Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
Gezondworden

Wat is het idee van een maatje?

Aanbevolen berichten

Ik begrijp niet zo goed wat daar de bedoeling van is en wat voor voordeel het heeft. Is er een onderwerp die dat uitlegt wat daar de bedoeling van is, of kan iemand mij kort uitleggen wat het doel daarvan is?

Bij voorbaar dank.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi, Sponge Bob :)

Je hebt nog geen antwoord gehad, zie ik. Deze afdeling is nooit zo actief.

Volgens mij is het doel van maatjes zijn met iemand, dat je gesteund wordt in je streven om alcohol de baas te worden. Het mooiste lijkt me dan, als die steun twee kanten opgaat. Hoe jij en je maatje(s) dat doen, is helemaal aan jullie zelf. Ik heb hier wel gelezen van maatjes, die regelmatig samen dingen met elkaar doen. Zelf heb ik een maatje en een groepje van maatjes, waar ik dagelijks even contact mee heb via een app. E-mailen, bellen, alles zou er onder kunnen vallen. Net hoe je dat zelf wilt en kunt invullen.

Zet hem op! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn advies als je een maatje zou willen en je stopt net om een maatje te zoeken die al langer gestopt is. Dat is mijn ervaring in ieder geval. Je bent zo met je zelf bezig dan is het lastig om een ander te steunen en ik denk ook het gevaar hij of zij heeft een terugval dus ik mag ook wel weer wat drinken. Ik heb ook een maatje in het begin hadden we dagelijks contact nu niet meer dagelijks maar als er wat is weten we elkaar te vinden

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gerrit!!!!!!!!!

Bedankt voor de uitleg, dacht dat het echt een soort programma onderdeel was van een behandeling. Maar ik begrijp dat het echt puur op eigen initiatief is en niet gestuurd door een organisatie. Dank je Gerrit.

6b38188584_1450870970_Een-ode-aan-Gerrit-de-slak-van-Spongebob__main-main.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Lars:

Mijn advies als je een maatje zou willen en je stopt net om een maatje te zoeken die al langer gestopt is. Dat is mijn ervaring in ieder geval. Je bent zo met je zelf bezig dan is het lastig om een ander te steunen en ik denk ook het gevaar hij of zij heeft een terugval dus ik mag ook wel weer wat drinken. Ik heb ook een maatje in het begin hadden we dagelijks contact nu niet meer dagelijks maar als er wat is weten we elkaar te vinden

Mooi om te horen dat jij een maatje hebt gevonden die werkt voor jou, de tip om iemand te zoeken die niet zelf net is begonnen met afkicken is helemaal niet zo gek en wellicht verstandig. Ik zal er eens over nadenken of het iets voor mij is, wellicht dat ik daar baat bij heb om iemand gewoon eens persoonlijk te spreken (via de telefoon). Maarja, dan heb ik ook weer de noodlijn van VNN als ik op een zwaar moment kom te staan. Hmmmmmm wie weet voor in de toekomst.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het gewoon fijn dat iemand je maatje is die hetzelfde heeft door gemaakt de herkenning is er het begrip als je een terugval hebt wat bij mij zeker in het begin zo was nu sta ik bijna anderhalf jaar droog 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden