Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 1-4-2019


Aanbevolen berichten

Mensen opletten vandaag het is 1 april.;)

Vandaag even wat in de tuin  doen, want woensdag komt hier de tuinman voor het eerst. Dat is hier zo goed geregeld. Je belt hier de vrijwilligerscentrale en vraagt om een tuinman. Nu heb ik iemand voor E5,-- p.u. en als ik 2,50 gezegd had was het ook goed. Ja  das zo toppie hier.

Vanmiddag weer dagbesteding. Jippie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen :D

Ojee ja 1 April....ik weet dat mijn moeder altijd een grap uithaalt, maar trap er altijd weer in :P
Hoe gaat het met iedereen? Beetje geslapen?

Ik heb iets meer uurtjes geslapen, maar echt heel vaak wakker en erg onrustig/nerveus in mijn lijf. Vanmorgen ging redelijk op de onrust/misselijkheid na en ineens voel ik zo weer angst en een huilbui opkomen, hup eruit gegooid en het gaat weer iets beter. Ik zit nog wel erg te shaken, zoiets raars om geen controle te hebben over je lijf en geest... Maar het komt goed :)

Veel plezier vanmiddag Bolletje! en inderdaad goed geregeld voor je tuin. Mijn vriend is hovenier, dus dat is best handig haha ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, 

heb dat ook meteen die onrust en zenuwen in mijn lijf pfff. Slapen gaat ook nog lastig. Zeer wisselend qua uren, maar ben blij met elk uurtje dat ik pak. Inslapen is lastig ik ben dan erg schrikachtig van elk geluid, waardoor ik steeds een soort schokken door mijn lijf krijg. Ook ervaar ik vaak een heel raar zweverig gevoel. Maar goed ik heb in elk geval geslapen en ook nachtmerrie vrij dit keer, dus probeer me op die positieve dingen te focussen. 

Ik hoop dat jullie allemaal een fijne dag hebben! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen lieverds,

Ik had last van een mug:angry:... nu al!!??
Nou ja, er zijn ergere dingen!
@Annie87 Heb je al wel een oordopjes geprobeerd? Is voor mij echt een goede oplossing geweest. Ik deed ze de hele nacht door in en uit, wende maar langzaam in het begin, maar uitieindelijk bood het met een hoop rust.

Ik moet een naam bedenken voor mijn coachingsbedrijf. Wie heeft er een idee? Ik loop vast.....
Het zal echt gaan om het afbouwen van door artsen voorgeschreven medicatie. Dus geen andere vorm van verslavingscoaching ;-).  Mijn naam Liz kan er in... hoeft niet..... coaching...support.... het mag helemaal Nederlands, maar ook helemaal Engels zijn.

Mijn vriend is Syrisch, dus 1 april is hier geen probleem. Hij zal er niet aan denken en ik ben ook niet zo'n grappenmaker

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Liz, 

oordopjes heb ik ook vaak in. Maar helpen niet heel veel, maar soms toch iets (voor de zachte geluiden, die hoor ik dan vaak niet meer). Krijg soms wel ontstekingen ervan in mijn oren heb ik het idee. Laatst helemaal een rood en pijnlijk oor, toen ben ik een tijd gestopt en heb ik met fucidin zalf gesmeerd. Dat hielp gelukkig. 

O jee een naam.... poeh geen idee... wel super dat je dat gaat doen! Topper! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Liz, wat goed dat je je ervaring gaat inzetten om mensen te helpen. Zoiets lijkt mij ook wel wat, mocht ik ooit hersteld zijn. Ik moet nog niet aan werk denken, maar dat zal ongetwijfeld een x komen. En daarbij wil ik niet afhankelijk blijven van een uitkering. Ja, ik heb wel het geluk dat ik al een tijdje volledig ben afgekeurd. Niet op grond van benzos ontwenning, maar als gevolg van allerlei diagnoses die ik gekregen heb toen ik op t dieptepunt van mijn burn out zat. 

In welke richting woon jij Liz? Mocht t storm lopen, denk dan eens aan me, haha. 

