Spring naar bijdragen

Hallo


Muchacha

Aanbevolen berichten

Hallo ik ben nieuw hier. Vorig jaar in mei kreeg ik een heftige burn-out, wat al snel overging in een zware depressie. Voelde me ellendig en heb een paar keer rare dingen gedaan. Laat ik daar maar niet op in gaan. Laat ik zeggen dat ik in een psychose zat. Ben hiervoor 5 weken opgenomen geweest, de opname heeft mij wel goed gedaan. Daar is ook met medicatie begonnen. Quetiapine  100mg , citalopram 30 mg en ter ondersteuning diazepam 5 mg. 

Ik voelde me eigenlijk al snel heel stuk beter. Nou ben ik al flink afgebouwd met de quetiapine , zit nu op 25mg. Citalopram gaat nog door. Sinds twee maanden ben ik de diazepam aan het micro taperen. Ik sta nu op 0.020. Eigenlijk al vrij laag maar ik voel me al tijdens het taperen al niet lekker laat staan als het helemaal uit mijn systeem is verdwenen. 

Graag zoek ik naar steun en advies van jullie 

groet muchacha 

bewerkt door Muchacha
.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Muchacha Hallo Muchacha. Welkom hier!

Ik zie dat het nogal rustig is op het forum vandaag, maar er zal zeker nogwel iemand komen met meer advies voor je.

Ikzelf ben hier ook nog niet zolang. Wel ben ik bekend met het afbouwen van antipsychotica,antidepressiva en benzodiazepines.

Ten eerste moet ik zeggen dat ik het heel knap van je vind dat je al zover gekomen ben met het afbouwen van de quetiapine en de diazepam.

Wel vind ik dat je de diazepam in een vrij rap tempo afgebouwd hebt door middel van een micro taper? Er zijn genoeg mensen die veel meer tijd nodig hebben om 5mg diazepam af te bouwen en zelfs dan nog heel veel last hebben van de ontwenningsverschijnselen. 

Mijn advies is ten eerste om even niets meer aan de quetiapine te doen,die 25mg kun je nog even goed gebruiken voor het slapen. En bovendien is meerdere medicijnen tegelijkertijd afbouwen niet verstandig. Aan de citalopram afbouw moet je ook pas gaan denken als je je weer een beetje beter voelt na de diazepam afbouw. Wat betreft de diazepam ben je nogmaals al heel ver gekomen,sterker nog je staat zo'n beetje voor de finishlijn! Heel goed! Dat je je niet lekker voelt is helemaal niet vreemd! er is denk niemand hier die zich helemaal lekker voelt, inclusief ikzelf. Jij gaat jezelf zeker weten weer goed voelen! (Hou je daar aan vast!).Die troep moet juist eerst helemaal uit je systeem zijn. Nadat je gestopt bent met de diazepam (en op dat punt sta je bijna) gaat het langzaam helemaal goed komen. Hoelang dit precies gaat duren verschilt nogal per persoon.

lees ook eens: https://www.benzo.org.uk/amisc/dutchmanual.pdf  

Gr. Robbin

 

 

bewerkt door Robbin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Robbin

hai Robbin bedankt voor je antwoord. Ik ben zeker wat snel gaan afbouwen met de diazepam maar ik wil die troep gewoon uit mijn lichaam hebben. De eerste 2mg ging zonder problemen, maar dat laatste stuk is wel zwaar. Mijn psychiater en ik hebben besloten om even te stabiliseren nu. De quetiapine blijft idd even zo. 

Ik ben gewoon bang voor alle gevolgen nadat de diazepam volledig uit mijn systeem is, daarom ben ik hier terecht gekomen. Ik hoop ook op positieve verhalen zoals die van jou . 

Groet Muchacha 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Muchacha:

@Robbin

hai Robbin bedankt voor je antwoord. Ik ben zeker wat snel gaan afbouwen met de diazepam maar ik wil die troep gewoon uit mijn lichaam hebben. De eerste 2mg ging zonder problemen, maar dat laatste stuk is wel zwaar. Mijn psychiater en ik hebben besloten om even te stabiliseren nu. De quetiapine blijft idd even zo. 

Ik ben gewoon bang voor alle gevolgen nadat de diazepam volledig uit mijn systeem is, daarom ben ik hier terecht gekomen. Ik hoop ook op positieve verhalen zoals die van jou . 

Groet Muchacha 

Hallo @Muchacha, allereerst welkom hier! 

Goed dat je al zover bent met het afbouwen van de Diazepam, prima dat je dat nu doet via microtaper. Je schrijft dat je nu op 0,02 mg zit, maar dat lijkt me erg weinig, ik ga er vanuit dat je 2 mg bedoelt. Het voordeel van Diazepam afbouwen is dat het een lange halfwaardetijd heeft en daarom langer in je lichaam zit. Daardoor zijn de ontwenningsverschijnselen bij Diazepamafbouw doorgaans ook wat minder heftig dan bij benzo's als Lorazepam en Clonazepam. 

Ik loop al een tijdje mee op dit forum en heb al succesverhalen gelezen bij afbouwen van Diazepam. Hoogstwaarschijnlijk zullen de gevolgen voor je lichaam als de Diazepam eenmaal uit je lichaam verdwenen is niet zo heel veel anders zijn dan nu tijdens de afbouw. Er zullen periodes zijn dat je klachten ervaart (waves) en periodes waarin je je goed voelt (windows). Als het goed gaat zullen de windows talrijker worden en de waves minder totdat de waves verdwenen zijn. Helaas is het nogal onvoorspelbaar hoe lang het duurt, dat verschilt per individu. 

