Spring naar bijdragen

40 worden kan toch niet zonder champagne


gelukkigzonder

Aanbevolen berichten

Tja, ik word dit jaar 40. Een tijd geleden droomde ik van een te gek feest met veel champagne en mijn dierbaren om me heen. Nu denk ik: okay, hoe ga ik in godsnaam mijn 40 ste verjaardag vieren zonder een drankje.  

Blijkbaar koppel ik eigenlijk bijna alles aan alcohol. Word er iets gevierd, hoort daar op zijn minst een goed fles wijn bij. 

Hoe gaan jullie om met dit soort momenten?

 

Vandaag dag: 24 dat ik niet drink. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het zou toch eeuwig  zonde zijn als je je je veertigste verjaardag herinnert als de verjaardag waar je je niets van kunt herinneren..

als je straks zestig wordt zul je blij en dankbaar zijn dat je kunt wegdromen naar dat je ooit ook veertig werd en daar nog echte herinneringen aan hebt.

overigens alvast gefeliciteerd. veertig worden en dan al bewust de alcohol achterwege laten.. je bent nog heel mooi op tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, Gezond2019.

Hoe ik daar mee omga? Tegenwoordig is het geen probleem meer. Toen ik pas stopte, heb ik een aantal dingen ontlopen. Dat heb ik een aantal weken volgehouden en daarna, steeds met een goede vooorbereiding, ben ik weer gaan deelnemen aan wat activiteiten.

Ik weet niet, hoever je verjaardag nog weg is. Je leest hier op het forum wel "dag voor dag". Voor veel mensen die ik ken en ook voor mij is dat een manier van denkken, die me goed geholpen heeft. Hoewel hhet natuurlijk goed is om nu alvast vooruit te kijken naar de dag van morgen en ook wat verder, is het misschien niet nodig om over je komende verjaardag te denken in termen van " ... hoe ga ik in godsnaam mijn 40 ste verjaardag vieren zonder een drankje." Wel er over nadenken misschien, maar weigeren om je er zorgen over te maken. Zoiets.

Misschien kun je een andere manier verzinnen om je verjaardag te vieren? Misschien met een leuke activiteit, een vast eindtijd en een beperkte tijd waarin gedronken kan worden? Als dat dan al moet....

Ik wens je heel veel succes op je pad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik (dag 69 zonder) ben erg veel aan het nadenken hoe dat nu allemaal moet, feest vieren en plezier maken zonder alcohol. Ik merk dat ik blij kan zijn zonder alcohol, maar een aantal standaarddingetjes moeten opnieuw geprogrammeerd worden. Op een feestje stond er bij mij alcohol op het programma, en verder kon het me eigenlijk niet zo heel veel schelen. Nu heb ik andere verwachtingen. Het feest is niet afgelopen als ik gevloerd ben door de drank, maar het is voorbij als ik besluit dat ik klaar ben en naar huis ga. Bijzondere nieuwe ervaring. Ik merk dat ik thuis wen aan een glas thee, nog wat lezen desnoods, en lekker in bed kan gaan liggen. En, niet te vergeten, de volgende dag fris weer op!

Maar het is wel anders. Het is niet een roes waar ik in terecht kom en waarin alles goed lijkt. Eén vloeiende beweging. Nu ik anderen in die roes zie komen terwijl ik zelf nuchter ben, zie ik ook dat dat doorgaans niet zo veel voor stelt. Nog meer van hetzelfde, boel geschreeuw, boel zogenaamd diepzinnig geklets... Misschien dat het nu zo voor je 40-ste verjaardag een mooi moment is het anders te gaan doen. Echter. Niet perse leuker, maar anders. Ook niet perse minder leuk trouwens. Ik word zelf binnenkort 49. Ook een mooi moment, dacht ik zo!

Ik las hier ooit: een dag zonder alcohol is geen verloren dag. Ik vind dat waar en het stelt mij gerust. Ik ga eens nadenken of dit voor mij ook voor een feest geldt. Zo in de gauwigheid denk ik van wel.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey welkom, 

ja alles associeren met alcohol zo herkenbaar.  Ik zit midden in het proces hoe ik in godsnaam  nee  zeg tegen alcohol op de volgende feesten.  Het gaat me soms ook moeilijk af om erge gebeurtenissen niet te verdoven maar stukken makkelijker als een feest. Ik heb twee vriendinnen die 40 worden en die hebben voor mij ook een knalfeest georganiseerd... ik heb bij de ene wel al gevraagd wat ze vond van een verzorgingsdagje (sauna of baden) en daarna lekker hapje eten. Ze vond het een top idee. Ondanks ze nog drinkt vond ze het lekker om eens een relaxte dag te gebben i.p.v. lal avond en  een brakke ochtend. :) Maar een feest is nog steeds een moeilijke stap. Ik vermijd het nu liever tenzij het echt moet!!

Ik heb zelf mijn 40 ste verjaardag niet kunnen vieren door een burn out  (mede door de alcohol extra somber en zwaar) en twee jaar later is er een feestje voor mij georganiseerd! Ik ben aan het struggelen maar Vandaag Drink Ik Niet! 

bewerkt door Benerklaarmee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik werd 30, bijna 10 jaar geleden en kan me ervan herinneren  dat ik dus al eerste naar huis ging omdat ik TE dronken was. Ik had een zaal afgehuurd en het was 1 en al gezelligheid. Maar was dus al vroeg thuis omdat ik te dronken was.

Dat is natuurlijk niet hoe ik mijn 40ste verjaardag wil doorbrengen.

Wat wel alvast gepland staat, is dat ik dit dag sowieso op vakantie ben. Dus alleen met mijn gezin. Dat is toch minder spannend dan naar de kroeg gaan ;)

 

Fijn dat jullie ook zo open zijn, dank je wel 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh vreselijk die walk of shame ook een aantal keer gehad. De laatste met oud en nieuw dat ik om 11 uur al boven lag en verder volgens mij op meerdere plekken in huis heb gelegen :( .. @Sober fijn toch zon gezellige lunch! En een vakantie met het gezin lijkt me ook heerlijk voor de verjaardag. Je bedoelt spannend naar de kroeg in de zin van... laveloos te vroeg naar bed :) nee vakantie met mijn schatjes  lijkt me velen malen spannender :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...