Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 5-4-2019


Aanbevolen berichten

Goeie morgen mensen.

Hoe hebben we geslapen? Hier goed gelukkig. Vannacht niet wakker geworden, zelfs niet hoeven plassen. Is dat niet fijn?

Tuurlijk Eefje is het heel eng. Als we verkouden zijn herkennen we dit en weten dat het over gaat. Hier hebben we geen vat op, het overkomt ons en we kunnen er niet veel aan doen als uitzitten. Ik ben blij dat ik dat al een tijd niet meer heb. En bij jou gaat dat ook gebeuren lieverd :lips:

Joehoe, Annie probeer het niet te negeren maar te denken dat het er bij hoort en probeer door te gaan met waar je mee bezig was. Negeren is wegdrukken. Accepteren is gevoelens toe laten. Maar DAT is zo verrekte moeilijk.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen 

Daar heb je helemaal gelijk in @bolletje tijdens zo'n wave is het zo moeilijk om nog helder te denken, dat vind ik echt bizar... Gelukkig dat ik weer een nacht beter heb geslapen na een rotnacht en dag... Wel vaak wakker, maar al met al wel wat uren geslapen, ben nu ook rustiger :)

@Annie87 hoe was jou nacht? En @Cyclad58 heb jij een beetje kunnen slapen? 

Fijne dag iedereen! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn nachtrust was eigenlijk wel goed, wel meteen weer in de stress modus bij wakker worden, maar weet bijna niet beter meer. Fijn dat je toch iets beter hebt geslapen Eefje. Dat niet helder kunnen denken herken in dan heel erg. Maar dat hoort erbij. De razende gedachtes die door je hoofd gaan; van het komt nooit meer goed, komt door een tekort aan GABA. Ik probeer dat steeds tegen mezelf te zeggen. 

Dikke knuffel voor jullie allemaal! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weetje wat eigenlijk wel grappig is, om dan toch een voordeel te moeten noemen; ik heb nog niet zoveel trek om winkels in te gaan, dus ik shop online. Nu heb ik net wat besteld bij een online drogist en dat is me toch een stuk goedkoper joh! Haha, om even een voorbeeld te noemen; ik doe etherische olie in bad (lavendel) en een flesje bij de drogist hier is rond de 15 euro, en online 4 euro! Ook 10 ml! Apart toch? 

Dus ben er achter dat ik beter online kan shoppen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgeu allen,

Hier redelijk geslapen, maar vroeg en zo ellendig wakker. Pfff, t lijkt elke dag erger te worden. 

Even een ander vraagje. Is gewichtsverlies ook een ontwenningsverschijnsel? Merk dat ik afgevallen ben de laatste weken. 

EefjeJ en annie87, wat fijn dat jullie een betere nacht hebben gehad. Nu de dag ook

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@doorbijter ja dat is zeker een ontwennningsverschijnsel. Ben ook wat kilootjes kwijt. Eet je ook minder? Of geef je over of diarree? Want dat zijn ook ontwenningsklachten en die staan evt in verband met elkaar. Ik at niet minder, zelfs meer in het begin en toch viel ik af. Maar je lijf staat in een stress modus en stress kan dat met je doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei doorbijter:

@Annie87, dank voor je reactie. Ik eet wel iets minder, althans als ik me ellendig voel snaai ik heel wat minder. En idd, bijna iedere ochtend diarree. Msc dat t daar van komt. 

Kan een combi zijn; diarree val je vanaf, minder snaaien is alleen maar goed natuurlijk en stress val je ook vanaf. Bijna iedereen zegt dat je na de benzooi wel weer aankomt. (Ik ben maar 4 kilo afgevallen en nu al een tijdje stabiel, van mij mag dat wel zo blijven Haha) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Annie87 Wat voel jij als je wakker wordt? Ik ben nu weer erg trillerig en wat angstig en misselijk...ik probeer mezelf steeds gerust te stellen en buikademhaling te doen e.d. Mijn hartslag is de laatste dagen ook ineens veel hoger dan normaal... De ene klacht verminderd en daar komt weer een ander voor in de plaats lijkt wel... Maar ja ook dat hoort erbij.

@doorbijter Fijn dat je wel redelijk geslapen hebt...ben je ook zo onrustig 's ochtends of weer meer je hoofd? Ik ben ook afgevallen, sowieso in het begin al door mijn overspannenheid en nu val ik nog wel af, maar het gaat minder hard... De zwangerschapskilo's zijn er alweer bijna af haha... Maar ook daar kan ik me dan weer druk om maken, stom he...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@EefjeJ ik ben direct als ik wakker word onrustig en zenuwachtig en daaardoor word ik meteen de realiteit ingesleurd; zo van oh ja! Ik zit in een benzo ontwenning. Het gaat echt op die manier en niet dat ik eerst denk; ik zit in een benzo ontwenning en dan pas de zenuwen voel opkomen. Het is een raar onnatuurlijk gevoel; buikzenuwen, maar voel het ook in mijn borst soms; het gevoel alsof je net ergens van geschrokken bent. Anders kan ik het niet uitleggen. Dat sommige klachten verdwijnen en andere klachten erbij komen of juist erger worden, dat heb ik ook. Maar daar hoor ik veel over en zo staat het ook in de Ashton Manual. Ik probeer dat maar los te laten. Het kan zijn dat ik na een aantal maanden opeens nieuwe klachten krijg, maar dat hoeft niet. Ik probeer daar niet teveel aan te denken. Als ik niet in een benzo ontwenning had gezeten, zou ik ook normaal gesproken ook niet steeds denken; wat als ik volgende maand opeens erg ziek word? Ik leef echt met de dag. Plannen doe ik ook niet, dat vind ik onmogelijk in deze situatie. Wel probeer ik op een dag gewone dingen te doen, als dat lukt. Heb net gestreken, probeer wat huishoudelijke taken te doen. Probeer elke dag te wandelen etc. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Annie87, dank voor je geruststellende woorden. Ik hoop na de benzooi trouwens niet nog meer aan te komen hoor. Heb er door ad al meer dan genoeg kilo's bij. En dat beangstigd me dus. Ik ben de afgelopen jaren alleen maar aangekomen. Alleen behoorlijk afgevallen toen ik de vorige x met vreselijke ontwenningsverschijnselen zat, maar toen was ik ook gestopt met ad. Toen bijna 8 kilo afgevallen in 2,5 maand. Die kwamen er dubbel weer bij sinds in weer andere ad ben gaan slikken. En nu ineens val ik dus af. Al wel een tijdje elke ochtend dunne ontlasting. Dat komt wel door de ontwenning, want dat had ik de vorige x ook. Normaal heb ik moeite met ontlasting, nu dus totaal niet. 

@EefjeJ, ik maak me daar dus ook erg druk om. En ook door t nachtzweten, al heb ik daar de laatste week wat minder last van. In t begin van mijn BO ben ik ook heel erg afgevallen. Toen ook als gevolg van stress en t afvallen alleen riep al weer veel meer stress op. Hoezo Vicieuze cirkel. Ik heb voor maandag een afspraak bij de huisarts, hopelijk kan die me gerust stellen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Annie87 Ik herken dat enorm inderdaad die zenuwen en onrust, vanmorgen had ik er een zere maag van, nu gaat het wel weer. Ik probeer inderdaad ook gewoon wat huishoudelijke dingen te doen en af en toe even de tuin in lopen, heerlijk nu. Afleiding vd klachten werkt wel inderdaad, maar soms ook niet ;) Ik ga dat ook eens meer proberen los te laten, dat bang zijn voor de klachten die evt nog kunnen komen. Ik denk dat ik nu in de moeilijkste tijd zit qua ontwenning en wie weet hoe lang het duurt, maar ooit ben ik weer de oude :)

@doorbijter Het nachtzweten kon ik me ook erg druk om maken, maar meer omdat ik dacht dat het een enge ziekte was. Nu probeer ik het maar over me heen te laten komen als het opkomt, afgelopen nacht had ik er weer veel minder last van. Wel warm en dan weer koud, maar dat heb ik overdag ook weleens. Ik hoop voor jou dat je met de dia wat minder klachten ervaart en dat er een keer licht komt aan het einde vd tunnel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei EefjeJ:

Goedemorgen 

Daar heb je helemaal gelijk in @bolletje tijdens zo'n wave is het zo moeilijk om nog helder te denken, dat vind ik echt bizar... Gelukkig dat ik weer een nacht beter heb geslapen na een rotnacht en dag... Wel vaak wakker, maar al met al wel wat uren geslapen, ben nu ook rustiger :)

@Annie87 hoe was jou nacht? En @Cyclad58 heb jij een beetje kunnen slapen? 

Fijne dag iedereen! 

 

Hoi @EefjeJ, ik had een goede nacht, maar verder een lastige dag. 
Dat van die buikzenuwen herken ik, daar had ik met name in de ontwenning erg veel last van. Nu heel soms nog wel eens. Vanmorgen werd het veroorzaakt door de groepstherapie die ik vanmiddag had. Vond het erg spannend, maar het ging goed. Het is een groep met 2 psychologen en 5 deelnemers met een angst- of een paniekstoornis. Veel herkenning. 
De benadering spreekt mij ook aan: psychiaters willen je vaak in een hokje stoppen (paniekstoornis, angststoornis, PTSS, depressie, you name it), maar gemeenschappelijk is dat het om een emotionele stoornis gaat en dat de weg naar "ermee om te leren gaan" voor elke stoornis hetzelfde is. De therapie duurt 8 weken (elke vrijdag anderhalf uur). 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedeavond mensen!

Vorige week vrijdag had ik EMDR gehad, en nu 2 dagen geleden beginnen de effecten pas. Heftig! Maar voor mij gevoel sta ik nu wel met 1 been in mijn eigen ik :)

@Cyclad58 Ik krijg ook groepstherapie vanuit het GGZ en ook vannuit het inzien dat alles in hokjes wordt gestopt. Voor z’n grote zorg instelling werkt dat ideaal. Ik zie er ook tegen op niet alleen omdat het groeps therapie is maar ook omdat ze elke keer met iets anders aankomen netzoals diagnoses bijvoorbeeld of vanuit een verzekerings kwestie gezien die hebben daar ook grote invloed op. 

De 17e heb ik een intake voor de groepstherapie dus het is nog even bekijken hoe het gaat lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei doorbijter:

Morgeu allen,

Hier redelijk geslapen, maar vroeg en zo ellendig wakker. Pfff, t lijkt elke dag erger te worden. 

Even een ander vraagje. Is gewichtsverlies ook een ontwenningsverschijnsel? Merk dat ik afgevallen ben de laatste weken. 

EefjeJ en annie87, wat fijn dat jullie een betere nacht hebben gehad. Nu de dag ook

 

12 uur geleden zei doorbijter:

@Annie87, dank voor je reactie. Ik eet wel iets minder, althans als ik me ellendig voel snaai ik heel wat minder. En idd, bijna iedere ochtend diarree. Msc dat t daar van komt. 

1 tip voor de diarree en buikklachten : Slippery Elm. Werkt bij diarree, maar ook bij verstopping. Neemt het overtollig vocht op, maakt daar slijmerig papje van. Ook beschermt het met dat slijm de darmwand en maagwand. Ik koop het bij www.PipingRock.com 

afvallen was voor mij een groot probleem en ik naam zelfs om 23.00 uur voor het slapen gaan een beker pap, omdat ik bang was echt op gevaarlijk ondergewicht te komen. Ik kon maar niet aankomen terwijl ik aan het afbouwen was, maar toen ik eenmaal klaar was, kwam ik zonder problemen weer op normaal gewicht.

Ik denk dat het voornamelijk te maken heeft met darmen die niet goed werken en dat het niet kalmerende zenuwstelsel gewoon heel veel energie kost. Stress kost het lichaam veel energie, angst ook, en daarnaast moet het lichaam een mega probleem herstellen. Allemaal energietrekkers dus. Hierdoor is afvallen het gevolg, naast het feit dat de meeste mensen last krijgen van vermoeidheid. Ik heb nog een jaar na de afbouw last gehad van vermoeidheid. Nu is het nog niet optimaal, maar ik kan de hele dag door zonder persee op de bank te moeten liggen of zelfs in bed te moeten. Ik denk echt dat het lichaam gewoon veel te doen heeft ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Cyclad58:

Hoi @EefjeJ, ik had een goede nacht, maar verder een lastige dag. 
Dat van die buikzenuwen herken ik, daar had ik met name in de ontwenning erg veel last van. Nu heel soms nog wel eens. Vanmorgen werd het veroorzaakt door de groepstherapie die ik vanmiddag had. Vond het erg spannend, maar het ging goed. Het is een groep met 2 psychologen en 5 deelnemers met een angst- of een paniekstoornis. Veel herkenning. 
De benadering spreekt mij ook aan: psychiaters willen je vaak in een hokje stoppen (paniekstoornis, angststoornis, PTSS, depressie, you name it), maar gemeenschappelijk is dat het om een emotionele stoornis gaat en dat de weg naar "ermee om te leren gaan" voor elke stoornis hetzelfde is. De therapie duurt 8 weken (elke vrijdag anderhalf uur). 

 

Ik vind het super postitief dat je dit doet en in mijn ervaring werkt groepstherapie heel goed. De herkenning is zo relativerend en helpend, en je voelt je toch meer normaal. Ook kan je delen wat helpt en wat je niet helpt. En zo te horen heb je een relatief klein groepje. Vanuit de psychologie is het resultaat met behandeling van angst met therapie echt heel heel goed. Dus ik hoop dat dit voor jou ook zo gaat werken. Probeer boven alles, vooral je oordeel over alles los te laten, en jezelf de ruimte te geven te zijn zoals je bent. Ook als je gevoeliger bent en je daar dus gehoor aan moet geven. Push jezelf niet dagelijks om dingen anders te moeten doen dan je eigenlijk fijn vind. De ontspanning die daarmee komt in je innerlijk, brengt een hoop onrust van de buitenwereld in balans met jezelf. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...