Ik nodig je van harte uit in onze dagelijkse huiskamer. Daarin tref je lotgenoten en ervaringsdeskundigen en kun je je verhaal kwijt, ontvang je steun en tips en/of praten over alledaagse gebeurtenissen. Je vindt de huiskamer onder Ditjes datjes en dagdraad. 

Sterkte! 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Cyclad58:

Hallo @Muchacha, allereerst welkom hier! 

Goed dat je al zover bent met het afbouwen van de Diazepam, prima dat je dat nu doet via microtaper. Je schrijft dat je nu op 0,02 mg zit, maar dat lijkt me erg weinig, ik ga er vanuit dat je 2 mg bedoelt. Het voordeel van Diazepam afbouwen is dat het een lange halfwaardetijd heeft en daarom langer in je lichaam zit. Daardoor zijn de ontwenningsverschijnselen bij Diazepamafbouw doorgaans ook wat minder heftig dan bij benzo's als Lorazepam en Clonazepam. 

Ik loop al een tijdje mee op dit forum en heb al succesverhalen gelezen bij afbouwen van Diazepam. Hoogstwaarschijnlijk zullen de gevolgen voor je lichaam als de Diazepam eenmaal uit je lichaam verdwenen is niet zo heel veel anders zijn dan nu tijdens de afbouw. Er zullen periodes zijn dat je klachten ervaart (waves) en periodes waarin je je goed voelt (windows). Als het goed gaat zullen de windows talrijker worden en de waves minder totdat de waves verdwenen zijn. Helaas is het nogal onvoorspelbaar hoe lang het duurt, dat verschilt per individu. 

Ik nodig je van harte uit in onze dagelijkse huiskamer. Daarin tref je lotgenoten en ervaringsdeskundigen en kun je je verhaal kwijt, ontvang je steun en tips en/of praten over alledaagse gebeurtenissen. Je vindt de huiskamer onder Ditjes datjes en dagdraad. 

Sterkte! 

Hallo cyclad ,

ik heb zo een preciesie weegschaal en het is echt 0.020 mg nu. Ik slik eigenlijk nog een achtste van een 2mg pil. Eigenlijk zoals robbin ook aangeeft sta ik al voor de finishlijn , wil dit zo goed mogelijk zonder al te veel ontwenningsverschijnselen afmaken. Tot nu toe zijn ze nog best handelbaar al ben ik de afgelopen 4 dagen echt niet lekker. 

Bedankt voor je reactie ik zal af en toe eens kijken in de huiskamer 

groet muchacha

bewerkt door Muchacha
.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Muchacha:

ik heb zo een preciesie weegschaal en het is echt 0.020 mg nu

dus eigenlijk slik je, als je het weegt, nog 0.020 van de pil zijn orginele gewicht , dat meestal tussen de 160 en 180 milligram ligt.  Ik denk dat je inderaad bijna thuis bent, en het met een paar dagen klaar bent.  Daarna moet je er gewoon doorheen en laten gebeuren, en je lichaam tijd geven te genezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Kannietmeer:

dus eigenlijk slik je, als je het weegt, nog 0.020 van de pil zijn orginele gewicht , dat meestal tussen de 160 en 180 milligram ligt.  Ik denk dat je inderaad bijna thuis bent, en het met een paar dagen klaar bent.  Daarna moet je er gewoon doorheen en laten gebeuren, en je lichaam tijd geven te genezen.

Ja de pil weegt in totaal 0.172 g. Dus ik slik nu nog 0,020 g, dus 20mg van de originele gewicht. 

Ik heb een beetje zitten rondneuzen hier en zag dat jij ook getapered hebt, hoe snel heb jij het gedaan en hoe lang duurde voordat alles ontwenningsverschijnselen weggingen? Ik voel me best heel onrustig de laatste 4 dagen hiervoor ging de afbouw eigenlijk wel ok. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Muchacha:

Ja de pil weegt in totaal 0.172 g. Dus ik slik nu nog 0,020 g, dus 20mg van de originele gewicht. 

Ik heb een beetje zitten rondneuzen hier en zag dat jij ook getapered hebt, hoe snel heb jij het gedaan en hoe lang duurde voordat alles ontwenningsverschijnselen weggingen? Ik voel me best heel onrustig de laatste 4 dagen hiervoor ging de afbouw eigenlijk wel ok. 

 

Ik heb 4 maanden geslikt, 8 maanden afgebouwd. Hoogste gebruik was 2 mg lorazepam.
Ik ben sinds 10 december 2017 benzo vrij, maar ben heel 2018 aan het herstellen geweest en ben nog steeds niet 100% gezond, vooral mijn energie was een probleem. Ik denk dat in maand 13 ik pas ineens het gevoel had een stukje extra energie terug te krijgen en ik heb ook ineens iets minder slaap nodig. Dat was het afgelopen jaar minimaal 10 uur per nacht, en nu is dat echt minder. Ik kan goed uit de voeten met 8,5 to 9 uur slaap, en als ik er een keer eerder uit moet gaat dat ook zonder dat ik me weer extra shit voel.

Dit is voor mij ook de verwachting geweest. Ik heb mijzelf zeker een jaar gegeven om te herstellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Muchacha 

Het ad en de Quetiapine kunnen zeker wel iets voor je betekenen. De Quetiapine kan heel goed helpen bij het slapen en het ad kan ondersteunend zijn tegen angstklachten en depressieve gevoelens. Ik begrijp dat je nu misschien het gevoel heb dat het weinig voor je doet. Mijn ervaring met ad is dan ook pas zodra je het afgebouwd heb er pas achter komt dat het wel degelijk ondersteunend was. Zoals je misschien wel gelezen heb ben ik nu zelf bezig met mijn 4e poging om van de benzo's af te komen,ik zat op 16mg Diazepam en ben vandaag na 2 weken op 15mg gekomen. Nog een lange weg te gaan dus :(. Bij al mijn vorige pogingen is er behoorlijk wat verschillende medicatie ingezet (nog wel veel meer als ik vermeld heb in mijn intro).

