Spring naar bijdragen

Huiskamer 14 maart 2019


Aanbevolen berichten

Goedemorgen wapenbroeders,

 

ik zit in het trappenhuis van mijn huis, omdat ik zonder sleutels de deur uit ging terwijl mijn vriend nog slaapt en niets hoor ( dove kwartel ;-) )
Geen autosleutels, en geen huissleutels.... en nu kan ik niets. Niet naar mijn afspraak bij de bank waar ik naar toe op weg was. Voordeel is dat ik mijn laptop bij me had en gewoon wifi heb , zittend voor de voordeur:D. Wel beetje koud hier aan het worden.

Hoe is het met jullie vandaag? Is het nog uit te houden met de klachten? Iemand nog 'leuk' gedroomd? Ik blijf maar raar dromen, er komt geen einde aan.  Maar ik vind het niet erg.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer aah je zit in ieder geval niet in de regen en wind dan :) hoop ondertussen wel dat je al binnen bent. 

Ik lijk nu wel gestabiliseerd sinds 2 dagen. Maar voel nog wel wat opgejaagdheid helaas. Vind je niet dat ik het onnodig heb uitgerekt dat afbouwen want zat in december al op 0,5. In de kliniek zeiden ze toen al stop ermee. Toen zat ik op 3mg maar was ik te bang :( 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei Hypertjeee:

@Kannietmeer aah je zit in ieder geval niet in de regen en wind dan :) hoop ondertussen wel dat je al binnen bent. 

Ik lijk nu wel gestabiliseerd sinds 2 dagen. Maar voel nog wel wat opgejaagdheid helaas. Vind je niet dat ik het onnodig heb uitgerekt dat afbouwen want zat in december al op 0,5. In de kliniek zeiden ze toen al stop ermee. Toen zat ik op 3mg maar was ik te bang :( 

Angst is geen goede raadgever en beter te langzaam dan te snel. Je doet het in jouw tempo en dat is goed. Fijn dat je nu stabiliseert. Je kunt dan doorpakken en het laatste stukje afbouwen, maar ook dat alleen als je jezelf er goed bij voelt. Sterkte lieve Hypertjeee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kannietmeer:

Goedemorgen wapenbroeders,

 

ik zit in het trappenhuis van mijn huis, omdat ik zonder sleutels de deur uit ging terwijl mijn vriend nog slaapt en niets hoor ( dove kwartel ;-) )
Geen autosleutels, en geen huissleutels.... en nu kan ik niets. Niet naar mijn afspraak bij de bank waar ik naar toe op weg was. Voordeel is dat ik mijn laptop bij me had en gewoon wifi heb , zittend voor de voordeur:D. Wel beetje koud hier aan het worden.

Hoe is het met jullie vandaag? Is het nog uit te houden met de klachten? Iemand nog 'leuk' gedroomd? Ik blijf maar raar dromen, er komt geen einde aan.  Maar ik vind het niet erg.

 

Haha, hoe krijg je het voor elkaar. Gelukkig is het in het trappenhuis droog. 
Ja, rare dromen heb ik ook. Niet persé eng of juist heel leuk, maar wat weird. Ook niet elke nacht, maar zo soms komen ze voorbij. Moet er meestal zelf wel om lachen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hebben meerdere mensen het altijd koud? En lijk ineens last te hebben van allergie achtige klachten.. ben nu 7 maanden ervanaf maar heb soms echt niet het idee dat mijn klachten van de ontwenning komen, had een half jaar 1mg lorazepam en half jaar die 1 Mg langzaam afgebouwd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@204yha

ik heb het dan weer koud en dan weer zweetaanvallen, steeds afgewisseld. Slaap je wel goed? Vermoeidheid door slaapgebrek kan ook een kou gevoel veroorzaken. Gelukkig gaan we richting de zomer.

@Kannietmeer O jee is dat de verwardheid? Hoe lang heb je in het trappenhuis gezeten? Ik ben af en toe zo ver weg en wazig ik heb eergister de hele nacht de sleutels aan de buitenkant in het slot laten zitten. De volgende morgen zocht ik mijn sleutels. Zat gewoon in het slot van de voordeur aan de buitenkant. Jemig. Gelukkig hebben we haken op de deur die er wel op zaten. Ik lijk soms net dementerend. (Verward en vaak gedesoriënteerd) 

 

 

hoe gaat het met jou?

@Cyclad58

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Annie87:

@204yha

ik heb het dan weer koud en dan weer zweetaanvallen, steeds afgewisseld. Slaap je wel goed? Vermoeidheid door slaapgebrek kan ook een kou gevoel veroorzaken. Gelukkig gaan we richting de zomer.

@Kannietmeer O jee is dat de verwardheid? Hoe lang heb je in het trappenhuis gezeten? Ik ben af en toe zo ver weg en wazig ik heb eergister de hele nacht de sleutels aan de buitenkant in het slot laten zitten. De volgende morgen zocht ik mijn sleutels. Zat gewoon in het slot van de voordeur aan de buitenkant. Jemig. Gelukkig hebben we haken op de deur die er wel op zaten. Ik lijk soms net dementerend. (Verward en vaak gedesoriënteerd) 

 

 

hoe gaat het met jou?

@Cyclad58

Ha @Annie87, desoriëntatie is echt een veel gehoorde klacht bij benzo ontwenning. Ik heb dat ook gehad, maar dat gaat over. Heb daar nu geen last meer van. 
Het gaat nog niet echt fijn met mij, maar al wel wat beter dan vorige week en begin deze week. Hopelijk zet die trend zich voort. Had vorige week een aantal nachten temazepam, maar nu niet meer. Overdag nog wel Oxazepam (sinds afgelopen dinsdag), maar ik ga er vanuit dat dat echt tijdelijk is. Maandag weer terug naar de psych, dan zien we wel verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Cyclad58:

Ha @Annie87, desoriëntatie is echt een veel gehoorde klacht bij benzo ontwenning. Ik heb dat ook gehad, maar dat gaat over. Heb daar nu geen last meer van. 
Het gaat nog niet echt fijn met mij, maar al wel wat beter dan vorige week en begin deze week. Hopelijk zet die trend zich voort. Had vorige week een aantal nachten temazepam, maar nu niet meer. Overdag nog wel Oxazepam (sinds afgelopen dinsdag), maar ik ga er vanuit dat dat echt tijdelijk is. Maandag weer terug naar de psych, dan zien we wel verder.

Gelukkig dat het ietsje beter gaat en dat je de temazepam niet nodig hebt op het moment. Ik hoop voor je dat je snel zonder de oxazepam kan. Heel veel sterkte en dikke knuffel voor jou 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei 204yha:

Hebben meerdere mensen het altijd koud? En lijk ineens last te hebben van allergie achtige klachten.. ben nu 7 maanden ervanaf maar heb soms echt niet het idee dat mijn klachten van de ontwenning komen, had een half jaar 1mg lorazepam en half jaar die 1 Mg langzaam afgebouwd. 

Dat heb je super aangepakt zo langzaam afbouwen , ik ben daar ook nu mee bezig. Microtaperen op de diazepam dan. 

Hoe lang duurde het voordat je stabiliseerde op de laatste inname ? Veel klachten gehad ?

ik heb op dit moment ook dat ik ene moment te warm heb ander moment te koud, zoals opvliegers. Maar zo oud ben ik nog niet 

toen ik met de oxazepam stopte na 3 weken gebruik had ik het alleen maar benauwd en warm . Liep in kou en regen met een hemd rond 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Hypertjeee@Cyclad58@Annie87 en de rest.
Na een uur in het trappenhuis, 250 keer op de bel drukken, en 3 x telefoon van mijn vriend gebeld te hebben, besloot ik ( aangezien het gestopt wat met regenen), even naar de apotheek te lopen waar in ieder geval toilet is. Nog geen 50 meter van mijn huis, belde mijn vriend eindelijk en vroeg hij wat er was. Ik terug... Sleutels gepakt nadat ik natuurlijk even naar het toilet was gegaan, en toen toch maar op weg.
Mijn dag was er een waar je op moet passen. Parkeerkaartje vloog op mijn afspraak uit de tas... had ik niet gemerkt, maar gelukkig een medewerker van de bank wel. Vervolgens bij het wegrijden bijna een ongeluk omdat ik een auto niet zag en dus geen voorrang verleende. oeps:o
Net vanavond bij het omkleden toen ik net thuis was, trok ik mijn oorbel met mijn trui uit mijn oor en slotje ging naar de grond. Ik dus op mijn knieën, want deze dag zou mij niet klein krijgen. :D Slotje gevonden!
Chaos, ben blij dat ik veilig op de bank zit en geen ernstige ongelukken heb gehad!

Maar nu het goede nieuws. Ik ben dus naar een nieuwe psychiater geweest vandaag. Heeft alles bevestigd wat ik doe en wat weet. ALLES! Hij heeft niemand verdedigd. Ik heb echt vragen kunne stellen als:

  • Wordt dit wel onderwezen op school?
  • Waarom ontkennen artsen en psychiaters dat dit gebeurd?
  • Wie is hier schuldig aan?
  • etc

Hij begreep alles wat ik zei. Hij vond mijn afbouw techniek voor de AD prima, gaf uit zichzelf al aan dat de afbouw van de Efexor/ Venlafaxine berucht was, en dat als ik het persee wilde, dit wel de manier was. Hij heeft voor 6 maanden medicatie voorgeschreven door uit te rekenen hoeveel ik nodig had en zelfs capsules erbij voorgeschreven, zodat ik die extra heb van de apotheek en dus zelf mijn medicatie kan bereiden. Hij wist van www.Cinderella.org en van taperingstrips, van de problemen met de vergoeding en van de macht van de pharmaceutische industrie. Van de rechtzaak tegen Cinderella , van Peter Groot en Jim van Os hun werk.  Hij was supportive en was blij dat ik precies wist waar ik mee bezig was.

Hij zag het probleem van de zorg zo: Hij vond: dat Intelligentie en karakter  twee verschillende dingen waren die invloed hadden op de kwaliteit van een arts. Mensen die arts worden hoeven nog geen mooi karakter te hebben of veel vragen te stellen of echt geinteresseerd te zijn. Ze kunnen heel gesloten geesten zijn, die alleen in hokjes en vakjes denken, net als alle mensen. Mensen houden hun wereld graag begrijpelijk en veilig. Dat is iets wat ons als mens ook beschermt. Tegelijk zorgt het er ook voor dat mensen dingen voor zichzelf ontkennen, die in de realiteit toch heel anders zijn. Maar mensen kunnen dit lang volhouden, zolang ze niet teveel problemen gaan ondervinden van hun eigenlijk foutieve wereldbeeld. Pas als je daar tegenaan loopt gaan mensen zich afvragen wat er niet klopt. 

Hierbij een voorbeeld: Zo is het onderzoek naar hoe je AD moet afbouwen pas gepuliceerd, en beschreven in een artikel in de NewYork Times, uitgevoerd door een arts die zelf een AD heeft geprobeerd af te bouwen en tot de ontdekking kwam dat hij ongelooflijk beroerd was en hele rare verschijnselen had. Dit deed hem inzien dat hij niet genoeg wist van deze medicatie en heeft zich hard gemaakt voor onderzoek, waaruit natuurlijk blijkt dat AD echt heel langzaam afgebouwd moet worden.  Iets wat de ervaringen van mensen al lang was, maar nooit 'bewezen' werd verklaard door gebrek aan onderzoek. Nu dus 'bewezen'. Deze arts had nooit dit onderzoek gedaan denk ik, als hij er niet zelf mee geconfronteerd was. Dan was hij mogelijk in zijn veilige hokje van 'het valt wel mee en die mensen hebben gewoon een psychische stoornis' gebleven. Door het ongemak van zijn eigen ervaring moest hij wel toegeven dat er meer aan de hand was.

Artsen rondom ons, kunnen dus allemaal dezelfde opleiding krijgen, maar met hele andere ogen naar de uitkomst van hun handelen kijken. Als iemand zegt: "deze benzo maakt mij super druk en onrustig" , dan kunnen twee mensen met dezelfde opleiding er heel anders naar kijken. De ene gaat zijn hokjes af en denkt dat het niet kan omdat benzo's rustig makend horen te zijn. En een ander gaat vragen stellen, omdat hij begrijpt dat er geen hokjes zijn, maar mensen met verschillende reacties. De tweede arts zal veel eerder dus geneigd zijn verder te zoeken en proberen te begrijpen, dan de arts die vanuit karakter in hokjes denkt.
Dat dit wel over de rug van mensenlevens gaat, vind ik nog steeds onuitstaanbaar...

