Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 3-4-2019


EefjeJ

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal :)

Iedereen een beetje kunnen slapen?

Voor het eerst sinds tijden heb ik zo ongeveer 7 uur geslapen! Wel 4 keer wakker geweest, maar goed het kan dus nog wel ;) 
Ik was evengoed nog moe haha... Mijn spieren werken ook nog niet echt mee, ook weer wat onrust en zenuwen, maar het is te handelen...
Fijne dag iedereen!

@doorbijter succes vandaag bij de psych!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net terug van de verpleegkundige. Die heeft er meer verstand van dan de psychiater lijkt wel. Als het goed is bekt de psychiater mij vanmiddag en bespreek ik met hem de overstap. Hoop zo dat hij vandaag nog een recept uitschrijft. Maar nog even geduld dus

EefjeJ, wat fijn dat je zo goed geslapen hebt. Hoop dat het overdag nu ook de goede kant op gaat

Fijne dag allen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha @EefjeJ, fijn dat je 7 uur hebt geslapen. Dat geeft de burger moed! Hopelijk geeft het je gedurende de dag ook een wat beter gevoel. 

Ik had vannacht voor het laatst een halve Oxazepam, vanaf vandaag wil ik stoppen. Helaas lukte het me niet om goed in slaap te komen, ik sliep pas ergens rond half 2. Wel tot ongeveer half 8 kunnen slapen, al met al wel te doen.

Vrijdag starten we eindelijk met groepstherapie voor mijn angststoornis. Gek genoeg gaat het de laatste 2 weken goed en heb ik nergens last van zo lijkt het, maar de therapie is zinvol en helpt me om er definitief mee te kunnen dealen. Zo zie ik het wel: dealen met de angst. Het is volgens mij een illusie om te denken dat je zonder angst moet leven. Ik denk dat dat niet kan en dat iedereen wel een bepaalde angst heeft of soms last heeft van angstgevoelens. Ik moet leren er goed mee te kunnen omgaan, hopelijk is de therapie mij daarbij behulpzaam. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58 hoop dat het je lukt te stoppen. Duim voor je. Weg met de troep ;)

@doorbijter en wat zei de psych? Wel fijn dat de verpleegkundige er in elk geval wat vanaf weet. 

Ik heb niet zo’n beste dag, vandaag overheerst de depressiviteit echt enorm. Ondanks dat mijn nachtrust wel aardig ok was. Er valt echt geen logica in te ontdekken. Hopelijk morgen een betere dag. Hebben jullie dat ook, dat de symptomen zo sterk wisselen elke dag? De ene dag is het bijvoorbeeld vooral depressiviteit icm duizelig zijn en derealisatie, de andere dag is het een heel onrustig/zenuwachtig gevoel. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@doorbijter hopelijk weet je al meer?

@Cyclad58 naar mijn idee kan je idd niet leven zonder angst, iedereen is wel ergens bang voor denk ik... Ik heb sowieso altijd angst voor hoogtes, krijg al zweethanden als ik er aan denk ;)

@Annie87 Wat vervelend zeg zo'n dag :( bij mij kan het per dag of zelfs per dagdeel verschillen... Vanmorgen was ik ook depri en zenuwachtig. Vanmiddag weer erge hoofdpijn, trillerig en zenuwpijn in mijn arm... En voornamelijk 's nachts onrustig en zweten... Ik hoop dat je je gauw weer wat beter voelt! X

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HI allemaal,

@Cyclad58 Wat fijn dat de therapie gaat beginnen. Ik hoop dat je er echt wat aan hebt. Mocht je toch twijfelen of je er wat aan hebt: ik heb veel baat gehad bij schematherapie en voor het eerst het gevoel echt handvatten te hebben gekregen voor heftige emoties. Hoop dat het voor jou ook zo gaat uitpakken met deze therapie.

@doorbijter HOe is het gegaan bij de psychiater?

 

@EefjeJ Toen ik eenmaal beter ging slapen, ( al sliep ik altijd wel, had geen slapeloosheid) ging ik ook langer slapen. Steeds langer leek wel.... makkelijk 10 uur per nacht en als ik korter sliep voelde ik me ziek. Nu slaap ik nog 9 tot 9,5 uur en voel dat ik dat echt nodig heb.  Super fijn dat je vannacht wel hebt geslapen en ik hoop dat er nog velen mogen volgen!

 

@Annie87 Bij mij waren de klachten niet al te grillig, maar zeker niet altijd gelijk. En dat was ook echt niet uit te leggen waarom ze soms wel of soms niet aanwezig waren. Je moet er doorheen en dan worden ze vanzelf minder. Houd vol, want het is een kwestie van tijd.