Uit mijn ervaring moet ik je helaas teleurstellen en vertellen dat er echt niets tussen zat wat echt goed hielp tegen de ontwenningsverschijnselen.

Maar... Als ik jou verhaal zo lees krijg ik de indruk dat je er best redelijk goed instaat, maar dat je er vooral erg tegen opziet om de sprong naar 0mg te maken.

Ik zou me hier niet zo druk over maken, je ben tenslotte al zover gekomen en dat is best goed verlopen toch? Als je je over een week hopelijk weer iets beter voelt als nu, zou ik de sprong wagen naar 0mg en zoals kannietmeer al zegt, het gewoon laten gebeuren en je lichaam de tijd geven om te genezen. Maar die keuze moet je natuurlijk zelf maken. Ik weet zeker dat het je gaat lukken!

Ik wens jou heel veel succes en hou ons op de hoogte!

Groetjes Robbin.

bewerkt door Robbin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Hoi @Muchacha ,

Wat goed om te horen dat het langzaam afbouwen van het laatste beetje je goed afgaat, ik wou dat ik daar was :). Hier gaat het erg wisselend, zo gaat het een dag goed en ben ik bijvoorbeeld in staat om lekker te verven en te klussen in m'n huis en tuin, en zo heb ik weer een aantal mindere dagen en komt er maar weinig uit. Maar over het algemeen mag ik niet klagen.

Ik ben inmiddels door gebruik te maken van taperingstrips het punt voorbij gegaan waarop ik het precies een jaar geleden enorm moeilijk kreeg. Ook voelt deze manier van afbouwen velen malen beter aan. Het enigste wat ik erg lastig vind op dit moment is het bepalen van welk innamemoment ik de volgende milligrammen ga afbouwen.

Succes en hou vol!

 

 

 

;

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...

Hallo,

Ik slik 20mg Diazepam voor het slapen en wil 1mg per 2 weken afbouwen. Dat wil ik doen via micro taping. Mijn man heeft al een schema gemaakt in excel. Dag 1: 0,07 minder enz. Iemand hier mee bekend? Eventueel de valkuilen? Alle tips zijn welkom! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Bianca74:

Hallo,

Ik slik 20mg Diazepam voor het slapen en wil 1mg per 2 weken afbouwen. Dat wil ik doen via micro taping. Mijn man heeft al een schema gemaakt in excel. Dag 1: 0,07 minder enz. Iemand hier mee bekend? Eventueel de valkuilen? Alle tips zijn welkom! 

 

De gedachte achter microtapering is dat je je hersenen voor de gek houdt en dat is een interessante theorie. Met microtapering haal je elke dag een micro dosering van je stabiele dosering af. Alleen met de kennis die er is, met hoe lang het duurt voor GABA-a receptoren moeten herstellen dan zou het alleen nut hebben als je per microtapering het ook wat langer vast houdt dan 1 dag. En dat is wat men dan vaak niet doet en dan vervalt eigenlijk het hele concept.

 

Het nadeel van micro tapering is dat het natuurlijk moeizamer gaat omdat je het heel precies moet afmeten ( waar je dus ook weer een speciale weegschaal voor nodig hebt ). Heb je toevallig 2mg tabletten? Als je 2mg tabletten hebt en je wilt dus 1mg per 2 weken afbouwen, dan kan je naar mijn mening beter 0.5mg per week doen. Ofterwijl een 2mg tablet in kwartjes breken en dan houdt je het tempo aan wat je alsnog van plan was en dan kan je lichaam wennen aan kleine veranderingen.

 

Ik ben benieuwd waarom je voor microtapering wilt kiezen als je al de perfecte benzodiazepine hebt om mee af te bouwen. Diazepam heeft een zeer lange halfwaardetijd waardoor het zeer langzaam uit je bloed gaat. Je past dan het 'cut and hold' schema toe en dat kan je in zo klein mogelijke stappen doen als je wilt. Ik ben daar veel meer een voorstander van omdat je er minder mee bezig hoeft te zijn, het is minder gepriegel en het is gewoon zeer effectief. Diazepam gaat natuurlijk al zeer langzaam uit je bloed dus met kleine stapjes zou microtapering helemaal niet nodig zijn, dat wordt vaak door mensen gebruikt die hun kortwerkende benzodiazepine op eigen houtje willen afbouwen en vaak doen ze het alsnog dan op een veel te snel tempo waardoor het hele idee van je hersenen voor de gek houden vervalt ( en dat idee moet ook nog maar wetenschappelijk bewezen worden ). 

 

Ik zou zeggen, haal 0.5mg per week of 2 weken er af en kijk hoe je er op reageert. Dat zou al erg langzaam zijn en ik geloof in je dat het je lukt! Het is luisteren naar je lichaam en een kwestie van stabiliseren en jezelf de tijd geven. Maar je moet natuurlijk zelf kiezen waar jij je het prettigst bij voelt. 

bewerkt door angstmetbenzos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Angstmetbenzos,

Allereerst dank je wel voor je uiterst informatieve bericht. Het is volkomen logisch wat je verteld. Waarom ik eigenlijk voor micro tapering wilde gaan is omdat ik laatst was overgestapt op Temazepam niet wetende dat je Diazapam moet afbouwen. Dus ik kreeg na 8 dagen zoveel klachten dat gun ik mijn ergste vijand niet. Voordat ik bij huisarts terecht kon veel gelezen waaronder het Ashton Manuel en ook hier op het forum. En las ik over micro tapering om langzaam uit de benzo te glijden. Huisarts heeft me weer op Diazepam gezet en we gaan afbouwen na de vakantie. Dan krijg ik ook de 2mg tabletten. Ik moet nu weer vertrouwen krijgen in mezelf dat het me gaat lukken. Toch angstig geworden na wat me is overkomen. Weet je misschien iets over het gebruik van L-Theanine tijdens de afbouw? Nogmaals dank je wel!! 

