Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
Louloubaby

Langdurig gebruik Oxazepam 15 mg.

Aanbevolen berichten

Beste,

Na ongeveer 16 jr. Oxazepam gebruikt te hebben ben ik ongeveer een half jaar geleden begonnen met

het afbouwen  en dit met 1 mg per maand, heel erg langzaam dus.

Dankzij dit forum ben ik er dus achter dat de fysieke klachten die ik heb  ontwenningsverschijnselen  zijn.

Er is mij door de huisarts als door de psychiater gezegd dat ik hier niets van zou merken. Nu heb ik deze klachten 

ook nooit gelinkt aan het afbouwen omdat deze mij al die jaren al zeer bekend zijn maar niet in de mate zoals

ik ze nu ervaar. Nu heb ik begrepen dat je bij langdurig gebruik ook tussentijdse ontwenningsverschijnselen 

kunt hebben. Zou dat dan bij mij het geval geweest kunnen zijn?  De dosering is nooit verhoogd en altijd op 

15 mg per dag blijven staan. Soms kwam het wel eens voor dat ik een tabletje extra nam omdat ik dus van

deze klachten had en meestal verdwenen deze dan ook weer. De volgende klachten ervaar ik vaak tot altijd.

Ontzettend moe zijn, totaal geen energie, een suis in mijn oor, het gevoel alsof mijn hoofd vol met watten zit,

een gevoel van griep maar zonder koorts, heel wazig zien, veel pijn in vooral nek en rug, moeilijk fel licht

kunnen verdragen.

Ik hoop dat u mij hier een antwoord op kunt geven.

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo Linda

Het beste afbouwschema is  afhankelijk van jou situatie,  volgorde en snelheid moet altijd opnieuw door een arts bepaald moet worden.  Zoals ik het lees zijn zowel je huisarts als je psychiater hiervan op de hoogte toch ?   Artsen / psychiaters zijn over het algemeen heel goed in staat dit per individueel geval te bepalen op basis van interactie-effecten halfwaardetijden etc.. het meest efficiënte maar nog steeds gezonde afbouwschema . Het lijkt mij dat je hun op de hoogte moet stellen van bovenstaande effecten . Zeker bij  het langdurige gebruik in jou geval heb je bepaalde effecten die je ook hierboven beschrijft .  Dus het advies is om met je huisarts of psychiater goed te overleggen en niet op eigen houtje verder af te bouwen .   Ik hoop dat je wat aan dit antwoord hebt .  Als het niet duidelijk is dan verneem ik dit graag . Voor nu sterkte en een fijne avond .  

Vriendelijke  groet,

de Moderator 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste,

Dank u voor het antwoord.

Het is inderdaad zo dat mijn huisarts en psychiater hier van op de hoogte zijn. Het afbouwschema heb is ook bepaald met de psychiater.

Inmiddels bouw ik af onder leiding van mijn huisarts af doordat ik een aanvaring heb gehad met mijn psychiater. Zij heeft mij altijd gezegd dat

dat als ik zo langzaam af zou bouwen niets zou kunnen merken van eventuele ontwenningsverschijnselen. Nou is het zo dat ik mij een aantal

weken zo geleden zo rot voelde dat ik haar toch wel redelijk in paniek belde, ik zei haar toen dat het op deze manier niet vol te houden was, ook

omdat ik nog niet zeker wist dat deze klachten er bij horen en dat ik dus fysiek niets mankeer,  Ik had mij nl ook al een aantal keren bij de huisarts

gemeld en die heeft toen allerlei bloedonderzoeken gedaan. In mijn paniek heb ik dus tegen de psychiater gezegd dat ik terug wilde naar 15 mg.

zei vertelde mij dus dat zij dat niet kon doen en dat ik dat maar met mijn huisarts moest overleggen of mijzelf op moest laten nemen. Er kwamen

van haar kant geen vragen wat ik dan voelde of  waarom ik mij zo druk maakte. Zij heeft mij,  mijn inziens,  zo aan mijn lot overgelaten dat ik besloten

heb bij haar mijn gesprekken te te stoppen. Mijn huisarts weet hier ook van en daarom bouw ik nu af onder zijn begeleiding. Een aantal dagen na de

aanvaring met de psychiater had ik een afspraak met de controlerend geneesheer en hij legde mij uit dat ik dat ik tijdens het afbouwen wel degelijk

klachten zou kunnen krijgen. Sindsdien  ben ik een stuk meer gerustgesteld en nadat ik dit forum tegen ben gekomen ging er eigenlijk een wereld

voor mij open. Ik weet nu dat ik zal moeten doorzetten en dat het er allemaal bij hoort  Wel valt het mij op dat,  de hulpverleners en huisarts,  waar ik

mee te maken heb, wel heel slecht op de hoogte zijn van de eventuele klachten tijdens het afbouwproces. Ik bouw dus zeker niet op eigen houtje af,

maar wilde eigenlijk dus via dit forum wat meer te weten komen over de klachten bij het afbouwen en in contact komen of lezen over andere die 

 in het zelfde schuitje zitten.

 

 

bewerkt door Louloubaby

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo Linda,

 

Bedankt voor je antwoord. Fijn dat je wat meer gerustgesteld bent. Ik wens jou veel succes met de afbouw en veel steun vanuit dit forum.

Vriendelijke groet,

De Moderator.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...