Spring naar bijdragen

Waarom ik mezelf nooit een alcoholist zou noemen.


Marguerite

Aanbevolen berichten

  • 3 weeks later...

Wat een goede tekst, hier zit ik al mee sinds ik hier mij vanaf 2008 aanmeldde. Dit schreef ik elders laatst en past hier goed bij. 

Ik noem mezelf nooit alcoholist. Indien ik dat wel zou doen dan zou ik het hebben en nooit zijn.... Don't let your struggle become your identity. Zo ook met ziektes. Iemand heeft xx ziekte maar is het niet. We zijn zoveel meer dan dat label. En dan nog, ik zou gebukt gaan onder dat stigma mijn hele leven. Dank je wel mij niet gezien. Ik ben een ander mens als toen ik nog dronk. Ik hoef dat label niet meer te dragen. Ik moet niet meer drinken, ik heb een gevoeligheid voor verslaving, dat wel maar dat ik alcoholist ben NO WAY!  De bekende zin ik ben alcoholist en eens een alcoholist altijd een alcoholist heeft voor mij altijd het geloof in kunnen veranderen in de weg gestaan. Dit artikel haalt nog veel meer rake argumenten aan hierbij. 

Dank je voor posten.

Ps. Dit is met alle begrip en respect geschreven naar mensen die zich wel alcoholist noemen. Het lijkt een beetje of ik neerkijk op alcoholisten. Dat bedoel ik niet. Ik ben net als iedereen hier.... bezig adb te blijven.

 

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...