Spring naar bijdragen

Omzetten diazepam


Aanbevolen berichten

Net bericht dat de afspraak van dinsdag as. toch door kan gaan. Pfieuw, toch een opluchting. Die afspraak voelt voor mij echt als de start van een nieuw hoofdstuk. Afbouw van de benzotroep en de weg naar een hernieuwd leven. Ik geloof in de omzetting naar de diazepam en heb vertrouwen in een langzame gestage afbouw. Al weet ik ook dat het een lange, zware weg zal zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @doorbijter. Goed dat je nu overgaat op Diazepam! Je zegt op het eind dat het sowieso een lange zware weg zal zijn. Maar dat hoeft niet perse (ik dacht dat eerst ook hoor).  Of misschien wel stukken va de weg die zwaar zijn en andere stukken niet. Ik wilde even een tegengeluid laten horen omdat de weg niet altijd zwaar hoeft te zijn of iig niet de hele tijd. Ik ben in maart van Lorazepam (vreselijk rotmiddel) overgezet naar 12 Mg Dia, zit nu op 9,5 Mg inmiddels, en ik slaap als een os en ondanks wat klachten (die komen vooral voort uit mijn schildklier) durf ik het hier bijna niet te zeggen, maar momenteel geniet ik echt van het leven (voor zover mogelijk met nog wat beperkingen maar die had ik al voor de benzo’s), en hoe raar het ook klinkt, ik merk nauwelijks iets vd afbouw. 

Misschien komt dat nog? Ik vul het vantevoren niet in. In ieder geval heb ik op dit moment een makkelijk stuk in mijn weg. Dat kan dus ook!

veel succes met de omzetting, geef jezelf de tijd om er rustig aan te wennen. 

bewerkt door ELL
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ELL dankjewel voor je bemoedigende woorden. Zo fijn om te lezen. Ik ga mijn verwachtingspatroon een beetje bijstellen en hoop ook weer mijn leven een beetje terug te krijgen. 

Ik heb vreselijk last van tussentijdse ontwenning en kan niet wachten om over te stappen. Mag ik vragen in welk tempo jij afbouw? Ook met vijl en weegschaal of gewoon 1 mg per 2 weken of zo? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @doorbijter.  Ik had mijn bericht nog even aangepast. Ik zat ook aan die nare Lorazepam, dat heb ik even toegevoegd. 

Mijn eerste stukje heb ik er in 1 keer afgehaald als test (0,5 Mg, kwart tablet van 2 Mg). Was ik daar helemaal raar van geworden dan had ik langzamer afgebouwd. Ik ben nu wel bezig met de weegschaal en het vijlen, en mijn lichaam kan nu 0,5 Mg afbouw per week aan. Dit schijnt nog best snel te zijn, maar het gaat goed. Heb over dit tempo ook overlegd met @Kannietmeer, aanrader als coach :-) Zo lang het goed voelt hou ik dat tempo aan, maar dat is dus echt persoonlijk. Ik ben sinds maandag weer 0,5 gezakt, en ik merk er wederom niks van. 

Ik heb daarnaast wel ondersteuning van acupunctuur en neurofeedback, wat me ook goed helpt. 

Als ik terugkijk heb ik ongeveer een week of 3 moeten wennen aan de Diazepam: 1 dag in bed gelegen na de omzetting, en de rest van de tijd knapte ik vooral psychisch langzaam op. Daarna voelde ik me sterk genoeg om gaan af te bouwen. Dat is voor iedereen verschillend natuurlijk. Jij zit al wel lang aan die Lorazepam, zou dus ook zeker even de tijd nemen om te wennen aan Dia en te stabiliseren als dat mogelijk is. Die (eventuele) paar weken kunnen er ook nog wel bij. Genoeg ellende gehad met die Lora toch? Naar spul bah. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeker genoeg ellende met de lora gehad. Als ik vorig jaar had geweten wat ik nu allemaal weet en heb ervaren dan was ik er nu wel vanaf geweest. Tja, achteraf is zo makkelijk lullen. 