Ik had gisteren niet een hele fijne dag, maar vanmorgen beter opgestaan en tot nu toe gaat t redelijk. T Zonnetje helpt natuurlijk ook

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Annie87 heel naar die zenuwen en onrust...zo ziet ik het nu ook, elk uurtje is er weer één. Wel fijn zonder nachtmerries :) Ik had wel een hele rare droom, weet het niet meer precies, maar vaag was het wel ;)

Wat mooi Liz dat je dat gaat doen...heb nu niet zoveel puf om na te denken over een naam haha...beetje leeg hier binnen ;)

Wanneer ga je overstappen op Diazepam @doorbijter Hopelijk heb je vandaag een "goede" dag!

Herkennen jullie dit? Ik ging naar therapie vanmorgen en dan bouw ik toch weer veel spanning op en dan krijg ik toch weer wat hartkloppingen, koude handen/voeten, droge mond, wat dizzy en zenuwen... Ik baal hier dan zo van, want dit had ik tijdens mijn overspannenheid totaal niet. Ik had wel angst, maar dat was meer in het begin omdat ik angstig werd van de klachten die ik had, daar ben ik nu niet meer angstig voor. Maar dan heb ik wel weer veel spanning om ergens naartoe te gaan... Ik doe het wel en ben zelfs nog even naar de Gamma geweest, dat gaat dan ook prima. Nu wel wat moe en hoofdpijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Annie87:

Goedemorgen Liz, 

oordopjes heb ik ook vaak in. Maar helpen niet heel veel, maar soms toch iets (voor de zachte geluiden, die hoor ik dan vaak niet meer). Krijg soms wel ontstekingen ervan in mijn oren heb ik het idee. Laatst helemaal een rood en pijnlijk oor, toen ben ik een tijd gestopt en heb ik met fucidin zalf gesmeerd. Dat hielp gelukkig. 

O jee een naam.... poeh geen idee... wel super dat je dat gaat doen! Topper! 

Weet je @Annie87 ik gebruik nu oordopjes sinds dat ik niet meer lekker ben. En ik hoor werkelijks niks en dat geeft me zo een rust. In het begin toen ik net een burnout had werd ik elk half uur wakker sowieso en als ik dan wat hoorde nog sneller. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Hypertjeee:

Weet je @Annie87 ik gebruik nu oordopjes sinds dat ik niet meer lekker ben. En ik hoor werkelijks niks en dat geeft me zo een rust. In het begin toen ik net een burnout had werd ik elk half uur wakker sowieso en als ik dan wat hoorde nog sneller. 

Top! Welke gebruik je? 

Ik slaap ook veel op mijn zij en dan drukt zo’n dopje op mijn oorschelp. Denk dat ik daardoor ontstekingen krijg. Ook blijven ze vaak niet lekker zitten.

je bent goed op weg trouwens met je dia! Top! Hoop dat je er snel vanaf bent! Duim voor je! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Annie87:

Top! Welke gebruik je? 

Ik slaap ook veel op mijn zij en dan drukt zo’n dopje op mijn oorschelp. Denk dat ik daardoor ontstekingen krijg. Ook blijven ze vaak niet lekker zitten.

je bent goed op weg trouwens met je dia! Top! Hoop dat je er snel vanaf bent! Duim voor je! 

Ik gebruik die van Otalgan. In het begin kreeg ik ook wat uitslag maar daarna wenden  mijn oren eraan. 

Dankjewel ik hoop het ook 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Annie87:

Top! Welke gebruik je? 

Ik slaap ook veel op mijn zij en dan drukt zo’n dopje op mijn oorschelp. Denk dat ik daardoor ontstekingen krijg. Ook blijven ze vaak niet lekker zitten.

je bent goed op weg trouwens met je dia! Top! Hoop dat je er snel vanaf bent! Duim voor je! 

Ik heb gehoord dat de groene Howard Leight Max-Lite oordopjes ook goed zijn, dat ze nauwelijks irriteren en toch goed afsluiten. Special voor de kleine en gemiddelde gehoorgang.

Ze zijn ook verkrijgbaar in voordelige verpakkingen van 200 paar. Ik was van plan ze nog eens te bestellen.

