Spring naar bijdragen

onze h. kamer 5-3-2019


Aanbevolen berichten

Goeie morgen kanjers,

Heb voor vandaag en morgen de dagbesteding afgebeld.  Veel last van m'n rug en echt het gevoel het veel rustiger aan te doen. En nu moet ik thuis niet van alles gaan doen want dan haalt het niets uit. Ik krijg teveel prikkels binnen. Dus rust in de Bol.:blink:

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei bolletje:

Goeie morgen kanjers,

Heb voor vandaag en morgen de dagbesteding afgebeld.  Veel last van m'n rug en echt het gevoel het veel rustiger aan te doen. En nu moet ik thuis niet van alles gaan doen want dan haalt het niets uit. Ik krijg teveel prikkels binnen. Dus rust in de Bol.:blink:

Hi Bol,

fijn hoor dat je de ruimte hebt dat ook te doen. Rust kunnen nemen is echt een must.
Ik ben vanmorgen enthousaist aan de schoonmaak gegaan. Aardig wat gelukt, maar toch voor het einde van de doelstelling ermee opgehouden helaas. Dweilen, na stofzuigen en toilet te hebben schoongemaakt, bleek niet te gaan. Na 2 m2 te hebben geschrobt in de keuken ( want dat was  wat ik wilde, een diepteschoonmaak) ben ik op de bank gecrashed. Jammer genoeg voelt het niet alsof het over gaat. Het blijft meer drukken in mijn hoofd en voel me lichamelijk pijn doen van vermoeidheid en soms een gevoel dat ik graag wil slapen want mijn ogen willen dicht, maar mijn hoofd staat 'aan' . Mijn buik voelt verkrampt. bwaaahh....

hoe gaat het met de rest van de vogeltjes in de benzo kooi?

@Paps Annie87 heeft de oxazepam ook als afbouw medicatie gebruikt en is al bijna klaar. In principe kan je er wel van uit gaan dat benzo ontwenning bij iedereen hetzelfde is, en tegelijk bij iedereen verschillend. Het maakt niet uit welke benzo je bent begonnen, de klachten kunnen precies hetzelfde zijn. Wel is het zo dat je in mijn ogen beter een langwerkende benzo kunt gebruiken om af te bouwen, omdat je daardoor geen tussentijdse ontwenningsverschijnselen krijgt en dus alleen de tolantie en afbouw ontwenning hebt.
Ik heb geen ervaring met Mediwiet, maar heb wel mensen gesproken die het hebben geprobeerd. De een heeft er baat bij, de ander niet. Nu heb ik wel geleerd ondertussen dat de kwaliteit van je product heel belangrijk is. CBD olie kan heel goed werken, maar dan moet je wel een goede dosis hebben, goede kwaliteit.  Jocelyn, van het Youtube kanaal Benzo Brain, heeft haar eigen lijn nu op de markt. Als je engels beheerst, zou ik eens contact met haar opnemen hierover. Denk dat zij wel kan helpen je vragen te beantwoorden.

@Annie87Hoe is het vandaag lieverd? Vind het zo naar voor je dat je zo ziek bent op het moment. Ik hoop dat het snel wat rustiger wordt voor je. X

@BerniceHoe is het met jou?  Ik zag dat je pas gereageerd had en vond je heel positief overkomen. Maar ik weet ook hoe je strijd om te overleven. Kan je al enige vooruitgang merken of blijft het harken en schrapen op het moment?

@Deligaf1hoe is het met de wave? Gaat het al liggen?

 

@Cyclad58 Hoe is het vandaag? Kan je slapen zonder iets te nemen?

