Spring naar bijdragen

Success stories


Annie87

Aanbevolen berichten

Volgens mij hebben we vaak behoefte aan succes verhalen, hier een paar sites (wel Engels):

https://www.benzo.org.uk/stories.htm

https://www.benzo.org.uk/success.htm

Bij mij werkt het als steun. Maar bij sommige wellicht averechts (sorry @Eleo31

Heb er al vele gelezen en ze zeggen allemaal dat symptomen weggaan na volledige stop. 

bewerkt door Annie87
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

als ik deze verhalen lees word ik ook echt  zo bang dat het jaren kan duren. En nu 15 mnden benzo vrij maar nog zoveel klachten!

voel weer zoveel paniek opkomen , kan iemand  hier nog eens een positief verhaal vertellen.

wanhopige Eleo , sorry ,

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve @Eleo31

dat is balen, was juist bedoeld als steun. Sorry daarvoor. Sommige verhalen ertussen zijn vreselijk idd, maar er zitten veel positieve verhalen tussen, dat mensen uiteindelijk klachtenvrij worden, of dat de ergste symptomen na verloop in elk geval verdwijnen en mensen steeds meer kunnen doen. 

15 maanden is een lange tijd idd, hou vol, het wordt ooit beter. 

Een hele dikke knuffel 

bewerkt door Annie87
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eleo goeie morgen,

Je vraagt om nog meer positieve verhalen, maar lieverd die helpen maar even bij je.. Daarna zak je weer weg in onzekerheid en angst. Is angst misschien ook de rede waarom je bent gaan slikken?

Dan is dat wat je aan moet pakken. Zoek het echt bij jezelf. Verhalen helpen wel, maar niet als je iedere keer weer terug valt. zoek kracht bij jezelf. Je bent zelf verantwoordelijk voor jouw gevoelens en ook alleen jij bent de gene die dat kan veranderen. EN JE KAN HET. Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor het plaatsen, @Annie87.

Ik ben nu net als @Eleo31 15 maanden van de Lorazepam af. 
Op zich zou mijn verhaal een successtory moeten zijn, want qua benzo ontwenning ervaar ik geen klachten meer.
Dat betekent niet dat het goed met mij gaat, integendeel. Door omstandigheden gaat het nu niet goed en de angst en vooral onrust en vermoeidheid steekt de kop op. 
Daar zijn echter redenen voor die ik ook (her)ken. 

De klachten die ik nu heb zouden ook bij benzo ontwenning kunnen horen.

Ik wil er maar mee zeggen, dat het best zo zou kunnen zijn, dat de niet-successtories een andere reden kunnen hebben dan benzo ontwenning alleen. 
Lieve @Eleo31 , laat je niet ontmoedigen door verhalen van anderen. Jij hebt je eigen verhaal, bij jou gebeurt het op jouw manier. Goed dat je hulp hebt van een psycholoog, dat gaat je helpen.

Sterkte! 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Cyclad58:

Bedankt voor het plaatsen, @Annie87.

Ik ben nu net als @Eleo31 15 maanden van de Lorazepam af. 
Op zich zou mijn verhaal een successtory moeten zijn, want qua benzo ontwenning ervaar ik geen klachten meer.
Dat betekent niet dat het goed met mij gaat, integendeel. Door omstandigheden gaat het nu niet goed en de angst en vooral onrust en vermoeidheid steekt de kop op. 
Daar zijn echter redenen voor die ik ook (her)ken. 

De klachten die ik nu heb zouden ook bij benzo ontwenning kunnen horen.

Ik wil er maar mee zeggen, dat het best zo zou kunnen zijn, dat de niet-successtories een andere reden kunnen hebben dan benzo ontwenning alleen. 
Lieve @Eleo31 , laat je niet ontmoedigen door verhalen van anderen. Jij hebt je eigen verhaal, bij jou gebeurt het op jouw manier. Goed dat je hulp hebt van een psycholoog, dat gaat je helpen.

Sterkte! 

