Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

 

Het zag psychose, schizo-affectief, bipolair en schizofrenie op papier verschijnen. Het is begunstigd, het is creatief, maar het is niet waar. Het is goedbedoeld, gezegend maar nodeloos pijnlijk dat dit is verzonnen voor het nog niet doorvoelen van emoties, het observeren van gedachten en het openen van de geest. Dit zijn doodgewone ervaringen die in het leven horen en die niets met ziekte te maken hebben, behalve het laten verdwijnen ervan.

Al wist het niet waar het voor bedoeld was, het leverde tegen beter weten in een les op door quetiapine te hebben aangenomen. Dit droeg bij aan de lijdensdruk om het leven ineen te laten storten, wat achteraf de bedoeling bleek om kwaad met goed te doen vergelden door te vragen: wie?

Het idee dat ik ergens aan lijd is precies dat, een idee. Niet waar. Het kwam erachter dat er geen 'ik' bleek te zijn. Geen 'ik', zo geen leed en dus geen probleem. Ondanks dat er geen 'ik' is die ergens een klacht over kan hebben en het lichaam een drug gedurende dat het er niet mee kan stoppen kan nemen tot aan de dood, kan het proberen dit leerzame, gezegende maar nutteloze 'medicijn' te laten. Sinds 21 maart 2019 is het langzaam begonnen met 25 milligram minder. Aan steun heeft het de familie, spirituele familie, een psychiater en andere betrokkenen.

Wie wil (wederzijds) steunen om het laten van deze psychiatrische drugs?

 

bewerkt door Quetiapine
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Quetiapine ,

Hoeveel milligram Quetiapine ga je afbouwen als ik vragen mag? Ik vond het afbouwen hiervan heel goed te doen.

Geen vergelijking met het afbouwen van Benzodiazepines,waarvoor de meeste mensen hier komen op dit forum. Ik lees dat je 25mg per keer wil afbouwen. Is dit per week? Of per maand?  

Ikzelf denk dat 25mg per keer goed te doen moet zijn.Als het toch teveel voor je is kan je vragen of je tabletten van 12,5mg kunt krijgen.Deze hebben een breuklijn en zou je dus ook nog een keer kunnen halveren.

Veel succes ermee. 

 

bewerkt door Robbin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 22-3-2019 om 18:01 zei Robbin:

Hoeveel milligram Quetiapine ga je afbouwen als ik vragen mag?

Ik lees dat je 25mg per keer wil afbouwen. Is dit per week? Of per maand?  

Dank voor de vraag en informatie. Als het lukt kan het vierhonderd milligram afbouwen. Het idee is om gedurende drie weken de eerste stap naar 375 milligram aan te voelen. Afhankelijk van hoe het lichaam er mee omgaat kan het versnellen, langzamer gaan of het per drie weken zo laten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Dank voor de interesse en ideeën.

Op 21-4-2019 om 22:01 zei benzodizzy:

Heb jij dit zelf geschreven of is dit vertaald uit het Engels? 

Wie vraagt dat?

 

Op 21-4-2019 om 22:01 zei benzodizzy:

Waarom zou je willen afbouwen als je een psychotische kwetsbaarheid hebt of zelfs nu wel psychotisch bent?

Wie is 'je'?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 1-5-2019 om 19:07 zei Kannietmeer:

@Quetiapine ziet er uit alsof dit middel je van jezelf beroofd heeft? 25 mg is nog niet heel veel gelukkig. En misschien knap je op als je afbouwt, dat is meestal het geval. Zou dat zeker proberen. Sterkte met het terugvinden van 'ik' !

Dan voor de bemoedigende woorden en het idee over beroven.

Ziet [het] er uit alsof dit middel je van jezelf beroofd heeft? Wie is 'je' en wat is 'jezelf'?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 30-4-2019 om 22:29 zei Robbin:

Aan de vorige berichten te zien iemand die het moeilijk heeft om van de Quetiapine af te komen, met een iets wat aparte manier van schrijven?

Dank voor de opmerkzaamheid over het schrijven en het inlevingsvermogen om voor te stellen hoe het voor een ander kan zijn. Wie vraagt dit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Quetiapine:

Dan voor de bemoedigende woorden en het idee over beroven.

Ziet [het] er uit alsof dit middel je van jezelf beroofd heeft? Wie is 'je' en wat is 'jezelf'?

of je maakt het onnodig ingewikkeld aangezien veel mensen hier mee worstelen, of het is in je hoofd erg ingewikkeld. In beide gevallen kan ik hier niet echt goed  op antwoorden op dit moment

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...