Spring naar bijdragen

Onzed huiskamer 10-3-2019


Cyclad58

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal op deze regenachtige zondagmorgen. 

Hoe is het met iedereen? Goede nacht gehad? 
Ik slaap al 3 nachten op rij slecht, kom niet in slaap. Maar goed, ik weet waaraan het ligt, dus het gaat ook wel weer over. 
Ik baal er van dat ik (weer) niet naar buiten kan. Nu ja, het kan natuurlijk wel, maar het regent hier echt pijpenstelen en dat nodigt niet echt uit. 

Nog plannen voor vandaag? Wij hebben een verjaardag bij de buurtjes, gelukkig hoeven we dan niet ver te lopen :-) 
Fijne dag! 

 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Cyclad58,

inderdaad, wat een regen. Balen dat je niet in slaap komt. Helpt de Quatipine niet?

Ik heb ook alleen wat te mopperen. Kan steeds slechter tegen de Lorazepam. Slapen gaat goed maar overdag gedeprimeerd en niet vrolijk. Heb het idee dat ik ook last heb van de Mirtazapine. 

Veel plezier bij de verjaardag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei ELL:

Hoi @Cyclad58,

inderdaad, wat een regen. Balen dat je niet in slaap komt. Helpt de Quatipine niet?

Ik heb ook alleen wat te mopperen. Kan steeds slechter tegen de Lorazepam. Slapen gaat goed maar overdag gedeprimeerd en niet vrolijk. Heb het idee dat ik ook last heb van de Mirtazapine. 

Veel plezier bij de verjaardag!

Dank je wel, @ELL

Nee, de Quetiapine helpt momenteel niet. Zit in  en soort burnoutsituatie en heb deze week iets heel heftigs meegemaakt, waardoor ik nu helaas Temazepam nodig heb om uberhaupt in slaap te komen en overdag soms een Oxazepam om me rustig te houden. Psychiater wil me op 3 x 10 mg Oxazepam zetten, maar dat wil ik niet. Ben juist 15 maanden Lorazepamvrij en dat ging best goed, maar sommige dingen in het leven heb je niet in de hand. Als ik nar de psych luister ben ik binnenkort weer benzo verslaafd. Dat risico loop ik nu echter ook al, omdat mijn lichaam en geest niet rustig worden. 

Hoeveel Lorazepam heb jij nu nog? En slik je de mirtazapine nog maar kort? Dan kun je daar nu inderdaad last van hebben. 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Las het ja. Inderdaad heftig. Is het voor jou geen optie om een alternatieve geneeswijze te proberen? Voor je het weet zit je inderdaad weer vol aan de benzo’s. Osteopaat en acupunctuur hielp altijd goed bij mij (voor mijn slaapproblemen helaas niet), wel voor de stemming en rust. 

Ik zat op 1,25 Lora voor de nacht, maar omdat ik overdag dus die buien krijg neem ik de overige 1,25 in 2 keer. Omzetting Diazepam is nog in behandeling. Psych wil me van 2,25 Lorazepam naar 6 Mg Diazepam (3x2) omzetten. Bizar. Morgen daarover telefonisch in gesprek. 

Mirtazapine nu week of 2,5. Heeft het wel zin nu ik ook nog de Lorazepam gebruik vh slapen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei ELL:

Las het ja. Inderdaad heftig. Is het voor jou geen optie om een alternatieve geneeswijze te proberen? Voor je het weet zit je inderdaad weer vol aan de benzo’s. Osteopaat en acupunctuur hielp altijd goed bij mij (voor mijn slaapproblemen helaas niet), wel voor de stemming en rust. 

Ik zat op 1,25 Lora voor de nacht, maar omdat ik overdag dus die buien krijg neem ik de overige 1,25 in 2 keer. Omzetting Diazepam is nog in behandeling. Psych wil me van 2,25 Lorazepam naar 6 Mg Diazepam (3x2) omzetten. Bizar. Morgen daarover telefonisch in gesprek. 

Mirtazapine nu week of 2,5. Heeft het wel zin nu ik ook nog de Lorazepam gebruik vh slapen?

Ha @ELL
Ik las elders dat je ook pas begonnen bent met Sertraline. Heb je dat nog? Het is namelijk goed mogelijk dat je daar ook last van hebt, omdat Sertraline een inwerktijd nodig heeft tussen de 3 en 6 weken.

Volgens de meeste omrekentabellen is 1 mg Lorazepam gelijk aan 10 mg Diazepam. Soms wordt ook 1 mg Lorazepam gelijk gesteld aan 5 mg Diazepam. Wil de psychiater 1,25 mg Lorazepam omzetten in 6 mg Diazepam? Dat is echt te weinig lijkt me. Beter is 10 of 12,5 mg Diazepam. 

Mirtazapine wordt off label vaak voorgeschreven bij slaapproblemen. Als je de Lorazepam/Diazepam afbouwt kan het helpend zijn omdat slapeloosheid een bekend afbouwverschijnsel is. 


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58 wat balen dat je zo slecht slaapt! Ik ga over een paar weken beginnen met body stress release. 

https://www.bodystressrelease.nl

ben benieuwd. Mijn moeder en stiefvader doen dit al een hele tijd en zijn er heel enthousiast over. Volgens mijn moeder zijn bepaalde lichamelijke klachten weg, waar ze al jaren last van had. Misschien iets om te proberen?

dikke knuffel. Hoop dat je een betere nacht hebt gehad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...