Voel me zelf niet geheel stabiel vandaag, mogelijk moet ik ongesteld worden of is het toch de AD ontwenning op het moment... ik weet het niet. Aan de down side of life in ieder geval.  En dat is deels ook gewoon menselijk. Net als het hebben van angst. En ja Ad, @Cyclad58 sommige dingen dingen kunnen we niet volledig stoppen, maar wel veel beter mee leren omgaan en accepteren dat we er onze keuzes soms op moeten aanpassen en niet door te duwen, met waar we mee bezig zijn.  Miisschien is het beter naar jezelf leren luisteren wel het aller belangrijkste wat je kunt leren in het leven en waar je de meeste voldoening en herstel in kunt vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar is Paps weer. Ben heel stoer oxazepam aan het afbouwen. Zit nu sinds 1 week nog op 3 doseringen van 10 - 10 - 35 (nacht). Kom van 125 mg af.

Behalve lichamelijke ontwenning begint de mentale ontwenning nu ook. Heavy. Rondom de lichamelijke ontwenning, herkennen jullie verhitting- en kippevelaanvallen? Ben ook erg benauwd.  

Groetjes en sterkte allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Paps:

Daar is Paps weer. Ben heel stoer oxazepam aan het afbouwen. Zit nu sinds 1 week nog op 3 doseringen van 10 - 10 - 35 (nacht). Kom van 125 mg af.

Behalve lichamelijke ontwenning begint de mentale ontwenning nu ook. Heavy. Rondom de lichamelijke ontwenning, herkennen jullie verhitting- en kippevelaanvallen? Ben ook erg benauwd.  

Groetjes en sterkte allemaal!

kippevelaanvallen heb ik ook wel gehad. Is het ook echt een gevoel van hitte en kou? of voelt het als meer een lichamelijke zenuwreactie? Ik denk dat beiden kunnen voorkomen, ik had het zelf voornamelijk koud, maar had ook een zenuwreactie zonder dat er kou bij te pas kwam, waarbij ik plekjes had met kippevel, dus niet mijn hele huis, maar gewoon  rijksdaalder grote plekjes...

Heel veel sterkte! Je hebt nog een lange periode voor de boeg zo te zien. Ga je het mogelijk nog omzetten naar Diazepam of niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Kannietmeer:

kippevelaanvallen heb ik ook wel gehad. Is het ook echt een gevoel van hitte en kou? of voelt het als meer een lichamelijke zenuwreactie? Ik denk dat beiden kunnen voorkomen, ik had het zelf voornamelijk koud, maar had ook een zenuwreactie zonder dat er kou bij te pas kwam, waarbij ik plekjes had met kippevel, dus niet mijn hele huis, maar gewoon  rijksdaalder grote plekjes...

Heel veel sterkte! Je hebt nog een lange periode voor de boeg zo te zien. Ga je het mogelijk nog omzetten naar Diazepam of niet?

Mij is geadviseerd om niet om te zetten. Aan Diazepam moet je ook weer wennen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Paps:

Mij is geadviseerd om niet om te zetten. Aan Diazepam moet je ook weer wennen.

Dat advies heb ik destijds ook gehad toen ik verzocht om de Lorazepam om te zetten in Diazepam, om precies dezelfde reden. Ik heb dat advies toen opgevolgd, maar heb er achteraf spijt van. Ik hoor en lees veel goede verhalen over omzetting naar Diazepam. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Paps:

Mij is geadviseerd om niet om te zetten. Aan Diazepam moet je ook weer wennen.

omzetten duurt tussen de 4 dagen en 4 weken. Ontwenning duurt soms wel een jaar. Wanneer je last hebt van tussentijdse ontwenning vanwegede halfwaardetijd, is het met diazepam een stuk milder om af te bouwen. Afhankelijk van je eigen reactie, kan je de keuze maken wat echt goed is. De meesten reageren wel goed op diazepam, maar je moet niet afgaan op harde cijfers bij de omzetting, maar patient gericht afstemmen. Soms is het te veel, soms is het te weinig. Dosis flexibiliteit is bij omzetten belangrijk

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Cyclad58:

Dat advies heb ik destijds ook gehad toen ik verzocht om de Lorazepam om te zetten in Diazepam, om precies dezelfde reden. Ik heb dat advies toen opgevolgd, maar heb er achteraf spijt van. Ik hoor en lees veel goede verhalen over omzetting naar Diazepam. 

helemaal in lijn met wat ik zeg en ik heb mijn eigen ervaring met de omzetting van Lora naar Dia.  Ging prima. @Paps

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Kannietmeer:

kippevelaanvallen heb ik ook wel gehad. Is het ook echt een gevoel van hitte en kou? of voelt het als meer een lichamelijke zenuwreactie? Ik denk dat beiden kunnen voorkomen, ik had het zelf voornamelijk koud, maar had ook een zenuwreactie zonder dat er kou bij te pas kwam, waarbij ik plekjes had met kippevel, dus niet mijn hele huis, maar gewoon  rijksdaalder grote plekjes...