 

 

@Cyclad58  oké lieve Ad, lastig hè om uit elkaar te halen wat wat is.Jij bent toch al een eind op weg , in ieder geval de vreselijke Benzo,s al achter je gelaten!!!Bedankt voor je reactie en uitleg.

liefs Eleo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eleo en Ad,

Ik weet bijna zeker dat gedachten je ook ziek kunnen houden en ik ben er van overtuigd dat dit mee telt bij iedereen die in de benzo afbouw zit. Negatieve en angstige gedachten houden je brein hyperactief voor juist deze gedachten. En het is zo verdomde moeilijk uit dit cirkeltje te komen. Zelf zit ik er ook weer in helaas. Gevoel dat t nooit meer goed komt. Om uit die cirkel te komen pas ik geregeld wat technieken uit t gupta programma toe. Ik kan t iedereen aanraden eens wat sessies hiervan op YouTube te kijken. Of de app meaning of life van gupta. Dit vind ik persoonlijk hele fijne meditaties. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei doorbijter:

Eleo en Ad,

Ik weet bijna zeker dat gedachten je ook ziek kunnen houden en ik ben er van overtuigd dat dit mee telt bij iedereen die in de benzo afbouw zit. Negatieve en angstige gedachten houden je brein hyperactief voor juist deze gedachten. En het is zo verdomde moeilijk uit dit cirkeltje te komen. Zelf zit ik er ook weer in helaas. Gevoel dat t nooit meer goed komt. Om uit die cirkel te komen pas ik geregeld wat technieken uit t gupta programma toe. Ik kan t iedereen aanraden eens wat sessies hiervan op YouTube te kijken. Of de app meaning of life van gupta. Dit vind ik persoonlijk hele fijne meditaties. 

Dank je wel @doorbijter

We weten het eigenlijk allemaal wel, maar het is verduiveld lastig om uit die vicieuze cirkel te stappen. Bedankt voor de verwijzing naar gupta! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 10-3-2019 om 09:28 zei bolletje:

Eleo goeie morgen,

Je vraagt om nog meer positieve verhalen, maar lieverd die helpen maar even bij je.. Daarna zak je weer weg in onzekerheid en angst. Is angst misschien ook de rede waarom je bent gaan slikken?

Dan is dat wat je aan moet pakken. Zoek het echt bij jezelf. Verhalen helpen wel, maar niet als je iedere keer weer terug valt. zoek kracht bij jezelf. Je bent zelf verantwoordelijk voor jouw gevoelens en ook alleen jij bent de gene die dat kan veranderen. EN JE KAN HET. Sterkte.

Mee eens, 

Is er een kans dat je huidige klachten niet 100% gerelateerd zijn aan de ontwenning? Maar meer de angst en het erin blijven hangen? Misschien is het echt de tijd om naar binnen te keren en daar te gaan werken.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik wil hier toch nog even op reageren. Ik denk dat mensen van zichzelf heel goed weten wat ontwenning is en wat niet. Ik heb zelf een afschuwelijke ontwenning en ervaar klachten die ik nog nooit eerder heb gehad in mijn leven en dit waren niet de aanvangsklachten waarmee ik bij de dokter kwam. Ik vind het lastig dat de mensen die toch een minder hevige ontwenning hebben of een kortere duur, ook nog twijfelen aan het verhaal van iemand die er wel langer over doet. Ik heb zelf zoveel verhalen gelezen inmiddels op de buitenlandse sites en het kan zo verschillend gaan; de ene ervaart Windows en waves, veel mensen niet, bij sommigen gaat het geleidelijk, sommigen hebben jaren een grote lijdensweg en worden opeens “normaal” wakker. Ik geloof wel al deze mensen. Ik las laatst een verhaal van een getrouwd stel waarbij de vrouw al 10 jaar diazepam slikte en haar man 2 jaar. Ze gingen samen in ontwenning en volgden hetzelfde schema. Zijn vrouw (die veel langer had geslikt) zei dat haar ontwenning oncomfortabel was en na 4 maanden na tapering voorbij. De man gaf aan door een hel te gaan en na tapering duurde dat nog langer dan 3 jaar. Omdat zijn vrouw een veel mildere ontwenning had, dacht ze ook dat er wel iets anders mis moest zijn met haar man. Het is oneerlijk en iedereen heeft zulke andere symptomen en een zeer verschillend ontwenningsproces en herstel. Als zelfs wij al twijfelen aan degene die na 15 maanden nog last hebben, tja sorry...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...