Spring naar bijdragen

Weer zo’n geval


ELL

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

hier een volgend geval van: werkstress, fysieke klachten, altijd goed geslapen. Teveel zelfs. En opeens: sloeg ik nachten over. Paniek! Hup naar de dokter, Zolpidem gekregen. Leek eerst prima. Nam het niet elke dag, soms kwart, soms halve. Ook gestopt tussendoor. Kreeg tijdens het gebruik al rare verschijnselen, aanvallen van trillingen, hartkloppingen. In overleg met dokter gestopt. Toen begon het plezier. Nachten overslaan door trillingen en hartkloppingen. Uiteindelijk met promethazine gestart. Deed niet veel. Ivm uitputting bij crisisdienst beland. Ondertussen ook door de huisarts op Sertraline gezet ivm angst en huilbuien 2 weken eerder. Sinds 9 dagen op Lorazepam en Mirtazepine vh slapen. Zelf al overgegaan naar 1,25 Mg Lorazepam ipv een hele. De bedoeling is decLorazepam in 5 weken af te bouwen. Voor het slapen werkt het goed, maar eind vd ochtend werkt het uit en dan beginnen de huilbuien. Die duren ongeveer tot ik savonds Mirtazepine inneem. Helemaal over na inname Lorazepam. Zat zelf te denken aan omzetten naar Diazepam. Ben zo bang dat ik nooit meer uit mezelf ga slapen. En weet qua afbouw niet wat het beste is. CT met Zolpidem was een enorme ellende....

Hoop dat iemand hier tips heeft qua afbouw? Die huilbuien zijn een echte ramp. Wil er vanaf maar ja, ik moet ook slapen, en lichaam is door de Zolpidem al flink ontregeld :-(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei ELL:

Hoi allemaal,

hier een volgend geval van: werkstress, fysieke klachten, altijd goed geslapen. Teveel zelfs. En opeens: sloeg ik nachten over. Paniek! Hup naar de dokter, Zolpidem gekregen. Leek eerst prima. Nam het niet elke dag, soms kwart, soms halve. Ook gestopt tussendoor. Kreeg tijdens het gebruik al rare verschijnselen, aanvallen van trillingen, hartkloppingen. In overleg met dokter gestopt. Toen begon het plezier. Nachten overslaan door trillingen en hartkloppingen. Uiteindelijk met promethazine gestart. Deed niet veel. Ivm uitputting bij crisisdienst beland. Ondertussen ook door de huisarts op Sertraline gezet ivm angst en huilbuien 2 weken eerder. Sinds 9 dagen op Lorazepam en Mirtazepine vh slapen. Zelf al overgegaan naar 1,25 Mg Lorazepam ipv een hele. De bedoeling is decLorazepam in 5 weken af te bouwen. Voor het slapen werkt het goed, maar eind vd ochtend werkt het uit en dan beginnen de huilbuien. Die duren ongeveer tot ik savonds Mirtazepine inneem. Helemaal over na inname Lorazepam. Zat zelf te denken aan omzetten naar Diazepam. Ben zo bang dat ik nooit meer uit mezelf ga slapen. En weet qua afbouw niet wat het beste is. CT met Zolpidem was een enorme ellende....

Hoop dat iemand hier tips heeft qua afbouw? Die huilbuien zijn een echte ramp. Wil er vanaf maar ja, ik moet ook slapen, en lichaam is door de Zolpidem al flink ontregeld :-(

Dag @ELL, van harte welkom hier. 

Ik ben ervaringsdeskundige op het gebied van Lorazepamafbouw. Ik slikte meer dan jij, uiteindelijk heb ik de Lorazepam succesvol kunnen afbouwen. 
Je moet met het afbouwen van Lorazepam toch oppassen denk ik, vooral omdat je CT gestopt bent met Zolpidem en nog aan het inregelen bent qua Sertraline. Je hebt nu 1,25 mg Lorazepam per dag? Het beste is om het om te zetten in 12,5 mg Diazepam. (1 mg Lorazepam = 10 mg Diazepam). 
Waarom? Omdat Diazepam een langere werkingsduur heeft en daarom gemakkelijker af te bouwen is. Bovendien is Diazepam te verkrijgen in tabletten van 2mg, Lorazepam niet kleiner dan in tabletten van 1 mg. Daarmee is het zonder vijl en weegschaal heel lastig afbouwen. 

Mijn tip zou zijn om je arts te vragen of de Lorazepam kan worden omgezet in Diazepam en dat langzaam af te bouwen, bijvoorbeeld met 2 mg per 3 weken in het begin. De laatste 2 mg kun je dan in vier gedeeltes van 0,5 mg afbouwen. Je bent dan wel 4 of 5 manden onderweg, maar de afkickverschijnselen zijn dan relatief mild. 

Je bent ook van harte welkom om mee te praten in onze dagelijkse huiskamer. Je vindt deze bij Ditjes, datjes en dagdraad.

Succes en sterkte! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ELL

Welkom op het forum.

Je verhaal komt me bekend voor.

De Ashton Manuel is de eerste leidraad waar je het beste informatie vandaan kunt halen deze is te vinden op google in het Nederlands.

Het is een goed idee om het om te laten zetten naar diazepam, lorazepam is namelijk 10x zo sterk als diazepam. Je slikt nu dus 1,25mg lora dat is dus 12,5mg diazepam. Om dit in 5 weken af te bouwen is heftig. Als je dit alleen thuis wilt doen dan staat daar geen tijd voor vast. Het zal er meer overuit gaan hoe je lichaam aan de dosis reductie zich aanpast. De meeste hier op het forum bouwen 1mg per 3 a 4 weken af doormiddel van microtapering met een nagelvijl en weegschaaltje. Om functioneel te kunnen blijven. 

In het begin als je de klachten dat toelaten zou je grotere stappen kunnen zetten omdat er dan procentueel minder van afgaat dan dat je op de laaste milligramen zit. Ik deed dat toen 1mg per 1 a 2 weken en vanaf 5mg 1mg per maand.

Bij deze wil ik je ook uitnodigen in de huiskamer hier zitten we door de dag heen om de dag door te komen :).

succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Cyclad58 en @Deligaf1.

dank voor jullie antwoorden. Morgen heb ik weer een gesprek, dan ga ik inderdaad aankaarten de Lorazepam om te zetten naar Diazepam. Heb hier inderdaad al e.a gelezen over die microdoseringen.

Ik ben vorige week met 250 Mg Lorazepam gestart, en in 1 week afgebouwd naar 1,25. Ik hoop met de Diazepam minder emotionele buien te hebben. Met een gezin is dat niet te doen. Misschien een idee om Diazepam in 2 keer te gaan nemen om dat tegen te gaan. Wat een gedoe!! Ben jij begonnen ivm slaapklachten @Cyclad58

Baal van al die medicijnen. Kan nauwelijks meer nadenken, ook door moeheid. Sinds mijn burn-out lukt slapen overdag ook niet meer. Hoop echt dat dat weer goedkomt. Voel me echt een dweil  

Ik ga vast nog meepraten in de huiskamer, ik voorzie nog wel gespreksstof.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei ELL:

Hoi @Cyclad58 en @Deligaf1.

dank voor jullie antwoorden. Morgen heb ik weer een gesprek, dan ga ik inderdaad aankaarten de Lorazepam om te zetten naar Diazepam. Heb hier inderdaad al e.a gelezen over die microdoseringen.

Ik ben vorige week met 250 Mg Lorazepam gestart, en in 1 week afgebouwd naar 1,25. Ik hoop met de Diazepam minder emotionele buien te hebben. Met een gezin is dat niet te doen. Misschien een idee om Diazepam in 2 keer te gaan nemen om dat tegen te gaan. Wat een gedoe!! Ben jij begonnen ivm slaapklachten @Cyclad58

Baal van al die medicijnen. Kan nauwelijks meer nadenken, ook door moeheid. Sinds mijn burn-out lukt slapen overdag ook niet meer. Hoop echt dat dat weer goedkomt. Voel me echt een dweil  

Ik ga vast nog meepraten in de huiskamer, ik voorzie nog wel gespreksstof.

Ha @ELL, ik kreeg de Lorazepam eind 2016 voor angstklachten. Zelfs 4 mg per dag, na een maand heb ik dit afgebouwd en daar heb ik uiteindelijk zo'n 11 maanden over gedaan.

Goed dat je morgen de omzetting van Lorazepam naar Diazepam bespreekt. Mooi ook dat @Deligaf1 en ik exact hetzelfde advies geven. Lijkt me goed voor je vertrouwen! 
Succes! 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is ook zo. Fijn dat er gelijkgestemden zijn. 

Vraag me wel af of die Sertraline zin heeft. Voor ik slaapklachten had was ik niet angstig of depressief. Maar ja. Dubbel afbouwen lijkt me zinloos. Ik had juist gehoopt me iets stabieler te gaan voelen met Sertraline na al het gedoe van de afgelopen tijd. Of gebruik ik het daar nog te kort voor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei ELL:

Ga ik doen @Cyclad58. Bedacht me net nog, of het niet erger is langer aan de benzo’s te zitten ivm de Gaba receptor , maar ja, nu op hele korte termijn stoppen zal mijn slaap zeker niet verbeteren, levert alleen meer stress op denk ik ...

 

Die keuze is altijd lastig. Zonder twijfel is het zo dat langer aan de benzo's blijven je GABAreceptoren blijven aantasten, maar als je niet slaapt is het ook niet vol te houden. De keuze zul je zelf moeten maken. Ik sta nu zelf door een burn-out ook voor die keuze. Mijn lichaam is te gespannen en mijn psychiater wil dat ik 3 maal daags 10 mg Oxazepam neem. Dat wil ik uiteraard niet, maar er moet dat wel een haalbaar alternatief zijn. Sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor je antwoord @Cyclad58. He bah, wat naar, een burn-out. Balen dat je daardoor weer medicatie nodig hebt. Zo is het bij mij dan begonnen met de slaapproblemen, burn-out , teveel adrenaline, slecht slapen, zolpidem. 

Ik ga wel starten met neurofeedback. Ken je dat? Kan helpen bij slaapproblemen en en afbouw medicatie. Ik las nog dit: dat maakt me ook weer aan het twijfelen. Aan de andere kant, ben niet voor niks weer begonnen, want zo weinig slaap was niet vol te houden. Twijfel twijfel . Voor jou heel veel sterkte gewenst. 

I am hopeful that here in the U.S. that the FDA will step in an laws will be created and enforced so that these drugs can not be prescribed long term. The manufacturers of benzos say 2-4 weeks is the maximum they should be prescribed. (Even that is too long for some people. Addiction has been recorded in 10 days. )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...