Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 16-4-2019


EefjeJ

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal 

Goed geslapen? 

Ik maak me toch weer wat zorgen...na vier goede nachten en geen last van nachtzweten, was het afgelopen nacht weer drama. Rond twaalf uur begon mijn hart weer hard te bonken en begon ik te zweten en kreeg ik slappe zware benen en armen.... De rest vd nacht erg slecht geslapen en veel zweten... Kan dit? Iemand hiermee bekend? Ik baal hier zo van :(

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen,

Dat zou best kunnen Eefje. Dat gaat op en neer. Gek hé dat je dan kijkt naar wat er vannacht gebeurd is i.p.v. te kijken naar de 4 nachten waarin het wel goed gegaan is.;)

Ik slaap al weer een tijd de klok rond, niet meer normaal. Moe moe en nog eens moe. Het hoort of bij het afkicken nog steeds, of bij het hersenletsel, wat heel vaak een gevolg ervan is. Nou ja, het voordeel is, dat ik gedwongen wordt het rustig aan te doen, iets wat me, weliswaar heel langzaam, maar toch meer en meer goed af gaat.

Hoe is het met de rest van de strijders?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@EefjeJ

probeer er niet teveel bij stil te staan als bepaalde golven weer terugkomen hoe moeilijk het ook is. Ik citeer even letterlijk uit de Ashton Manual; 

———————————
“HET VERLOOP VAN EEN ONTWENNINGSPERIODE
Het is kenmerkend voor benzodiazepinenontwenning dat symptomen verergeren en verminderen, ze verschillen in ernst en aard van dag tot dag, van week tot week en soms zelfs in het verloop van de dag. Sommige symptomen komen en gaan, andere blijven. Er is geen reden om ontmoedigd te worden door deze golven van terugkerende symptomen. De golven worden na verloop van tijd minder pijnlijk en minder frequent. „Vensters‟ van normaliteit, wanneer u zich werkelijk enkele uren of dagen goed voelt, komen na enkele weken. Langzaamaan zijn er meer „vensters‟ en duren ze langer en ebt elk ingrijpend ongemak weg.”

————————

Het is een grillig proces. Misschien helpt het om voor jezelf een dagboekje bij te houden met je klachten? Waarin je de duur noteert van de hevige golven en de ernst? Maar ook de duur van de betere momenten? Wellicht zie je dan wel vooruitgang, misschien zie je dan dat de duur of intensiteit van de golven toch wat afneemt. Ik had gister en eergister weer opeens duizeligheid. Had ik al een week niet meer gehad. Eerst was ik ook ontmoedigd maar daarna denk ik meteen; nee niet treuren want ook al is het er nu weer, het komt toch steeds minder vaak voor en als het er is, dan is het ook minder hevig. Daar probeer ik me nu op te focussen. 

Sterkte lieverd

@bolletje die vermoeidheid vind ik niet raar. Je hebt toch een infarct gehad? En dan ook nog de benzo’s waardoor je lichaam eigenlijk constant in een onnatuurlijke staat van paraatheid heeft gestaan. Dat is bij jou nog eens dubbelop. Pak gewoon lekker je rust voor je herstel.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bolletje Ja ik weet het, hier herinnerd mijn moeder me ook altijd aan. Ik ben snel geneigd om te doemdenken en beren op de weg te zien (hiervoor ga ik ook naar de psych). Maar je hebt helemaal gelijk! :D
Wat naar dat je zo moe bent, maar goed luisteren naar je lijf....rustig aan :)

@Annie87 Het erge is, ik weet dat het zo verloopt en als het dan toeslaat dan denk ik ah nee he het ging zo goed... Ik hou idd een dagboek bij en daarin kan ik ook duidelijk terug zien dat het echt een stuk beter gaat, ben er nog lang niet, maar het gaat beter. Mijn  klachten zijn ook vaak wat minder heftig of blijven langer weg.... Blijf altijd bang om weer helemaal terug te vallen naar het begin van mijn overspannenheid, dat was zo'n ellende. Maar nu denk ik je weet dat er niks met je hart is (dat is gecheckt) je weet wat je hebt en dat het tijd nodig hebt etc... Het vertrouwen in mijn lijf is weg en dat moet weer helemaal opgebouwd worden.... tijd tijd tijd :)