Heel veel sterkte! Je hebt nog een lange periode voor de boeg zo te zien. Ga je het mogelijk nog omzetten naar Diazepam of niet?

Mij is geadviseerd om niet om te zetten. Aan Diazepam moet je ook weer wennen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 4-4-2019 om 17:15 zei Paps:

Mij is geadviseerd om niet om te zetten. Aan Diazepam moet je ook weer wennen.

Ja, dat zei je al. In mijn ervaring weten artsen alleen niet goed waar ze het over hebben en geloof ik meer de ervaringen van mensen die mij voor zijn gegaan en mijn eigen ervaring. Een kortwerkende benzo geeft gewoon veel meer afbouwpijn dan een langwerkende benzo. Vandaar het advies van Professor Ashton om altijd om te zetten naar Diazepam in dat soort gevallen. Het omzetten kan je stapsgewijs doen en het wennen valt in verhouding tot de klachten die je maanden lang kunt hebben van de oxa in het niet.

Maar dat is mijn mening. Als coach zou ik mensen, afhankelijk van hun klachten natuurlijk, juist wel de omzetting adviseren.  Je bent nog niet superlaag, dus je kan deze keuze ook later nog eens overwegen, mocht je in de problemen komen met de halfwaardetijd van de oxa.
Heel veel sterkte in geval bij de weg die je nog te gaan hebt.

in welk tempo en op welke manier bouw je momenteel af?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In mijn eigen tempo. Ik deed een keer 2 x 12.5 per week. Daarna 5mg per week. Nu 2 weken niets. Stabiliseren voor zover dat kan. Gisteren een mega depri dag gehad. Dacht dat ik helemaal terug viel. Vandaag mentaal goed, maar wel veel lichamelijke klachten.

Ik heb daarnaast ook pijnlijke neuropathie. Ik weet dus niet altijd of de klachten door oxazepam komen of de neuropathie. 

Deze week bij de HA geweest. Deze zei doodnuchter dat er mensen zijn die heel oud worden met doorslikken van oxazepam. Ik ben 47! 

Ik wil ervan af. Alle succesverhalen zijn welkom. Maar die mensen zoeken waarschijnlijk geen forum op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei Paps:

In mijn eigen tempo. Ik deed een keer 2 x 12.5 per week. Daarna 5mg per week. Nu 2 weken niets. Stabiliseren voor zover dat kan. Gisteren een mega depri dag gehad. Dacht dat ik helemaal terug viel. Vandaag mentaal goed, maar wel veel lichamelijke klachten.

Ik heb daarnaast ook pijnlijke neuropathie. Ik weet dus niet altijd of de klachten door oxazepam komen of de neuropathie. 

Deze week bij de HA geweest. Deze zei doodnuchter dat er mensen zijn die heel oud worden met doorslikken van oxazepam. Ik ben 47! 

Ik wil ervan af. Alle succesverhalen zijn welkom. Maar die mensen zoeken waarschijnlijk geen forum op.

het succes zit hem in het succesvol afbouwen en genezen ! En dat gebeurd zeker! Afbouwen is alleen echt een precies werkje en de HA en psychiaters gaan vaak als een olifant in een porseleinkast tekeer, en doen vervolgens alsof het aan jou ligt. ( althans dat is mijn ervaring.) Het is dus heel belangrijk je zelf goed te informeren en een andere methode te gaan hanteren, zodat je niet helemaal door de hel gaat. Zij zullen zeggen dat het gekkewerk is, of dat het onzin, maar geloof me..... het is de moeite waard om het totaal anders te doen dan de zorg zegt.
Micro-afbouw is de veiligste en minst pijnlijke methode. Mocht je daar meer van willen weten of er niet uit komen, dan vertel ik het je graag.

x Liz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De klachten horen erbij. Je gaat er gewoon voor! 47! Op tijd rust inlassen. Al zijn het weken. Ga uit van 14 dagen. En daarna verder kijken. Al zak je nauwelijks uiteindelijk kom je op 0 ..de Micro afbouw wordt veel gehanteerd en met vallen en opstaan ga je het redden. We gaan allemaal door die tunnel, je bent niet alleen. Psychiaters en huisartsen zijn de ergste. Vertrouw op jezelf op je gevoel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...