Groetjes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Bianca74:

Hallo Angstmetbenzos,

Allereerst dank je wel voor je uiterst informatieve bericht. Het is volkomen logisch wat je verteld. Waarom ik eigenlijk voor micro tapering wilde gaan is omdat ik laatst was overgestapt op Temazepam niet wetende dat je Diazapam moet afbouwen. Dus ik kreeg na 8 dagen zoveel klachten dat gun ik mijn ergste vijand niet. Voordat ik bij huisarts terecht kon veel gelezen waaronder het Ashton Manuel en ook hier op het forum. En las ik over micro tapering om langzaam uit de benzo te glijden. Huisarts heeft me weer op Diazepam gezet en we gaan afbouwen na de vakantie. Dan krijg ik ook de 2mg tabletten. Ik moet nu weer vertrouwen krijgen in mezelf dat het me gaat lukken. Toch angstig geworden na wat me is overkomen. Weet je misschien iets over het gebruik van L-Theanine tijdens de afbouw? Nogmaals dank je wel!! 

Groetjes 

Hey Bianca,

 

Ik ken helaas die hel waar je het over hebt. Los van dat ik voor m'n 2e keer weer in het afbouw proces zit heb ik daarnaast een heftige angststoornis met extreme slaapproblemen. Dus zo'n bagage van benzodiazepine afbouw kan ik er helaas absoluut niet bij hebben maar dat is iets waar ik mee moet dealen..

 

Zover ik weet werkt geen enkel supplement echt voor het sneller/beter verdragen van de afkickverschijnselen. Ik deed trouwens tot een aantal jaren geleden intensief aan fitness en weet dat bijvoorbeeld 99% van de supplementen die worden gebruikt de grootste onzin zijn. De dingen die wel werken worden altijd snel uit de schappen gehaald. Even een kleine algemeen stukje info. Al die kruiden die je vaak op natuurlijke sites tegenkomt of bij dokters die het liever via de homeopathische weg willen doen, worden vaak niet eens door je lichaam opgenomen. 

 

Ik zou lekker rust nemen en het schema met je dokter afwachten. Het stomme in Nederland is dat de dokters van dit onderwerp te weinig kennis hebben en helaas kunnen zij daar soms ook weinig aan doen. Ze krijgen een afbouw schema waarin staat dat je abrupt overgezet moet worden op diazepam ( want volgens Nederlandse onderzoekers zijn alle benzodiazepines hetzelfde alleen de halfwaardetijd is anders, dat is echt de grootste onzin ). En vervolgens moet je per 25% per week/2 weken afbouwen en als je het langzaam wilt doen dan met 12.5% van je eerste dosering. Ofterwijl in 4 stappen of 8 stappen. Wanneer je al geluk hebt dan mag je per stappen van 2mg per week/2weken afbouwen. Komt het volgende er ook nog eens bij: Het equavalent schema klopt voor geen meter. In Amerika ( en alle goede benzodiazepine afbouwartsen ) zeggen dat bijvoorbeeld 50mg oxazepam 25mg diazepam is en in Nederland zeggen ze 15mg. Dat scheelt bijna de helft!

 

De hele kennis over dat onderwerp moet bij de huisartsen op de schop, dat zou een hoop ellende en veel verslaafden schelen.

 

Probeer je dokter te overtuigen dat je het zo langzaam mogelijk wilt doen en geef des noods je eigen schema. Eigen regie is zeer belangrijk voor succes. Zeg dat je stapjes van 1mg per 2 weken wilt maken ( al geloof ik dat zeker in de 1e paar stapjes 2mg per 2 weken ook lukt ). Elk beetje er af is al winst en dat moet je ook gewoon zeggen. Beste is denk ik dat je man mee gaat naar het gesprek en schrijf gewoon je verhaal op als je het moeilijk vind om allemaal te zeggen. Heb ik pas ook gedaan en ik heb geluk met deze nieuwe huisarts die er gelukkig veel kennis van heeft en meer bij de tijd is. Het enige vervelende was dat ik abrupt moest overstappen van 60mg oxazepam naar 18mg diazepam ( veel te weinig dus en de overstap zou niet zo abrupt moeten zijn ) maar ik mocht gelukkig op mijn tempo stabiliseren. Ik heb de overzetting zelf gewoon met delen via oxazepam gedaan en het gat een beetje gevuld wat ik veel te weinig kreeg. En gebruik gemaakt dat ik langer mocht stabiliseren want die tijd had ik nodig om te wennen aan te weinig diazepam.

 

Stel je komt er niet uit, paar jaar geleden heb ik deze reis al meegemaakt en mijn vorige dokters toen waren de meest slechte dokters die je je maar kon voorstellen. Ik ben toen zelf opzoek gegaan en kwam bij Erik Paling uit. Hij doet grootschalige onderzoek naar het afbouwen van benzodiazepines dus hij neemt je 9 van de 10 keer aan. Ik ben 1 keer langs geweest omdat hij te ver weg zat van mij, de rest ging telefonisch. Maar ik las hier wel eens dat anderen niet eens langs zijn geweest en dat alles telefonisch ging. Dat is altijd een plan B voor je als je het nodig hebt. Hij werkt eigenlijk precies zoals de Asthon Manual en ook met die overzetting. Maar het beste zou natuurlijk zijn als je er gewoon met je huisarts over uit komt. 