Ik wil ook proberen 2 mg per 4 weken af te bouwen en inderdaad eerst testen of mijn lijf dat aan kan. Ik doe er liever 2 jaar over en dat ik enigszins kan functioneren dan een half jaar en in deze hel. Me al iets meer mens voelen zou al heel wat zijn en ik heb er vertrouwen in dat dat door de omzetting goed komt. Vooral omdat ik met name last heb van de tussentijdse ontwenning. Maar nogmaals dank voor je positieve verhaal. En kannietmeer heb ik ook gevonden hoor. Maar ik ga eerst met de verslavingsarts aan de slag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar is inderdaad niet mee te functioneren, met die tussentijdse ontwenning. Ik ben in zware ellende gekomen door Zolpidem. 2 maanden later door de crisisdienst aan de Lorazepam gezet alleen voor het slapen. ‘S Ochtends rond 10 uur werkte de Lora uit, en kon ik alleen maar huilen tot ik het ‘s avonds weer innam. Hele dagen huilen en woede, wat een ramp. Toen begon ik het overdag ook in te nemen.  Gelukkig stuitte ik toen op het forum en op @Kannietmeer, en heb ik vrij vlot de omzetting naar Dia gemaakt. 

Goed dat je met de arts aan de slag gaat. Volg je eigen lichaam en inderdaad, beter een langere afbouw en beter functioneren, dan in de ellende blijven. Even op adem komen geeft ook weer meer kracht voor je afbouw. Nogmaals succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allen,

Daar ben ik weer. Terug van een lange dag. Half 11 weg en half 6 terug. Inmiddels de kinderen onder gebracht en vriendlief naar voetbal, dus nu languit op de bank. Ben behoorlijk gesloopt. 

Hoe was het? Ik ga inderdaad overstappen op diazepam. En daar ben ik zo blij mee. Wel moet het nog met de psychiater daar worden kortgesloten, waarom weet ik eigenlijk niet, maar wsc ga ik eind volgende week beginnen met de overstap. Kan niet wachten. Even doorbijten nog met die ellendige lora. Hij verwachte trouwens van de overstap niet veel klachten. 

Zoals jullie wellicht weten ben ik aan de lora gegaan vanwege een zeer heftige burn out. In die periode heb ik ook de diagnose angst en paniekstoornis gekregen, naast nog vele andere stempels trouwens. Nu is deze arts van mening dat mijn klachten ook, of msc wel grotendeels, een gevolg zijn van deze angst en paniekstoornis en mijn burn out. zelf heb ik jaren gedacht dat daar de klachten van kwamen, Ben ik er na 3 jaar eindelijk achter dat ze toch echt van de lora komen, blijken ze dan toch nog van mijn BO te komen. Dat was wel even een klap. Dacht dat ik dat afgesloten had. Daar moet ik dus nog eens even goed over nadenken. Ik heb hem aangegeven dat ik zeker angst heb, angst om nooit meer beter te worden, angst om nooit van die benzooi af te komen, maar geen andere angsten. De angsten die de meesten van ons hebben in tijden dat we veel last van de ontwenning hebben. Want als ik me goed voel heb ik zelfs die angst niet eens. Aan die angsten ga ik zeker werken met de verpleegkundige in het ziekenhuis.

Ik ben blij dat ik bij deze arts onder behandeling mag zijn. Ik mag mijn eigen tempo bepalen. Hij is,  zoals hij zelf ook op de site aangeeft, af en toe wat chaotisch, maar ik heb het volste vertrouwen dat ik met hem aan mijn zijde van die benzooi af kom. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei doorbijter:

Hoi allen,

Daar ben ik weer. Terug van een lange dag. Half 11 weg en half 6 terug. Inmiddels de kinderen onder gebracht en vriendlief naar voetbal, dus nu languit op de bank. Ben behoorlijk gesloopt. 

Hoe was het? Ik ga inderdaad overstappen op diazepam. En daar ben ik zo blij mee. Wel moet het nog met de psychiater daar worden kortgesloten, waarom weet ik eigenlijk niet, maar wsc ga ik eind volgende week beginnen met de overstap. Kan niet wachten. Even doorbijten nog met die ellendige lora. Hij verwachte trouwens van de overstap niet veel klachten. 