Ik heb van hem twee connecties gekregen naar organisaties in Nederland die hier leidinggevend in zijn. Zij bepalen richtlijnen in zorg en in opleiding. Ik ga dus maar eens wat vragen stellen daar:)

Dag lieverds,
Ik weet, het is een heel verhaal, maar ik hoop dat jullie er wat aan hebben en weten dat ik voor onze ervaring strijd en hoop dat ik op een dag wat lampen kan laten aangaan in de zorg.

 

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Cyclad58:

Ha @Annie87, desoriëntatie is echt een veel gehoorde klacht bij benzo ontwenning. Ik heb dat ook gehad, maar dat gaat over. Heb daar nu geen last meer van. 
Het gaat nog niet echt fijn met mij, maar al wel wat beter dan vorige week en begin deze week. Hopelijk zet die trend zich voort. Had vorige week een aantal nachten temazepam, maar nu niet meer. Overdag nog wel Oxazepam (sinds afgelopen dinsdag), maar ik ga er vanuit dat dat echt tijdelijk is. Maandag weer terug naar de psych, dan zien we wel verder.

Tel je dagen Ad! Zeker op en afbouw binnen 7 tot 10 dagen houden. Dat zou de normale richtlijn zijn en je weet zelf dat je lichaam het niet makkelijk heeft om het los te laten

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei 204yha:

Hebben meerdere mensen het altijd koud? En lijk ineens last te hebben van allergie achtige klachten.. ben nu 7 maanden ervanaf maar heb soms echt niet het idee dat mijn klachten van de ontwenning komen, had een half jaar 1mg lorazepam en half jaar die 1 Mg langzaam afgebouwd. 

koud zijn is heel goed mogelijk omdat je lichaam alle energie gebruikt voor het herstel en alle overprikkeling. Ik had zefls in de zomer een deken bij de hand.

Allergieklachten  erbij krijgen is ook erg goed mogelijk. Je lichaam is een staat van verwarring, de benzo beschadigd ook je darmen, en samen is het een mix die vraagt om allergische reacties. Je lichaam herkent niet meer goed, wat  nou wat veroorzaakt, maar weet wel dat er iets mis is. Dus.... daar komen de allergien. Je kan ze soms vanzelf weer kwijtraken en anders moet je gewoon even een behandeling doen bij iemand die met REAT kan werken. Een allergie behandeling die mij nu 1 voor 1 van alles afhelpt, waar ik al 35 jaar last van had. Zeer groot succes bij mij. En ik was allergisch voor heul veul!!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Eleo31:

@204yha   Absoluut herkenbaar , kan het zo koud hebben !! Heb elektrische deken aangeschaft voor deze kwaal!

herkent iemand , druk op schedel, en of oren? Heb dit nog steeds af en toe. 

Liefs Eleo

yes, very much here.
Oren zeer gevoelig voor drukverschillen en mijn hoofd ervaart makkelijk druk. Maar kan ook mijn AD afbouw zijn nu.
Desalniettemin is het een veel voorkomende benzo ontwenningskwaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Eleo31:

En hoe is het cognitief met jullie!, dit is bij mij nog niet op orde , vooral korte termijn geheugen , herkenbaar?????

@204yha  @Kannietmeer 

liefs Eleo

Dat is niets vreemds. Lees dit maar eens (eerste post)

http://drugsforum.info/verslaving-downers/benzo-s-van-de-benzo-s-afkomen-t6709.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Liz @Kannietmeer

wauw! Wat mooi en fijn dat je nu zo’n psychiater hebt gevonden! Zou jouw verhaal graag onder de neus van mijn psychiater drukken! Ben zo blij voor je! 

En wat een dag heb je gehad zeg pffff gelukkig is alles goed gekomen! 