 

Je kan altijd trouwens gewoon als het echt niet gaat halverwege een stap opbellen en zeggen dat het niet gaat en dat je langer wilt stabiliseren. Ook een goede tip van mij want dat heb ik nu ook 2 keer gedaan en gelukkig mag ik nu langer stabiliseren dan 2 weken per stap. De huisarts is al lang blij dat je progressie maakt en ze hebben ano 2022 met de overbelasting op huisartsen helemaal geen tijd voor extra gezeur. 

bewerkt door angstmetbenzos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Angstmetbenzos,

Wat verschrikkelijk om te lezen dat je weer in hetzelfde schuitje zit! Zeker gezien je geschiedenis kun je de ellende van het afbouwen er niet bij hebben. Misschien heb je wat aan meditatie en Thai shi. Ik ben er net mee begonnen om ook rustiger te worden. En om weer in mezelf te gaan geloven. Een meditatie docent zei tegen mij dat ik sowieso 2x per dag ochtend en avond hardop tegen mezelf de volgende zin moest herhalen: Het gaat mij elke dag in elk opzicht beter en beter. Dat doe je 20 keer in de ochtend en avond. Zijn maar ideeën niks moet! Ik ben 3 weken geleden samen met mijn man naar de huisarts geweest en zij staat volledig achter mij. Mijn afbouw, mijn regie. Alleen hebben we toen besloten om na de vakantie te starten dus in Oktober. Nu denk ik iedere avond als ik die pillen pak daar heb je dat gif weer. En wil ik nu eigenlijk starten. Het is wat je zegt elke mg eraf is er 1. Ik kan nog altijd stabiliseren als dat nodig blijkt voor de vakantie. Morgen ga ik een nieuwe afspraak bij de huisarts maken. Ik ben het volledig met je eens dat hier zoveel onwetendheid is. Daar zou echt wat meegedaan moeten worden zodat de mensen de juiste informatie en begeleiding krijgen. Als ik dit vantevoren had geweten was ik nooit aan die rotzooi begonnen. Ik zal het eens opzoeken wat je zei over Erik Paling. Zit je nu volledig op 18 mg Diazepam? Ik vind het fijn om elkaars verhaal te lezen/delen. Je voelt je niet alleen in deze strijd. Het gaat ons lukken dat moet onze mindset worden.  Ik wens je onwijs veel succes en hoop dat we elkaar verder tot steun kunnen zijn.

Groetjes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Bianca74:

Hoi Angstmetbenzos,

Wat verschrikkelijk om te lezen dat je weer in hetzelfde schuitje zit! Zeker gezien je geschiedenis kun je de ellende van het afbouwen er niet bij hebben. Misschien heb je wat aan meditatie en Thai shi. Ik ben er net mee begonnen om ook rustiger te worden. En om weer in mezelf te gaan geloven. Een meditatie docent zei tegen mij dat ik sowieso 2x per dag ochtend en avond hardop tegen mezelf de volgende zin moest herhalen: Het gaat mij elke dag in elk opzicht beter en beter. Dat doe je 20 keer in de ochtend en avond. Zijn maar ideeën niks moet! Ik ben 3 weken geleden samen met mijn man naar de huisarts geweest en zij staat volledig achter mij. Mijn afbouw, mijn regie. Alleen hebben we toen besloten om na de vakantie te starten dus in Oktober. Nu denk ik iedere avond als ik die pillen pak daar heb je dat gif weer. En wil ik nu eigenlijk starten. Het is wat je zegt elke mg eraf is er 1. Ik kan nog altijd stabiliseren als dat nodig blijkt voor de vakantie. Morgen ga ik een nieuwe afspraak bij de huisarts maken. Ik ben het volledig met je eens dat hier zoveel onwetendheid is. Daar zou echt wat meegedaan moeten worden zodat de mensen de juiste informatie en begeleiding krijgen. Als ik dit vantevoren had geweten was ik nooit aan die rotzooi begonnen. Ik zal het eens opzoeken wat je zei over Erik Paling. Zit je nu volledig op 18 mg Diazepam? Ik vind het fijn om elkaars verhaal te lezen/delen. Je voelt je niet alleen in deze strijd. Het gaat ons lukken dat moet onze mindset worden.  Ik wens je onwijs veel succes en hoop dat we elkaar verder tot steun kunnen zijn.

Groetjes 

Aah echt super dat je al een plan hebt en dat je huisarts zo goed mee werkt! Ik snap precies wat je bedoelt. Ik ging pas ook iets sneller met afbouwen omdat ik het helemaal zat ben, ik wil weer gewoon een normaal leven leiden zonder beinvloed te zijn door medicatie die niet eens meer werkt en alleen maar voor ellende zorgt.  Ik kan niet eens meer autorijden of een drankje nemen in het weekend als daar de gelegenheid voor is. 

 

Ik ben dus eigenlijk in een vrij korte tijd naar de 18mg diazepam gegaan terwijl mijn stabiliteit bij 30mg hoort te zitten maar daar kon ik helaas niks aan veranderen. Door zelf het gat te vullen en er elke paar dagen wat van af te halen ben ik op de 18mg diazepam gekomen en tot m'n verbazing ging dat nog vrij goed. Omdat diazepam stabiler is, bij oxazepam had ik steeds tussentijdse afkick ( omdat ik het maar 2 keer op een dag nam ). Die zware tussentijdse afkick is nu via diazepam naar 24 uur per dag lichte afkick dus voor mij acceptabel. Dat is allemaal in een maand tijd gebeurd dus dat is het enige wat te snel ging maar onvermijdelijk was omdat mijn dokter zich aan het equavalent houdt wat ze in NL aanhouden. Maar nu mag ik 2mg per 2 weken afbouwen en als ik wil mag het ook per 4 weken. Als ik later zeg dat ik dat per 1mg wil dan vind hij dat ook goed. Ik ben pas van 18 naar 16mg gegaan in 4 weken. In m'n enthousiastme en vooral frustratie dat ik m'n leven terug wil ( wat jij dus ook herkent ) en vooral dat ik het autorijden mis en als ik bijvoorbeeld een drankje wil doen met vrienden dat het niet kan, door die frustratie ben ik zelf iets sneller gaan afbouwen en zit nu op 14mg terwijl ik eigenlijk nog moest stabiliseren op 16mg. Gisteren kwam de man met de hamer en de afkick verschijnselen waren echt te hoog. Dus ik twijfel nog even of ik op 14mg gewoon blijf en het de tijd geef of dat ik een stapje terug doe naar 15mg of 16mg en daar nog even op stabiliseer. Gelukkig heb ik de regie ook gekregen dus ik ben daar erg blij mee. 

 

En ik neem trouwens ( gekregen toen der tijd via Erik Paling ) Quetiapine voor het slapen. Het is echt enorme troep en ik raad het je niet aan als je het niet nodig hebt maar het werkt wel echt super goed. Maar ik zou het je alleen aanraden bij extreme insomnia en proberen zo weinig mogelijk te nemen. Het is een antipsychoticum maar het is een middel wat op vele receptoren werkt ( ze noemen het daarom ook wel eens het Zwitsers zakmes ). Alleen als antipsychoticum moet je minimaal 300 tot 800mg nemen en bij lage doseringen werkt het op andere receptoren en werkt het vooral als een extreem sterk versuffende anti histamine pil. Dan praat je over doseringen tot 50mg. Ik neem zelf dagelijks 10mg tot 18mg maximaal anders krijg ik vervelende bijwerkingen. En de lange termijn bijwerkingen zijn ook niet mals dus daarom alleen nemen als er geen alternatief is. Het wordt eigenlijk vooral voorgeschreven in plaats van benzodiazepines omdat het niet verslavend is. Maar dat is kiezen tussen 2 kwaden ( verslaving van benzodiazepines of erge bijwerkingen van quetiapine ). Ik heb nu beiden helaas maar zonder de quetiapine was mijn benzo gebruik vele malen hoger geweest in de corona periode. Wanneer het beter gaat dan wil ik beiden middelen weg hebben ( of hooguit alleen voor noodgevallen ).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo herkenbaar niet meer autorijden of een drankje doen. Wat goed dat je nu al aan het afbouwen bent! Ja je wilde wat te snel en dat heb je moeten bekopen door die man met de hamer. Vantevoren was het behapbaar.  Misschien een wijze les voor ons beide. We willen ervanaf maar moeten ook niet te snel willen dan betalen we de prijs. Maar je bent super goed bezig! Ik hoop dat je snel hersteld bent van je heftige afkickverschijnselen! Super dat je nu ook de regie in handen hebt! Geeft ook wat meer rust in het hoofd. Dank je wel voor je tip en advies over de quetiapine. Wil liever niet nog iets slikken. Maar toch bedankt. Ik ga morgen bellen en hopelijk kan ik snel bij haar terecht. Ga voor de 0,5 per week eraf en moet ik even stabiliseren dan doe ik dat. Nog een vraagje heb je nu ook last van een ontregelde bloeddruk? 

Fijne avond!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bianca74:

Zo herkenbaar niet meer autorijden of een drankje doen. Wat goed dat je nu al aan het afbouwen bent! Ja je wilde wat te snel en dat heb je moeten bekopen door die man met de hamer. Vantevoren was het behapbaar.  Misschien een wijze les voor ons beide. We willen ervanaf maar moeten ook niet te snel willen dan betalen we de prijs. Maar je bent super goed bezig! Ik hoop dat je snel hersteld bent van je heftige afkickverschijnselen! Super dat je nu ook de regie in handen hebt! Geeft ook wat meer rust in het hoofd. Dank je wel voor je tip en advies over de quetiapine. Wil liever niet nog iets slikken. Maar toch bedankt. Ik ga morgen bellen en hopelijk kan ik snel bij haar terecht. Ga voor de 0,5 per week eraf en moet ik even stabiliseren dan doe ik dat. Nog een vraagje heb je nu ook last van een ontregelde bloeddruk? 

Fijne avond!

Begrijpelijk dat je niet nog eens iets wil slikken. Het is meer iets om in je achterhoofd te houden voor stel je komt in een slechte situatie terecht dat je weet dat er zoiets bestaat.

 

Klopt, te snel willen laat wel zien dat we super erg gemotiveerd zijn maar tegelijkertijd is dat iets wat onze GABA-a receptoren niet zo leuk vinden. Ik neem vandaag nog een keer 14mg maar ik voel gewoon dat het te weinig is. Komt mede omdat ik in het begin zulke grote stappen moest maken omdat ik van de dokter te weinig diazepam kreeg. Dat ging verrassend goed maar het lijkt net alsof de klap nu pas komt. Ik ken m'n lichaam, ik moet gewoon maximaal 2mg per 2 weken doen en het liefst 1mg per 2 weken en hoe dichter je bij 0mg komt, hoe minder grote stappen je moet maken. Ik ben van plan om vanaf 10mg een stap per 0.5mg te nemen per 2 weken en het daarbij laten. Ik ga niet microdoseren, dat vind ik een te groot gepriegel en dat is ook iets waar een dokter ook nooit mee zal instemmen. Dat kan je alleen op eigen houtje doen. En ik wil ook gewoon het proces doorstaan, ik ben gelukkig zo gemotiveerd dat ik tot een bepaalde hoogte afkick verschijnselen kan hendelen.

 

En over m'n bloeddruk. Die is al een tijdje net over de grens omdat ik flink ben aangekomen de afgelopen 2 jaar doordat ik bijna niet buiten kwam en deels door de quetiapine. Mijn bloeddruk is altijd al schommelend geweest door mijn angstklachten, maar nooit schikbarend dat de dokter er iets aan wilt doen. Mijn hart heb ik pas laten na kijken en die is gewoon goed. Geen idee naar je gezondheidsituatie en leeftijd ( ik ben vrij jong ) maar als je je er druk om maakt zou ik gewoon naar de huisarts gaan. Beter een keer te veel dan te weinig!

 

Oja, ik neem trouwens gewoon koffie tijdens m'n afbouwperiode. Als je niet tegen caffeine kan dan moet je het niet doen maar stel dat je altijd koffie of thee neemt dan kan het gewoon prima. Net zoals de Asthon Manual zegt, alles met mate.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Angstmetbenzos,

Hoop dat je je vandaag al iets beter voelt. Ik zal het zeker in mijn achterhoofd houden. Je voelt zelf het beste wat je aankunt. Het is wat je zegt de Gaba a respecteren hebben tijd nodig om het te verwerken. En je hebt grote stappen gemaakt!!  Daarom denk ik ook dat 1 mg per 2 weken goed is. Dan krijgen ze meer tijd. We zijn super gemotiveerd en dat scheelt al de helft he. Gelukkig dat je hart in orde is en wat betreft die bloeddruk neem aan dat dat ook gewoon gecontroleerd word. Ik denk zelf ook dat ik me te druk maak na die Coldplay Turken symptomen. Je gaat je vanalles in je hoofd halen. En dat zorgt ook weer voor meer nerveusiteit . Zal zeker even mijn hart laten checken. Als dat goed is ben ik ook weer gerustgesteld. Ik ben 48 jaar en heb wat medische klachten, gelukkig niet alarmerend. En wat betreft koffie, ik heb 2 kopjes in de ochtend nodig om op te starten haha. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Bianca74:

Goedemorgen Angstmetbenzos,

Hoop dat je je vandaag al iets beter voelt. Ik zal het zeker in mijn achterhoofd houden. Je voelt zelf het beste wat je aankunt. Het is wat je zegt de Gaba a respecteren hebben tijd nodig om het te verwerken. En je hebt grote stappen gemaakt!!  Daarom denk ik ook dat 1 mg per 2 weken goed is. Dan krijgen ze meer tijd. We zijn super gemotiveerd en dat scheelt al de helft he. Gelukkig dat je hart in orde is en wat betreft die bloeddruk neem aan dat dat ook gewoon gecontroleerd word. Ik denk zelf ook dat ik me te druk maak na die Coldplay Turken symptomen. Je gaat je vanalles in je hoofd halen. En dat zorgt ook weer voor meer nerveusiteit . Zal zeker even mijn hart laten checken. Als dat goed is ben ik ook weer gerustgesteld. Ik ben 48 jaar en heb wat medische klachten, gelukkig niet alarmerend. En wat betreft koffie, ik heb 2 kopjes in de ochtend nodig om op te starten haha. 

Echt heel erg bedankt voor je lieve woorden. Je bloeddruk moet je gewoon laten controleren als je denkt of weet dat het hoog is, dat kan zelfs bij de assistente. Maar ik zou me niet zo druk maken om een bloeddruk die wat hoger is terwijl je in zulke stress zit. Tenzij je medische aandoeningen natuurlijk daar wel reden voor geven om aan de bel te trekken.

Over die koffie, dat was wat random maar meer om te laten weten dat er meer kan dan we denken. Je hebt caffeine niet nodig in je leven maar je hoeft het ook absoluut niet uit te bannen vanwege de afbouw van benzodiazepines en ik lees vaak op het forum wel dat mensen daar zo panisch over doen. Juist je leven zo normaal mogelijk proberen te leven is ook de sleutel van het volhouden. En wat niet gaat dat gaat niet, je kan ook niet met een geopereerde been een marathon rennen haha. 

Het gaat met mij eigenlijk qua afkick verschijnselen steeds slechter. Ik merk dat ik door motivatie en frustratie gewoon te snel ben gegaan ondanks dat ik weet wat beter was geweest ( langzamer gaan + langer stabiliseren ). Meeste komt ook omdat ik van de dokter van 60mg oxazepam abrupt naar 18mg diazepam moest en volgens de Amerikaamse tabellen en volgens de gespecialiseerde artsen zou ik op 30mg diazepam moeten worden gezet. Dat was de grootste klap eigenlijk geweest en gek genoeg voel ik die nu pas nu ik al een aantal weken bezig ben. Ik kreeg uiteindelijk 4 weken de tijd om aan de diazepam te wennen en ik had het zelf beetje aangevuld met de oxazepam die ik nog had en in 4 weken dat afgebouwd naar de 18mg diazepam zodat ik wel op 1 lijn lig met de dokter. Toen ben ik 2mg per keer gaan afbouwen, dus naar 16mg wat ik 10 dagen heb aangehouden en dat ging gek genoeg enkel met  vrij lichte klachten dus ben ik verder gegaan met afbouwen en naar de 14mg gegaan. Ik heb nu 5 dagen al 14mg diazepam genomen en nu kwam dus de man met de hamer en de afkickverschijnselen worden steeds erger ( brandende benen, schrikkerig, opgejaagd gevoel, slecht slapen, overactieve gedachten ). Maar ik heb de mentaliteit van dat ik door de zure appel wil heen bijten nu en wil stabiliseren tot het dragelijk is en vanaf dan wel me netjes aan een langzaam schema houden van 1mg per 2 weken of des noods 0.5mg per 2 weken. Maar goed, even kijken of ik dit nog wel vol houd anders toch maar even een stapje terug doen. Ik wilde te snel door mijn frustratie, ik dacht als m'n lichaam aangeeft dat het kan dan kan ik gewoon wat sneller gaan maar dat had ik dus mis. 

