Spring naar bijdragen

Onze h.kamer 28-03-2019


Aanbevolen berichten

Goedemorgen beste medestrijders,

Hoe is t met jullie? Allemaal de nacht overleefd? Ik zie dat er weinig activiteit is hier de laatste periode. Ik zelf kom ook sporadisch even kijken. Meeste van ons is gewoon bezig met herstellen of overleven als ik het zo kan noemen. En ik met 3 kids heb het eigenlijk ook best druk :)

vandaag begin ik weer met werken , nu nog twee halve dagen kijken hoe het zal gaan.

ik blijf aan jullie denken

houd de moed er in !

liefs hypertjeee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, 

@Grumpie of je je kilo’s weer gaat kwijtraken durf ik niet te zeggen. Slecht slapen hoort erbij helaas. Ik heb maanden slecht geslapen en slaap nog steeds slecht maar af en toe beginnen er nachten tussen te zitten die wat beter gaan. Probeer zoveel mogelijk vaste bedtijden aan te houden, avond geen beeldschermen/tv, bouw je dag af qua rust, dus hou je avond rustig. (misschien doe je dit al) lekker in bad ofzo, als je een bad hebt. Goed dat je niks meer in huis hebt! 

De darmklachten horen erbij helaas. Vervelend ook.

heb je de Ashton manual al eens gelezen? Hierin staan namelijk alle klachten beschreven die je kan ervaren. 

Slechte conditie hoort er ook bij. Je lichaam staat eigenlijk continu in een soort staat van paraatheid tijdens afbouwen en stoppen, vanwege het tekort aan GABA en omdat de rest van de neurotransmitters in de war zijn. Dit kost enorm veel energie. Ik heb tijdens het afbouwen zelfs gehad, dat ik niet meer kon lopen. Dat was heel eng. Magnesiumcitraat hielp hier wel bij, mijn hartslag is regelmatiger geworden door magnesium, mijn coördinatie verbeterde. Bedenk je dat het tijdelijk is, ga niet slaafs aan je conditie werken nu, want alle neurotransmitters zijn gewoon in de war. Probeer te accepteren dat het tijdelijk is. 

Sterkte 

 

@Hypertjeee wat knap dat je weer gaat werken. Begin je meteen met 2,5 dag per week? Dat lijkt me best heftig. Ben je er klaar voor? Hoop dat het goed gaat en je gaat bevallen. 

Liefs 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal

@Grumpie laatst heb ik wel een verhaal gelezen van een man die ook per dag heel erg schommelde met zijn gewicht...ik weet alleen even niet meer waar. Maar hij was ook aan het afbouwen van een benzo... Op dit moment heb ik ook een hele slechte conditie en ook doodmoe, maar ik heb er vertrouwen in dat dit ooit weer goedkomt. Probeer er niet teveel over te piekeren, dit is makkelijk gezegd dat weet ik. Maar het komt goed :) het is een rottijd (zacht uitgedrukt) maar het komt goed (dit blijf ik voor mezelf herhalen). Sterkte!

@Hypertjeee Succes op je werk! Ik hoop ook dat het je bevalt :)

@Annie87 hoe gaat het met je?

En hoe is het met de rest?
Hier gaat het "redelijk". Ik zit wel in een slecht slapen periode, maar ja hoort erbij. Ik probeer het nu een beetje los te laten allemaal en er vertrouwen in te hebben dat het goedkomt. Ben er wel achter dat waar mijn klachten ook vandaan komen, het weinig zin heeft om daar steeds over na te denken ;) Het moeilijkst vind ik nog dat ik zoveel spanning opbouw als ik ergens naartoe ga, dan denk ik echt, hoe kan dat nou? Ik was nooit zo angstig, maar dit zal in de loop der tijd wel slijten... Straks weer een kijkje nemen bij mijn paard...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @EefjeJ

Ik heb het nog steeds erg zwaar maar ik begin nu sinds een aantal dagen een soort van Windows te ervaren (ben nooit helemaal klachtenvrij, maar tijdens deze Windows maar milde klachten). Hopelijk zet deze stijgende lijn zich voort. Ik doe verder nog weinig. Ben gewoon thuis. Onderneem nog niks met vrienden ofzo, neem wel af en toe een massage en wandel af en toe. Wil vooral rust merk ik. Ik ga mezelf niet pushen. Autorijden zie ik nog niet zitten. Dan wil ik eerst nog meer beter zijn. 

