Spring naar bijdragen

TRE Trauma stress release


Annie87

Aanbevolen berichten

@Annie87

Ik heb dat ook gezien en geprobeert om te doen.

Het komt van de dieren af die aangevallen werden ofzo die schudden/trillen de spanning uit hun lichaam als het gevaar voorbij is. 

Ik ben er nog niet achter gekomen hoe je dat als mens zijn het trauma opnieuw naar voren kan halen en dit zo te behandelen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Annie87

Via filmpjes geprobeerd maar niet genoeg aandacht aan besteed.

Toen ik het trauma opliep begon ik ook wat te trillen en te shaken kan ik me nog herinneren.

Ben je stabiel genoeg om aan een trauma te werken? Omdat je net van de benzo’s af bent. Dit kan zeer heftige reacties te weeg  brengen. Zoals een healing crisis. https://www.nikigratrix.com/healing-emotions-dealing-with-emotional-detox-reactions/ 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Deligaf1:

@Annie87

Ik heb dat ook gezien en geprobeert om te doen.

Het komt van de dieren af die aangevallen werden ofzo die schudden/trillen de spanning uit hun lichaam als het gevaar voorbij is. 

Ik ben er nog niet achter gekomen hoe je dat als mens zijn het trauma opnieuw naar voren kan halen en dit zo te behandelen. 

Heb je al eens Star of Bethlehem geprobeerd Deligaf1?

Star of bethlehem

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@karel12

Ik heb bach rescue spray hier thuis en ook kava kava spray en CBD olie. Het helpt allemaal wel iets op het moment zelf. 

Zelf ben ik meer van de energie psychologie.

Hypnose, EMDR, PMA, PSY-K, TAT, EFT, ESB, SBF, Brainspot, NLP, Dynamind, Kundalini vuur, Dorn therapie, touch of matrix, matrix energenics.

Toch bedankt voor je bericht :)

bewerkt door Deligaf1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn trauma is mijn benzo ontwenning (maar ben vast niet de enige, verder geen trauma hier.) heb echt een afschuwelijke ontwenning gehad vind ik zelf. 

Denk dat ik vandaag een afspraak ga maken, hypno therapie heb ik geprobeerd tijdens de ontwenning, hielp niet echt. 

Emdr hielp wel een beetje maar deed dat tijdens de afbouw. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Deligaf1:

@karel12

Ik heb bach rescue spray hier thuis en ook kava kava spray en CBD olie. Het helpt allemaal wel iets op het moment zelf. 

Zelf ben ik meer van de energie psychologie.

Hypnose, EMDR, PMA, PSY-K, TAT, EFT, ESB, SBF, Brainspot, NLP, Dynamind, Kundalini vuur, Dorn therapie, touch of matrix, matrix energenics.

Toch bedankt voor je bericht :)

@Deligaf1 @Annie87

Rescue is een algemeen middel en is niet specifiek bedoeld voor trauma's of schok. Star of Bethlehem wel.

"Hoewel behandeling direct na de schok natuurlijk ideaal is, werkt deze remedie ook nog heel effectief, wanneer de gevolgen van een traumatische ervaring zich misschien pas na jaren manifesteren in de vorm van lichamelijke klachten"

Uit: "Het Werk van Dr. Edward Bach"

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind TRE geweldig, maar het is geen wonder middel. Het is heel erg goed zelf te leren. Je moet er echt de tijd voor nemen. Ik vind het fijn om te doen, maar heb het tijdens de afbouw maar 1 x gedaan en ik denk dat het een beetje te heftig kan zijn als je CNS nog niet genezen is.

@Annie87Geduld lieverd! Geduld!!! Dit gaat nog even duren. Dekentje over je heen en wachten! je kan hier echt niet veel aan doen nog.  en het gevoel van trauma gaat echt weer weg als je lichaam geneest! XX

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...