 



 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve liz, @Kannietmeer

wat ontzettend balen dat je zo’n verkrampt gevoel hebt. Ik herken het heel erg. Heb nog nooit zo’n raar gevoel in mijn hoofd gehad als tijdens de benzo ontwenning. Ik kan het nergens mee vergelijken. Het is een heel unheimlich/onbestemd gevoel; een soort draaierig, gevoel naar 1 kant te worden getrokken in combi met een hevige druk, alsof mijn hoofd tussen een bankschroef ligt ofzo en me dan ook wat verward voelen. Zo naar. Ik heb het vrijwel elke dag, de ene dag meer de andere dag minder. Gister was bij mij heel erg de angst om niet te kunnen slapen aanwezig. Sliep pas laat, ik spreek mezelf dan wel toe; rustig liggen is ook goed en als ik niet slaap, stort ik morgen wel in. Zo probeer ik mezelf gerust te stellen. Na 3 uur woelen ben ik toch in slaap gevallen, omdat ik super vreemd gedroomd heb, weet ik vaak dat ik heb geslapen. Ik droomde dat er kikkers en slangen uit mijn mond kwamen (hoe verzin je het?!?!). Ik heb werkelijk zulke rare nachtmerries op de ontwenning pffff. Denk dat ik toch circa 5 uurtjes heb geslapen. Wel veel wakker worden en vaak plassen en kleine plasjes. Maar weet dat dat angst en spanning is. Slaat bij mij erg op mijn blaas. Hopelijk gaat de komende nacht beter. 

Ben erg nerveus voor de tijd na volledige ontwenning. Maar waarschijnlijk is dat niet heel logisch hoop ik? Ik heb namelijk de laatste 6 weken heel geleidelijk gedaan door elke 3 dagen te zakken met 0,5 Mg. Klachten zijn in deze 6 weken vrijwel gelijk gebleven op sommige uitschieters na. 

Veel sterkte ook Liz, leef met je mee. Dikke knuffel 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei bolletje:

Goeie morgen kanjers,

Heb voor vandaag en morgen de dagbesteding afgebeld.  Veel last van m'n rug en echt het gevoel het veel rustiger aan te doen. En nu moet ik thuis niet van alles gaan doen want dan haalt het niets uit. Ik krijg teveel prikkels binnen. Dus rust in de Bol.:blink:

@bolletje hoop dat je je morgen weer wat beter voelt en je rust hebt kunnen pakken. Veel liefs 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen, ik dacht: kom laat ik eens kijken hoe het hier gaat. Ik zie wat nieuwe mensen: welkom, mij heeft dit forum erg geholpen. Ik zie ook wat terugvallen op verschillende manieren. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik nooit, maar dan ook nooit meer een benzo zal slikken na wat ik heb meegemaakt. Ik heb zo lang slecht geslapen, en was daar flink wanhopig onder, maar nooit gedacht: weet je wat, ik neem een pilletje. Ik zou dat gewoon niet meer kunnen. Ik snap dat het wel als uitweg wordt gezien, maar ik zou daar dus alleen maar onrustiger van worden.

Voor degenen die zich (weer) rot voelen: het is een lang proces, maar er is licht aan het eind van de tunnel. Echt. 

Ik ben deze week alleen met de kids en werk 4 dagen achter elkaar, morgen ga in zelfs naar Brussel voor werk. Slapen gaat een beetje rommelig (maar volgens mij blijft dat gewoon zo), maar verder gaat het prima. Geen angst, geen paniek en huilbuien etc etc. Vorig jaar om deze tijd was dat anders. Toen was ik compleet in paniek toen ik er een paar dagen alleen voor stond. Dan weten sommige van jullie wel.

En toch: na een rommelig nachtje, denk ik altijd: wat als het terugkomt, door vervolgens tegen mijzelf te zeggen: het kan nooit zo erg worden als het was. Relax! Nu lukt dat laatste niet altijd als je 34 uur werkt en twee jonge kids hebt, maar ik doe mijn best. 

Wil jullie gewoon even laten weten dat jullie kanjers zijn. Allemaal. Iedereen komt er op zijn eigen manier en tempo. Blijf doorzetten. 

Dikke knuffel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Jeshen:

Lieve mensen, ik dacht: kom laat ik eens kijken hoe het hier gaat. Ik zie wat nieuwe mensen: welkom, mij heeft dit forum erg geholpen. Ik zie ook wat terugvallen op verschillende manieren. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik nooit, maar dan ook nooit meer een benzo zal slikken na wat ik heb meegemaakt. Ik heb zo lang slecht geslapen, en was daar flink wanhopig onder, maar nooit gedacht: weet je wat, ik neem een pilletje. Ik zou dat gewoon niet meer kunnen. Ik snap dat het wel als uitweg wordt gezien, maar ik zou daar dus alleen maar onrustiger van worden.