Bedankt weer voor jullie steun toppers!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag schattemetatten,

Ik wens jullie allemaal een goede dag vandaag. Misschien even met het giegeltje in de zon? Ik hoop het wel voor mijzelf en denk ook dat ik dat wel ga doen ;-).

x Liz

 

Ik deel graag nog mijn geruststellende gedachten die ik herhaalde voor mijzelf tijdens de heftige ontwenning: "Ik zal genezen en het universum zal voor me zorgen" , en  " ik adem nog, dus ik leef en dat is genoeg voor nu" .  Ik heb ze echt dagelijks bedacht, uitgesproken en herhaald.  Voor mij hielp het heel duidelijk om mijn focus en waarheid goed te houden.

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei EefjeJ:

Goedemorgen allemaal 

Goed geslapen? 

Ik maak me toch weer wat zorgen...na vier goede nachten en geen last van nachtzweten, was het afgelopen nacht weer drama. Rond twaalf uur begon mijn hart weer hard te bonken en begon ik te zweten en kreeg ik slappe zware benen en armen.... De rest vd nacht erg slecht geslapen en veel zweten... Kan dit? Iemand hiermee bekend? Ik baal hier zo van :(

 

Ha @EefjeJ en overige benzo warriors,

Ja, dat soort nachten klinkt erg bekend, die komen in de ontwenningsfase te pas en te onpas voorbij. Uiteindelijk slijt het wel en gaat het steeds beter bij nagenoeg iedereen!

Wat je verderop in het topic zegt herken ik zo, het vertrouwen in je lichaam is weg. Dat herstelt zich wel, maar ik weet hoe rot dat is. 

Mijn nacht was goed en weer benzovrij, maar overdag toch weer veel onrust en zelfs een soort depri stemming. Dat is nog niet weg en het zou zomaar zo kunnen zijn dat de tijdelijke oxazepam inname en de snelle afbouw daarna hiervoor zorgt. Vervelend, maar het zal wel weer over gaan. 
Laten we ons verheugen op de komende dagen: het wordt dit Paasweekend > 20graden, zomer is vroeg aanwezig! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58 bedankt voor je berichtje :) Ja het zal zich zeker herstellen uiteindelijk...tijd tijd tijd...komt goed. Die depri stemming herken ik ook en de onrust. Wel super dat je weer benzovrij bent! Top :D

Ja het wordt echt heerlijk weer! De tulpenvelden bloeien hier al bijna allemaal. Mooi uitzicht vanuit mijn slaapkamer :) Vandaag de huiszwaluwen ook weer gespot, vorig jaar hadden we 12 nesten aan ons huis... Heerlijk voorjaar 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Kannietmeer:

Dag schattemetatten,

Ik wens jullie allemaal een goede dag vandaag. Misschien even met het giegeltje in de zon? Ik hoop het wel voor mijzelf en denk ook dat ik dat wel ga doen ;-).

x Liz

 

Ik deel graag nog mijn geruststellende gedachten die ik herhaalde voor mijzelf tijdens de heftige ontwenning: "Ik zal genezen en het universum zal voor me zorgen" , en  " ik adem nog, dus ik leef en dat is genoeg voor nu" .  Ik heb ze echt dagelijks bedacht, uitgesproken en herhaald.  Voor mij hielp het heel duidelijk om mijn focus en waarheid goed te houden.

De affirmaties...….. ik weet dat het sommigen prima werkt en dat is prachtig!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

De affirmaties...….. ik weet dat het sommigen prima werkt en dat is prachtig!

 

ik moet wel bekennen dat ik niet deed als 'trucje', maar het zelf ook echt geloof. Daardoor herinnerde ik mijzelf daaraan. Ik denk dat als je niet geloofd wat je tegen jezelf zegt het geen zin heeft. DAarom moet je altijd je eigen affirmatie bedenken en niet die van een ander automatisch overnemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tralala al 5 nachten zonder zopiclon! En het gaat best goed. Ik word alleen de laatste 2 nachten wel weer vaker wakker. Maar dat neemt ik voor lief. Hoort erbij! Ook 5 mg dia eraf, omdat ik die toch al niet nam. 

Donderdag is het een week en dan ga ik een cadeautje voor mezelf kopen. Heb ik wel verdiend! Na 10!!!!jaar zopiclon vrij! *Hangt slingers op* 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Kaida74:

Tralala al 5 nachten zonder zopiclon! En het gaat best goed. Ik word alleen de laatste 2 nachten wel weer vaker wakker. Maar dat neemt ik voor lief. Hoort erbij! Ook 5 mg dia eraf, omdat ik die toch al niet nam. 

Donderdag is het een week en dan ga ik een cadeautje voor mezelf kopen. Heb ik wel verdiend! Na 10!!!!jaar zopiclon vrij! *Hangt slingers op* 

Die slingers heb je verdiend en dat cadeautje helemaal. Je mag supertrots zijn op jezelf! 

Helemaal super! 

Liefs, Ad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaida,

Wat een prestatie, na 10 jaar zoplicon er nu van af. Petje af!! Het leven kan alleen maar beter worden. 

En ook al 5 mg dia er af.... Hoeveel zit je nog? 

@EefjeJ en @Annie87, uit jullie berichten klinkt steeds meer positiviteit en veel minder paniek. Dat valt me echt op. Jullie zijn zooo op de goede weg.

@Cyclad58 supergoed dat je inmiddels ook van de oxa af bent. Bedenk dat je je best wat onrustiger kunt voelen door het stoppen. Dat is natuurlijk niet zo vreemd. 

Zelf ga ik morgen weer een nieuwe poging doen om mn overstap na dia voor elkaar te krijgen. Ben heel benieuwd hoeveel tegenwerking ik krijg van de psychiater

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Cyclad58:

Die slingers heb je verdiend en dat cadeautje helemaal. Je mag supertrots zijn op jezelf! 

Helemaal super! 

Liefs, Ad

Dank je wel lieve Ad!! :heart:

 

23 minuten geleden zei doorbijter:

Kaida,

Wat een prestatie, na 10 jaar zoplicon er nu van af. Petje af!! Het leven kan alleen maar beter worden. 

En ook al 5 mg dia er af.... Hoeveel zit je nog? 

@EefjeJ en @Annie87

@Cyclad58

Dank je wel! Ben zelf ook beduusd! Zomaar opeens, eigenlijk kwam het door die rot griep. Ik sliep zooooo slechts dat ik de dosis, die ik normaal over de nacht verspreide, in één keer nam omdat ik wilde slapen!!! En de opmerking van @Cyclad58 waarom ik het in delen nam vanwege de halfwaardetijd was DE knop die om ging. Ik sliep opeens zomaar 6 a 7 uur achtereen en hoefde daardoor de zopiclon niet te nemen. Dit gaat nu dus al 6nachten goed (heb me een dag vergist hihihi dus nog een dag langer er vanaf!)

Ik zit op 20 mg dia nu. Maar eerst even stabiliseren nu. De griep is ook nog niet weg... Sluimert nog door (snotverkouden, benauwd, koortsig, en mega moe, ondanks dat ik iets beter slaap) 

Maar deze strijd heb ik gewonnen!! Yesssss!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kaida74 wat top! Dat is weer een stap vooruit! 

@doorbijter ben wel angstig hoor om steeds terug te vallen etc, vind elke dag nog doodeng. Ik probeer heel erg mijn cognitieve therapie toe te passen en dat helpt een beetje. Succes morgen, hopelijk eindelijk overstappen! Je hebt zo lang moeten wachten. 

@ de rest: ik hoop dat jullie allemaal een goede nachtrust hebben straks! 

bewerkt door Annie87
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...