Spring naar bijdragen

Voorstellen en temazepam


Briba

Aanbevolen berichten

14 uur geleden zei Briba:

@Kannietmeer Er is nog wel een belangrijk praktisch punt bij diazepam: je mag niet autorijden, bij temazepam kan dat nog net. Verder is er niets denk ik, he? Clonazepam is wat langer werkend, maar daar heb ik zoveel slechte ervaringen over gelezen, dat maakt me alleen al bang.

Er zijn meer dan genoeg mensen die dat wel doen, maar mijn persoonlijke advies is om tijdens ontwenning nooit auto te rijden. Dit is natuurlijk praktisch niet voor iedereen haalbaar, maar ik vind dat mensen een bewuste keus moeten maken. Tijdens ontwenning van welke benzo dan ook, heb je kan op verminderde concentratie, verminderde hand-oogcoöordinatie, verminderd overzicht en afdwalende gedachten. Deze dingen maken dat autorijden tijdens ontwenning een risico is. Ik heb daarom bewust geen auto gereden tot 6 maanden na het stoppen van de diazepam en ik echt het gevoel had dat mijn ontwenning significant verminderd was. Nog steeds heb ik een paar schokmomenten gehad en een dikke boete voor door rood rijden... niet echt goed ingeschat/gezien. Gelukkig niemand geraakt, maar ik ken een paar  mensen die wel echt ongelukken hebben gemaakt.
Persoonlijk denk ik dat de pijn verminderen van de afbouw voor mij een hogere prioriteit zou hebben, omdat je kans maakt nog functioneel te zijn met diazepam. Je kan ook temazepam proberen af te bouwen, totdat je merkt dat je erg ziek bent tussen de innames in. Dan kan je altijd nog overstappen en dan mogelijk je functionaliteit verhogen. Niet iedereen reageert het zelfde dus het is echt een kwestie van proberen en de methode afstemmen op je eigen reactie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...