Voor degenen die zich (weer) rot voelen: het is een lang proces, maar er is licht aan het eind van de tunnel. Echt. 

Ik ben deze week alleen met de kids en werk 4 dagen achter elkaar, morgen ga in zelfs naar Brussel voor werk. Slapen gaat een beetje rommelig (maar volgens mij blijft dat gewoon zo), maar verder gaat het prima. Geen angst, geen paniek en huilbuien etc etc. Vorig jaar om deze tijd was dat anders. Toen was ik compleet in paniek toen ik er een paar dagen alleen voor stond. Dan weten sommige van jullie wel.

En toch: na een rommelig nachtje, denk ik altijd: wat als het terugkomt, door vervolgens tegen mijzelf te zeggen: het kan nooit zo erg worden als het was. Relax! Nu lukt dat laatste niet altijd als je 34 uur werkt en twee jonge kids hebt, maar ik doe mijn best. 

Wil jullie gewoon even laten weten dat jullie kanjers zijn. Allemaal. Iedereen komt er op zijn eigen manier en tempo. Blijf doorzetten. 

Dikke knuffel.

Dank voor je opbeurende woorden, daar hebben we behoefte aan. Mag ik vragen hoe lang je gestopt bent, welke benzo je hebt afgebouwd en hoe lang je geslikt hebt? Even nieuwsgierig.

wat fijn dat je uit deze ellende bent! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal, even een kort berichtje. Vandaag gesprek gehad met mijn GGZ arts. De zopiclon gaan we in de komende 6 tot 8 weken afbouwen. In die periode gaat de diazepam tijdelijk omhoog om de klap op te vangen. En daarna stabiliseren en dia afbouwen. 

De komende weken zal ik denk ik, weinig op het forum zijn. Zoals ik al eerder zei, trek ik me de zware gevallen teveel aan. En nu ik zelf door een zwaardere periode heen moet (ja MOET. Ik ben er zooooooo klaar mee!!) trek ik me bewust even terug. Ik blijf aan jullie denken! En zal heus af en toe nog wel even langs wippen (jullie zijn toch een beetje familie geworden :heart:) en met sommige van jullie heb ik ook privé of via Facebook contact. Dus ik verdwijn niet van de radar, maar ben gewoon even wat minder aanwezig om me op de komende periode te kunnen richten.

Knuffel voor allemaal dappere strijders!!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kaida74:

Hoi allemaal, even een kort berichtje. Vandaag gesprek gehad met mijn GGZ arts. De zopiclon gaan we in de komende 6 tot 8 weken afbouwen. In die periode gaat de diazepam tijdelijk omhoog om de klap op te vangen. En daarna stabiliseren en dia afbouwen. 

De komende weken zal ik denk ik, weinig op het forum zijn. Zoals ik al eerder zei, trek ik me de zware gevallen teveel aan. En nu ik zelf door een zwaardere periode heen moet (ja MOET. Ik ben er zooooooo klaar mee!!) trek ik me bewust even terug. Ik blijf aan jullie denken! En zal heus af en toe nog wel even langs wippen (jullie zijn toch een beetje familie geworden :heart:) en met sommige van jullie heb ik ook privé of via Facebook contact. Dus ik verdwijn niet van de radar, maar ben gewoon even wat minder aanwezig om me op de komende periode te kunnen richten.

Knuffel voor allemaal dappere strijders!!

 

En een dikke knuffel voor jou! 

Je gaat het redden, lieve @Kaida74. Ook al ben je wellicht meer dan eens van de radar hier, onze steun heb je en blijf je houden! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Kannietmeer:

 

 

@Cyclad58 Hoe is het vandaag? Kan je slapen zonder iets te nemen?

 



 

Nee, maar het was geen gewone nacht. Zonder benzo gaan slapen (as usual), maar om 2 uur vannacht wakker gebeld door jongste zoon. Hij en zijn vriendin in paniek: de moeder van zijn vriendin is plotseling overleden, 49 jaar. Ze was ook een heel goede vriendin van ons geworden inmiddels, dus het slechte sloeg om meerdere redenen in als een bom. Midden in de nacht hun hondje opgehaald en tot 5 uur wakker gebleven. 
We zijn er echt stuk van. Inmiddels vordert de dag en herstellen we wat, maar eega en ik hadden allebei even iets nodig. Het zij zo. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ad, ook dat nog, wat afschuwelijk. Gecondoleerd. Zoiets kun er niet bij hebben nu. Ik hoop dat dit je klachten niet nog verder verergert. 