Zoals jullie wellicht weten ben ik aan de lora gegaan vanwege een zeer heftige burn out. In die periode heb ik ook de diagnose angst en paniekstoornis gekregen, naast nog vele andere stempels trouwens. Nu is deze arts van mening dat mijn klachten ook, of msc wel grotendeels, een gevolg zijn van deze angst en paniekstoornis en mijn burn out. zelf heb ik jaren gedacht dat daar de klachten van kwamen, Ben ik er na 3 jaar eindelijk achter dat ze toch echt van de lora komen, blijken ze dan toch nog van mijn BO te komen. Dat was wel even een klap. Dacht dat ik dat afgesloten had. Daar moet ik dus nog eens even goed over nadenken. Ik heb hem aangegeven dat ik zeker angst heb, angst om nooit meer beter te worden, angst om nooit van die benzooi af te komen, maar geen andere angsten. De angsten die de meesten van ons hebben in tijden dat we veel last van de ontwenning hebben. Want als ik me goed voel heb ik zelfs die angst niet eens. Aan die angsten ga ik zeker werken met de verpleegkundige in het ziekenhuis.

Ik ben blij dat ik bij deze arts onder behandeling mag zijn. Ik mag mijn eigen tempo bepalen. Hij is,  zoals hij zelf ook op de site aangeeft, af en toe wat chaotisch, maar ik heb het volste vertrouwen dat ik met hem aan mijn zijde van die benzooi af kom. 

Wat fijn voor je @doorbijter

Het gaat je op de Diazepam zeker lukken! En wat je klachten betreft, het kan ook zowel met je burnout als met je ontwenning te maken hebben. Het zal een combi zijn, het lijkt me niet fair om alles op de burnout te gooien. Dat is te makkelijk. Goed dat je daaraan gaat werken, je mag de toekomst met deze zeer deskundige begeleiding met vertrouwen tegemoet zijn! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop dat het gesprek een beetje verlopen is zoals je verwacht had. Ja we hebben de benzo allemaal niet voor niets gekregen in eerste instantie, dus het zou kunnen dat er nog iets daarvan onder zit. Dat kan bijvoorbeeld onverwerkte rouw zijn die voor langere tijd onderdrukt is door de benzo (dit geld o.a voor mij ) en dat het dan na afbouw toch terug kan komen. De stempel angststoornis heb ik ook gehad langere tijd terug. Ik ben daar ook langere tijd voor in behandeling gegaan omdat ik van het eventuele onderliggende graag alvast werk wilden maken. Na een half jaar      eerst elke week en later elke twee weken zijn we ermee gestopt, omdat de vinger er niet op te leggen was en we het er eigenlijk wel overeens waren dat het nu vooral allemaal erg chemisch lijkt te zijn. Wel hebben we de afspraak gemaakt dat als mocht blijken dat na afbouw er toch echt dingen zijn die naar boven komen het traject te vervolgen. Wel ga ik nog naar een ander waar ik in eerste instantie ook cgt van kreeg maar dat is nu meer een soort van ondersteuning en uitlaatklep in één geworden en dat is vaak wel prettig. Het schijnt voor sommige mensen te helpen die afbouwen om er b.v cgt naast te doen, maar ik denk lang niet voor iedereen. Misschien helpt het jouw om aan dingen te werken, maar ik zou me er nu niet te veel zorgen om maken. Eerst maar is over naar Diazepam en dan rustig afbouwen. Je gaat er net als ik gewoon vanaf komen hoor ( kan het spierballetje hier niet vinden dus die moet je er maar even bij denken ).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei doorbijter:

Hoi allen,

Daar ben ik weer. Terug van een lange dag. Half 11 weg en half 6 terug. Inmiddels de kinderen onder gebracht en vriendlief naar voetbal, dus nu languit op de bank. Ben behoorlijk gesloopt. 

Hoe was het? Ik ga inderdaad overstappen op diazepam. En daar ben ik zo blij mee. Wel moet het nog met de psychiater daar worden kortgesloten, waarom weet ik eigenlijk niet, maar wsc ga ik eind volgende week beginnen met de overstap. Kan niet wachten. Even doorbijten nog met die ellendige lora. Hij verwachte trouwens van de overstap niet veel klachten. 

