Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
Gezondworden

Gezonder leven.

Aanbevolen berichten

8 uur geleden zei Smaragd:

Ik las de opmerking het lachen zal je snel vergaan als anders btw. Niet als dreigement maar meer als.......als je mij echt kent kan ik een heel goed gesprek met je aangaan en zal je doen laten verbazen, zo las ik de opmerking.

Ik ook.

De oneliner die ik ervoor plaatste, waagde ik het erop want ik weet ook wel dat de manier waarop ik het schreef vanalles uit kon lokken, of juist helemaal niets.

Mijn hart maakte een sprongetje bij uberhahaubt al het zien van een reactie, en bij wat er stond heb ik zachtjes Yes! gezegd. Het kwam blijkbaar binnen, dat is al heel wat.

Bij een lijdende alcoholist is de juiste timing heel erg belangrijk, en virtueel is dat weleens wat lastig inschatten vind ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Gezondworden:

Ik ben echt wel een lief mens,

Dat weet ik wel zeker, maar wel erg jammer dat zo"n lief mens als jij, zichzelf zoveel geweld aandoet met alcohol. Volgens mij verdien je beter.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kun je in zo"n geval niet beter vragen aan de desbetreffende of die dezelfde persoon is wie je denkt wie die is? Want hier te constateren zonder te vragen vind ik dat je onrust en wantrouwen zaait naar medefrummers, het forum, maar ook in geval het niet zo is vooral naar @Extranaut en @Gezondworden.

Vraag hem dan gewoon is mijn mening. Of je eerlijk antwoord zult krijgen weet je natuurlijk nooit zeker, daarvoor blijft het virtueel en ongecontroleerd.

Maar ik ben voor vertrouwen in de goedheid in mensen. Als dat al niet meer kan bestaan, kan het hele forum wel opdoeken.

Mensen maken soms rare sprongen. So be it. Dan nog zal er een reden voor zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik doelde niet op Extranaut, maar op het feit dat ik ook denk dat er meer aan de hand is met Gezondworden, gezien zijn eigen opmerking over dissosiaties . Aangezien ik zelf DIS heb gehad, wekte dit mijn interesse.  

Ik hoop dat je je nu wat beter voelt, Gezondworden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Gezondworden ik ben echt geshockt van jou berichten. Ik heb steeds meer het idee dat je alleen in beschonken toestand op het forum komt en hier al jou irreële gedachten dumpt inclusief de bijbehorende nummers die geplaatst worden. Waarom kom je nuchter niet terug want ik zou ook wel willen weten wat je te vertellen hebt over jezelf en wat er in je omgaat als je nuchter bent. Dit echt uit interesse en bezorgdheid.

Lees je berichten zelf nog eens door nuchter en geef zelf een oordeel over wat je leest. Ik lees door de regels iemand met pijn, nare ervaringen in het verleden en een vorm van autisme maar verder lees ik drank/(drugs) en een platform om op los te gaan. Is dat wat je echt wilt? Volschenken en hier los gaan? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Alcohol=drugs genoeg als je het mij vraagt.

Dit doet drank met mensen, ik deed dat ook. Soms wel een week lang, zonder te eten en bijna niet slapen afgezien van de coma waar ik dan wel inviel zo nu en dan om vervolgens weer door te gaan. Eerste was altijd kotsend maar daarna ging het weer prima. Daarom raakt het mij ook zo denk ik.

Hoop voor  @Gezondworden dat hij wat hulp kan gaan aanvaarden, al is het heel minimaal, verdien je zeker. En je bent niet de enige die zo extreem is, was ik zeer zeker ook. Als je zo diep zit, is het absoluut niet gemakkelijk. Al pak je maar 1 vinger van hulp aan, is al heel wat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vraag het omdat ik dit gedrag ook herken maar ook onder invloed van voldoende drank raaskallen herken ik maar dan lukt het typen niet zo goed..

ik begrijp dat het je raakt. En wat fijn dat je hier uit bent @Smaragd dat meen ik echt!!! En ik ook hoor want ik heb in mijn jonge jaartjes ook wat nachten wakker gezeten met hersenspinsels en whiskey coke speed etc. Soms met andere gebruikers ‘serieus’ te bazelen over volledige kul en de nacht wel eens gewelddadig werd omdat mensen volledig gestoort werden op elkaar. Na 20 uur dr/dr ben je in principe gemuteerd in een zombie gevoelloos/overgevoelig en,of ontoerekeningsvatbaar! 

Ik merk dat ik zelf geen behoefte meer heb om de drama van dronken of doorgesnoven mensen aan te horen, misschien spiegelt dat teveel en ben ook selectiever geworden want het kost mij energie maar de energie gaat vaak een kant op! Ik voel me meer de opvulling van de nacht en een kots emmer dan een gesprekspartner en daar vind ik mijn tijd te kostbaar voor. De volgende dag lachen ze de ernstige problemen weg en heb ik op een zogenaamd leuk feestje mijn  hele vrije avond  shit van een ander lopen aanhoren! ;) 

Gw ik ben echt benieuwd naar je! 

Sorry vind dat je het recht hebt op mijn mening! Dit is niet de manier. En minderen. Ik geloof er niks van. Het lijkt eerder op meerderen :) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt @Benerklaarmee voor jouw uitleg, ik snap het volledig! En ook fijn dat jij in beter/goed vaarwater zit nu. Het werkt als we eraan blijven werken, voor mij geldt dat zeker.

Die beschrijving van dat soort feestjes herken ik zo, luisterde al dat sentimentele gelul(onder invloed van de ander) aan, uren lang en idd nadien, de volgende dag...........wat een leuk feestje he? Hm na het feestje ging ik nog meer drinken door alles wat mij mede gedeeld werd. Op het feestje dronk ik zelf matig om ervoor de ander te zijn. Dus voelde ik mijzelf als een wrak de dag nadien. Ja leuk feestje haha. Deed het mijzelf aan, weet ik maar zo werkte het wel. Bedankt voor het delen.

Ben nu 45 en wil nog jaren mee dus dit is beter zeker.

Nog paar uurtjes dan mag ik slapen zzzzzzzzzzzz Fijne dag.

@Gezondworden heb je ban of ben/voel jij je heel ziek van al die booze? Of wat...............kom op man.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden