voor de laatste maanden. Dan moet t naar een paar cent kosten, maar afbouwen in 5 weken wordt een hel. 

Zo, wat een vreselijke arrogante eikel is t ook. Gelukkig heb ik pas over 3 maanden weer een afspraak en tot die tijd heb ik elke week contact met de verpleegkundige. Tegen half juli moet ik beslissen of ik er dan weg ga. 

Moet zeggen dat ik wel een beetje rustiger ben. Heb vriendlief inmiddels ook al gesproken en die was ook boos. Hij belt ook nog met de psychiater. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei doorbijter:

Weet iemand zo wat een taperingsstrip kost. Ik Google me suf, maar kan niks vinden

Dat is echt afschuwelijk! Artsen hebben echt geen idee en zien het als een verslaving i.p.v. lichamelijke afhankelijkheid en hebben geen idee hoe gruwelijk het is of kan zijn. Leef met je mee. Kan je huisarts het niet met je volgens de Ashton methode doen? Of anders second opinion van andere psychiater? Je zou bijna via het illegale circuit willen afbouwen om aan je recepten te komen. Te zot gewoon. Snap hoe je je voelt, ik heb ook geen arts gesproken die er verstand van had, nou ja 1 arts die er een beetje verstand van had, maar zelfs die heeft destijds wel rare adviezen gegeven. Dikke knuffel, hopelijk kan je huisarts iets betekenen. 

O ja ik heb 3 strips gebruikt; 2 afbouwstrips en 1 stabilisering totaal 165 euro. Was het waard. Maar wellicht kan je zelf aan de gang met vijltje? 

bewerkt door Annie87
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vervelend @bolletje dat je zo wakker werd...wel fijn een vrij weekje, vooral met de weersverwachting. Toch maar even vaker met je toeter in de zon ;)

@Deligaf1 Dat zijn goede berichten! Dat geeft me altijd weer hoop :) wel vervelend van dat virus...

@doorbijter jeetje! Wat belachelijk zeg :( echt balen... Ben benieuwd wat de vpk zegt... Ik snap wel dat je denkt om bij hem weg te gaan... 

Afgelopen nacht heb ik gelukkig weer wat beter geslapen, wel erg vaak wakker, maar dat is niks nieuws... Vandaag toch weer druk tussen mijn ogen, erg vervelend. Maar verder gaat het best oké :)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei doorbijter:

@Annie87, dat bedrag voor 3 strips valt me reuze mee. Heb je dat ook via de huisarts gedaan? En van welke mg had je? 

Ik heb eerst gewoon afgebouwd tot 7,5 Mg oxazepam toen kon ik echt niks meer aan de laatste stap van 10 naar 2,5 in 1 keer was echt te heftig. Ik wist dat ik niet nog een keer kon zakken van 7,5 naar 5. Dus ben met tapering van 7,5 naar 5 in 14 dagen gegaan. Daarna van 5 naar 0 in 30 dagen. Toch was dit ook erg heftig. Maar ik weet zeker dat het anders helemaal niet gelukt was. De stabilisering strips heb ik uiteindelijk niet gebruikt, maar wilde ik voor de zekerheid in huis hebben. Dat was ook nog een gezeur joh. Mijn psychiater zag dat niet zitten. Uiteindelijk heeft ze zelfs nog met de apotheker van de strips gebeld en die was het gelukkig wel met mij eens. Daarna ging ze overstag. Ik kon haar niet echt overtuigen dat ik het voor de zekerheid in huis wilde hebben. Ze zag het als uitstelgedrag. Echt belachelijk. Ze begrijpen niet dat we echt wel graag beter willen worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@doorbijter ,

Toevallig heb ik gister mijn 3e afbouwstrip binnen gekregen en kreeg gelijk de rekening erbij voor de vorige 2 strips. Ik gebruik elke keer de 2 naar 0mg strip in 28 dagen en de kosten voor de eerste 2 strips zijn 171.38 euro. Dus ongeveer 85 euro per strip. 

Ik vind het belachelijk waar jou psychiater mee aan komt zetten! En jammer genoeg hebben de meeste huisartsen er ook geen kaas van gegeten. Als je er niet uitkomt met de huisarts zou ik zeker iets anders overwegen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@doorbijter ik heb vandaag ook een akkefietje gehad met mijn psychiater. Ik was een beetje laat maar had gemaild dat ik later zou komen. Ze zijn telefonisch bijna niet te bereiken. Ze bleek haar mail niet gelezen te hebben en omdat ik laat was wilde ze niet met mij in gesprek gaan. Ik werd in principe de deur uitgeschopt. Nou toen ontplofte ik. Want ze was zelf een keer een kwartier te laat toen bleef ik toch ook netjes wachten zonder te zeuren? Dat ze laks zijn met terugbellen etc. 

Ze weet niet eens dat diazepam geen 1 mg pil heeft. Hoe stom ben je dan ?

ik heb haar aangedrongen om mijn medicatie tot eind juni voor te schrijven en dat wij maar niet meer elkaar moeten zien. Ik ga even met mijn huisarts overleggen of ik bij een andere psychiater terecht kan, hopelijk zonder al te lang wachten.

Moest dit even van me afschrijven.

@Deligaf1

je geeft me echt hoop lieve Tim. Op welke dosis maakte jij de sprong naar 0?

iedereen een fijne nachtrust hopelijk

liefs hypertjeee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt wel heel slecht Hypertjee. Ik zou ook liever een andere willen.. Succes ermee!

Ik ben vandaag voor het eerst naar een psycholoog geweest om te praten over hoe ik me voel. Weet nog niet of ik er iets aan ga hebben maar blijf het de komende tijd een kans geven.

Ik ben overigens een week gestopt nu, met bromazepam. En hoop dat ik me steeds beter ga voelen door het stoppen met de medicijnen en het praten met mijn psycholoog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was heel erg wennen. Vandaag bij de psychloog en hier op het forum is eigenlijk de eerste keer dat ik er überhaupt over praat....

5 jaar bromazepam en daarnaast een antidepressiva. Maar daar ben ik nu 2 maanden mee gestopt. Ben gestopt omdat ik overal lees dat mensen zich beter gaan voelen na het stoppen. Ik hoop dat dit snel gaat gebeuren...

Begrijp ik goed dat je eind juni, na afbouwen, wilt stoppen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...