Zoals jullie wellicht weten ben ik aan de lora gegaan vanwege een zeer heftige burn out. In die periode heb ik ook de diagnose angst en paniekstoornis gekregen, naast nog vele andere stempels trouwens. Nu is deze arts van mening dat mijn klachten ook, of msc wel grotendeels, een gevolg zijn van deze angst en paniekstoornis en mijn burn out. zelf heb ik jaren gedacht dat daar de klachten van kwamen, Ben ik er na 3 jaar eindelijk achter dat ze toch echt van de lora komen, blijken ze dan toch nog van mijn BO te komen. Dat was wel even een klap. Dacht dat ik dat afgesloten had. Daar moet ik dus nog eens even goed over nadenken. Ik heb hem aangegeven dat ik zeker angst heb, angst om nooit meer beter te worden, angst om nooit van die benzooi af te komen, maar geen andere angsten. De angsten die de meesten van ons hebben in tijden dat we veel last van de ontwenning hebben. Want als ik me goed voel heb ik zelfs die angst niet eens. Aan die angsten ga ik zeker werken met de verpleegkundige in het ziekenhuis.

Ik ben blij dat ik bij deze arts onder behandeling mag zijn. Ik mag mijn eigen tempo bepalen. Hij is,  zoals hij zelf ook op de site aangeeft, af en toe wat chaotisch, maar ik heb het volste vertrouwen dat ik met hem aan mijn zijde van die benzooi af kom. 

 Mijn collega- coach Baylissa zegt altijd tegen haar clienten: "Everything is benzo withdrawal until proven otherwise".  Als er niet een heeeeel duidelijke aanwijzing is dat je klachten persoonlijk zijn, gebonden aan trauma's of hele verkeerde coping, dan zou ik er dus nu volledig vanuit gaan dat je klachten grotendeels van de benzo komen. 
Pas als je er vanaf bent en de ontwenning voorbij bent, en bent genezen, kan je kijken of therapie nog een goede aanvulling kan zijn .Ik heb geen diagnoses gekregen, maar wel gekozen om een bepaalde therapie te volgen, gewoon dat ik wist dat ik in bepaalde emoties niet goed was. ( kon nooit boosheid voelen en werd altijd erg nerveus als iemand anders boos werd) Daar wilde ik graag beter in worden, dus dat heb ik gedaan, en met succes. Maar wel NA de afbouw. Ik startte 4 maanden na de afbouw, en dit was pittig. Iets langer wachten had ook goed geweest. Maar ik was zo kalm dat ik het emotioneel aankon. En 1 x in de week zo een afspraak was voor mij wel fijn en eigenlijk een goede start om energie op te bouwen.

Fijn ook dat je je eigen tempo mag bepalen. Dat scheelt de helft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar ben ik weer. Het gaat nu eindelijk gebeuren. Dinsdag ga ik beginnen met de omzetting naar diazepam. Nog 6 dagen geduld. 

Had ik net een paar dagen dat ik je iets rustiger voelde, vandaag weer een k dag waar ik weer alleen maar op de bank kan hangen niks doen. Ben daar zo klaar mee. Nog een uurtje dan komen alle kerels weer thuis. Hopelijk doet dat je een beetje goed. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

58 minuten geleden zei doorbijter:

Daar ben ik weer. Het gaat nu eindelijk gebeuren. Dinsdag ga ik beginnen met de omzetting naar diazepam. Nog 6 dagen geduld. 

Had ik net een paar dagen dat ik je iets rustiger voelde, vandaag weer een k dag waar ik weer alleen maar op de bank kan hangen niks doen. Ben daar zo klaar mee. Nog een uurtje dan komen alle kerels weer thuis. Hopelijk doet dat je een beetje goed. 

Ha wat fijn, @doorbijter
Eindelijk kun je nu die stap zetten. Succes! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ter vervolg: inmiddels de 4e dag van de eerste omzetting. Een halve lora in 5 mg dia. De 1e 2 dagen waren pittig. De eerste avond een hel. De derde dag ging het wat beter, De ergste onrust was weg. Helaas vandaag weer een mindere dag. Ik merk echter wel dat de tussentijdse ontwenning minder is. Ik ga nu de 2e lora nemen en normaal snak ik er dan echt naar. Nu valt dat mee, voel me net zo ellendig als de hele dag. Het wordt dus niet erger. T lijkt erop dat t eerste stukje diazepam werkt. Nog 3 te gaan en dan rustig afbouwen.d

Ober 1,5 week de volgende omzetting. Dan mag ik gelukkig de eerste dag ook.nog gewoon de lora erbij nemen. 