Het is niet gek dat je angst hebt om ergens naartoe te gaan. Dat is echt een ontwenningsklacht. Heb ik ook. Een vriendin van me vertelde gister of ik me nog kon herinneren dat ze jaren geleden rij-angst had. Dat wist ik nog wel. Nu is bij haar het kwartje gevallen; ze kreeg paniekaanvallen achter het stuur na verlaging van de mirtazapine. Heeft heel lang geduurd. Nu heeft ze daar helemaal geen last meer van. Sinds december heeft ze haar laatste beetje eindelijk afgebouwd. Ze heeft er jaren over gedaan. 

Veel plezier bij je paard 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei EefjeJ:

Goedemorgen allemaal

@Grumpie laatst heb ik wel een verhaal gelezen van een man die ook per dag heel erg schommelde met zijn gewicht...ik weet alleen even niet meer waar. Maar hij was ook aan het afbouwen van een benzo... Op dit moment heb ik ook een hele slechte conditie en ook doodmoe, maar ik heb er vertrouwen in dat dit ooit weer goedkomt. Probeer er niet teveel over te piekeren, dit is makkelijk gezegd dat weet ik. Maar het komt goed :) het is een rottijd (zacht uitgedrukt) maar het komt goed (dit blijf ik voor mezelf herhalen). Sterkte!

@Hypertjeee Succes op je werk! Ik hoop ook dat het je bevalt :)

@Annie87 hoe gaat het met je?

En hoe is het met de rest?
Hier gaat het "redelijk". Ik zit wel in een slecht slapen periode, maar ja hoort erbij. Ik probeer het nu een beetje los te laten allemaal en er vertrouwen in te hebben dat het goedkomt. Ben er wel achter dat waar mijn klachten ook vandaan komen, het weinig zin heeft om daar steeds over na te denken ;) Het moeilijkst vind ik nog dat ik zoveel spanning opbouw als ik ergens naartoe ga, dan denk ik echt, hoe kan dat nou? Ik was nooit zo angstig, maar dit zal in de loop der tijd wel slijten... Straks weer een kijkje nemen bij mijn paard...

Dankje !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Annie87:

Goedemorgen, 

@Grumpie of je je kilo’s weer gaat kwijtraken durf ik niet te zeggen. Slecht slapen hoort erbij helaas. Ik heb maanden slecht geslapen en slaap nog steeds slecht maar af en toe beginnen er nachten tussen te zitten die wat beter gaan. Probeer zoveel mogelijk vaste bedtijden aan te houden, avond geen beeldschermen/tv, bouw je dag af qua rust, dus hou je avond rustig. (misschien doe je dit al) lekker in bad ofzo, als je een bad hebt. Goed dat je niks meer in huis hebt! 

De darmklachten horen erbij helaas. Vervelend ook.

heb je de Ashton manual al eens gelezen? Hierin staan namelijk alle klachten beschreven die je kan ervaren. 

Slechte conditie hoort er ook bij. Je lichaam staat eigenlijk continu in een soort staat van paraatheid tijdens afbouwen en stoppen, vanwege het tekort aan GABA en omdat de rest van de neurotransmitters in de war zijn. Dit kost enorm veel energie. Ik heb tijdens het afbouwen zelfs gehad, dat ik niet meer kon lopen. Dat was heel eng. Magnesiumcitraat hielp hier wel bij, mijn hartslag is regelmatiger geworden door magnesium, mijn coördinatie verbeterde. Bedenk je dat het tijdelijk is, ga niet slaafs aan je conditie werken nu, want alle neurotransmitters zijn gewoon in de war. Probeer te accepteren dat het tijdelijk is. 

Sterkte 

 

@Hypertjeee wat knap dat je weer gaat werken. Begin je meteen met 2,5 dag per week? Dat lijkt me best heftig. Ben je er klaar voor? Hoop dat het goed gaat en je gaat bevallen. 