Niet iedereen reageert echter hetzelfde op een bepaald type oordopjes en daarom is het wel handig dat er ook een probeer-set van 15 verschillende types te koop is. Als een bepaald type goed bevalt kun je ze ook in sets van 25 en 200 paar bestellen. Ik denk nu dat ik die probeer-set eerst maar eens ga proberen.

https://oordopjes-kopen.nl/assorti-compleet-15-x-2-paar-foam-oordopjes.html

Mijn omstandigheden zijn op het ogenblik gelukkig zo dat ik al een hele tijd geen oordopjes hoef te gebruiken maar een aantal jaren terug heb ik ze veel moeten gebruiken. Vanwege de prijs gebruikte ik die een tijd achter elkaar waarbij ik ze afwaste met heet water. Op die manier kon ik ze een tijd hergebruiken. Ik vond het echter toch irriterend om ze te veel in te hebben en denk ook dat dit nauwelijks te vermijden is maar hoe zachter hoe beter natuurlijk. Er is wel al een hele tijd iets mis met mijn rechteroor, wat het is weet ik niet maar het zou me niets verbazen als het een soort schimmelinfectie is, en ik acht het goed mogelijk dat het frequente gebruik van oordopjes in het verleden hier de oorzaak van is. Daarom denk ik ook dat het belangrijk is zo hygiënisch mogelijk te zijn en de dopjes na ongeveer een week te vervangen door een nieuw paar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei karel12:

Ik heb gehoord dat de groene Howard Leight Max-Lite oordopjes ook goed zijn, dat ze nauwelijks irriteren en toch goed afsluiten. Special voor de kleine en gemiddelde gehoorgang.

Ze zijn ook verkrijgbaar in voordelige verpakkingen van 200 paar. Ik was van plan ze nog eens te bestellen.

Niet iedereen reageert echter hetzelfde op een bepaald type oordopjes en daarom is het wel handig dat er ook een probeer-set van 15 verschillende types te koop is. Als een bepaald type goed bevalt kun je ze ook in sets van 25 en 200 paar bestellen. Ik denk nu dat ik die probeer-set eerst maar eens ga proberen.

https://oordopjes-kopen.nl/assorti-compleet-15-x-2-paar-foam-oordopjes.html

Mijn omstandigheden zijn op het ogenblik gelukkig zo dat ik al een hele tijd geen oordopjes hoef te gebruiken maar een aantal jaren terug heb ik ze veel moeten gebruiken. Vanwege de prijs gebruikte ik die een tijd achter elkaar waarbij ik ze afwaste met heet water. Op die manier kon ik ze een tijd hergebruiken. Ik vond het echter toch irriterend om ze te veel in te hebben en denk ook dat dit nauwelijks te vermijden is maar hoe zachter hoe beter natuurlijk. Er is wel al een hele tijd iets mis met mijn rechteroor, wat het is weet ik niet maar het zou me niets verbazen als het een soort schimmelinfectie is, en ik acht het goed mogelijk dat het frequente gebruik van oordopjes in het verleden hier de oorzaak van is. Daarom denk ik ook dat het belangrijk is zo hygiënisch mogelijk te zijn en de dopjes na ongeveer een week te vervangen door een nieuw paar.

Thx voor de tip! Fijn zo’n probeer verpakking. Ik merk ook dat ik meer last heb van oorsmeer idd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 2-4-2019 om 17:18 zei Annie87:

Thx voor de tip! Fijn zo’n probeer verpakking. Ik merk ook dat ik meer last heb van oorsmeer idd. 

Laat ze op maat maken! Echt veel beter vond ik. Je kan er superlang mee doen, ze passen perfect, en irriteren niet. En je gooit niet steeds meer materiaal het mileu in ;-) Ik heb vele anderen geprobeerd, en het verschil is echt groot. Ik kan helaas mijn vriend wel horen snurken, dus dat is er niet mee opgelost, maar alle buitengeluiden zijn verdwenen, net als de buren, of mijn bellende vriend in de kamer ernaast. Ik hoor wel gewoon mijn wekker van mijn telefoon.
Daarnaast gebruik ik altijd in 1 oor, die op het kussen laat ik vrij( ik slaap altijd op mijn zij.) Als ik een rugslaper was, zou ik gewoon met twee in slapen vermoed ik. Je betaald inmalig wel een hoger bedrag, maar je kan ze heel makkelijk reinigen.
Oh en mocht je zoals ik gevoelig  zijn voor de druk die je op je oren kan voelen, vraag dan om een ventilatie erin. Hadden ze bij mij eerst niet gedaan en dat had ik wel nodig. Heb ze opgestuurd en weer met ventilatiegaatjes teruggekregen, zonder meerprijs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...