Spring naar bijdragen

Is dit ontwenning van de Oxazepam???


EefjeJ

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik hoop dat iemand mij gerust kan stellen....
Ik heb vanaf 20 januari ongeveer 6 wkn oxazepam geslikt tegen angst en nervositeit (overspannenheid). In het begin 10 a 20 mg per dag en tussendoor 10 dgn gestopt en toen weer begonnen omdat alle klachten weer terug kwamen (misschien ook ontwenning?) Toen heb ik het weer ruim 2 wkn geslikt 5 mg 's ochtends en 5mg 's avonds. Totdat ik op een gegeven moment tussen de pillen door naar mijn idee rebound klachten kreeg, nog angstiger, trillen, hoofdpijn, huilbuien. Volgens de assistente vd huisarts kon dit niet, omdat ik het nog niet zo slikte. Maar mijn gevoel zei me dat ik hiermee moest stoppen, al vond ik het doodeng. Volgens haar kon dat in één keer omdat ik het dus nog niet zo lang gebruikte.
De eerste dagen daarna trilde ik mijn lijf uit, erge hoofdpijn, duizelig, zweetaanvallen, tintelingen, branderige huid, hartkloppingen, onrust in mijn lijf (vooral 's ochtends). Maar ik voelde me wel al snel helderder in mijn hoofd en kreeg ook momenten dat ik me "normaal" voelde. Ook dacht ik echt steeds dit komt goed, het duurt lang, maar dit komt goed.
De afgelopen dagen lijkt het weer iets minder te gaan, mede omdat ik pijn had in mijn borst en arm (tintelingen) en ik gelijk dacht dat ik iets in mijn borst had zitten. De huisarts voelt niks geks, maar ik mag voor mijn eigen geruststelling naar het ziekenhuis voor verder onderzoek. Maar goed ik voelde gelijk weer angst opkomen en nu ben ik gelijk weer negatiever en wat depri... Verdere klachten die ik heb zijn nog steeds hartkloppingen, duizelig, zweetaanvallen (vooral 's nachts), beetje wazig zicht, tintelende arm/hand, onrust en angstig. Ik ben zo bang dat ik weer terug bij af ben.... Of kan dit bij de ontwenning horen? Het zijn heel veel symptomen die ik eerst ook had voordat ik aan de oxazepam begon en daarom ben ik zo bang dat dit nooit meer goedkomt. Terwijl het vorige week echt beter met me ging en ik weer blij was :) Ik merk wel dat ik het spannend vind om dingen te ondernemen alleen omdat ik bang ben om terug te vallen, dus dan maak ik ook extra spanning aan. Maar ik probeer wel dingen te doen, want anders krijg ik weer die angst. Ik moet echt weer het vertrouwen in mijn lijf terug krijgen merk ik....
Weet iemand of dit ontwenning kan zijn? Ik ben erg gevoelig voor bijwerkingen van medicatie en reageer ook snel op cafeine en alcohol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei EefjeJ:

Hallo iedereen,

Ik hoop dat iemand mij gerust kan stellen....
Ik heb vanaf 20 januari ongeveer 6 wkn oxazepam geslikt tegen angst en nervositeit (overspannenheid). In het begin 10 a 20 mg per dag en tussendoor 10 dgn gestopt en toen weer begonnen omdat alle klachten weer terug kwamen (misschien ook ontwenning?) Toen heb ik het weer ruim 2 wkn geslikt 5 mg 's ochtends en 5mg 's avonds. Totdat ik op een gegeven moment tussen de pillen door naar mijn idee rebound klachten kreeg, nog angstiger, trillen, hoofdpijn, huilbuien. Volgens de assistente vd huisarts kon dit niet, omdat ik het nog niet zo slikte. Maar mijn gevoel zei me dat ik hiermee moest stoppen, al vond ik het doodeng. Volgens haar kon dat in één keer omdat ik het dus nog niet zo lang gebruikte.
De eerste dagen daarna trilde ik mijn lijf uit, erge hoofdpijn, duizelig, zweetaanvallen, tintelingen, branderige huid, hartkloppingen, onrust in mijn lijf (vooral 's ochtends). Maar ik voelde me wel al snel helderder in mijn hoofd en kreeg ook momenten dat ik me "normaal" voelde. Ook dacht ik echt steeds dit komt goed, het duurt lang, maar dit komt goed.
De afgelopen dagen lijkt het weer iets minder te gaan, mede omdat ik pijn had in mijn borst en arm (tintelingen) en ik gelijk dacht dat ik iets in mijn borst had zitten. De huisarts voelt niks geks, maar ik mag voor mijn eigen geruststelling naar het ziekenhuis voor verder onderzoek. Maar goed ik voelde gelijk weer angst opkomen en nu ben ik gelijk weer negatiever en wat depri... Verdere klachten die ik heb zijn nog steeds hartkloppingen, duizelig, zweetaanvallen (vooral 's nachts), beetje wazig zicht, tintelende arm/hand, onrust en angstig. Ik ben zo bang dat ik weer terug bij af ben.... Of kan dit bij de ontwenning horen? Het zijn heel veel symptomen die ik eerst ook had voordat ik aan de oxazepam begon en daarom ben ik zo bang dat dit nooit meer goedkomt. Terwijl het vorige week echt beter met me ging en ik weer blij was :) Ik merk wel dat ik het spannend vind om dingen te ondernemen alleen omdat ik bang ben om terug te vallen, dus dan maak ik ook extra spanning aan. Maar ik probeer wel dingen te doen, want anders krijg ik weer die angst. Ik moet echt weer het vertrouwen in mijn lijf terug krijgen merk ik....
Weet iemand of dit ontwenning kan zijn? Ik ben erg gevoelig voor bijwerkingen van medicatie en reageer ook snel op cafeine en alcohol.

Lieve Eefje, 

ja dit klinkt echt als ontwenning. Ook heb je gelijk dat toen je 2 x daags 5 Mg slikte je tussentijdse ontwenning voelt. Artsen en zelfs psychiaters herkennen dit niet (laat staan assistentes, ik was zelf ook doktersassistente en tja de assistentes geloven de artsen) maar je omschrijft typische tussentijdse ontwenning. Oxazepam heeft een korte halfwaardetijd en is snel uit je lichaam. In het Engels noemen ze dit interdose withdrawal. 

Ook zullen sommige klachten wellicht hetzelfde zijn, als je eerst ook had maar waarschijnlijk erger. Je pijn op je borst en tintelingen klinken als hyperventilatie. Ook een ontwenningsklacht, (ik had dit zelf heel erg waardoor ik op de SEH belande en later weer de ambu voor ons huis stond) maar als je hiervoor ook al last had, raad ik je aan ademhalingsoefeningen te doen. Natuurlijk moet je wel laten uitzoeken of het hyperventilatie is en niet iets ernstigs. 

Uiteindelijk moeten de ontwenningsklachten steeds minder hevig worden. Hoe lang dit duurt verschilt erg per persoon. Pak je rust, zoek afleiding en mijn advies is om eventuele angsten met behulp van een psycholoog aan te pakken en niet met een pilletje. 

Veel sterkte. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Super bedankt voor je snelle reactie! :)
De tussentijdse ontwenningsverschijnselen waren inderdaad heftiger dan voordat ik ze ging slikken. Nu is het minder heftig, maar zijn de symptomen net ff anders, lijkt het. De hartkloppingen zitten meer in mijn keel. Gelukkig is dat allemaal al onderzocht anders raakte ik daarvan nog in paniek ;)
Maar het is omdat het leek "goed" te gaan, nu weer even een domper en angstig dat het weer wat minder goed gaat. Maar ik vind het wel bijzonder dat het nu beter met me gaat dan toen ik nog de oxazepam slikte. Ik voelde me echt zo slecht en bang, vreselijk. Maar volgens de huisarts waren het steeds terugvallen van de overspannenheid.... Ze wil me ook aan de AD hebben, maar ik sta daar niet echt positief tegenover. Mede omdat het beter gaat en ik geaccepteerd had dat ik overspannen ben. Eerst zat ik uren te zoeken naar wat ik had en mijn klachten, gek werd ik ervan, maar stoppen kon ik niet.
Ik ga één keer in de week naar ontstpannings en ademhalingstherapie, daardoor is mijn ademhaling gelukkig al veel beter, eerst had ik chronische hyperventilatie en paniekaanvallen door de stress. Het zal een hoop tijd kosten, maar ooit zal ik de oude worden. In april start ik bij de psycholoog, want dit nooit meer....
Dus na een paar weken gebruik kan je zeer zeker ontwenningsverschijnselen hebben? Misschien ook niet handig geweest om in één keer te stoppen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei EefjeJ:

Super bedankt voor je snelle reactie! :)
De tussentijdse ontwenningsverschijnselen waren inderdaad heftiger dan voordat ik ze ging slikken. Nu is het minder heftig, maar zijn de symptomen net ff anders, lijkt het. De hartkloppingen zitten meer in mijn keel. Gelukkig is dat allemaal al onderzocht anders raakte ik daarvan nog in paniek ;)
Maar het is omdat het leek "goed" te gaan, nu weer even een domper en angstig dat het weer wat minder goed gaat. Maar ik vind het wel bijzonder dat het nu beter met me gaat dan toen ik nog de oxazepam slikte. Ik voelde me echt zo slecht en bang, vreselijk. Maar volgens de huisarts waren het steeds terugvallen van de overspannenheid.... Ze wil me ook aan de AD hebben, maar ik sta daar niet echt positief tegenover. Mede omdat het beter gaat en ik geaccepteerd had dat ik overspannen ben. Eerst zat ik uren te zoeken naar wat ik had en mijn klachten, gek werd ik ervan, maar stoppen kon ik niet.
Ik ga één keer in de week naar ontstpannings en ademhalingstherapie, daardoor is mijn ademhaling gelukkig al veel beter, eerst had ik chronische hyperventilatie en paniekaanvallen door de stress. Het zal een hoop tijd kosten, maar ooit zal ik de oude worden. In april start ik bij de psycholoog, want dit nooit meer....
Dus na een paar weken gebruik kan je zeer zeker ontwenningsverschijnselen hebben? Misschien ook niet handig geweest om in één keer te stoppen....

Ja dat kan zeker, ik was na 1 week al verslaafd en volgens mijn dokter kon dit niet. Ik voelde me ook slechter op de benzo (clonazepam) alleen zag dit niet helaas. Dacht dat ik erger overspannen raakte. Dat noemen ze paradoxale reacties, staat ook in de bijsluiter! Mijn arts vond het onzin. Ik heb in 3 maanden tijd 4 stoppogingen gedaan en werd heel ziek. Alles werd op angst en burn out gegooid. Ik voelde zelf dat het niet klopte en ben net als jij gaan speuren op internet. Inmiddels heb ik wel 1000 verhalen gelezen die zo herkenbaar zijn. 

Dat je je het ene moment slechter voelt en dan weer wat beter hoort bij de benzo ontwenning. In het Engels noemen ze het Windows en waves. Tijdens de waves ervaar je veel klachten, tijdens de Windows weinig. Klachten komen in golven. Je kan heel lang ontwenningsklachten houden. Hopelijk ben je er snel vanaf. Artsen en fabrikanten zeggen vaak 2 weken. Dit is echter alleen voor de gelukkigen. De meesten veel langer. Soms weken, soms maanden maar het schijnt steeds minder erg te worden. 

Artsen schrijven maar al te graag voor en zien een AD als een wonderpilletje. Ik kan het je alleen maar afraden. Uit eigen ervaringen maar ook alles wat ik erover gelezen heb. Het afbouwen van een Anti depdressiva schijnt ook voor vele mensen vreselijk te zijn. 

Hoop dat je je snel beter voelt. Veel liefs 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat dacht ik dus ook! Ik dacht echt nou hier kom ik nooit meer uit, wat een ellende...
Ik heb ook echt van alles gelezen nu, ben er ook achter dat in het Engels veel meer te vinden is en ook uitgebreider. Vind het wel "prettig" om herkenning te lezen en dat wat ik voel en voelde niet alleen maar van mijn overspannenheid komt.
Ik wil zo graag weer normaal functioneren, maar merk dat ik na een boodschap doen  alweer uitgeput ben, het is best slopend zeg. De ene nacht slaap ik redelijk, maar de afgelopen nachten tot 3 uur a half 4 en dan word mijn lijf alweer onrustiger en ook heerlijk die kuitkrampen <_<
Dank voor je berichten, ik heb even in de gauwigheid terug gelezen wat jouw verhaal is....heftig! Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei EefjeJ:

Dat dacht ik dus ook! Ik dacht echt nou hier kom ik nooit meer uit, wat een ellende...
Ik heb ook echt van alles gelezen nu, ben er ook achter dat in het Engels veel meer te vinden is en ook uitgebreider. Vind het wel "prettig" om herkenning te lezen en dat wat ik voel en voelde niet alleen maar van mijn overspannenheid komt.
Ik wil zo graag weer normaal functioneren, maar merk dat ik na een boodschap doen  alweer uitgeput ben, het is best slopend zeg. De ene nacht slaap ik redelijk, maar de afgelopen nachten tot 3 uur a half 4 en dan word mijn lijf alweer onrustiger en ook heerlijk die kuitkrampen <_<
Dank voor je berichten, ik heb even in de gauwigheid terug gelezen wat jouw verhaal is....heftig! Sterkte!

Dankje, 

Ik heb het idd heel erg zwaar. Gelukkig dat je in elk geval nog wel naar buiten kan. In het Engels is er idd veel meer over te vinden. Als je op Google al zoekt: time withdrawal benzo, schrik je je rot. 

In elk geval geen benzo meer nemen. Pas ook op met natuurlijke dingen zoals valeriaan etc. Dit werkt ook op de GABA receptoren. Ook geen alcohol drinken en volgens mij werkt zelfs kamille thee op je GABA receptoren. Dit kan het erger maken. Probeer je rust te pakken, doe dingen die je leuk vindt, veel zelfliefde, misschien meditatie (bij mij helpt dat niet, maar sommigen wel), obtspanningsoefeningen, in bad/douchen, wandelen, van alles om even je aandacht af te leiden en jezelf wat tot rust te brengen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat had ik inderdaad begrepen ja dat valeriaan ook niet goed is, ik gebruik nu L'theanine en magnesium. Heb het idee dat dat wel wat doet. 

Wat ik wel ervaar is dat de hartkloppingen vaak opkomen als ik rustig op de bank zit of als ik spanning opbouw in mijn lijf, kan dat? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei EefjeJ:

Dat had ik inderdaad begrepen ja dat valeriaan ook niet goed is, ik gebruik nu L'theanine en magnesium. Heb het idee dat dat wel wat doet. 

Wat ik wel ervaar is dat de hartkloppingen vaak opkomen als ik rustig op de bank zit of als ik spanning opbouw in mijn lijf, kan dat? 

Ja ik ervaar ook meer in rust, en stress kan de symptomen weer triggeren.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vannacht alweer die onrust in mijn lijf, eerst was het meer nervositeit, maar nu echt onrustige benen e.d. Nu ook echt zeurende benen en uiteraard weer kramp in mijn kuiten. 's Ochtends ervaar ik ook vaak meer klachten en in de middag/avond zakt het vaak wat af. Overdag komt het meer in "aanvallen" lijkt het. Nu ook weer wat kortademig, terwijl mijn ademhaling redelijk laag zit. Nekspieren zijn ook weer gespannen, voel me ook wat depri....gister was ook een onrustige ochtend/nacht en slecht slapen helpt volgens mij ook niet mee... Vind het zo lastig om nou te ondervinden wat is overspannenheid en wat is ontwenning, maar dat zal ik in de loop der tijd moeten ervaren denk ik. Af en toe zakt de moed in mijn schoenen, maar als ik dan andermans verhalen lees denk ik wat zeur ik nou...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei EefjeJ:

Vannacht alweer die onrust in mijn lijf, eerst was het meer nervositeit, maar nu echt onrustige benen e.d. Nu ook echt zeurende benen en uiteraard weer kramp in mijn kuiten. 's Ochtends ervaar ik ook vaak meer klachten en in de middag/avond zakt het vaak wat af. Overdag komt het meer in "aanvallen" lijkt het. Nu ook weer wat kortademig, terwijl mijn ademhaling redelijk laag zit. Nekspieren zijn ook weer gespannen, voel me ook wat depri....gister was ook een onrustige ochtend/nacht en slecht slapen helpt volgens mij ook niet mee... Vind het zo lastig om nou te ondervinden wat is overspannenheid en wat is ontwenning, maar dat zal ik in de loop der tijd moeten ervaren denk ik. Af en toe zakt de moed in mijn schoenen, maar als ik dan andermans verhalen lees denk ik wat zeur ik nou...

Ik herken die gedachte; wat is nou de overspannenheid en wat is de ontwenning? Dat heb ik heel lang gehad. Maar eigenlijk maakt het niet uit. Iedereen geneest van overspannen zijn en als ik de verhalen moet geloven geneest ook iedereen van benzo ontwenning (bij de 1 een aantal weken, sommigen maanden anderen langer dan een jaar etc.) probeer die gedachte een beetje los te laten. Zelf weet je waarschijnlijk wat je klachten waren voor de oxazepam. Ik ben er nu 20 x zo erg aan toe. Dus ik weet dat 90 % van mijn klachten ontwenning zijn. Bovendien heb ik destijds al mijn oorzaken van overspanning aangepakt dus die zijn er niet meer. 

Het kan kloppen dat je klachten steeds verschillen gedurende de dag. Depressiviteit is een ontwenningsklacht (heb ik nu heel erg last van en dit heb ik nog nooit zo ervaren in mijn leven, ook niet voor de benzo’s). Ademhalingsproblemen ook. Toen ik in de ambu zat destijds zei ze; je zit niet te hyperventileren, het uit zich echt cardiaal. Helemaal onderzocht op de SEH niks gevonden. Logisch ook denk ik nu, ik zat in ontwenning en het probleem zit in je hersenen. Letterlijk dan bedoel ik. Dr. Ashton legt eigenlijk heel goed uit hoe het werkt in de Ashton Manual (kan je opzoeken via Google). Niet alleen de GABA receptoren zijn in de war, maar alle receptoren en neurotransmitters ; noradrenaline, serotonine, dopamine. Deze neurotransmitters regelen alle normale functies zowel lichamelijk als psychisch. Ons geluksgevoel, onze functies zoals uitscheiding, ademhaling, bloeddruk, hartslag etc etc. De symptomen kunnen voorkomen tijdens een paniekaanval, maar ook los van elkaar voorkomen. 

Wanneer je gaat herstellen kan niemand zeggen. Er zijn mensen die jaren benzo’s nemen en binnen een maand herstellen, en mensen die een paar weken of maanden hebben geslikt en meer dan een jaar over hun herstel doen. Ik zeg dit niet om je te ontmoedigen overigens. Maar ik heb zoveel filmpjes gezien inmiddels, documentaires over deze rotzooi, zoveel verhalen gelezen... het enige wat je kan doen is steun vragen aan je familie en het zo rustig mogelijk ondergaan. Ook al is het afschuwelijk. 

In de huiskamer bij ditjes en datjes praten we dagelijks over onze struggel. Je bent zeker welkom daar. 

Veel liefs 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel :)
Ja dat zegt mijn moeder inderdaad ook steeds, het maakt niet uit waardoor het nu komt, het komt goed. En het ene moment ben ik daar ook heilig van overtuigd en het volgende moment weer niet...maar ik moet wel zeggen dat het beter met me gaat nu ik gestopt ben met de oxazepam. Nu nog deze tijd doorkomen... Ik merk nu ook dat een rondje wandelen meer moeite kost dan aan het begin van mijn overspannenheid, dus dat komt dan denk ik echt door de ontwenning. Mijn lijf slaat erg snel op hol qua hartslag, zweten en duizeligheid.
Ik kan alleen zo boos worden dat de huisarts gewoon zei, blijf het maar gewoon gebruiken en dit hoort bij je overspannenheid etc... en nu me ook nog aan de AD helpen...maar ja kan wel boos zijn, maar daar schiet ik niks mee op. Kost alleen maar meer energie. Vind het wel altijd fijn om mijn verhaal kwijt te kunnen en steun te vinden. Gelukkig steunen mijn ouders en mijn vriend me continue, erg fijn. De angst om dingen te gaan ondernemen zal ik de loop der tijd ook wel afnemen, stapje voor stapje weer vertrouwen krijgen in mezelf....
Ik zal de huiskamer eens opzoeken binnenkort :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei EefjeJ:

Nog even een vraag.... Ik word elke nacht vroeg wakker en dan gelijk zo onrustig in mijn lijf en zweten. Kan dit ook ontwenning zijn? Vooral 's ochtends is het het ergst... 

Dat kan zeker ontwenning zijn. Je cortisolniveau is waarschijnlijk in de ochtend hoger dan die zou moeten zijn, dat veroorzaakt onrust. Je hebt kort Oxazepam geslikt, maar het komt voor dat dat al ontwenningsverschijnselen geeft. Slaapproblemen (o.a. te vroeg wakker worden) is een veel gehoord symptoom bij benzo ontwenning.. Ik heb hier zelf ook last van gehad (nu soms nog) en inderdaad is het in de ochtend meestal het ergst. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je antwoord :)
Ik heb er al een hele tijd last van dat ik zo vroeg wakker wordt, vaak was ik dan eerst heel erg nerveus, zenuwen gierden door mijn lijf. Maar het is nu meer onrust, vooral in mijn benen en armen, het wordt ook minder als ik ga lopen. Ik moet ook elke ochtend standaard rond 6 uur naar de wc voor de grote boodschap ;) echt zodra ik wakker ben ga ik 'aan'.
Maar ik nam al die weken ook rond 5 uur een oxazepam in tegen die nervositeit, dus misschien vraagt mijn lichaam daar nog om? Ik ben gewoon continue op zoek naar bevestiging, gek word ik van mezelf....ben zo bang dat ik nooit meer van deze klachten afkom, ongeacht waar het door komt....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi EefjeJ,

Je omschrijft precies dezelfde klachten als ik heb. Even heel kort over mn voorgeschiedenis. Overspannen overgegaan in zeer zware burn out. Toen, 3 jr geleden, aan de lorazepam gegaan. 2 eerdere stoppogingen mislukt. Ik dacht eerder steeds door terugval BO, maar inmiddels twijfel ik behoorlijk of het toch door ontwenningsverschijnselen kwam. Laatste x, afgelopen zomer, weer opgehoogd naar 3 lora, zat op 0,4, zo dom achteraf, en sindsdien heel langzaam aan t afbouwen. Begin ging goed, 0,25 per maand. Zit nu al 2,5 maand op 1,5 en ik voel me al weken ellendig. Wijt t weer aan BO, maar das al zolang geleden, ik weet t niet meer waar de klachten nu van komen. 

Ik heb slaapmedicatie (ad) en die heb ik ook echt nodig. Weet dat ik die makkelijk kan afbouwen als ik met de lora klaar ben, dus ik slaap goed. Maar dan, bij t wakker worden, onrust in mn lijf, idd in armen en/of benen. En bij t opstaan wordt t minder. En idd meteen aan de dunne smorgens. Nu ik jouw verhaal zo lees, dank ik toch steeds meer dat t toch steeds ontwenning is geweest en die lora me al jaren ziek maakt. Morgen gaat er weer 0,25 af, ondanks dat ik me niet goed voel, maar ja, ik moet toch verder. 

Succes

Cyclad58, hoe gaat het met jou. Ben je al weer van de oxa af? 

Annie87, welke klachten heb jij nu nog en is het ergens dan tijdens afbouw? 

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei doorbijter:

Hoi EefjeJ,

Je omschrijft precies dezelfde klachten als ik heb. Even heel kort over mn voorgeschiedenis. Overspannen overgegaan in zeer zware burn out. Toen, 3 jr geleden, aan de lorazepam gegaan. 2 eerdere stoppogingen mislukt. Ik dacht eerder steeds door terugval BO, maar inmiddels twijfel ik behoorlijk of het toch door ontwenningsverschijnselen kwam. Laatste x, afgelopen zomer, weer opgehoogd naar 3 lora, zat op 0,4, zo dom achteraf, en sindsdien heel langzaam aan t afbouwen. Begin ging goed, 0,25 per maand. Zit nu al 2,5 maand op 1,5 en ik voel me al weken ellendig. Wijt t weer aan BO, maar das al zolang geleden, ik weet t niet meer waar de klachten nu van komen. 