Liefs 

Twee halve dagen , dus totaal 8 uur per week. En ook geen twee opeenvolgende dagen gelukkig :) 

het is best ok gegaan, paar momenten gehad dat ik wat duizelig werd . Maar ik weet dat ik weer moet wennen , en dat het door alle prikkels komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat hoop ik ook voor je @Annie87 dan is het misschien iets draaglijker voor je....
Ik zat ook over die angst na te denken, ik was wel angstig toen ik overspannen werd, maar toen was ik bang voor de hartkloppingen e.d. Nu ben ik dat eigenlijk niet meer, maar nu heb ik angst om ergens naartoe te gaan en dat had ik helemaal niet. Eigenlijk pas sinds een paar weken, dus dat zou inderdaad goed door de oxa kunnen komen. Ook dat trillerige heb ik pas sinds twee weken... Rust is goed en af en toe een massage en een wandeling ook, ik doe precies hetzelfde :) Het verhaal van je vriendin geeft ook weer hoop, het komt goed.
Bij mijn paard ging het best oke...begon wel te zweten en nu ben ik best moe, wat meer hartkloppingen. Maar ja ik bouw ook voor die tijd al spanning op...maar ik probeer er toch 3 a 4 keer even heen te gaan...

Wat fijn @Hypertjeee
dat het oke ging, het begin is er :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

@Annie87 het gaat steeds beter met mij.

Ik kom niet zoveel op het forum af en toe kijk ik nog wel. Ik ben met andere dingen bezig die buiten het kader van het forum gaan. 

Ik ben al een tijdje bezig met Ho’o pono pono ook op de klachten die ik bijna niet meer heb van de ontwenningsverschijnselen. Wat als je in een wave zit en je past dat toe om het te kunnen loslaten en vergeven wat blijft er dan nog over van de klachten? Fysiek valt er niet direct invloed op uit te oefen mentaal wel.

Ook ben ik nog bezig met EMDR om de 2 weken en TAT afgelopen vrijdag heb ik dit toegepast sinds dien piepen mijn oren de heletijd oorzaak:, ik mag iets horen, ik kan iets niet horen of ik wil iets niet horen. Ook voel ik de hele tijd een tintelingen in mijn voet, oorzaak: met wie kan je niet uit de voeten, welke stap durf je niet te zetten, of welke situatie kan je niet uitstaan.

Beetje zweverig misschien maar fysiek valt er niks te ondekken. Maar zo werkt het wel bij psychosomatische klachten :).

groetjes.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Deligaf1 ben blij dat het steeds beter met je gaat. Ben altijd bang dat als het stil wordt, het niet goed gaat met iemand. Gelukkig! Fijn om te lezen! :)

@Hypertjeee wat goed van je. Hoop dat het te doen is voor je en steeds beter gaat. 

@EefjeJ fijn dat je toch weer even bij je paard bent geweest. 

 

Zelf heb ik zojuist voor het eerst body stress release geprobeerd. Ben benieuwd of ik hier iets van ga merken. Zal jullie op de hoogte houden. Fijne avond allemaal! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei ELL:

Hoi @Annie87.

fijn dat je al iets betere nachten maakt. Hoe voelde de body stress release op zich?

 

Ik vind het knap dat je naar massage gaat. Hou daar ook erg van maar wordt weer niet aangeraden bij oververmoeidheid. 

Hi @ELL 

ik word gelukkig gebracht en gehaald door vrienden/familie. Ik word er toch iets relaxter van. Bovendien schijnt massage ook echt stress te verminderen? Hartslag en bloeddruk dalen etc. Ik ben ook erg vermoeid maar kan me niet schelen. Ik heb juist het idee dat het me helpt. Heb nog nooit zoveel massages gehad in zo’n korte tijd. 

Body stress release is niet te vergelijken met een massage. Het voelde niet zo ontspannen ofzo. Ze stimuleert het zenuwstelsel door op bepaalde punten te drukken. Ik ga het gewoon een paar x proberen. Het is niet pijnlijk in elk geval. Mijn moeder is er helemaal weg van omdat haar armklachten die ze al jaren heeft, opeens weg zijn. Ik heb eerlijk gezegd dat ik geen wonderen verwacht omdat ik weet dat mijn klachten door een diabalans van de neurotransmitters komen door de medicatie, maar wellicht werkt het ondersteunend. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt @Annie87, massage zou stress verminderen maar kan ook stimulerend werken. Maar als het jou ontspant dan lijkt het mij een goede keuze. Deed je dit ook al tijdens je afbouw? 

Wie weet wat je nog merkt van de body stress release. Ben benieuwd. Blijft toch een kwestie van uitproberen voor wie er wat werkt, maar als het bijv voor jou gaat werken hou ik het in mijn achterhoofd. 

bewerkt door ELL
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...