 

Hoe gaat het met jou?

bewerkt door angstmetbenzos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Angstmetbenzos,

Wat erg om te horen dat je afkickverschijnselen erger zijn geworden! Ze zijn niet mals. Hoop dat ze snel acceptabel worden. Ik snap je volledig dat je door je motivitatie en frustratie door wilde pakken. Vind het erg voor je dat je daardoor de man met hamer bent tegen gekomen. Nogmaals ik hoop dat je snel stabiliseert en dan met de 1 mg per 2 weken doorkan gaan. Idd die bloeddruk gaat omhoog door stress dat heb ik nu wel gemerkt. Ik meet hem thuis 2x per dag. Ik heb volgende week woensdag afspraak bij de huisarts ivm eerder beginnen met de afbouw. Gek genoeg ben ik nu daardoor rustiger geworden.  Misschien door de gedachte ik ga nu beginnen en niet nog 2,5 maand die 20 mg slikken. Wat betreft die koffie had ik ook veel negatieve dingen over gelezen. Maar goed ieder mens is anders en reageert er dus anders op. Het is wat je zegt je leven zo normaal mogelijk te leven om het vol te houden is de sleutel tot succes. Ik heb hartelijk gelachen over je opmerking over de marathon. Haha helemaal mee eens.  Ik had trouwens toen ik cold turkey was gestopt op de 8ste dag mijn man met de hamer. Dus ik hoop als ik afkickverschijnselen ga krijgen die gestabiliseerd zijn op de 14de zodat ik verder kan met die 1mg per 2 weken. 

Ik hoop dat je vannacht beter hebt kunnen slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 8-7-2022 om 06:59 zei Bianca74:

Goedemorgen Angstmetbenzos,

Wat erg om te horen dat je afkickverschijnselen erger zijn geworden! Ze zijn niet mals. Hoop dat ze snel acceptabel worden. Ik snap je volledig dat je door je motivitatie en frustratie door wilde pakken. Vind het erg voor je dat je daardoor de man met hamer bent tegen gekomen. Nogmaals ik hoop dat je snel stabiliseert en dan met de 1 mg per 2 weken doorkan gaan. Idd die bloeddruk gaat omhoog door stress dat heb ik nu wel gemerkt. Ik meet hem thuis 2x per dag. Ik heb volgende week woensdag afspraak bij de huisarts ivm eerder beginnen met de afbouw. Gek genoeg ben ik nu daardoor rustiger geworden.  Misschien door de gedachte ik ga nu beginnen en niet nog 2,5 maand die 20 mg slikken. Wat betreft die koffie had ik ook veel negatieve dingen over gelezen. Maar goed ieder mens is anders en reageert er dus anders op. Het is wat je zegt je leven zo normaal mogelijk te leven om het vol te houden is de sleutel tot succes. Ik heb hartelijk gelachen over je opmerking over de marathon. Haha helemaal mee eens.  Ik had trouwens toen ik cold turkey was gestopt op de 8ste dag mijn man met de hamer. Dus ik hoop als ik afkickverschijnselen ga krijgen die gestabiliseerd zijn op de 14de zodat ik verder kan met die 1mg per 2 weken. 

Ik hoop dat je vannacht beter hebt kunnen slapen.

Haha ja het is ook zo toch, je kan niet van jezelf verwachten dat je alles kan tijdens een proces van langzaam en zwaar herstel. Bij mensen met een gebroken been snapt iedereen dat maar bij dingen die mensen niet kunnen zien dan wordt daar vaak weinig begrip voor getoond. Helaas is er voor ons geen rolstoel die het leven tijdens het herstel wat makkelijker maakt haha.  Ik hoop ook dat ik op een gegeven moment gewoon ben gestabiliseert, ik heb echt geen zin om weer een stapje terug te doen. Ik zit nu op de 7e dag van 14mg en ik geef het gewoon minimaal 21 dagen en daarna ga ik inderdaad 1mg per 14 dagen doen. M'n klachten zijn nog steeds aan het oplopen maar ik blijf gewoon volhouden. 

Je bloeddruk meten kan geen kwaad maar pas op dat het geen obsessie wordt, je bloeddruk schommelt namelijk heel de dag door. En ik begrijp dat gevoel volledig wat je zegt, dat je nu eerder bij je huisarts terecht kan en eerder kan beginnen dat je dat juist een super fijn gevoel geeft. Ik had precies hetzelfde toen ik bij de huisarts was geweest en een mooi plan had gemaakt, dat gaf me zo'n fijn gevoel dat het daardoor al gelijk een stuk beter ging.

Wat ik trouwens erg mooi vind om te lezen bij jou, dat de echte klap pas na 8 dagen kwam bij cold turkey. Dan geloof ik er echt in dat je met jou plan minimale klachten gaat ervaren en dat het je gewoon gaat lukken! Gelukkig heb je de kennis en een man die je goed steunt. Je weet hoe de afkick voelde bij coldturkey, en ik kan je vertellen dat die klachten echt vele malen erger zijn dan bij langzaam afbouwen. Het gaat je 100% lukken! 

bewerkt door angstmetbenzos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...