Wordt vervolgd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 14-6-2019 om 15:03 zei doorbijter:

Ter vervolg: inmiddels de 4e dag van de eerste omzetting. Een halve lora in 5 mg dia. De 1e 2 dagen waren pittig. De eerste avond een hel. De derde dag ging het wat beter, De ergste onrust was weg. Helaas vandaag weer een mindere dag. Ik merk echter wel dat de tussentijdse ontwenning minder is. Ik ga nu de 2e lora nemen en normaal snak ik er dan echt naar. Nu valt dat mee, voel me net zo ellendig als de hele dag. Het wordt dus niet erger. T lijkt erop dat t eerste stukje diazepam werkt. Nog 3 te gaan en dan rustig afbouwen.d

Ober 1,5 week de volgende omzetting. Dan mag ik gelukkig de eerste dag ook.nog gewoon de lora erbij nemen. 

Wordt vervolgd

goed zo! Vooral doorzetten en doorbijten.  Het is niet fijn de eerste dagen, maar het zal stabiliseren en dat ervaar je gelukkig ook.

We zijn al een week verder zie ik. Hoe is het nu?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 21-6-2019 om 09:25 zei doorbijter:

@Kannietmeer het is de afgelopen week gelijk gebleven. Voel me nog steeds ellendig, maar de diepe dalen zijn minder heftig. Kan niet wachten tot ik helemaal over ben, dan weet ik waar ik aan toe ben en kan de langzame afbouw en hopelijk langzaam herstel, beginnen. 

kan ik me helemaal voorstellen! Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei doorbijter:

Vanavond 2e omzetting. 1e dag 5g dia extra, morgenavond niet meer, dus dat wordt even spannend. Als t deze week goed gaat, volgende week weer een halfje omzetten. Ik kan de 1e 5 mg dia iig verdragen, dat is al een hele geruststelling 

spannend! Ik hoop dat het steeds beter gaat en dat je meer stabiel zal voelen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Tegenwoordig ook tappering strips wel zelf betalen  dan gaat het heel langzaam de afbouw dat wil ik gaan doen  na gebruik van bijna 5weken oxazepam  maar ook gelezen die al veel langer slikken en als nog te hoog is kan het nog met minder wel zelf betalen 80euro per maand  iemand hier ook ervaring mee? Groet Anja  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Dubie:

Tegenwoordig ook tappering strips wel zelf betalen  dan gaat het heel langzaam de afbouw dat wil ik gaan doen  na gebruik van bijna 5weken oxazepam  maar ook gelezen die al veel langer slikken en als nog te hoog is kan het nog met minder wel zelf betalen 80euro per maand  iemand hier ook ervaring mee? Groet Anja  

lieve Anja, Ik zou je graag antwoorden en helpen, maar ik begrijp je vraag denk ik niet goed genoeg. Kan je het nog een keer formuleren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tegenwoordig ook tappering strips wel zelf betalen  dan gaat het heel langzaam de afbouw dat wil ik gaan doen  na gebruik van bijna 5weken oxazepam  maar ook gelezen die al veel langer slikken en als nog te hoog is kan het nog met minder wel zelf betalen 80euro per maand  iemand hier ook ervaring mee? Groet Anja  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey hallo  ja ik zit zo hier te lezen over afbouwen oxazepam en andere pammetjes  en zie ook met Google dat het via tappering strips kan weet niet of hier míjn lotgenoten het weten of misschien al zo afgebouwd zijn ik slik het nu iets meer als n maand en ondervindt al trekking verschijnselen  terwijl ik nog gebruik het lichaam vraagt om meer dus waardoor er mee begon hevige paniekaanval had ik vandaag weer heftig ik slik 3x10  per dag nu extra 10 ingenomen  nu weer rustiger  maar zolang als er de symptomen zijn durf ik nog niet af te bouwen  bang dat ik het juist weer terug krijg  het wordt waarschijnlijk  antidepressiva want dit is ook niks de oxazepam voor te lange duur  sorry weet het even niet meer  in de war deze dag 

Groet Anja 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen  

Ik heb diasepam liggen hier  2mg  is dat het zelfde als 3x10 mg Oxazepam  het vervelende is  dat ik zeker aan de antidepressiva moet  en meestal ook n pammetjes in begin weken wordt gebruikt om de ergste klachten wat te minderen   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...