@Eleo31 die rare druk heb ik ook vaak (soms ploppen mijn oren zelfs, net zoals na een vliegreis of na het zwemmen) en cognitief ben ik heel slecht en dat komt in golven ook. Soms voel ik me zelfs echt dom. Niet in staat iets nieuws te leren, vind alles moeilijk. Zelfs online boodschappen doen is een opgave. Ik voel me verward en gedesoriënteerd en kan niet lekker met de wereld meekomen. Lijk wel dementerend. En dat is heel moeilijk uit te leggen. Aan de buitenkant is dat namelijk niet zichtbaar (zoals vrijwel alle klachten die we nu hebben). Ik ga er maar van uit dat het overgaat. 

Ik zit nu in de tweede benzo vrije week. Heb het erg heftig, klachten zijn intenser dan tijdens het afbouwen. 2 dagen geleden de crisisdienst gebeld, had al 24 uur zeer hevige klachten en wist me geen raad meer. Tegen beter weten in gebeld. Ik kan dan niet helder nadenken, 24 uur gehuild. Ze adviseerde me om een oxazepam te nemen. Ik zat erg in twijfel. Mijn man zei niet doen. Thank God dat ik het niet heb genomen. Na 24 uur werd het langzaamaan minder. Was een dikke wave. Als ik nu op Google op: benzo withdrawal time, kom ik bij afbeeldingen allemaal schema’s tegen waarin staat dat de piek zich in de 2e week bevindt en de eerste maand na stop het ergste is. Ik ga maar van deze informatie uit. Heb sowieso het idee dat we in NL erg achterlopen op dit gebied en dat ze in Engeland en de VS er meer vanaf weten. Hoop dat het na deze maand een stuk beter gaat worden pffff

http://www.benzosupport.org/recovery_times.htm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moest laatst trouwens aan een recept van de dierenarts denken. Ik heb een heel angstig katje vooral als ze naar de dierenarts moet. De dierenarts heeft alprazolam destijds voorgeschreven voor hele angstige momenten. Uiteraard alleen uitzonderlijk gebruiken. De dosering: 2 x daags een halve tablet van 0,25 Mg. Als je alprazolam opzoekt in het farmacotherapeutisch kompas is de startdosering bij volwassenen een tablet van 0,25 Mg. Moet je nagaan de helft daarvan voor mijn katje die 4 kg weegt. 

Ik geef dit dus echt niet meer aan mijn kat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Eleo31:

@204yha   Absoluut herkenbaar , kan het zo koud hebben !! Heb elektrische deken aangeschaft voor deze kwaal!

herkent iemand , druk op schedel, en of oren? Heb dit nog steeds af en toe. 

Liefs Eleo

Ja! Dat heb ik ook wel vaak, vooral druk in mijn hoofd, echt fysieke druk niet alleen druk met gedachten. Eigenlijk alles wat jij beschrijft ervaar ik ook. Ook de ontzettende vermoeidheid en het zware gevoel in ledematen. Voel op veel plekken in mijn lichaam een drukkend gevoel of een soort rare zwaartekracht. Ook voelt het alsof doorstroming van vloeistoffen en lichaamsenergie niet goed verloopt. Ik voel me niet licht of soepeltjes alles voelt zwaar en stram, als autorijden met de handrem erop! 

Toen ik vorig jaar rond de zomer op een mini dosis zat voelde ik me wel weer lichter en had ik vaak helderheid en een algemeen fris gevoel. Dat vind ik zo raar! Wel kan ik iedereen ( een hele kundige ) osteopaat aanraden die ook cranio sacraal beoefent. Om de doorstroming weer wat te bevorderen. Ik heb er vóór het stoppen met benzo heel veel aan gehad, nu doet het niet meer zo heel veel voor me maar ik blijf wel gaan omdat het me in het verleden gered heeft en ik een hele goede klik heb met deze man en hem volledig vertrouw :)

bewerkt door 204yha
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat beschrijf jij dit goed en exact verwoord wat ik ook voel !!!!!!inderdaad druk op de schedel !!!!!!

en dat zware gevoel , heeeeeel duidelijk, dank je voor je antwoord, herkenning doet inderdaad goed!!!!

Misschien Kun je mij de naam vd osteopaat geven, ik woon in het midden van het land ..

dank je , jij ook veel sterkte !

liefs Eleo!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...