Zelf stap ik, net als Kaida74, even van de radar. Het gaat niet goed, ik zit veel te veel in mn hoofd en hier blijven komen en lezen, maakt dat ik alleen maar meer in mn hoofd zit. Over een tijdje ben ik terug. Tot dan lieve mede strijders. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei doorbijter:

Ad, ook dat nog, wat afschuwelijk. Gecondoleerd. Zoiets kun er niet bij hebben nu. Ik hoop dat dit je klachten niet nog verder verergert. 

Zelf stap ik, net als Kaida74, even van de radar. Het gaat niet goed, ik zit veel te veel in mn hoofd en hier blijven komen en lezen, maakt dat ik alleen maar meer in mn hoofd zit. Over een tijdje ben ik terug. Tot dan lieve mede strijders. 

Dank je, @doorbijter.

Ik snap je helemaal, kies voor jezelf. Jij gaat jouw strijd op jouw manier aan en dat is prima. Tot later!

Liefs, Ad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5-3-2019 om 16:50 zei Annie87:

Ben erg nerveus voor de tijd na volledige ontwenning. Maar waarschijnlijk is dat niet heel logisch hoop ik? Ik heb namelijk de laatste 6 weken heel geleidelijk gedaan door elke 3 dagen te zakken met 0,5 Mg. Klachten zijn in deze 6 weken vrijwel gelijk gebleven op sommige uitschieters na. 

Ga er maar vanuit dat gezien de klachten die nu vrijwel gelijk gebleven zijn, ook de tijd daarna zo zal zijn. Belangrijk is dan om super veel geduld te hebben en pas je eerste evaluatie na 6 maanden te doen. Daarvoor kan je beter alles nemen zoals het komt. Daarna ook trouwens:rolleyes:, maar de minder verwachting je hebt de eerste maanden, de beter het meestal gaat. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
Op 5-3-2019 om 17:32 zei Jeshen:

Lieve mensen, ik dacht: kom laat ik eens kijken hoe het hier gaat. Ik zie wat nieuwe mensen: welkom, mij heeft dit forum erg geholpen. Ik zie ook wat terugvallen op verschillende manieren. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik nooit, maar dan ook nooit meer een benzo zal slikken na wat ik heb meegemaakt. Ik heb zo lang slecht geslapen, en was daar flink wanhopig onder, maar nooit gedacht: weet je wat, ik neem een pilletje. Ik zou dat gewoon niet meer kunnen. Ik snap dat het wel als uitweg wordt gezien, maar ik zou daar dus alleen maar onrustiger van worden.

Voor degenen die zich (weer) rot voelen: het is een lang proces, maar er is licht aan het eind van de tunnel. Echt. 

Ik ben deze week alleen met de kids en werk 4 dagen achter elkaar, morgen ga in zelfs naar Brussel voor werk. Slapen gaat een beetje rommelig (maar volgens mij blijft dat gewoon zo), maar verder gaat het prima. Geen angst, geen paniek en huilbuien etc etc. Vorig jaar om deze tijd was dat anders. Toen was ik compleet in paniek toen ik er een paar dagen alleen voor stond. Dan weten sommige van jullie wel.

En toch: na een rommelig nachtje, denk ik altijd: wat als het terugkomt, door vervolgens tegen mijzelf te zeggen: het kan nooit zo erg worden als het was. Relax! Nu lukt dat laatste niet altijd als je 34 uur werkt en twee jonge kids hebt, maar ik doe mijn best. 

Wil jullie gewoon even laten weten dat jullie kanjers zijn. Allemaal. Iedereen komt er op zijn eigen manier en tempo. Blijf doorzetten. 

Dikke knuffel.

Fijn dat het goed met je gaat. Ik weet nog wel dat je midden in de ellende zat toen. Super knap van je dat het je is gelukt topper. 

 

Xxxx lynn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...