Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 24-3-2019


EefjeJ

Aanbevolen berichten

Goeie morgen Eefje en van harte welkom in onze huiskamer. Je deelt al veel en schrijft van je af, hartstikke goed. Het zal misschien niet zo heel makkelijk worden maar kom hier veel. Schrijf veel deel veel huil en lach met ons. En mocht het ooit een dagje teveel worden met de kindjes, zal ik je mijn adres geven (grapje).

Wat gaan we vandaag doen? Met onze luie kont in de zon liggen? Wandelen in de bossen of langs het strand met of zonder onze viervoeter?

Ik ben kristallen aan het maken dus moet dadelijk op pad voor kleurstof.

Verder werd ik vannacht met hyperventilatie wakker. Zou ik dan nog teveel prikkels krijgen???? Nou ja we gaan er weer tegenaan. Voel me goed.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bolletje

Dankjewel :) ik merk dat het van me af schrijven en antwoord krijgen op mijn vragen, mij wel wat rust geven. Daarnaast is een beetje herkenning wel "prettig", dan heb ik niet helemaal het idee dat ik gek ben, ook al heb ik het niet zo lang gebruikt...

Wat naar om wakker te worden met hyperventilatie... 

Hier verloopt de ochtend best goed eigenlijk, heeft weer wat hoop :) straks weer met het hele gezin naar mijn paard. Altijd handig wat hulp mee ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag ik hier ook wat vragen mbt ontwenning? 

Zo goed als het vanmorgen ging, zo raar werd ik vanmiddag... Ik kreeg ineens weer hoofdpijn, gevoelig voor licht, zweten, koude handen en voeten en later ook hartkloppingen, wat trillerig, ook gewoon een grieperig gevoel... Voor mijn gevoel voelt het anders dan mijn overspannenheid en komt het nu meer in aanvallen. Wat is jullie ervaring? Ik was overigens niet angstig. Ben wel naar mijn paard geweest en zelfs nog de supermarkt, dat ging redelijk. Maar nu een lekkere stijve nek ;) Sorry voor mijn onzekerheid... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei EefjeJ:

Mag ik hier ook wat vragen mbt ontwenning? 

Zo goed als het vanmorgen ging, zo raar werd ik vanmiddag... Ik kreeg ineens weer hoofdpijn, gevoelig voor licht, zweten, koude handen en voeten en later ook hartkloppingen, wat trillerig, ook gewoon een grieperig gevoel... Voor mijn gevoel voelt het anders dan mijn overspannenheid en komt het nu meer in aanvallen. Wat is jullie ervaring? Ik was overigens niet angstig. Ben wel naar mijn paard geweest en zelfs nog de supermarkt, dat ging redelijk. Maar nu een lekkere stijve nek ;) Sorry voor mijn onzekerheid... 

Bij veel mensen komt het in aanvallen of golven dus dat klopt wel. In het Engels noemen ze het Windows en waves. Tijdens de Windows voel je je redelijk ok en tijdens de waves ervaar je veel klachten. Niet iedereen heeft Windows, sommige mensen voelen zich vrijwel altijd slecht. Je mag alles vragen daar is het forum voor. Geen sorry zeggen! Nergens voor nodig

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@EefjeJ

ik heb er ontzettend veel over gelezen op allerlei sites, heel veel ervaringsverhalen en heel veel filmpjes op YouTube bekeken in het Engels. Voor sommigen werkt dit niet en worden er juist angstig van. Ik wil juist wel graag weten wat ik kan verwachten. (Als ik een andere ziekte had, zou ik ook de prognose willen weten) al helemaal omdat dit een ziekte (ja zo noem ik het toch maar even) is waar veel artsen en psychiaters weinig vanaf weten. In alle verhalen die ik heb gelezen valt mij op dat genezing na volledige afbouw/stop zeer verschillend is. Er zijn mensen die binnen een maand genezen. Er zijn mensen die er heel lang over doen (wel 3 jaar, maar dat is uitzonderlijk dus schrik niet meteen). Er zijn mensen die hebben Windows van een paar maanden en vervolgens weer een maand een dikke wave voordat ze weer in een window zitten. Er zijn mensen die zich maanden slecht voelen, zonder Windows en daarna opeens genezen. Er valt eigenlijk geen zinnig woord over te zeggen valt mij op. Ik vind dit juist erg belangrijk om te weten omdat, stel je hebt een window van een maand en daarna weer een wave, anders ga je twijfelen en artsen zeggen dan al snel; dat kan niet, want vorige maand voelde je je goed, dus is geen ontwenning meer. Ik ga liever op de verhalen af van alle ervaringsdeskundigen.  Ik heb laatst een filmpje gezien van een vrouw uit Canada die er heel lang over deed maar nu echt genezen is en anderen helpt tijdens hun benzo ontwenning. Zij zegt dat haar situatie wel uitzonderlijk was, zo lang. Maar het gaat nu heel goed met haar. En ze heeft nu heel veel mensen gezien in haar praktijk die bezig zijn met benzo ontwenning. Ze zegt dat het grootste deel, van alle mensen die ze heeft gezien, (zo’n 80 %) geneest binnnen 6 maanden. Uit die verhalen haal ik juist ontzettend veel hoop. Als je wil kan ik je wat linkjes sturen, maar voor sommigen werkt het averechts. Soms stuit ik ook op nare verhalen en die sla ik dan over. Super knap dat je toch naar je paard bent geweest en in de supermarkt bent geweest. Dikke knuffel 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eefje, Onzekerheid is een normaal menselijk gevoel, dus je hoeft geen sorry te zeggen hoor. Was het paardrijden lekker meis, en heb je een beetje uit kunnen waaien. Wat ruiken ze lekker hé? En belangrijk is dat je weer een dag dichter bij je herstel bent. Toppie hoor. Kijk eens Paarden PlaatjesDie is voor jou. Mooi hé?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Annie87

Dankjewel voor je uitgebreide antwoord :) ik ben inderdaad ook heel veel aan het lezen op Engelstalige sites, daar is zoveel meer te vinden. Wat dat betreft is het in Nederland echt iets wat niet erkend wordt door artsen.

@bolletje

Dankjewel :)Ja het was evengoed wel even fijn, rijden heb ik niet meer gedaan sinds ik overspannen ben. Maar knuffelen wel en ja heerlijk die paardengeur :) Ik denk ook vaak elke dag, weer een stap dichterbij. Ik moet nu alleen nog accepteren dat ik gewoonweg niet weet hoe lang het gaat duren...

Hoe was jullie dag tot nog toe?? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei EefjeJ:

@Annie87

Dankjewel voor je uitgebreide antwoord :) ik ben inderdaad ook heel veel aan het lezen op Engelstalige sites, daar is zoveel meer te vinden. Wat dat betreft is het in Nederland echt iets wat niet erkend wordt door artsen.

@bolletje

Dankjewel :)Ja het was evengoed wel even fijn, rijden heb ik niet meer gedaan sinds ik overspannen ben. Maar knuffelen wel en ja heerlijk die paardengeur :) Ik denk ook vaak elke dag, weer een stap dichterbij. Ik moet nu alleen nog accepteren dat ik gewoonweg niet weet hoe lang het gaat duren...

Hoe was jullie dag tot nog toe?? 

Ja ik vind alle Engelse/Amerikaanse sites veel duidelijker. Op de site van jellinek word het benoemd maar verder niet: https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/is-post-withdrawal-syndrome-paws/

nederland loopt een beetje (beetje-boel) achter op dit gebied. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...