Spring naar bijdragen

Kracht gezocht


Paps

Aanbevolen berichten

Dag, 

Mijn leven staat sinds vorig jaar oktober op zijn kop. Ik had zelf 20 jaar paroxetine afgebouwd. Dacht dat goed gedaan te hebben. In datzelfde jaar een pijnlijke neuropathie ontwikkeld aan de voeten. Dat is zenuwpijn. Deze combi was niet goed. Helemaal schoon van de parox ben je emotioneel nog niet echt sterk. Lang verhaal kort: ik ben bij de GGZ beland en op 125 mg oxazepam gezet? Weer terug aan de paroxetine en pregabaline voor de zenuwpijn. Daar ging mijn voornemen om 2019 superfit te starten.

Ik ben een vader van  2 kids, gelukkig getrouwd, had een fijn sociaal leven en leuke baan. Dat alles ligt nu 5 maanden stil.

Heb de oxazepam ondertussen afgebouwd naar 70mg over de dag.

12,5mg om 12uur - 20mg om 5uur en 35 voor de nacht.

Je zult begrijpen, ik wil hier vanaf. Ik wil mijn leven weer gaan opbouwen terwijl ik ozazepam afbouw. Ik merk dat het middel duidelijk aan me trekt en wil daar niet aan toegeven. 

Is het mogelijk om je leven weer terug te pakken zonder strijd? Ik heb echt behoefte aan succesverhalen. Je leest alleen maar drama.

Groetjes, Paps

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Paps, je leven opbouwen en een benzo afbouwen gaan niet samen als je ontwenningsverschijnselen hebt. Om niet een langdurig ontwenningssyndroom te ontwikkelen zal je veel geduld moeten hebben en langzaam afbouwen. Het goede nieuws is wel: je zal helemaal genezen en je leven terugkrijgen. Dus houd moed en geef nooit gewonnen terrein terug aan de benzo. Mogelijk is overstappen op Diazepam wel een goed idee.

Ik ben zelf 15 maanden benzovrij, en het gaat goed met me. Ik heb geaccepteerd dat ik niet veel kon leven, en niet kon werken. Mijn gezondheid kwam voor alles en dus deed ik wat nodig was. Ik kan je aanraden hetzelfde te doen. Doe wat nodig is, vermijd te veel prikkels, want die geven meer klachten, en maak de afbouw je eerste prioriteit. Het is de manier om de weg uit de tunnel te vinden.

heel veel sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...