Ik heb slaapmedicatie (ad) en die heb ik ook echt nodig. Weet dat ik die makkelijk kan afbouwen als ik met de lora klaar ben, dus ik slaap goed. Maar dan, bij t wakker worden, onrust in mn lijf, idd in armen en/of benen. En bij t opstaan wordt t minder. En idd meteen aan de dunne smorgens. Nu ik jouw verhaal zo lees, dank ik toch steeds meer dat t toch steeds ontwenning is geweest en die lora me al jaren ziek maakt. Morgen gaat er weer 0,25 af, ondanks dat ik me niet goed voel, maar ja, ik moet toch verder. 

Succes

Cyclad58, hoe gaat het met jou. Ben je al weer van de oxa af? 

Annie87, welke klachten heb jij nu nog en is het ergens dan tijdens afbouw? 

Groetjes

Ha @doorbijter, ik heb vannacht voor het eerst sinds 2 weken geen Oxazepam genomen. Ik heb het 3 dagen 3 keer per dag genomen, toen 4 dagen 2 keer per dag en nu een week alleen voor de nacht. Helaas vannacht erg slecht geslapen. Ik ben deze week ook weer begonnen met halve dagen werken, ik voelde me de laatste dagen eigenlijk prima. Toch wel apart, geen Oxazepam en meteen slaapproblemen. Ach, ik weet natuurlijk ook wel wat daarvan de oorzaak is.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei doorbijter:

Hoi EefjeJ,

Je omschrijft precies dezelfde klachten als ik heb. Even heel kort over mn voorgeschiedenis. Overspannen overgegaan in zeer zware burn out. Toen, 3 jr geleden, aan de lorazepam gegaan. 2 eerdere stoppogingen mislukt. Ik dacht eerder steeds door terugval BO, maar inmiddels twijfel ik behoorlijk of het toch door ontwenningsverschijnselen kwam. Laatste x, afgelopen zomer, weer opgehoogd naar 3 lora, zat op 0,4, zo dom achteraf, en sindsdien heel langzaam aan t afbouwen. Begin ging goed, 0,25 per maand. Zit nu al 2,5 maand op 1,5 en ik voel me al weken ellendig. Wijt t weer aan BO, maar das al zolang geleden, ik weet t niet meer waar de klachten nu van komen. 

Ik heb slaapmedicatie (ad) en die heb ik ook echt nodig. Weet dat ik die makkelijk kan afbouwen als ik met de lora klaar ben, dus ik slaap goed. Maar dan, bij t wakker worden, onrust in mn lijf, idd in armen en/of benen. En bij t opstaan wordt t minder. En idd meteen aan de dunne smorgens. Nu ik jouw verhaal zo lees, dank ik toch steeds meer dat t toch steeds ontwenning is geweest en die lora me al jaren ziek maakt. Morgen gaat er weer 0,25 af, ondanks dat ik me niet goed voel, maar ja, ik moet toch verder. 

Succes

Cyclad58, hoe gaat het met jou. Ben je al weer van de oxa af? 

Annie87, welke klachten heb jij nu nog en is het ergens dan tijdens afbouw? 

Groetjes

Bizar zeg, echt dezelfde klachten...
Vorige week was ik echt zo vastberaden, ik wist zeker dat ik "beter" zou worden, maar de laatste dagen slaat de twijfel en soms de angst weer toe... soms ook ineens huilen uit het niks. Maar gelukkig tot nog toe niet van die vreselijke angstaanvallen dat ik in foetus houding op bed lag te huilen en voor mijn gevoel gek werd...toen zat ik overigens nog aan de oxa en heb ik het idee dat dat tussentijdse ontwenning was.
Voor jou ook veel succes gewenst en sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...